Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Ajankohtaista
  3. Sanomista juuri nyt

HS Koulutusliite ja Aamulehden Opinnot ja Ura -teema tavoittavat opiskelijat ja heidän vanhempansa

HS Koulutusliite ilmestyy 23.1.2026 ja Aamulehden Opinnot & Ura -teema 27.1.2026. Koulutukseen ja uravalintoihin liittyviä asioita käsitellään näissä liitteissä monipuolisesti ja kiinnostavista näkökulmista.
22.9.2025
Jaa:FacebookXLinkedin

Ajankohtaisissa teemasisällöissä mainostaja tavoittaa tulevaisuuden koulutusta ja uraa pohtivat nuoret sekä heidän vanhempansa.

Teemasisältöjä hyödynnetään perinteisesti peruskoulujen ja lukioiden oppitunneilla ja opinto-ohjauksessa. Helsingin Sanomat ja Aamulehti tarjoavat Koulutusliitteen digitaalisen näköislehden veloituksetta oppilaitosten käyttöön osana helmikuun Uutisten viikkoa.

Helsingin Sanomat tavoittaa 596 000 ja Aamulehti 172 000 lukijaa. Yhdessä lehdet tavoittavat 741 000  lukijaa.​

Näy kohderyhmää puhuttelevan teemasisällön yhteydessä

  • Teemat ovat tuttuja sekä Hesarin että Aamulehden lukijoille. Niiden ilmestymistä odotetaan kotona ja oppilaitoksissa.
  • Teemojen sisältöjen valtteina pidetään monipuolisuutta ja ajankohtaisuutta. Mainonta koetaan kiinnostavana ja tärkeänä osana lehteä.
  • Teemat ovat ainutlaatuinen mahdollisuus markkinoida opiskelijoille oppituntien yhteydessä. Digitaalinen näköislehti on käytössä useissa oppilaitoksissa.

 

Ennakkovaraajan etu -30 %. Koskee kaikkia mainoskokoja.

 Etu on voimassa 5.12. mennessä tehtyihin varauksiin.

Vähennettävissä myös mahdollinen mediatoimiston tai suora-asiakkaan alennus. Etu ei ole yhdistettävissä muihin alennuksiin. Etu koskee kaikkia mainoskokoja.

Hyödynnä display-mainonnan mahdollisuudet

Display-mainontaa hyödyntämällä voit tavoittaa kampanjallesi lisää potentiaalista kohderyhmää ja saada viestillesi lisää toistoa.

Kampanjassa voidaan hyödyntää datakohdentamista, jonka avulla viestisi kohdennetaan esimerkiksi opiskelijoille, urasuunnittelusta kiinnostuneille, alueellisesti tai iän mukaan. Datan lisäksi voidaan hyödyntää myös reaaliaikaista kontekstikohdennusta, jolloin mainoksesi näkyy juuri koulutusta käsittelevien artikkelien yhteydessä.

Kysy mahdollisuuksista omalta Sanoman yhteyshenkilöltäsi tai ota yhteyttä.

HS Koulutusliite 23.1.2026 ja Aamulehti Opinnot & ura 27.1.2026

Hinnat

Toimituksellinen ympäristö
MääräpaikatPalstaa x mmmm x mmHS €AL €

Etusivun kääntöpuoli (s.2 ) ja takasivu (HS)

5 x 365254 x 365

14821

-

Opinnot & ura etusivun nauha (AL)

5 x 88254 x 88-

2213

KokoPalstaa x mmmm x mmHS €AL €
Aukeama10 x 365528 x 365

23579

13699

Kokosivu5 x 365254 x 365

13475

6919

 3 x 365150 x 365

9703

4085

1/2-sivu5 x 180254 x 180

8085

3433

 2 x 36599 x 365

6468

2693

 3 x 226150 x 226

6064

2538

 5 x 134254 x 134
 3 x 180150 x 180*

2 009

 2 x 22699 x 226

4042

1 722

 5 x 88254 x 88
 2 x 18099 x 180*

1 426

 2 x 13499 x 134

2 425

986

 3 x 88150 x 88*
 2 x 8899 x 88*

646

 1 x 8847 x 88*

314

 2 x 4299 x 42*

*Mainoskoot ostettavissa HS Koulutusliitteen Koulutus-osaston kokoomaan lehden loppuosassa.

 Koulutus-osasto (vain HS)
Palstaa x mmmm x mmHS €
3 x 180150 x 180

3 432

2 x 18099 x 180

1 837

3 x 88150 x 88

1 346

2 x 8899 x 88

763

1 x 8847 x 88

308

2 x 4299 x 42308

Aikataulut

LehtiLukijamääräJulkaisupäiväVarauksetValmistettavat aineistotValmiit aineistot
Aamulehti
Opinnot & Ura -teema
172 000ti 27.1.ti 12.1. klo 9.ti 13.1. klo 9.ma 19.1. klo 12.
Helsingin Sanomat596 000pe 23.1.Toimituksellinen ympäristö
ke 7.1. klo 9
ti 13.1. klo 9.to 15.1. klo 12
Koulutus-osasto
ke 14.1. klo 9
ke 14.1. klo 9.to 15.1. klo 12

Ota yhteyttä asiakaspalveluumme ja tee varaus!

Sanoma Media Finland yrityspalvelu
p. 010 80 80 85
yrityspalvelu@sanoma.fi

Tagit

Printtiratkaisut Tuotetietoa Uutismedia

Sinua voisi kiinnostaa myös

  • Sanoman kesälehdissä tavoitat yhteensä lähes miljoona kesää suunnittelevaa kuluttajaa

    Kesälehdet ovat lukijoiden suosikkisisältöjä ja toimivat tärkeimpinä inspiraation ja tiedon lähteinä kesän suunnitelmiin. Mainokset kuuluvat oleellisena osana sisältöön ja tarjoavat vinkkejä loman suunnitteluun.

    Tagit

    Tuotetietoa Uutismedia
    Julkaistu
    11.11.2025
    Lue lisää
  • Uutismedian etusivu on voittajan valinta – Helsingin Sanomien, Aamulehden ja Satakunnan Kansan etusivut 2026 ovat nyt varattavissa

    Monikanavainen etusivu on ohittamaton mainospaikka. Etusivulla synnytät puheenaiheita ja saat aikaan toimintaa.

    Tagit

    Tuotetietoa Uutismedia
    Julkaistu
    22.9.2025
    Lue lisää
  • Uutis- ja aikakausmediamme tavoittaa nyt 90 % suomalaisista – ”Näiden lukujen perusteella olemme onnistuneet tarjoamaan merkityksellistä sisältöä lukijoidemme moninaisiin tarpeisiin”

    Ilta-Sanomat jatkaa Suomen suurimpana uutismediana. Aikakausmedioiden lukijamäärät kasvavat myös printissä ja näköislehtiä luetaan yhä enemmän. Alueidensa tavoittavimmissa medioissa panostetaan paikallisuuteen ja Lasten uutisissa ilahdutaan suosiosta nuoremmassa kohderyhmässä.

    Tagit

    Aikakausmedia Uutismedia
    Julkaistu
    22.9.2025
    Lue lisää
  • Poliittisen ja yhteiskunnallisen mainonnan sääntely tiukentuu

    Seuraamme sääntelyn kehitystä ja välitämme ajantasaista tietoa mainostaja-asiakkaille. Kehitämme tuotteitamme jatkuvasti niin, että meillä on laaja mainonnan tarjooma kaikille yhteiskunnallisille ja poliittisille mainostajille myös jatkossa.

    Tagit

    Digiratkaisut Tuotetietoa Uutismedia
    Julkaistu
    19.9.2025
    Lue lisää
  • Mikä ihmisiä oikeasti kiinnostaa? Näin teet kunnastasi puheenaiheen

    Kuntamarkkinoija, mitä jos sloganien sijaan nostaisit esiin kuntasi persoonan? Natiivimainonnalla kerrot oikeista asioista syvällisesti, yllättävästi ja viihdyttävästi, kirjoittaa Sanoma Content Studion luova tuottaja Tiina Saari.

    Tagit

    Aikakausmedia Näkemyksiä Natiivimainonta Omakynä Uutismedia
    Julkaistu
    11.8.2025
    Lue lisää
  • Black Friday ja joulu – loppuvuosi on parasta myyntiaikaa: erottaudu ja onnistu sesonkimainonnassa

    Mustasta viikosta lähtien koko loppuvuosi on monille yrityksille sitä tärkeintä myyntisesonkia – ja markkinoijan näkökulmasta tietysti kampanjoinnin aikaa.

    Tagit

    Aikakausmedia Audio & radio Digiratkaisut Markkinoinnin suunnittelu Natiivimainonta TV & video Uutismedia
    Julkaistu
    14.7.2025
    Lue lisää
  • Suomalaisten luottamus ja kiinnostus uutisiin on edelleen maailman kärkeä

    Suomalaisista 75 prosenttia kertoo luottavansa useimpiin seuraamiinsa uutisiin ja 67 prosenttia uskoo, että useimpiin uutisiin voi luottaa, selviää Oxfordin yliopiston Reuters-instituutin Digital News Report 2025 -kyselytutkimuksesta.

    Tagit

    Tutkittua Uutismedia
    Julkaistu
    17.6.2025
    Lue lisää
  • Sanoman instream-videotuotteistus uudistui!

    Tavoita asiakkaasi laadukkaiden tv-ohjelmien, leffojen ja uutismedioiden videosisältöjen parista.

    Tagit

    Digiratkaisut Tuotetietoa TV & video Uutismedia
    Julkaistu
    6.6.2025
    Lue lisää
  • Mainonnan mediamix: kolme syytä monimedialliseen mainontaan

    Mediamainonnan perussääntö on, että monikanavaisuus ratkaisee tuloksellisuuden: mainostajan mediamix, eli kampanjassa käytettävät mainonnan kanavat, on olennainen osa kampanjan onnistumista.

    Tagit

    Aikakausmedia Audio & radio Digiratkaisut Markkinoinnin suunnittelu Näkemyksiä TV & video Uutismedia
    Julkaistu
    2.6.2025
    Lue lisää
  • Viihteellinen sisältöstrategia ja live shopping ovat menestystekijöitä verkkokaupoille − K-Citymarket kasvatti verkkomyyntiä live shoppingilla jopa 80 %

    Verkkokaupan menestyksen tärkeimmiksi tekijöiksi ovat nousseet erottuvat sisältöstrategiat ja asiakaslähtöinen viestintä. Euroopassa suosituiksi tulleet trendit, kuten viihteellinen sisältöstrategia ja live shopping, ovat saaneet jalansijaa myös Suomessa – ja tulokset puhuvat puolestaan.

    Tagit

    Digiratkaisut Natiivimainonta Uutismedia
    Julkaistu
    15.5.2025
    Lue lisää
  • Uusi Aamulehti Viikko tarjoaa tuoreimmat ja tärkeimmät

    Aamulehti Viikko kerran viikossa ilmestyvä painettu lehti, joka tarjoaa sekä viikon tärkeimpiä uutisia että tuoreimpia lukujuttuja, joita ei ole vielä muualla julkaistu.

    Tagit

    Tuotetietoa Uutismedia
    Julkaistu
    9.5.2025
    Lue lisää
  • Tuloksellista mainontaa luotettavassa ympäristössä

    Uutismedia tarjoaa mainostajille luotettavuutta ja turvallisuutta vaihtoehtona sosiaaliselle medialle, kirjoittaa Team Lead, Digital Sales Minna Kruhse.

    Tagit

    Digiratkaisut Omakynä Uutismedia Vastuullisuus
    Julkaistu
    7.5.2025
    Lue lisää
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Ajankohtaista
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Yhteystiedot
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    Arkisin klo 8-16

    yrityspalvelu@sanoma.fi

    010 80 80 85

    Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2025 Sanoma Media Finland