Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Asiakastarinat

Kumppanuus 4 Nations Face Off -jääkiekkoturnauksen kanssa toi hienoja myynnillisiä tuloksia ja boostia brändien tunnettuudelle

Koukuttava sisältö, täydellinen kohderyhmä ja sisällöllisesti relevantti näkyvyys – 4 Nations Face Off -turnaus tarjosi kiinnostavia mahdollisuuksia ohjelman kumppaneille.
12.5.2025
Jaa:FacebookXLinkedin

Helmikuussa järjestetty 4 Nations Face Off -turnaus kokosi yhteen Suomen, Ruotsin, Kanadan ja Yhdysvaltojen parhaat NHL-tähdet ja tarjosi katsojille intensiivistä jääkiekkoviihdettä Nelosella ja Ruudussa. Turnaus keräsi keskimäärin 410 000 katsojaa mukaan lukien ensiesitykset ja uusinnat. Kaiken kaikkiaan turnaus keräsi huikeat 2 870 000 katsojaa (Lähde: TV-mittaritutkimus, Finnpanel, 10+) 

Urheiluilmiösisällössä mainonnan erikoisratkaisuja hyödyttiin uudenlaisella tavalla. Turnauksen kumppanit kertovat tuloksellisesta yhteistyöstä.
 

Moi Mobiili oli osa ilmiötä

”4 Nations -yhteistyö oli meille erinomainen tilaisuus yhdistää Moi-brändi suomalaisten intohimoon – jääkiekkoon – juuri oikealla hetkellä. Sisältö oli aidosti koukuttavaa, intensiivistä ja tunteita herättävää, mikä tarjosi meille loistavan kontekstin tavoittaa kohderyhmämme. Ohjelma itsessään oli hyvin tuotettu ja rakentaa vahvaa yhteisöllisyyttä katsojien keskuudessa”, kertoo Moi Mobiilin myynti- ja markkinointijohtaja Ulla Koivula. 

”Erottuvat mainonnan ratkaisut, kuten tunnisteet ja sisältönäkyvyys, mahdollistivat meille sen, että emme olleet vain mainostaja – olimme osa ilmiötä. Näkyvyytemme ei ollut päälle liimattua, vaan sisällöllisesti relevanttia. Tällaiset yhteistyöt ovat juuri niitä, joissa saadaan aikaan todellista arvoa sekä brändille että yleisölle. Olimme tyytyväisiä tuloksiin kokonaisuudessaan. Ensimmäisen päivän ROI oli todella korkea, yli kaikkien meidän medioiden keskiarvon”, Koivula kertoo. 

Ensimmäisen päivän ROI oli todella korkea, yli kaikkien meidän medioiden keskiarvon.”

Ulla Koivula
myynti- ja markkinointijohtaja
Moi Mobiili

Kohderyhmä sopi Škoda Elroqin lanseeraukseen erinomaisesti

”Jääkiekko on Škodalle tärkeä laji kansainvälisesti ja myös paikallisesti Suomessa. Škoda Auto on päässyt Guinnessin ennätysten kirjaan urheilulajien maailmanmestaruuskisojen historian pisimpään jatkuneella yhteistyöllä. Pääsponsorointi on kestänyt yhtäjaksoisesti 32 vuotta. Olemme myös olleet Suomen Jääkiekkoliiton pääyhteistyökumppani jo usean vuoden ajan. On hienoa olla mukana tukemassa suomalaista huippujääkiekkoilua sen kaikilla tasoilla – miesten, naisten ja etenkin nuorten sarjoissa”, kertoo Helkama-Auton markkinointipäällikkö Vesa Pääkkö. 

”Kun maailman parhaat pelaavat samassa turnauksessa, olimme luonnollisesti kiinnostuneet turnauksen tarjoamasta näkyvyydestä. Ajankohta sopi täydellisesti odotetun täysin uuden täyssähköautomme Elroqin lanseerausaikataulujen kanssa. Osasimme odottaa sisällön olevan houkuttelevaa ja saavan suomalaiset kiinnostumaan ja katsomaan pelejä. Kohderyhmä sopi auton lanseeraukseen erinomaisesti”, Pääkkö kertoo. 

”Yhteistyön mahdollistamat näkyvyyspaikat olivat kiinnostavia, ja näimme heti mahdollisuuksia hyödyntää niitä Elroqin lanseerauksessa. Kampanjan konsepti tarjosi meille myös loistavan mahdollisuuden tehdä erottuvalla tavalla huomiota herättävää mainontaa kiinnostavan sisällön yhteydessä.”

”Elroqin lanseeraus kokonaisuudessaan on ollut erittäin onnistunut ja auto on herättänyt paljon positiivista kiinnostusta. Osana onnistunutta lanseerauskokonaisuutta yhteistyö ja näkyvyys 4 Nationsin aikana toi meille erittäin hyviä tuloksia. Huomasimme pelien aikana merkittävää kasvua kotisivukävijöissä, vaikka itse auton materiaalit edustivat vain osaa kokonaisnäkyvyydestä. Olemme tyytyväisiä ratkaisusta saamiimme tuloksiin. Kiitokset ehdotuksesta ja ideasta Sanomalle ja myynnin yhteyshenkilöillemme.”
 

Kampanjan konsepti tarjosi meille loistavan mahdollisuuden tehdä erottuvalla tavalla huomiota herättävää mainontaa kiinnostavan sisällön yhteydessä.”

Vesa Pääkkö
markkinointipäällikkö, Škoda
Helkama-Auto Oy

Mainoskatkon haltuunotosta erinomaisia tuloksia K-Citymarketille

”4 Nations oli meillä mukana osana isompaa Cittari hoitaa -brändikampanjan kokonaisuutta, jonka toteutimme toistamiseen. Ostimme kokonaisia tv-mainoskatkoja ja muun muassa ulkonäkyvyyttä, digiä, somea sekä printtiäkin kampanjaa varten ja olimme jälleen erittäin tyytyväisiä tuloksiin”, kertoo K-Citymarketin markkinointipäällikkö Hanne Ylönen.

”Koko tv-mainoskatkon haltuunotot sekä muu medianäkyvyys on ilman muuta hyvien huomioarvojen ja myynnillisten tulosten valossa meille toimiva kokonaisuus ja tuo bränditekemisen lähemmäs taktisuutta uudella tavalla. Viime syksyn ensimmäisestä lähdöstä saimme Vuoden Huiput gaalassa Hopeahuipun, ja tämän kevään lähdössä olemme vieläkin viilanneet kokonaisuutta toimivammaksi. Jotain sekin jo kertoo, että saimme jälleen spontaania positiivista palautetta kuluttajilta asti ja erityisesti 4 Nations -katkosta tuli kiitoksia”, Ylönen kertoo. 

”Yhteistyö Sanoman kanssa on toiminut kaikki vuodet erityisen hyvin. Erityiskiitokset innostuvasta ja heittäytyvästä can do -asenteesta. On ihan huippua päästä yhdessä kehittämään ja sparraamaan heidän kanssaan. Hyvässä porukassa ei voi syntyä kuin timanttista tekemistä.”

Koko tv-mainoskatkon haltuunotto sekä muu medianäkyvyys on hyvien huomioarvojen ja myynnillisten tulosten valossa toimiva kokonaisuus.”

Hanne Ylönen
markkinointipäällikkö
K-Citymarket

Yhteistyö tuki hienosti Naapurin Maalaiskanan kasvutarinaa

”Yhteistyö Sanoman ja 4 Nationsin kanssa oli meille ensimmäinen laatuaan, ja se sujui kokonaisuudessaan erittäin hyvin. Yhteistyö tarjosi avaimet käteen -paketin, joka sisälsi brändihahmomme animoinnin, spottien tuotannon sekä tehokkaan tv-näkyvyyden. 4 Nations -yhteistyö tarjosi Naapurin Maalaiskanan wings-tuotteille täydellisen kohderyhmän. Sisällön houkuttelevuus, osuvuus ja näkyvyys osana jääkiekkoilmiötä olivat keskeisiä tekijöitä, jotka tekivät yhteistyöstä onnistuneen”, kertoo Naapurin Maalaiskana Oy:n markkinointipäällikkö Kerttu Louho. 

”Kampanja ylitti tulokselliset odotukset ja saimme kiinni juuri sen kohderyhmän, jota lähdimme tavoittelemaan. Kampanjan TRP lähes tuplaantui alustavaan arvioon nähden, ja 4 Nations -turnauksen yhteydessä tavoitimme suuren määrän oikeaa kohderyhmää lyhyessä ajassa. Naapurin Maalaiskana -brändin tunnettuus on vahvassa kasvussa ja 4 Nations -yhteistyö tuki hienosti brändimme kasvutarinaa. 4 Nations -yhteistyö ja sitä varten tuotettu kettuanimaatio toi omalta osaltaan lisäboostia brändin tunnettuudelle. Kampanja oli kokonaisuudessaan onnistunut.”

Kampanja ylitti tulokselliset odotukset ja saimme kiinni juuri sen kohderyhmän, jota lähdimme tavoittelemaan.”

Kerttu Louho
markkinointipäällikkö
Naapurin Maalaiskana Oy

Kiinnostuitko?

TV:n ja videon erikoisratkaisuilla herätät huomioita, erottaudut ja vaikutat brändisi mielikuviin. 

Tutustu täällä

Ota yhteyttä

Tagit

TV & video

Sinua voisi kiinnostaa myös

  • Juhla Mokka ilahdutti arkeen palaavia – monikanavainen kampanja ylitti odotukset

    Julkaistu
    5.11.2025
    Suomalaiset palasivat töihin kahvin voimalla. Monikanavainen kampanja kasvatti brändin näkyvyyttä ja tunnettuutta – ja toi hymyn huulille.
    Lue asiakastarina
  • Kolmen uutuusoluen sarja löysi ostajakuntansa Sanoma kanavien kautta: ”Luvut ovat olleet huimia”

    Julkaistu
    30.10.2025
    Kuopiolainen pienpanimo Rock Paper Scissors (RPS) Brewing Co hyödynsi Sanoman monikanavaista markkinointia uutuusoluiden lanseeraamiseen.
    Lue asiakastarina
  • Finnlinesin oivaltava kampanja puhuttelee heitä, jotka eivät koe olevansa risteilyihmisiä

    Julkaistu
    16.10.2025
    Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Finnlinesin humoristinen kampanja rikkoo yleisiä käsityksiä risteilyistä.
    Lue asiakastarina
  • Henkilöstöpalvelu Grouppro on saanut tuloksellista näkyvyyttä Sanoman medioissa

    Julkaistu
    14.10.2025
    Alueellista tv-, radio- ja digimainontaa Sanoman kanavissa sisältävä kokonaisuus on vahvistanut yrityksen läsnäoloa alueella ja tuonut kävijöitä kotisivuille.
    Lue asiakastarina
  • Päämajakaupunki Mikkeli hurmasi vaikuttavalla kampanjalla – matkustusaikeet kasvoivat huimat 485 %

    Julkaistu
    2.10.2025
    Sanoman kanssa toteutettu monimediallinen, natiivi-, digi- ja radiomainontaa sekä vaikuttajayhteistyötä yhdistänyt kampanja nosti Mikkelin historian ja kulttuurin uudella tavalla esiin. Kampanja vahvisti kaupungin brändiä valtakunnallisesti ja jätti muistijäljen.
    Lue asiakastarina
  • Santa Maria Tex Mex hurmasi miljoonayleisön The Voice of Finlandin kautta

    Julkaistu
    2.9.2025
    Kun tavoitteena oli vahvistaa Santa Maria Tex Mexin top-of-mind-asemaa ja lisätä tacoperjantain houkuttelevuutta, syntyi monikanavainen yhteistyö, joka yhdisti viihteen, vaikuttajayhteistyön ja herkuttelun.
    Lue asiakastarina
  • ”Elämää kokeneiden terveydeksi” − Terveystalon huomattu kampanja nosti seniorit keskiöön

    Julkaistu
    25.8.2025
    Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Terveystalon seniorikampanja kiinnosti ja kosketti.
    Lue asiakastarina
  • Sanoman tv- ja radiokampanjat nostivat InCarin tunnettuutta: ”Puhuimme samalla sävelkorkeudella”

    Julkaistu
    27.6.2025
    Autovauriokorjaamo InCar saavutti laajasti tunnettuutta Sanoman monikanavaisen mainonnan avulla. Myös tuulilasipalveluiden kevätsesonki sai kaivattua boostia.
    Lue asiakastarina
  • Rajoja rikkovaa rohkeutta

    Julkaistu
    23.6.2025
    Bauhaus toteutti Sanoman kanssa näkyvän ja vaikuttavan markkinointiteon.
    Lue asiakastarina
  • Hau-Haun ja Sanoman yhteistyö toi koirat sydämiin ja ruutuihin

    Julkaistu
    18.6.2025
    Koti koiralle -ohjelma on tuonut Hau-Haun jokakoiranoikeus-viestin yli 2,5 miljoonan suomalaisen tietoisuuteen. Tuloksena on paitsi Venla-ehdokkuuksia myös syventynyt brändirakkaus ja koiramaista iloa koko kansalle.
    Lue asiakastarina
  • Lavatanssit Karhun tapaan varastaa huomion

    Julkaistu
    16.6.2025
    Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Sellaiselle, joka herättää huomiota, erottuu muusta mainonnasta, jättää muistijäljen ja joka on saanut aikaan sanomista. Karhun Lavatanssit riemastuttaa sanaleikillään.
    Lue asiakastarina
  • Black Horse julistaa kalsareiden mukavuutta humoristisessa spotissa

    Julkaistu
    21.5.2025
    Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Sellaiselle, joka herättää huomiota, erottuu muusta mainonnasta, jättää muistijäljen ja joka on saanut aikaan sanomista. Black Horsen humoristinen Tankilla-spotti tarjoaa selkeän viestin ja samaistuttavuutta.
    Lue asiakastarina
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Ajankohtaista
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Yhteystiedot
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    Arkisin klo 8-16

    yrityspalvelu@sanoma.fi

    010 80 80 85

    Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2025 Sanoma Media Finland