Tuotemuutoksia Sanoman paikallismedioissa: Suur-Keuruu ja KMV-lehti jatkavat panostuksia digitaaliseen sisältöön ja ilmestyvät jatkossa painettuna kerran viikossa
”Kyse on median käytön kiihtyvästä kehityksestä digitaaliseen suuntaan. Painettu lehti on kuitenkin lukijoillemme tärkeä, joten haluamme tehdä muutoksen hallitusti. Muutoksella ei ole henkilöstövaikutuksia, vaan kaikkien toimittajiemme työt jatkuvat paikallisen sisällöntuotannon parissa näissä lehdissä. Sisällön määrä ei siis vähene”, molempien lehtien päätoimittaja Eija Ruoho sanoo.
Käytännössä lehtien kaikki uutiset julkaistaan verkkosivuilla jo nyt. Tuotemuutoksen jälkeen niistä kootaan nykyisiä printtilehtiä runsaampi lukupaketti keskiviikoksi. Toimituksellinen sisältö saa lisätilaa muun muassa tv-sivujen vähentämisen myötä.
”Keskiviikon ilmestymispäivä sopii lisäksi nykyistä paremmin kunnallisista päätöksistä uutisoimiseen, kun päätökset saadaan tuoreeltaan verkon lisäksi printtiin”, sanoo Ruoho.
Ruoho muistuttaa, että painetun lehden tilaukseen sisältyvät myös kaikki lehden digitaaliset sisällöt, jatkuvasti päivittyvä uutisvirta verkossa, sovelluksessa ja jatkossa kerran viikossa ilmestyvä näköislehti.
”Painettu lehti on sitten kokonaisuus, jossa uutisvirta on jäsennelty nykyiseen tapaan eri osastoille.”
Paikallisten yritysten mainonta on tärkeä osa lukijoille tarjottavaa sisältöä, ja lukijat haluavat sitä lehdissä nähdä. Mainostaja-asiakkaita palvelevat tutut Sanoman mediamyyjät.
”Suur-Keuruu ja KMV-lehti tavoittavat viikoittain valtaosan alueittensa ihmisistä ja ovat mainostajille jatkossakin erinomainen kanava tavoittaa oma kohderyhmänsä. Mainostajat voivat lisäksi hyödyntää Sanoman kattavaa digitarjoamaa uusien kohderyhmien tavoittamiseen”, sanoo Sanoman uutismedian kaupallisista ratkaisuista vastaava Pietari Korhonen.
Mediatiedot: