Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Asiakastarinat

Jatkuvaa mainontaa helposti ja tuloksellisesti Sanoma Ad Managerilla

Sanoma on tuonut markkinoille selkeän kolmannen pelaajan, joka on aikaisemmin puuttunut, sanoo Bearly Digitalin Miikka Virtanen.
14.1.2025
Jaa:FacebookXLinkedin

Miikka Virtasella on pari vuoden ikäinen yhden miehen media-, markkinointi- ja digitoimisto Bearly Digital. ”Aika laajalla skaalalla tulee touhuttua markkinoinnin parissa. Ykkösjuttu on kuitenkin mediatilan ostaminen”, Virtanen kertoo.

Luotettavaa mediaa helposti ostettuna

Sanoma Ad Manager on hänelle tärkeä työkalu. ”Sen kautta pääsee ostamaan selkeän ja helpon käyttöliittymän kautta sellaista mediaa, jota ei saa muualta ostettua.”

Ad Manager ei Virtasen mukaan pyri tekemään helposta aiheesta vaikeaa. ”Esimerkiksi ohjelmallinen ostaminen voi olla ensikertalaiselle sekavaa. Ad Managerista saa ostettua helposti luotettavaa mediaa. Erona Metaan ja Googleen on oma vapaus hallita sitä, missä yhteydessä mainos näkyy.”

Luotettava mediaympäristö heijastaa luotettavuutta myös mainontaan. ”Kotimaisessa mediassa tiedät, että sisältö on asiallista. Suomalaiset myös luottavat kotimaiseen mediaan lähteenä paremmin kuin sosiaaliseen mediaan. Kuluttajalla on jo valmiiksi vähän erilainen suhtautuminen ruudulle pomppaavaan mainokseen.”

Virtanen on tehnyt Ad Managerin kautta paljon jatkuvaa mainontaa. Hänen mukaansa jatkuva näkyvyys on tärkeää kaikille toimijoille.

”Verkkokauppaympäristössä mennään enemmän kampanjasyklillä, jolloin suurin osa mainoksista on taktisia ja vaihtuvuutta on paljon. Tässäkin tapauksessa jatkuvalla mainonnalla voidaan luoda bränditunnettuutta ja lisätä luottamusta brändiä kohtaan.”

Edullisempaa ja laadukkaampaa liikennettä

Virtanen on tehnyt Ad Managerin kautta jatkuvaa mainontaa viidelle asiakkaalleen.

”Monelle asiakkaalleni Meta on ollut ykköskanava. Kun vertailimme tuloksia Metaan, havaitsimme heti alkuun, että saamme Sanoma Ad Managerin kautta liikennettä ja näkyvyyttä halvemmalla. CPM- ja CPC-hinnat ovat paljon edullisemmat kuin muualla, mikä pääsi yllättämään. Analysoimme myös liikenteen laatua. Liikenne on laadukkaampaa, ja vahinkoklikkejä tulee vähemmän. Sanoman sivustoille tullaan lukemaan sisältöjä, jolloin skrollaustahti on rauhallisempi, eikä mainoksesta ei välttämättä ole kiire pois”, Virtanen analysoi.

Hänellä on asiakkaita muutaman henkilön yrityksistä isoihin korporaatioihin. Mainosmuodon valinta perustuu siihen, mitä mainonnalla halutaan saada aikaan. ”Vaikka mainonta olisi jatkuvaa ja brändillistä, voimme haluta muistuttaa jostakin, esimerkiksi varaamaan ajan tai lukemaan lisää.”

Eniten Virtasen käytössä on ollut CPC-paketti, ja hyviä tuotteita jatkuvaan mainontaan ovat olleet myös Natiivinosto ja Somenosto. Ad Managerin uusia videotuotteita hän ei ole vielä ehtinyt kokeilla. Virtanen on huomannut, että tarinallisilla videoilla on somea parempi huomioarvo Sanoman kanavissa. ”Isoissa kampanjoissa olemme käyttäneet Digikokosivua. Kun halutaan ottaa iso tila haltuun, se onnistuu helposti.”

Myös tulosten analysointi onnistuu Virtasen mukaan hyvin Ad Managerin kautta. Hän raportoi asiakkaalle tuloksia kuukausittain. ”Perusraportointi Ad Managerin sisällä on hyvä ja selkeä, ja sieltä löytää nopeasti mitä tarvitsee. Vaikka välillä on ollut 20 eri kampanjaa pyörimässä, flitteröinti ja oikeiden lukujen löytäminen on ollut helppoa. Voimme tarkastella, miten klikkihinta on muuttunut jatkuvassa mainonnassa tai miten paljon ihmisiä on kuukausittain tavoitettu.”

Kolmas pelaaja markkinalla

Sanoma Ad Manager on helpottanut paljon Miikka Virtasen työtä ja tuonut siihen monipuolisuutta. ”Suomessa ei ole totuttu helppoon ostamiseen”, hän sanoo. ”Minulla on ollut asiakkaita, jotka ovat käyttäneet 90 % budjetistaan Metaan, ja asiakkaita, jotka ovat käyttäneet puolet Metaan ja toisen puolikkaan Googleen. Sanoma on tuonut markkinoille selkeän kolmannen pelaajan, joka on aikaisemmin puuttunut.”

Google ja Meta ovat Virtasen mukaan tehneet paljon töitä sen eteen, että tietoturva on kunnossa. Kotimaisuudella on kuitenkin yhä merkitystä.

Asiakkaalle tulee luottavaisempi olo, kun ehdotan, että ostetaan mainontaa suomalaiselta toimijalta. Brändinäkökulmasta Ad Manager tarjoaa asiakkaalle lisäarvoa tunnettujen medioiden kautta.” 

Miikka Virtanen
toimitusjohtaja
Bearly Digital

 

Aloita mainonta Sanoma Ad Managerissa

Tutustu myös: 

Palvelut markkinointi­toimistoille

Tagit

Ad Manager Digiratkaisut

Sinua voisi kiinnostaa myös

  • Kilpailuetua strategisesta kumppanuudesta

    Julkaistu
    10.11.2025
    Kun tavoitteena on vaikuttava ja kohdennettu markkinointi, Aava & Bang luottaa Sanoman asiantuntemukseen. Yhteistyö tiivistyy entisestään Sanoma Agency Partner -kumppanuuden myötä.
    Lue asiakastarina
  • Juhla Mokka ilahdutti arkeen palaavia – monikanavainen kampanja ylitti odotukset

    Julkaistu
    5.11.2025
    Suomalaiset palasivat töihin kahvin voimalla. Monikanavainen kampanja kasvatti brändin näkyvyyttä ja tunnettuutta – ja toi hymyn huulille.
    Lue asiakastarina
  • Kun somemainonta ei riitä – Soldout Management löysi vaihtoehdon Sanomalta

    Julkaistu
    4.11.2025
    Kun tavoitteena on saada artistien kiertueet loppuunmyydyiksi, tarvitaan tarkkaa kohdentamista ja nopeaa reagointia. Soldout Management hyödyntää Sanoma Ad Manageria keikkojen ennakkomarkkinoinnissa. “Näyttökertoja tulee paljon, ja kampanjoita on helppo toteuttaa”, kiittää Aku Oikari.
    Lue asiakastarina
  • Kolmen uutuusoluen sarja löysi ostajakuntansa Sanoma kanavien kautta: ”Luvut ovat olleet huimia”

    Julkaistu
    30.10.2025
    Kuopiolainen pienpanimo Rock Paper Scissors (RPS) Brewing Co hyödynsi Sanoman monikanavaista markkinointia uutuusoluiden lanseeraamiseen.
    Lue asiakastarina
  • Hautausalan yrityksestä tehtiin tutumpi natiiviartikkeleiden avulla: ”Pystymme kertomaan laajemmin, mitä teemme”

    Julkaistu
    27.10.2025
    Oulussa toimivan J. Ala-Ahon Hautaustoimiston markkinointiin haluttiin löytää uusi näkökulma – jotain, mitä muut alan toimijat eivät ole tehneet. Menetelmäksi valikoitui Sanoman natiivimainonta, joka ylitti pienyrittäjän odotukset.
    Lue asiakastarina
  • Sanoma laittoi Pakkausteippi.fi:n mainonnan kuntoon: ”Kun sen hoitaa ammattilainen, siinä säästyy rahaa”

    Julkaistu
    24.10.2025
    Pakkausteippi.fi-verkkokauppa löysi uusia B2B-asiakkaita Sanoman Kasvupalvelun avulla. Google-mainonta ja uudelleenmarkkinointi osoittautuivat toimivaksi kokonaisuudeksi.
    Lue asiakastarina
  • Sporttikoneen ja Sanoman yhteistyö on tuonut näkyvyyttä ja vilskettä kivijalkamyymälöihin

    Julkaistu
    17.10.2025
    Alueellista digimainontaa, radioa, natiivimainontaa ja Google-markkinointia yhdistänyt tuloksellinen kokonaisuus on kasvattanut tietoisuutta Sporttikoneesta.
    Lue asiakastarina
  • Finnlinesin oivaltava kampanja puhuttelee heitä, jotka eivät koe olevansa risteilyihmisiä

    Julkaistu
    16.10.2025
    Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Finnlinesin humoristinen kampanja rikkoo yleisiä käsityksiä risteilyistä.
    Lue asiakastarina
  • Henkilöstöpalvelu Grouppro on saanut tuloksellista näkyvyyttä Sanoman medioissa

    Julkaistu
    14.10.2025
    Alueellista tv-, radio- ja digimainontaa Sanoman kanavissa sisältävä kokonaisuus on vahvistanut yrityksen läsnäoloa alueella ja tuonut kävijöitä kotisivuille.
    Lue asiakastarina
  • Päämajakaupunki Mikkeli hurmasi vaikuttavalla kampanjalla – matkustusaikeet kasvoivat huimat 485 %

    Julkaistu
    2.10.2025
    Sanoman kanssa toteutettu monimediallinen, natiivi-, digi- ja radiomainontaa sekä vaikuttajayhteistyötä yhdistänyt kampanja nosti Mikkelin historian ja kulttuurin uudella tavalla esiin. Kampanja vahvisti kaupungin brändiä valtakunnallisesti ja jätti muistijäljen.
    Lue asiakastarina
  • Ekologisten pesuaineiden verkkokauppa tavoitti uusia asiakkaita Kasvupalvelun avulla: ”Sanoman asiantuntijat ovat velhoja”

    Julkaistu
    26.9.2025
    Sanoman Kasvupalvelu on tukenut ekologisia pesuaineita valmistavan perheyrityksen kasvua. Ole Hyvä Luonnontuote Oy on saavuttanut brändinäkyvyyttä ja kasvattanut verkkokaupan myyntiä.
    Lue asiakastarina
  • Teatterin taikaa digipinnoilla – video toi Helene-näytelmän mainontaan uuden ulottuvuuden

    Julkaistu
    24.9.2025
    Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Tampereen Työväen Teatterin videototeutus pysähdytti uutisvirrassa.
    Lue asiakastarina
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Ajankohtaista
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Yhteystiedot
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    Arkisin klo 8-16

    yrityspalvelu@sanoma.fi

    010 80 80 85

    Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2025 Sanoma Media Finland