Natiivimainonnan aineisto- ja toimitusohjeet
Natiivimainonnan ohjeistus sanomalehtiin
Julkaisuohjeet koskevat natiivimainontaa, joka muistuttaa ulkoasultaan lehden toimituksellista sisältöä. Ohjeistuksen tarkoituksena on helpottaa mainonnan suunnittelua ja varmistaa kaupallisen sisällön erottumisen toimituksellisesta sisällöstä. Tämä on lehden, lukijan sekä mainostajan etu.
Natiivimainonnan ohjeistus koskee kaikkia Sanoman uutismedioita.
Lukijasuhteeseen liittyvä luottamus on Helsingin Sanomien, Aamulehden, Satakunnan Kansa Länsi-Suomen ja Ilta-Sanomien menestyksen keskeinen pääoma. Tämän vuoksi lehdet ovat määritelleet toimituksellista sisältöä muistuttavaa mainontaa koskevan ohjeistuksen, jotta voidaan välttyä erehtymisen mahdollisuudelta.
Julkaisuohjeet koskevat advertoriaali-/natiivimainontaa, joka ulkoasultaan muistuttaa lehden toimituksellista sisältöä ja sisältää toimituksellisen aineiston tyyppistä leipätekstiä. Ohjeistuksen tarkoituksena on helpottaa mainonnan suunnittelua ja varmistaa kaupallisen sisällön erottumisen toimituksellisesta sisällöstä. Tämä on lehden, lukijan sekä mainostajan etu.
Natiivimainonnan ohjeistus aikakauslehtiin
Julkaisuohjeet koskevat natiivimainontaa, joka muistuttaa ulkoasultaan lehden toimituksellista sisältöä ja sisältää toimituksellisen aineiston tyyppistä leipätekstiä. Ohjeistuksen tarkoituksena on helpottaa mainonnan suunnittelua ja varmistaa kaupallisen sisällön erottuminen toimituksellisesta sisällöstä. Mainoksesta on myös selkeästi erotuttava kenen puolesta markkinoidaan. Tämä on lehden, lukijan sekä mainostajan etu.
Natiivimainonnan ohjeistus koskee medioita: Aku Ankka, ET, ET Terveys, Gloria, Glorian Koti, Glorian ruoka & viini, HS Kuukausliite HS Meidän perhe, Hyvä Terveys, Kodin Kuvalehti, Matka, Me Naiset, Suuri Käsityö, Tiede, Tiede Luonto.
Natiivimainonnan ohjeistus sisällöllisiin liitteisiin
Julkaisuohjeet koskevat sisältöliitteitä, jotka julkaistaan Sanoman aikakaus- tai sanomalehtien välissä irtoliitteenä tai osana lehden sisältöä monisivuisena kokonaisuutena. Sisällöllisillä liitteillä tarkoitetaan kokonaisuutta joka voi koostua yhdestä tai useammasta sisällöllisestä ilmoituksesta, eli natiivimainoksesta tai advertoriaalista. Ulkoasultaan sisältökokonaisuus muistuttaa lehden toimituksellista artikkelia, otsikon, palstoituksen ja fonttien osalta. Sisältökokonaisuudessa voidaan käsitellä esimerkiksi tuotteen tai palvelun hyötyjä artikkelimaiseen tapaan.
Ohjeistuksen tarkoituksena on helpottaa mainonnan suunnittelua ja varmistaa kaupallisen sisällön erottumisen toimituksellisesta sisällöstä. Tämä on lehden, lukijan sekä mainostajan etu. Tämä ohjeistus koskee kaikkia Sanoman sanoma- ja aikakauslehtien välissä jaettavia sisältöliitteitä sekä lehden sisällä julkaistavia monisivuisia kokonaisuuksia.
Natiiviartikkelin ohjeistus digikanaviin
Natiivinoston aineisto-ohjeet
Ohjeistus tulospohjaisen (CPC), näyttöpohjaisen (CPM) ja ohjelmallisen natiivinoston aineistotuotantoon.