Santa Maria Tex Mex hurmasi miljoonayleisön The Voice of Finlandin kautta
Tavoitteena top-of-mind-aseman vahvistaminen
Santa Maria Tex Mexin tavoitteena oli löytää ohjelmayhteistyö, jonka avulla voitaisiin lisätä Tex Mex -ruokailun frekvenssiä ja vahvistaa top of mind -asemaa oikeassa kohderyhmässä.
Ratkaisuna monikanavainen kokonaisuus
Ratkaisu koostui ohjelmayhteistyöstä The Voice of Finland -ohjelmassa, vahvasta sisältötekemisestä, radiopromootiosta Suomipopilla sekä vaikuttajayhteistyöstä juontaja Heikki Paasosen kanssa.
”Ohjelmayhteistyön ohella halusimme rakentaa kokonaisvaltaisen näkyvyyden eri kanavissa, jotka tukevat toisiaan. Yhteistyön muut sisällöt istuivat luontevasti Santa Marian markkinointistrategiaan”, kertoo Marketing Activation Manager Carolina Söderholm Pauligilta.
Tuloksena brändimielikuvan vahvistuminen
Ohjelmayhteistyötutkimuksen mukaan mainonta tavoitti tehokkaasti oikean yleisön. 59 % kaikista vastaajista ja jopa 93 % säännöllisistä katsojista muisti nähneensä Santa Marian mainontaa. Kohderyhmään kuuluvista 70 % huomasi mainonnan, mikä on selvästi yli keskiarvon.
”Pitkäkestoisen ohjelmayhteistyön näkyvyys on osoittautunut toimivaksi, ja markkinointiratkaisut ovat nivoutuneet luontevasti osaksi muita markkinointiaktivointejamme”, Söderholm toteaa.
Yhteistyö koettiin luontevaksi ja Santa Maria Tex Mexin brändimielikuva vahvistui.
”Pääviestimme tacoperjantaista välittyi onnistuneesti The Voice of Finland -ohjelman perjantailähetyksissä. Saavutimme oikean yleisön tilanteessa, jossa kokoonnutaan television ääreen herkuttelemaan”, Söderholm sanoo.
57 % vastaajista ja 67 % ohjelman säännöllisistä katsojista koki Santa Marian sopivan hyvin ohjelman kumppaniksi. Mainontaa huomanneista lähes kolmannes kertoi, että se paransi heidän mielikuvaansa brändistä.
Huomioarvo on selvästi ollut kohdillaan, sillä olemme saaneet palautetta siitä, että Santa Marian mainonta on ollut näkyvästi esillä alkuvuoden aikana. Yhteistyön on koettu olevan brändille luonteva – brand fit on ollut vahva – ja olemme onnistuneet sijoittumaan vaikuttavuuden kannalta Santa Marialle sopivaan kontekstiin.”
Yhteistyö Sanoman kanssa sujui Söderholmin mukaan erittäin hyvin ja vaivattomasti.
”Kokonaisuuteen oli ehdotettu useita eri elementtejä, joista oli helppo koota Santa Marialle sopiva ratkaisu. Myös projektijohtaminen oli kiitettävää – yhteistyö eteni sujuvasti ja aiheutti meille vain vähän ylimääräistä työkuormaa”, Söderholm kiittää.
Tutustu kampanjakokonaisuuteen
Kampanja lukuina
1 655 000
Ohjelma tavoitti keskimäärin 1 655 000 katsojaa keväällä 2025 viikoittain*
3 811 000
Ohjelma tavoitti kokonaisuudessaan 3 811 000 katsojaa*
5,6 miljoonaa
5,6 miljoonaa käynnistystä Ruudussa jaksoissa ja klipeissä.
*kohderyhmä 3+, ohjelmaa vähintään minuutin yhtäjaksoisesti katselleiden henkilöiden lukumäärä.
Lähteet: Finnpanel, Total TV –tutkimus, tammi-huhtikuu 2025, TAT-videoanalytiikka, Ruudun startit, tammi-huhtikuu 2025.
Kiinnostuitko?
Ilmiöohjelmayhteistyöllä erottaudut, herätät huomiota ja vaikutat brändisi mielikuviin.
Tutustu ohjelmayhteistyöhön ja muihin liikkuvan kuvan erikoisratkaisuihin.