Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Alueellinen mainonta
  3. Varsinais-Suomi

Tavoita Varsinais-Suomen asiakkaat tehokkaasti tarkalla kohdennuksella aina printtilehdestä televisioon

Varsinais-Suomen alueen kuluttaja- ja yritysasiakkaat voidaan tavoittaa tehokkaasti Sanoman kanavissa tarkalla kohdennuksella, sanoo Sanoman Varsinais-Suomen myyntipäällikkö Katja Kvist.
Turku
20.5.2024
Jaa:FacebookXLinkedin

Monikanavainen markkinointi ja tarkka kohdennus tuovat vastauksen Varsinais-Suomen yrittäjien ikuisuuskysymykseen: miten tavoittaa uusia asiakkaita?  

Monikanavaisuus tarkoittaa sitä, että mainonta näkyy ja kuuluu useissa eri medioissa ja Sanoman kanavissa esimerkiksi is.fi:ssä, televisiossa, Ruutu-palvelussa, printtilehdissä ja radiossa. Mainonta voidaan kohdentaa niin, että ne näkyvät vain Varsinais-Suomen alueella. Digimainoksia pystyy kohdentamaan jopa postinumeron tarkkuudella.

Kohdennus voi olla alueellista, mutta voimme kohdentaa mainontaa myös esimerkiksi toimialan tai kiinnostuksen mukaan – esimerkiksi alueella toimiville logistiikka-alan yrityksille tai ihmisille, jotka ovat lukeneet artikkeleita polkupyöristä. Kerro meille, keitä haluat tavoittaa, niin meillä on siihen keinot!

Me Sanoman Varsinais-Suomen myyntitiimissä tunnemme Turun seudun yritykset, toimialat, markkinat ja asiakkaat läpikotaisin. Tutustumme henkilökohtaisesti yritykseesi ja suunnittelemme kampanjan tai markkinoinnin kokonaisuuden, jolla tavoitat juuri ne kuluttaja- tai yritysasiakkaat, jotka haluat! 

Monikanavainen markkinointi on tavoittaa useasta mediasta

Lähestytään asiaa esimerkin kautta. Eräs yritys oli järjestämässä festivaalitapahtumaa ja he halusivat tavoittaa Varsinais-Suomen alueelta asiakkaita, jotka ovat kiinnostuneita musiikista, festareista ja saaristosta.  

Rakensimme alueellisen tv-kampanjan, joka näkyi myös Ruutu-palvelussa. Näin saimme kiinni alueella asuvat ihmiset, jotka katsovat televisiota ja lisäksi heidät, jotka käyttävät Ruutu-sovellusta.

Lisäksi teimme kohdennettua digimainontaa. Kohdensimme mainokset ihmisille, jotka ovat kiinnostuneita musiikista, kulttuurista, festivaaleista ja saaristosta. Mainokset näkyivät esimerkiksi Helsingin Sanomien ja Ilta-Sanomien sivuilla, mutta vain Varsinais-Suomen alueella.  

Toteutimme myös uudelleenmarkkinointia, eli näytimme mainoksia heille, jotka olivat jo käyneet festivaalin sivuilla tutkimassa esimerkiksi artistikattausta. Tarkoituksena oli pitää festivaalit potentiaalisten asiakkaiden mielessä ja saada heidät ostamaan liput.

Kolmantena keinona otimme käyttöön myös printtimainonnan, jota toteutimme Rannikkoseutu-lehteen. Näin tavoitimme myös saariston asukkaat ja printtilehteä lukevat ihmiset.

Millainen Varsinais-Suomi on mainosalueena?

Varsinais-Suomessa on monenlaisia toimijoita aina yksinyrittäjistä monen sadan henkilön konserneihin. On yritys- ja kuluttajapuolen toimijoita, kivijalkaliikkeitä ja verkkokauppoja sekä näiden yhdistelmiä. Me autamme kaikenlaisia yrityksiä menestymään markkinoinnin keinoin. Tavoitteenamme on tuottaa asiakkaillemme hyötyä, parhaita mahdollisia ratkaisuja!

Varsinais-Suomi on mainostajille otollista seutua, sillä alueen asiakkaat tavoitetaan tehokkaasti ja tarkasti. Esimerkiksi Helsingin Sanomissa on Turku-osio, joka kiinnostaa alueellisia asiakkaita. Lisäksi Rannikkoseutu-lehden avulla tavoitetaan saaristopaikkakuntien asukkaita.  

Sanoman mediat kulkevat ihmisten mukana aamusta iltaan. Moni lukee aamulla tai lounastunnilla uutisia, tutkii päivän säätä, kuuntelee työmatkoilla tai töissä radiota ja illalla sitten köllähdetään katsomaan lempiohjelmia television tai Ruudun kautta. Mitä useammin asiakas törmää mainokseen eri kanavissa, sen vahvempi muistijälki hänelle jää ja sitä todennäköisemmin hän ottaa yritykseen yhteyttä.

Varsinais-Suomessa yritykset arvostavat palvelumme kotimaisuutta ja sitä, että autamme heitä pienemmissäkin asioissa. Monet yrittäjät kokevat, ettei heillä ole aikaa opetella tai tehdä markkinointia, joten he arvostavat sitä, että saavat kaikki palvelut samalta luukulta avaimet käteen -ratkaisuna. Oman yhteyshenkilösi kautta saat Sanoman kanavat, somemainonnan, uudet kotisivut ja kattavasti markkinoinnin palveluita. Tuotamme tarvittaessa myös kaiken mainosmateriaalin aina printistä tv-mainoksiin asti puolestasi, joten sinä voit keskittyä omaan osaamiseesi.

Varsinais-Suomessa on paljon yrityksiä, joita voimme auttaa työnantajamielikuvan rakentamisessa ja rekrytointimarkkinoinnissa.  Tunnemme erilaiset kohderyhmät, olipa asiakkaanasi toisia yrityksiä tai alueella asuvia kotitalouksia. Tutkimme kuluttajien käyttäytymistä ja tunnemme suomalaiset mediankäyttäjinä. 

Helppoa yhteistyötä asiakkaaseen aidosti tutustuen

Olemme rakentaneet markkinointiprosessin asiakkaallemme mahdollisimman helpoksi. Syvennymme yrityksesi toimintaan ja selvitämme, millaisia tavoitteita markkinoinnilla on, keitä mainonnalla halutaan tavoittaa ja millaisella budjetilla toimitaan. Suunnittelemme toimivan ratkaisun, käytössä olevan budjetin mukaan.  Olemme aidosti läsnä ja tukenasi kaikissa vaiheissa, näin saavutamme parhaat tulokset.

On myös hyvä muistaa, että vaikka suoraa kauppaa ei tulisikaan, myös tunnettuuden kasvattaminen eli brändimarkkinointi on tärkeää. Jos yrityksen nimi jää mieleen, se valitaan todennäköisemmin myös esimerkiksi Googlen hakutulosten joukosta.

Vuosien kokemuksella olemme huomanneet, että Varsinais-Suomen yritykset kaipaavat hyvää asiakaspalvelua. Sen vuoksi meillä on yksi yhteyshenkilö, joka tuntee yrityksesi ja tietää, kuinka sen mainontaa kannattaa rakentaa. Käymme asiakkaidemme kanssa säännöllisesti tuloksia läpi ja autamme aina, kun tulee kysyttävää.

Markkinoinnin kanssa ei kannata jäädä pähkäilemään yksin. Jutellaan lisää ja ideoidaan yhdessä. Varaa henkilökohtainen juttutuokio kanssamme, voit yllättyä ja saada paljon uusia menestysideoita yrityksesi liiketoimintaan. Varsinais-Suomen alueella palvelee useita kokeneita ammattilaisia, joten olet hyvissä käsissä! 

Varaa juttutuokio

Tagit

Alueellinen mainonta

Sinua voisi kiinnostaa myös

  • Kohdennettu mainonta ja erilaiset kohderyhmät: näin tehostat mainontaasi

    Miten tehdä mahdollisimman tuloksellista mainontaa, ja välttää investointien valuminen hukkaan? Mainonnan kohdentaminen järkevästi varmistaa niin kampanjoiden onnistumisen kuin kustannustehokkuuden. Tässä artikkelissa kerromme, miten kohdennettu mainonta toimii, miten määritelet kohderyhmäsi ja mitä mainonnan kohdennusvaihtoehtoja on tarjolla.

    Tagit

    Alueellinen mainonta Audio & radio Digiratkaisut Markkinoinnin suunnittelu TV & video
    Julkaistu
    2.9.2025
    Lue lisää
    Keltapaitainen mies katsoo puhelintaan.
  • Alueellinen radiomainonta – löytämätön helmi?

    Alueellisilla radioilla on uskollinen kuulijakunta. Huomio on taattu kun napakka viesti ponnahtaa korviin oman suosikkiohjelman keskeltä.

    Tagit

    Alueellinen mainonta Audio & radio
    Julkaistu
    2.4.2025
    Lue lisää
  • Mitä on mainonta – muodot, mediat ja hinnoittelu vuonna 2025

    Tässä artikkelissa käymme läpi mainonnan perusasioita: mainonnan tehtäviä, mainonnan muotoja, mainonnassa käytettäviä medioita ja mainonnan hinnan muodostumista. Teksti on pitkä, mutta toivottavasti sitäkin avaavampi. Tervetuloa mukaan!

    Tagit

    Aikakausmedia Alueellinen mainonta Digiratkaisut TV & video Uutismedia
    Julkaistu
    9.1.2025
    Lue lisää
    Ryhmä oransseja megafoneja joista yksi sininen on korkein
  • Edelläkävijä mainostaa kotimaisessa mediassa

    Kun ulkomaiset mainosjätit lupaavat nopeita pikavoittoja, kannattaa ottaa askel taaksepäin ja miettiä kotimaisuuden merkitystä myös isommassa mittakaavassa.

    Tagit

    Ad Manager Alueellinen mainonta Digiratkaisut Näkemyksiä Vastuullisuus
    Julkaistu
    26.11.2024
    Lue lisää
  • Miksi syvempi kumppanuus markkinoinnissa kannattaa?

    Markkinoinnissa syvempi kumppanuus on paljon enemmän kuin pelkkää yhteistyötä yksittäisten kampanjoiden parissa. Se on kumppanuutta, jossa molemmat osapuolet sitoutuvat pitkän aikavälin tavoitteisiin ja yhteisiin päämääriin, kirjoittaa Sami Elmeranta.

    Tagit

    Alueellinen mainonta Markkinoinnin suunnittelu Näkemyksiä Omakynä
    Julkaistu
    10.10.2024
    Lue lisää
  • Tuotemuutoksia Sanoman paikallismedioissa: Suur-Keuruu ja KMV-lehti jatkavat panostuksia digitaaliseen sisältöön ja ilmestyvät jatkossa painettuna kerran viikossa

    Keuruun seudulla ilmestyvä Suur-Keuruu ja Mänttä-Vilppulassa ilmestyvä KMV-lehti alkavat kesäkuusta 2024 alkaen ilmestyä kerran viikossa keskiviikkoisin. Painettujen lehtien nykyiset ilmestymispäivät ovat tiistai ja perjantai. Muutoksen taustalla on lehtien digitaalisten sisältöjen kasvava käyttö.

    Tagit

    Alueellinen mainonta Digiratkaisut Printtiratkaisut Tuotetietoa Uutismedia
    Julkaistu
    26.4.2024
    Lue lisää
  • Alueellinen radiomainonta tavoittaa ja toimii

    Asiakkuusjohtaja Henri Savilahti kertoo, miksi alueellinen radiomainonta on oivallinen valinta.

    Tagit

    Alueellinen mainonta Audio & radio
    Julkaistu
    19.4.2024
    Lue lisää
  • Alueellinen tv-mainonta on kustannustehokasta ja ketterää toteuttaa

    Suuret joukot tavoittava televisio lisää tunnettuutta tehokkaasti. Jos yritys toimii tietyllä maantieteellisellä alueella ja sen asiakkaat tulevat samalta alueelta, kannattaa tv-mainonta kohdentaa sille alueelle. Siinä säästää selvää rahaa.

    Tagit

    Alueellinen mainonta TV & video
    Julkaistu
    17.4.2024
    Lue lisää
  • Voit ostaa mainontaa Sanomalta itse tai pyytää henkilökohtaista palvelua, asiantuntijamme ovat läsnä ympäri Suomen

    Mainonnan ostaminen suoraan verkkoalustoiltamme on helppoa, jos tietää mitä haluaa. Meiltä saat apua myös silloin, kun et vielä tiedä, miten markkinointieurot kannattaisi sijoittaa.

    Tagit

    Ad Manager Aikakausmedia Alueellinen mainonta Audio & radio Digiratkaisut Google Ads Mainostuotanto ja luovat ratkaisut Markkinoinnin suunnittelu Printtiratkaisut Somemainonta TV & video Uutismedia
    Julkaistu
    16.4.2024
    Lue lisää
    Sanoman medioiden logoja puhelimen näytöllä.
  • Pikaopas kustannustehokkaaseen mainontaan

    Kun mainonnan budjetti on rajallinen, täytyy osata valita ne oikeat ja parhaiten toimivat ratkaisut. Pienemmälläkin panostuksella on mahdollista tehdä tehokas ja toimiva kampanja.

    Tagit

    Alueellinen mainonta Audio & radio Digiratkaisut Markkinoinnin suunnittelu Mittaaminen Näkemyksiä
    Julkaistu
    23.2.2024
    Lue lisää
    pikaopas_kustannustehokkaaseen_mainontaan
  • Sinun kampanjastasi seuraava kasvutarina?

    Haastavassa taloustilanteessa markkinointi on tärkeämpää kuin koskaan, toteaa Sanoman Varsinais-Suomen aluemyynnin johtaja Sami Elmeranta.

    Tagit

    Alueellinen mainonta Näkemyksiä Omakynä
    Julkaistu
    5.9.2023
    Lue lisää
  • Markkinoinnista vipua myynnin kasvuun

    Tunnetko asiakkaasi ja tiedätkö, miten saat heidät ostamaan tuotteitasi ja palveluitasi? Sanoman Pohjanmaan aluemyynnin johtaja Sammo Hyttilä vinkkaa keinoja, joilla sinut muistetaan, kun kuluttajat miettivät ostopäätöksiään.

    Tagit

    Alueellinen mainonta Näkemyksiä Omakynä
    Julkaistu
    29.8.2023
    Lue lisää
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Ajankohtaista
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Yhteystiedot
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    Arkisin klo 8-16

    yrityspalvelu@sanoma.fi

    010 80 80 85

    Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2025 Sanoma Media Finland