Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Asiakastarinat

K-Citymarket kasvatti live shoppingilla myyntiä jopa 80 % ja sai uudenlaista näkyvyyttä

Livelähetys ja natiiviartikkeli pitivät otteessaan pitkään.
7.10.2024
Jaa:FacebookXLinkedin

Tavoite

K-Citymarket halusi tavoittaa uudella tavalla meikeistä ja kauneudesta kiinnostunutta yleisöä. Uutismediasta haettiin vakuuttavuutta ja vaikuttavuutta. Tavoitteena oli myös saada hyviä myynnillisiä tuloksia. 

Ratkaisu

Live shopping on interaktiivinen tapa shoppailla, saada vinkkejä ja inspiraatiota suoraan aidon asiantuntijan suusta.​

Kokonaisuuteen kuului natiiviartikkeli, jossa oli mukana live shopping -striimi. Instagramin @Meikkimuija-tililtä tuttu Jonna Ojala kertoi livestriimissä Lumenen tuotteista samalla, kun teki niillä meikin. ​Osallistuvassa ja sitouttavassa kokonaisuudessa oli moderoitu chat, suoraostomahdollisuus ja tykkäystoiminto. Katsojat saavat kysymyksiinsä vastauksia reaaliajassa, ja heillä on mahdollisuus nähdä tuotteet käytössä ja saada asiantuntijoiden vinkkejä. 

​Tulokset

48 minuuttia kestänyt livekokemus piti katsojan mukanaan pitkään. Livelähetystä tai tallennetta katsottiin yhteensä 1625 tuntia, ja keskimääräinen katselun pituus oli yli 14 minuuttia. Katsojia oli IS.fi Me Naiset -sivulla yhteensä 6970. Citymarketin sivuilla oleva tallenne on kerännyt 1300 katsojaa. Tykkäyksiä kertyi yhteensä 2240 ja kommentteja 550. Suomen markkinalla live shopping -lähetysten keskiarvoinen katsojamäärä on ollut alle 1000 ja katsomispituus hieman yli 8 minuuttia. (Lähde: Bambuser 2023, Suomen markkina).

Lumene-tuotteiden myynti kasvoi K-Citymarket.fi-verkkokaupassa puolitoista viikkoa kestäneen kampanjan aikana 80 % verrattuna edellisiin kymmeneen päivään. 

Poimintoja katsojien kommenteista: 

“Tämä tuli tarpeeseen!”​

​“Ihanan rentouttava live sadepäivään! Toivottavasti näitä tulee vielä lisää!”​

”Jonnan vinkit on niin hyviä!”

Myös natiiviartikkeli piti otteessaan. Artikkelin sivunäytöt (34 251) olivat reippaasti keskimääräistä IS.fi:n natiiviartikkelia enemmän. Lukuaika 3:46 kertoo, että artikkelin parissa viihdyttiin erittäin hyvin.  ​

”Toteutus brändäytyi hienosti meille, ja yhteistyökumppani Lumenen brändi näkyi hyvin kaikessa mainonnassa. Saimme kampanjalla uudenlaista vuorovaikutteista näkyvyyttä, ja live shopping -lähetyksen katseluaika oli aivan huikean hyvä. Jonna piti liven vetäjänä hienosti kiinnostusta yllä”, kiittää Content Manager Liisa Wall Keskosta. 

Kampanjan kautta K-Citymarketin verkkokauppaan tulleesta liikenteestä 75 % oli laadukasta, eli sivuilla viihdyttiin yli 15 sekunnin ajan. 

”Live shopping -toteutuksessa kannattaa muistaa vahva aktivointi etujen ja tuotteiden osalta, jotta konversio myyntiin kotiutuu”, Wall vinkkaa. 

Yhteistyö sujui jouhevasti, ja projektin johtaminen oli Sanoman puolelta esimerkillistä. Asiakkaan näkökulmasta tämä oli helppo kokonaisuus, avaimet käteen -paketti, josta olemme erittäin kiitollisia.

Liisa Wall
Content Manager
Kesko

Kampanjan materiaalit

Live shopping -tallenne

Natiiviartikkeli IS.fi/menaiset

Display-mainokset

Kampanja lukuina

8270 

katsojaa yhteensä (live shopping -lähetysten keskiarvoinen katsojamäärä Suomen markkinoilla alle 1000). 

1625 tuntia

livelähetyksen ja tallenteen yhteenlaskettu katsomismäärä. 

14 minuuttia

keskimääräinen katselun pituus (Suomen markkinoilla keskimäärin hieman yli 8 minuuttia).

34 251

sivunäyttöä artikkelilla (IS.fi-sivuston nativiiartikkelien sivunäytöt keskimäärin 24 000).

80 %

Lumene-tuotteiden myynnin kasvu K-Citymarket.fi-verkkokaupassa kampanjan aikana verrattuna edellisiin kymmeneen päivään.

75 %

kampanjan tuomasta liikenteestä verkkokauppaan oli laadukasta (vierailun kesto yli 15 min). 

Miksi live shopping? 

Live shoppingissa on mahdollista samassa kampanjakokonaisuudessa sekä rakentaa brändiä että saada taktisia tuloksia. Se lisää brändin parissa vietettyä aikaa sekä tarjoaa vahvaa vuoropuhelua ja sitoutumista brändiin. Kokonaisuuteen on mahdollista lisätä myös etukoodi tai erilaisia tarjouksia taktisen mainonnan tehostamiseksi.

Media tuo tavoittavuutta

Sanoman laajasti tavoittavilla medioilla saa yleisön kiinni tehokkaammin verrattuna siihen, että live shopping pidettäisiin asiakkaan oman verkkokaupan sivuilla. Myös uusasiakashankinta tehostuu kanavissa, joissa yleisö valmiiksi viettää aikaa. Maksimaalisen peiton aikaansaamiseksi voidaan myös yhdistää asiakkaan omia ja Sanoman kanavia. 

Mihin tarpeeseen live shoppingia voi hyödyntää? 

"Maailmalla erittäin suosittuja ovat esimerkiksi erilaiset kokkaus- ja reseptivideot, vaate- ja sisustusstailausvideot sekä ajankohtaan kiinnittyvät kuratoidut listaukset, kuten vaikkapa lahjaoppaat. Lisäksi myös erilaiset ilmiöiden haltuunotot, kuten erilaiset asiantuntijakeskustelut tai teemahaastattelut toimivat erinomaisesti vaikkapa ajatusjohtajuuden rakentamisessa. Aina ei tarvitse olla kyse pelkästä tuotemainoksesta”, vinkkaa natiivimainonnan kaupallistamisesta Sanomalla vastaava Ria Vaahto. 

Live shoppingissa on mahdollisuus käyttää myös Sanoman tähtiä, jolloin ammattijuontaja vastaa lähetyksen sujuvuudesta. Ratkaisu toimii erityisesti silloin, kun asiakkaalla ei ole jatkuvaa yhteistyötä vaikuttajan kanssa tai kun lähetykseen halutaan nostaa mukaan tuoteasiantuntija, joka ei ole esiintymisen ammattilainen.

Kiinnostuitko? 


Natiivimainonnalla sisältösi löytää sille sopivan yleisön
Ole osa sisältöjä, joiden parissa vietetään aikaa.

 

Ota yhteyttä

Tagit

Digiratkaisut Natiivimainonta Uutismedia

Sinua voisi kiinnostaa myös

  • Kilpailuetua strategisesta kumppanuudesta

    Julkaistu
    10.11.2025
    Kun tavoitteena on vaikuttava ja kohdennettu markkinointi, Aava & Bang luottaa Sanoman asiantuntemukseen. Yhteistyö tiivistyy entisestään Sanoma Agency Partner -kumppanuuden myötä.
    Lue asiakastarina
  • Juhla Mokka ilahdutti arkeen palaavia – monikanavainen kampanja ylitti odotukset

    Julkaistu
    5.11.2025
    Suomalaiset palasivat töihin kahvin voimalla. Monikanavainen kampanja kasvatti brändin näkyvyyttä ja tunnettuutta – ja toi hymyn huulille.
    Lue asiakastarina
  • Kun somemainonta ei riitä – Soldout Management löysi vaihtoehdon Sanomalta

    Julkaistu
    4.11.2025
    Kun tavoitteena on saada artistien kiertueet loppuunmyydyiksi, tarvitaan tarkkaa kohdentamista ja nopeaa reagointia. Soldout Management hyödyntää Sanoma Ad Manageria keikkojen ennakkomarkkinoinnissa. “Näyttökertoja tulee paljon, ja kampanjoita on helppo toteuttaa”, kiittää Aku Oikari.
    Lue asiakastarina
  • Helsinkiläiset innostuivat Helenin älykkäästä lämmitysratkaisusta

    Julkaistu
    3.11.2025
    Kohderyhmädata yllätti Helenin. Sen pohjalta tehty sisältöstrategia siivitti uuden kaukolämpötuotteen menestykseen.
    Lue asiakastarina
  • Kolmen uutuusoluen sarja löysi ostajakuntansa Sanoma kanavien kautta: ”Luvut ovat olleet huimia”

    Julkaistu
    30.10.2025
    Kuopiolainen pienpanimo Rock Paper Scissors (RPS) Brewing Co hyödynsi Sanoman monikanavaista markkinointia uutuusoluiden lanseeraamiseen.
    Lue asiakastarina
  • Hautausalan yrityksestä tehtiin tutumpi natiiviartikkeleiden avulla: ”Pystymme kertomaan laajemmin, mitä teemme”

    Julkaistu
    27.10.2025
    Oulussa toimivan J. Ala-Ahon Hautaustoimiston markkinointiin haluttiin löytää uusi näkökulma – jotain, mitä muut alan toimijat eivät ole tehneet. Menetelmäksi valikoitui Sanoman natiivimainonta, joka ylitti pienyrittäjän odotukset.
    Lue asiakastarina
  • Sanoma laittoi Pakkausteippi.fi:n mainonnan kuntoon: ”Kun sen hoitaa ammattilainen, siinä säästyy rahaa”

    Julkaistu
    24.10.2025
    Pakkausteippi.fi-verkkokauppa löysi uusia B2B-asiakkaita Sanoman Kasvupalvelun avulla. Google-mainonta ja uudelleenmarkkinointi osoittautuivat toimivaksi kokonaisuudeksi.
    Lue asiakastarina
  • Sporttikoneen ja Sanoman yhteistyö on tuonut näkyvyyttä ja vilskettä kivijalkamyymälöihin

    Julkaistu
    17.10.2025
    Alueellista digimainontaa, radioa, natiivimainontaa ja Google-markkinointia yhdistänyt tuloksellinen kokonaisuus on kasvattanut tietoisuutta Sporttikoneesta.
    Lue asiakastarina
  • Finnlinesin oivaltava kampanja puhuttelee heitä, jotka eivät koe olevansa risteilyihmisiä

    Julkaistu
    16.10.2025
    Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Finnlinesin humoristinen kampanja rikkoo yleisiä käsityksiä risteilyistä.
    Lue asiakastarina
  • Henkilöstöpalvelu Grouppro on saanut tuloksellista näkyvyyttä Sanoman medioissa

    Julkaistu
    14.10.2025
    Alueellista tv-, radio- ja digimainontaa Sanoman kanavissa sisältävä kokonaisuus on vahvistanut yrityksen läsnäoloa alueella ja tuonut kävijöitä kotisivuille.
    Lue asiakastarina
  • Päämajakaupunki Mikkeli hurmasi vaikuttavalla kampanjalla – matkustusaikeet kasvoivat huimat 485 %

    Julkaistu
    2.10.2025
    Sanoman kanssa toteutettu monimediallinen, natiivi-, digi- ja radiomainontaa sekä vaikuttajayhteistyötä yhdistänyt kampanja nosti Mikkelin historian ja kulttuurin uudella tavalla esiin. Kampanja vahvisti kaupungin brändiä valtakunnallisesti ja jätti muistijäljen.
    Lue asiakastarina
  • Ekologisten pesuaineiden verkkokauppa tavoitti uusia asiakkaita Kasvupalvelun avulla: ”Sanoman asiantuntijat ovat velhoja”

    Julkaistu
    26.9.2025
    Sanoman Kasvupalvelu on tukenut ekologisia pesuaineita valmistavan perheyrityksen kasvua. Ole Hyvä Luonnontuote Oy on saavuttanut brändinäkyvyyttä ja kasvattanut verkkokaupan myyntiä.
    Lue asiakastarina
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Ajankohtaista
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Yhteystiedot
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    Arkisin klo 8-16

    yrityspalvelu@sanoma.fi

    010 80 80 85

    Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2025 Sanoma Media Finland