Kumppanuus 4 Nations Face Off -jääkiekkoturnauksen kanssa toi hienoja myynnillisiä tuloksia ja boostia brändien tunnettuudelle
Helmikuussa järjestetty 4 Nations Face Off -turnaus kokosi yhteen Suomen, Ruotsin, Kanadan ja Yhdysvaltojen parhaat NHL-tähdet ja tarjosi katsojille intensiivistä jääkiekkoviihdettä Nelosella ja Ruudussa. Turnaus keräsi keskimäärin 410 000 katsojaa mukaan lukien ensiesitykset ja uusinnat. Kaiken kaikkiaan turnaus keräsi huikeat 2 870 000 katsojaa (Lähde: TV-mittaritutkimus, Finnpanel, 10+)
Urheiluilmiösisällössä mainonnan erikoisratkaisuja hyödyttiin uudenlaisella tavalla. Turnauksen kumppanit kertovat tuloksellisesta yhteistyöstä.
Moi Mobiili oli osa ilmiötä
”4 Nations -yhteistyö oli meille erinomainen tilaisuus yhdistää Moi-brändi suomalaisten intohimoon – jääkiekkoon – juuri oikealla hetkellä. Sisältö oli aidosti koukuttavaa, intensiivistä ja tunteita herättävää, mikä tarjosi meille loistavan kontekstin tavoittaa kohderyhmämme. Ohjelma itsessään oli hyvin tuotettu ja rakentaa vahvaa yhteisöllisyyttä katsojien keskuudessa”, kertoo Moi Mobiilin myynti- ja markkinointijohtaja Ulla Koivula.
”Erottuvat mainonnan ratkaisut, kuten tunnisteet ja sisältönäkyvyys, mahdollistivat meille sen, että emme olleet vain mainostaja – olimme osa ilmiötä. Näkyvyytemme ei ollut päälle liimattua, vaan sisällöllisesti relevanttia. Tällaiset yhteistyöt ovat juuri niitä, joissa saadaan aikaan todellista arvoa sekä brändille että yleisölle. Olimme tyytyväisiä tuloksiin kokonaisuudessaan. Ensimmäisen päivän ROI oli todella korkea, yli kaikkien meidän medioiden keskiarvon”, Koivula kertoo.
Ensimmäisen päivän ROI oli todella korkea, yli kaikkien meidän medioiden keskiarvon.”
Kohderyhmä sopi Škoda Elroqin lanseeraukseen erinomaisesti
”Jääkiekko on Škodalle tärkeä laji kansainvälisesti ja myös paikallisesti Suomessa. Škoda Auto on päässyt Guinnessin ennätysten kirjaan urheilulajien maailmanmestaruuskisojen historian pisimpään jatkuneella yhteistyöllä. Pääsponsorointi on kestänyt yhtäjaksoisesti 32 vuotta. Olemme myös olleet Suomen Jääkiekkoliiton pääyhteistyökumppani jo usean vuoden ajan. On hienoa olla mukana tukemassa suomalaista huippujääkiekkoilua sen kaikilla tasoilla – miesten, naisten ja etenkin nuorten sarjoissa”, kertoo Helkama-Auton markkinointipäällikkö Vesa Pääkkö.
”Kun maailman parhaat pelaavat samassa turnauksessa, olimme luonnollisesti kiinnostuneet turnauksen tarjoamasta näkyvyydestä. Ajankohta sopi täydellisesti odotetun täysin uuden täyssähköautomme Elroqin lanseerausaikataulujen kanssa. Osasimme odottaa sisällön olevan houkuttelevaa ja saavan suomalaiset kiinnostumaan ja katsomaan pelejä. Kohderyhmä sopi auton lanseeraukseen erinomaisesti”, Pääkkö kertoo.
”Yhteistyön mahdollistamat näkyvyyspaikat olivat kiinnostavia, ja näimme heti mahdollisuuksia hyödyntää niitä Elroqin lanseerauksessa. Kampanjan konsepti tarjosi meille myös loistavan mahdollisuuden tehdä erottuvalla tavalla huomiota herättävää mainontaa kiinnostavan sisällön yhteydessä.”
”Elroqin lanseeraus kokonaisuudessaan on ollut erittäin onnistunut ja auto on herättänyt paljon positiivista kiinnostusta. Osana onnistunutta lanseerauskokonaisuutta yhteistyö ja näkyvyys 4 Nationsin aikana toi meille erittäin hyviä tuloksia. Huomasimme pelien aikana merkittävää kasvua kotisivukävijöissä, vaikka itse auton materiaalit edustivat vain osaa kokonaisnäkyvyydestä. Olemme tyytyväisiä ratkaisusta saamiimme tuloksiin. Kiitokset ehdotuksesta ja ideasta Sanomalle ja myynnin yhteyshenkilöillemme.”
Kampanjan konsepti tarjosi meille loistavan mahdollisuuden tehdä erottuvalla tavalla huomiota herättävää mainontaa kiinnostavan sisällön yhteydessä.”
Mainoskatkon haltuunotosta erinomaisia tuloksia K-Citymarketille
”4 Nations oli meillä mukana osana isompaa Cittari hoitaa -brändikampanjan kokonaisuutta, jonka toteutimme toistamiseen. Ostimme kokonaisia tv-mainoskatkoja ja muun muassa ulkonäkyvyyttä, digiä, somea sekä printtiäkin kampanjaa varten ja olimme jälleen erittäin tyytyväisiä tuloksiin”, kertoo K-Citymarketin markkinointipäällikkö Hanne Ylönen.
”Koko tv-mainoskatkon haltuunotot sekä muu medianäkyvyys on ilman muuta hyvien huomioarvojen ja myynnillisten tulosten valossa meille toimiva kokonaisuus ja tuo bränditekemisen lähemmäs taktisuutta uudella tavalla. Viime syksyn ensimmäisestä lähdöstä saimme Vuoden Huiput gaalassa Hopeahuipun, ja tämän kevään lähdössä olemme vieläkin viilanneet kokonaisuutta toimivammaksi. Jotain sekin jo kertoo, että saimme jälleen spontaania positiivista palautetta kuluttajilta asti ja erityisesti 4 Nations -katkosta tuli kiitoksia”, Ylönen kertoo.
”Yhteistyö Sanoman kanssa on toiminut kaikki vuodet erityisen hyvin. Erityiskiitokset innostuvasta ja heittäytyvästä can do -asenteesta. On ihan huippua päästä yhdessä kehittämään ja sparraamaan heidän kanssaan. Hyvässä porukassa ei voi syntyä kuin timanttista tekemistä.”
Koko tv-mainoskatkon haltuunotto sekä muu medianäkyvyys on hyvien huomioarvojen ja myynnillisten tulosten valossa toimiva kokonaisuus.”
Yhteistyö tuki hienosti Naapurin Maalaiskanan kasvutarinaa
”Yhteistyö Sanoman ja 4 Nationsin kanssa oli meille ensimmäinen laatuaan, ja se sujui kokonaisuudessaan erittäin hyvin. Yhteistyö tarjosi avaimet käteen -paketin, joka sisälsi brändihahmomme animoinnin, spottien tuotannon sekä tehokkaan tv-näkyvyyden. 4 Nations -yhteistyö tarjosi Naapurin Maalaiskanan wings-tuotteille täydellisen kohderyhmän. Sisällön houkuttelevuus, osuvuus ja näkyvyys osana jääkiekkoilmiötä olivat keskeisiä tekijöitä, jotka tekivät yhteistyöstä onnistuneen”, kertoo Naapurin Maalaiskana Oy:n markkinointipäällikkö Kerttu Louho.
”Kampanja ylitti tulokselliset odotukset ja saimme kiinni juuri sen kohderyhmän, jota lähdimme tavoittelemaan. Kampanjan TRP lähes tuplaantui alustavaan arvioon nähden, ja 4 Nations -turnauksen yhteydessä tavoitimme suuren määrän oikeaa kohderyhmää lyhyessä ajassa. Naapurin Maalaiskana -brändin tunnettuus on vahvassa kasvussa ja 4 Nations -yhteistyö tuki hienosti brändimme kasvutarinaa. 4 Nations -yhteistyö ja sitä varten tuotettu kettuanimaatio toi omalta osaltaan lisäboostia brändin tunnettuudelle. Kampanja oli kokonaisuudessaan onnistunut.”
Kampanja ylitti tulokselliset odotukset ja saimme kiinni juuri sen kohderyhmän, jota lähdimme tavoittelemaan.”
Kiinnostuitko?
TV:n ja videon erikoisratkaisuilla herätät huomioita, erottaudut ja vaikutat brändisi mielikuviin.