Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Asiakastarinat

Santa Maria Tex Mex hurmasi miljoonayleisön The Voice of Finlandin kautta

Kun tavoitteena oli vahvistaa Santa Maria Tex Mexin top-of-mind-asemaa ja lisätä tacoperjantain houkuttelevuutta, syntyi monikanavainen yhteistyö, joka yhdisti viihteen, vaikuttajayhteistyön ja herkuttelun.
2.9.2025
Jaa:FacebookXLinkedin

Tavoitteena top-of-mind-aseman vahvistaminen 

Santa Maria Tex Mexin tavoitteena oli löytää ohjelmayhteistyö, jonka avulla voitaisiin lisätä Tex Mex -ruokailun frekvenssiä ja vahvistaa top of mind -asemaa oikeassa kohderyhmässä. 

Ratkaisuna monikanavainen kokonaisuus

Ratkaisu koostui ohjelmayhteistyöstä The Voice of Finland -ohjelmassa, vahvasta sisältötekemisestä, radiopromootiosta Suomipopilla sekä vaikuttajayhteistyöstä juontaja Heikki Paasosen kanssa.

”Ohjelmayhteistyön ohella halusimme rakentaa kokonaisvaltaisen näkyvyyden eri kanavissa, jotka tukevat toisiaan. Yhteistyön muut sisällöt istuivat luontevasti Santa Marian markkinointistrategiaan”, kertoo Marketing Activation Manager Carolina Söderholm Pauligilta.

Tuloksena brändimielikuvan vahvistuminen

Ohjelmayhteistyötutkimuksen mukaan mainonta tavoitti tehokkaasti oikean yleisön. 59 % kaikista vastaajista ja jopa 93 % säännöllisistä katsojista muisti nähneensä Santa Marian mainontaa. Kohderyhmään kuuluvista 70 % huomasi mainonnan, mikä on selvästi yli keskiarvon.

”Pitkäkestoisen ohjelmayhteistyön näkyvyys on osoittautunut toimivaksi, ja markkinointiratkaisut ovat nivoutuneet luontevasti osaksi muita markkinointiaktivointejamme”, Söderholm toteaa. 

Yhteistyö koettiin luontevaksi ja Santa Maria Tex Mexin brändimielikuva vahvistui.

”Pääviestimme tacoperjantaista välittyi onnistuneesti The Voice of Finland -ohjelman perjantailähetyksissä. Saavutimme oikean yleisön tilanteessa, jossa kokoonnutaan television ääreen herkuttelemaan”, Söderholm sanoo. 

 57 % vastaajista ja 67 % ohjelman säännöllisistä katsojista koki Santa Marian sopivan hyvin ohjelman kumppaniksi. Mainontaa huomanneista lähes kolmannes kertoi, että se paransi heidän mielikuvaansa brändistä.

Huomioarvo on selvästi ollut kohdillaan, sillä olemme saaneet palautetta siitä, että Santa Marian mainonta on ollut näkyvästi esillä alkuvuoden aikana. Yhteistyön on koettu olevan brändille luonteva – brand fit on ollut vahva – ja olemme onnistuneet sijoittumaan vaikuttavuuden kannalta Santa Marialle sopivaan kontekstiin.”

Carolina Söderholm
Marketing Activation Manager
Paulig

Yhteistyö Sanoman kanssa sujui Söderholmin mukaan erittäin hyvin ja vaivattomasti. 

”Kokonaisuuteen oli ehdotettu useita eri elementtejä, joista oli helppo koota Santa Marialle sopiva ratkaisu. Myös projektijohtaminen oli kiitettävää – yhteistyö eteni sujuvasti ja aiheutti meille vain vähän ylimääräistä työkuormaa”, Söderholm kiittää.
 

Tutustu kampanjakokonaisuuteen

Kampanja lukuina

1 655 000

Ohjelma tavoitti keskimäärin 1 655 000 katsojaa keväällä 2025 viikoittain*

3 811 000

Ohjelma tavoitti kokonaisuudessaan 3 811 000 katsojaa*

5,6 miljoonaa
 

5,6 miljoonaa käynnistystä Ruudussa jaksoissa ja klipeissä.

*kohderyhmä 3+, ohjelmaa vähintään minuutin yhtäjaksoisesti katselleiden henkilöiden lukumäärä.
Lähteet: Finnpanel, Total TV –tutkimus, tammi-huhtikuu 2025, TAT-videoanalytiikka, Ruudun startit, tammi-huhtikuu 2025. 

Kiinnostuitko?

Ilmiöohjelmayhteistyöllä erottaudut, herätät huomiota ja vaikutat brändisi mielikuviin.

Tutustu ohjelmayhteistyöhön ja muihin liikkuvan kuvan erikoisratkaisuihin.

Lue lisää

Tagit

Tähdet TV & video

Sinua voisi kiinnostaa myös

  • Juhla Mokka ilahdutti arkeen palaavia – monikanavainen kampanja ylitti odotukset

    Julkaistu
    5.11.2025
    Suomalaiset palasivat töihin kahvin voimalla. Monikanavainen kampanja kasvatti brändin näkyvyyttä ja tunnettuutta – ja toi hymyn huulille.
    Lue asiakastarina
  • Kolmen uutuusoluen sarja löysi ostajakuntansa Sanoma kanavien kautta: ”Luvut ovat olleet huimia”

    Julkaistu
    30.10.2025
    Kuopiolainen pienpanimo Rock Paper Scissors (RPS) Brewing Co hyödynsi Sanoman monikanavaista markkinointia uutuusoluiden lanseeraamiseen.
    Lue asiakastarina
  • Finnlinesin oivaltava kampanja puhuttelee heitä, jotka eivät koe olevansa risteilyihmisiä

    Julkaistu
    16.10.2025
    Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Finnlinesin humoristinen kampanja rikkoo yleisiä käsityksiä risteilyistä.
    Lue asiakastarina
  • Henkilöstöpalvelu Grouppro on saanut tuloksellista näkyvyyttä Sanoman medioissa

    Julkaistu
    14.10.2025
    Alueellista tv-, radio- ja digimainontaa Sanoman kanavissa sisältävä kokonaisuus on vahvistanut yrityksen läsnäoloa alueella ja tuonut kävijöitä kotisivuille.
    Lue asiakastarina
  • Päämajakaupunki Mikkeli hurmasi vaikuttavalla kampanjalla – matkustusaikeet kasvoivat huimat 485 %

    Julkaistu
    2.10.2025
    Sanoman kanssa toteutettu monimediallinen, natiivi-, digi- ja radiomainontaa sekä vaikuttajayhteistyötä yhdistänyt kampanja nosti Mikkelin historian ja kulttuurin uudella tavalla esiin. Kampanja vahvisti kaupungin brändiä valtakunnallisesti ja jätti muistijäljen.
    Lue asiakastarina
  • ”Elämää kokeneiden terveydeksi” − Terveystalon huomattu kampanja nosti seniorit keskiöön

    Julkaistu
    25.8.2025
    Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Terveystalon seniorikampanja kiinnosti ja kosketti.
    Lue asiakastarina
  • Sanoman tv- ja radiokampanjat nostivat InCarin tunnettuutta: ”Puhuimme samalla sävelkorkeudella”

    Julkaistu
    27.6.2025
    Autovauriokorjaamo InCar saavutti laajasti tunnettuutta Sanoman monikanavaisen mainonnan avulla. Myös tuulilasipalveluiden kevätsesonki sai kaivattua boostia.
    Lue asiakastarina
  • Rajoja rikkovaa rohkeutta

    Julkaistu
    23.6.2025
    Bauhaus toteutti Sanoman kanssa näkyvän ja vaikuttavan markkinointiteon.
    Lue asiakastarina
  • Hau-Haun ja Sanoman yhteistyö toi koirat sydämiin ja ruutuihin

    Julkaistu
    18.6.2025
    Koti koiralle -ohjelma on tuonut Hau-Haun jokakoiranoikeus-viestin yli 2,5 miljoonan suomalaisen tietoisuuteen. Tuloksena on paitsi Venla-ehdokkuuksia myös syventynyt brändirakkaus ja koiramaista iloa koko kansalle.
    Lue asiakastarina
  • Lavatanssit Karhun tapaan varastaa huomion

    Julkaistu
    16.6.2025
    Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Sellaiselle, joka herättää huomiota, erottuu muusta mainonnasta, jättää muistijäljen ja joka on saanut aikaan sanomista. Karhun Lavatanssit riemastuttaa sanaleikillään.
    Lue asiakastarina
  • Black Horse julistaa kalsareiden mukavuutta humoristisessa spotissa

    Julkaistu
    21.5.2025
    Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Sellaiselle, joka herättää huomiota, erottuu muusta mainonnasta, jättää muistijäljen ja joka on saanut aikaan sanomista. Black Horsen humoristinen Tankilla-spotti tarjoaa selkeän viestin ja samaistuttavuutta.
    Lue asiakastarina
  • Kumppanuus 4 Nations Face Off -jääkiekkoturnauksen kanssa toi hienoja myynnillisiä tuloksia ja boostia brändien tunnettuudelle

    Julkaistu
    12.5.2025
    Koukuttava sisältö, täydellinen kohderyhmä ja sisällöllisesti relevantti näkyvyys – 4 Nations Face Off -turnaus tarjosi kiinnostavia mahdollisuuksia ohjelman kumppaneille.
    Lue asiakastarina
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Ajankohtaista
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Yhteystiedot
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    Arkisin klo 8-16

    yrityspalvelu@sanoma.fi

    010 80 80 85

    Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2025 Sanoma Media Finland