Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Asiakastarinat

Cittari hoitaa – K-Citymarket teki jotain ihan uutta ja otti haltuun kokonaisen mainoskatkon

Toteutus toistetaan ensi keväänä. ”Uskomme vahvasti, että tämä toimii myös seuraavalla kierroksella”, sanoo K-Citymarketin markkinointipäällikkö Hanne Ylönen.
19.11.2024
Jaa:FacebookXLinkedin

TBWA\Helsingin Senior Creative Jonathan Fanta vietti vauvaperheen arkea television ääressä, kun hän sai idean: miksi K-Citymarketin mainoskasvo Ari ei voisi kertoa katkon jokaisessa mainoksessa, että tämäkin tuote löytyy Cittarista? 

”Me Henkan (K-Citymarket-ketjun markkinointijohtaja Henrik Wahlfors) kanssa innostuttiin tästä valtavasti. Kahvi ei kerennyt kauan kupissa jäähtyä, kun oltiin jo sitä mieltä, että ehdottomasti toteutetaan”, kertoo K-Citymarketin markkinointipäällikkö Hanne Ylönen. 

Mukaan pyydettiin K-Citymarketeille tavaraa toimittavia yhteistyökumppaneita. 

”Koska emme alussa itsekään tienneet ihan tarkasti mitä olemme tekemässä, olimme viestinnässämme vähän mystisiä. Kutsuimme porukkaa koolle tekemään jotain uutta ja innovatiivista, jota ei koskaan ennen Suomessa nähty. Kiinnostus oli kovaa, ja kumppanit lähtivät mukaan ennakkoluulottomasti.”

Kun ollaan uuden äärellä, voi käydä niinkin, että kuuseen kurkottajat saatavat kapsahtaa katajaan. 

”Onneksi emme joutuneet katajan juurakoita kaivelemaan. Kaikki meni todella mutkattomasti.”

Tv-mainonnassa kumppaneita oli mukana kahdeksan ja digikokonaisuuksia oli yhteensä viidelletoista kumppanille. 

Oman haasteensa toi tiukka aikataulu ja teknisen tuotannon määrä. Eri formaatteja kampanjaa tehtiin lopulta yli kaksisataa. 

Katko haltuun seitsemällä mainoskatkolla

Katkohaltuunotto nähtiin seitsemällä mainoskatkolla syys-lokakuun vaiheessa. Mukana olivat Sanoma TV:n ilmiöohjelmat Selviytyjät Suomi, Haluatko miljonääriksi, Petolliset, Vain elämää ja Amazing Race.

K-Citymarketin kampanjoissa on aina tarkat tavoitteet. Pitämiselle, huomioarvolle, brändäytymiselle ja ostoaikeelle on omat numeeriset mittarinsa. 

”Tulokset näyttivät todella hyviltä, ja olemme niihin tosi tyytyväisiä. Brändäytyvyys meni paremmin kuin osasimme ajatellakaan. Vaikka teimme täysin uudenlaista toteutusta ja yhdistimme monta brändiä, luotimme siihen, että Cittari hoitaa -viesti menee läpi. Tavoite meni täysin nappiin ja pääsimme sen ylikin.”

Katso mainoskatko alta:


Can do -asenteella homma maaliin

Yhteistyö Sanoman kanssa sujui Ylösen mukaan todella hyvin. 

”Olimme tässä kaikki uuden äärellä. Heittäytyminen Sanoman puolelta tuli todella hyvin esiin. Siinä oli Can do -asennetta: Hei, mahtava idea, mietitään keinot, joilla tämä saadaan toteutettua.”

Mediatoimisto Dagmar piti huolta kokonaissuunnitelmasta. Yhteistyö kaikkien osapuolten välillä sujui saumattomasti. 

On ihanaa, että keskustelu on niin välitöntä ja mutkatonta. Jos tuntuu sitä, että apua, toimiikohan tämä, voi aina soittaa ja kysyä. Henkilökemia toimii aivan valtavan hyvin sekä se, että voidaan yhdessä kehittää ja miettiä. Kukaan ei vahdi omien tonttiensa rajoja. Sanoman kilpailuvaltti on median tavoittavuus. Isoin plussa kuitenkin on, että Sanomalla voidaan ja halutaan miettiä uusia ratkaisuja

Hanne Ylönen
markkinointipäällikkö
K-Citymarket

Sanoma oli kampanjan päämediakumppani. Tv:n lisäksi kampanja näkyi printissä ja digissä ja kuului radiossa. Kokonaisuuteen kuului myös some- ja ulkomainontaa. 

”Printti toimii aina hyvin omassa kohderyhmässään ja oli huomioarvollisesti hyvä. Meille on hyvä mittari, kun mainonta näkyy ja kuuluu. Digistä saamme aina todella hyviä tuloksia. Tähän kampanjaan käytimme vähän erilaisia digiratkaisuja. Desktopissa oli isompaa pintaa.”

Tulokset olivat niin hyviä, että toteutus toistetaan ensi keväänä. 

”Uskomme vahvasti, että tämä toimii myös seuraavalla kierroksella.” 

Kampanjan tuloksia

Sanoman kampanjatutkimuksessa tv-mainonnasta nousi eniten esiin hauska toteutus ja erottuvuus muusta mainonnasta. Ideaa pidettiin raikkaana ja uudenlaisena.

”Aika hauska konsepti, en ole aiemmin nähnyt samankaltaista, että jokainen mainos tavallaan linkittyy toisiinsa.”

”Ihan mielenkiintoinen ja tosi erilainen kuin yleensä. Laaja kokonaisuus eri brändeillä höystettynä.”

78 %  

muistaa huomanneensa kampanjaan kuuluvaa mainontaa.

86 %  

25–34-vuotiaista oli huomannut kampanjan.

77 %  

vastaajista koki kampanjan viestin selkeäksi.

Mainoskampanjan ensisijaiset viestit koettiin olevan Cittari hoitaa sekä Cittarista löytyy hyvä valikoima tuotteita. Monipuoliset tuotteet ja tarjonta saivat myös mainintoja.  

Mainontaa vähintään kolmessa mediakanavassa nähneet aktivoituneet selkeästi muita enemmän. 71 % aikoo vierailla K-Citymarketissa, ja 65 % vastaajista kertoi ostavansa tämän kampanjan tuotteita.

Kampanjasta pidettiin sen hyvän toteutuksen, erilaisuuden, viihdyttävyyden ja selkeyden vuoksi.  Positiivisemmin mainontaan suhtautuivat alle 40-vuotiaat. 

Lähes kaikissa vaikuttavuusväittämissä kampanja oli Sanoman referenssiä korkeammalla. 

Kiinnostuitko?

Kerro tarinoita ja herätä tunteita

Televisio on vaikuttava mainosmedia, joka yhdistää äänen ja liikkuvan kuvan sekä mahdollistaa tunteisiin vetoavan tarinankerronnan.

Lue lisää

Tagit

TV & video

Sinua voisi kiinnostaa myös

  • Juhla Mokka ilahdutti arkeen palaavia – monikanavainen kampanja ylitti odotukset

    Julkaistu
    5.11.2025
    Suomalaiset palasivat töihin kahvin voimalla. Monikanavainen kampanja kasvatti brändin näkyvyyttä ja tunnettuutta – ja toi hymyn huulille.
    Lue asiakastarina
  • Kolmen uutuusoluen sarja löysi ostajakuntansa Sanoma kanavien kautta: ”Luvut ovat olleet huimia”

    Julkaistu
    30.10.2025
    Kuopiolainen pienpanimo Rock Paper Scissors (RPS) Brewing Co hyödynsi Sanoman monikanavaista markkinointia uutuusoluiden lanseeraamiseen.
    Lue asiakastarina
  • Finnlinesin oivaltava kampanja puhuttelee heitä, jotka eivät koe olevansa risteilyihmisiä

    Julkaistu
    16.10.2025
    Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Finnlinesin humoristinen kampanja rikkoo yleisiä käsityksiä risteilyistä.
    Lue asiakastarina
  • Henkilöstöpalvelu Grouppro on saanut tuloksellista näkyvyyttä Sanoman medioissa

    Julkaistu
    14.10.2025
    Alueellista tv-, radio- ja digimainontaa Sanoman kanavissa sisältävä kokonaisuus on vahvistanut yrityksen läsnäoloa alueella ja tuonut kävijöitä kotisivuille.
    Lue asiakastarina
  • Päämajakaupunki Mikkeli hurmasi vaikuttavalla kampanjalla – matkustusaikeet kasvoivat huimat 485 %

    Julkaistu
    2.10.2025
    Sanoman kanssa toteutettu monimediallinen, natiivi-, digi- ja radiomainontaa sekä vaikuttajayhteistyötä yhdistänyt kampanja nosti Mikkelin historian ja kulttuurin uudella tavalla esiin. Kampanja vahvisti kaupungin brändiä valtakunnallisesti ja jätti muistijäljen.
    Lue asiakastarina
  • Santa Maria Tex Mex hurmasi miljoonayleisön The Voice of Finlandin kautta

    Julkaistu
    2.9.2025
    Kun tavoitteena oli vahvistaa Santa Maria Tex Mexin top-of-mind-asemaa ja lisätä tacoperjantain houkuttelevuutta, syntyi monikanavainen yhteistyö, joka yhdisti viihteen, vaikuttajayhteistyön ja herkuttelun.
    Lue asiakastarina
  • ”Elämää kokeneiden terveydeksi” − Terveystalon huomattu kampanja nosti seniorit keskiöön

    Julkaistu
    25.8.2025
    Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Terveystalon seniorikampanja kiinnosti ja kosketti.
    Lue asiakastarina
  • Sanoman tv- ja radiokampanjat nostivat InCarin tunnettuutta: ”Puhuimme samalla sävelkorkeudella”

    Julkaistu
    27.6.2025
    Autovauriokorjaamo InCar saavutti laajasti tunnettuutta Sanoman monikanavaisen mainonnan avulla. Myös tuulilasipalveluiden kevätsesonki sai kaivattua boostia.
    Lue asiakastarina
  • Rajoja rikkovaa rohkeutta

    Julkaistu
    23.6.2025
    Bauhaus toteutti Sanoman kanssa näkyvän ja vaikuttavan markkinointiteon.
    Lue asiakastarina
  • Hau-Haun ja Sanoman yhteistyö toi koirat sydämiin ja ruutuihin

    Julkaistu
    18.6.2025
    Koti koiralle -ohjelma on tuonut Hau-Haun jokakoiranoikeus-viestin yli 2,5 miljoonan suomalaisen tietoisuuteen. Tuloksena on paitsi Venla-ehdokkuuksia myös syventynyt brändirakkaus ja koiramaista iloa koko kansalle.
    Lue asiakastarina
  • Lavatanssit Karhun tapaan varastaa huomion

    Julkaistu
    16.6.2025
    Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Sellaiselle, joka herättää huomiota, erottuu muusta mainonnasta, jättää muistijäljen ja joka on saanut aikaan sanomista. Karhun Lavatanssit riemastuttaa sanaleikillään.
    Lue asiakastarina
  • Black Horse julistaa kalsareiden mukavuutta humoristisessa spotissa

    Julkaistu
    21.5.2025
    Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Sellaiselle, joka herättää huomiota, erottuu muusta mainonnasta, jättää muistijäljen ja joka on saanut aikaan sanomista. Black Horsen humoristinen Tankilla-spotti tarjoaa selkeän viestin ja samaistuttavuutta.
    Lue asiakastarina
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Ajankohtaista
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Yhteystiedot
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    Arkisin klo 8-16

    yrityspalvelu@sanoma.fi

    010 80 80 85

    Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2025 Sanoma Media Finland