Viihteellinen sisältöstrategia ja live shopping ovat menestystekijöitä verkkokaupoille − K-Citymarket kasvatti verkkomyyntiä live shoppingilla jopa 80 %
Viihdyttävä sisältöstrategia erottuu kilpailijoista
Nykyään verkkokaupat tarvitsevat enemmän kuin perinteisiä tuotekuvauksia. Kuluttajat arvostavat viihdyttävää, interaktiivista sisältöä, joka innostaa ja sitouttaa. Esimerkiksi live shopping -lähetykset ja personoidut tuotesuositukset ovat nousseet keskeisiksi tavoiksi erottua kilpailijoista ja luoda syvempää yhteyttä asiakkaisiin. Näiden trendien hyödyntäminen on noussut tärkeäksi osaksi verkkokauppojen markkinointistrategioita.
K-Citymarketin live shopping -kampanja kasvatti myyntiä jopa 80 %
K-Citymarketin live shopping -kampanja on esimerkki siitä, kuinka uudenlainen markkinointistrategia voi tuottaa merkittäviä tuloksia. Kampanjassa yhdistettiin natiiviartikkeli ja live shopping -lähetys, jossa tunnettu meikkitaituri Jonna Ojala esitteli Lumene-tuotteita ja jakoi asiantuntijavinkkejä reaaliajassa. Tämä interaktiivinen kokemus houkutteli katsojat osallistumaan, kommentoimaan ja ostamaan tuotteita.
Kampanjan tulokset olivat huikeat: K-Citymarketin verkkokaupan Lumene-tuotteiden myynti kasvoi jopa 80 % verrattuna edellisiin kymmeneen päivään. 48 minuuttia kestänyt live shopping -lähetys piti katsojat mukana keskimäärin yli 14 minuuttia – huomattavasti pidempään kuin Suomen markkinan keskiarvo. Natiiviartikkelin lukijat viihtyivät artikkelin parissa keskimäärin lähes 4 minuuttia, mikä ylittää reippaasti IS.fi-sivuston keskiarvon.
Brändin vahvistaminen ja personointi ovat avainasemassa
K-Citymarketin kampanjan onnistuminen ei johtunut pelkästään teknologiasta tai uudenlaisesta formaatista – se vahvisti myös brändiä ja personoi asiakaskokemusta. Kampanja toi brändille uudenlaista näkyvyyttä ja vuorovaikutusta, joka ei ole mahdollista perinteisessä mainonnassa. Live shopping -formaatin avulla asiakkaat saivat asiantuntijavinkkejä, näkivät tuotteet käytössä ja pystyivät ostamaan niitä suoraan lähetyksestä. Tämä personoitu lähestymistapa houkutteli asiakkaita palaamaan ja ostamaan lisää.
Kiinnostuitko live shopping -formaatista? Haluatko sparrailla verkkokauppasi sisältöstrategiasta?
Kysyy lisää live shoppingista: ria.vaahto@sanoma.com
Sparrailuapua sisältöstrategiaan voit kysyä: mia.lahdesalmi@sanoma.com
Tutustu lisää täällä:
K-Citymarket kasvatti live shoppingilla myyntiä ja sai uudenlaista näkyvyyttä
Lisää aiheesta:
Kuusi oivallusta Euroopan verkkokaupoista – Näin kehität omaasi!
Markkinointistrategi Mia Lähdesalmi Sanomalta, Content Manager Liisa Wall Keskolta sekä Head of Media Solutions Vilma Kärkkäinen Sanomalta kertoivat 16.5. järjestetyssä eCom Summit & Awards -tapahtumassa eurooppalaisten verkkokauppojen trendeistä ja live shoppingin tarjoamista mahdollisuuksista.