Pienillä budjeteilla hyviin tuloksiin
Mainonnan itseostoalusta Sanoma Ad Manager on ollut myynnin ja markkinoinnin konsultointiyritys Rauha Creativen Riina Pyöttiön käytössä parin vuoden ajan.
”Olen käyttänyt Ad Manageria toimisto-ominaisuuksilla sekä siten, että olen suositellut sitä asiakkaille ja tehnyt heidän puolestaan käyttöönoton, jonka jälkeen tili ja käyttäjätunnukset ovat jääneet asiakkaille. Olen ollut siis jeesaamassa aloituksessa”, Pyöttiö kertoo.
Liikennettä ja kauppaa
Pyöttiö on suositellut Sanoma Ad Manageria asiakkaille, joille on nähnyt se sopivan parhaiten. Tyypillisenä piirteenä näillä asiakkailla on ollut, että markkinointibudjetit ovat melko pieniä.
”Olen todennut, että Ad Managerilla pystyy aika pienillä kampanjakohtaisilla budjeteilla tekemään kivoja tuloksia. Kun budjetit ovat maltillisia, on järkevää operoida ostoja itse, ettei tarvitse maksaa toimistoille median ostamisesta”, Pyöttiö sanoo.
Riina Pyöttiö on ollut tyytyväinen Ad Managerin kautta tulleen liikenteen määrään. Kaikki Pyöttiön tekemät kampanjat ovat olleet taktisia. Hän on hyödyntänyt kampanjoissaan eniten CPC-pakettia, joka tuo liikennettä kustannustehokkaasti. Myös somenostoa Pyöttiö on kokeillut.
”Haluan liikennettä ja kauppaa. Isot kiitokset Ad Managerin asiakaspalvelulle, josta olen saanut hyvin sparrausapua. Sieltä on ohjeistettu, että kampanjan keston pitäisi aina olla vähintään kaksi viikkoa, että algoritmi alkaisi kunnolla toimia ja löytää oikeat klikkaajat. Olen saanut hyvin apua myös kohderyhmämäärittelyssä. Sellaiset kampanjat, jotka ovat kohderyhmävalinnallaan painottuneet IS.fi:n Me Naiset -osioon, ovat toimineet todella hyvin.”
Toimivat kohdennusmahdollisuudet
Pyöttiö rakentaa kampanjat niin, että Ad Manager - ja somekampanjat tukevat toisiaan.
”Ajan samoja kampanjoita hiukan eri kulmilla ja testaan kohderyhmiä sekä alueellisia ja muita rajauksia", Pyöttiö kertoo.
”Kun on tarve tavoittaa tietyt ihmiset alueellisesti, vaikka Espoon tietyn alueen teatterikävijät, Ad Manager tarjoaa siihen oikeasti hyvän mahdollisuuden.”
Apua saa aina tarvittaessa
Yhteistyö Sanoman kanssa on Pyöttiön mukaan sujunut todella hyvin. Hän arvostaa sparrivartteja, joista saa apua tarpeen tullessa.
”Käytän tosi paljon hyväkseni myös kumppanitukea. Vastaukset tulevat aina todella nopeasti.”
Sanoman vahvuutena ovat ehdottomasti mediat. Ad Managerin alusta on tosi intuitiivinen ja helppokäyttöinen. Olen ohjannut sinne asiakkaita, jotka ovat olleet alkuun vähän tuskissaan uuden alustan opettelusta. Mutta kun he ovat käyneet kliksuttelemassa sinne ensimmäisen kampanjansa, he ovat huomanneet, että alusta on todella helppokäyttöinen ja ohjaa eteenpäin. Aina saa myös nopeasti apua, jos eteen tulee jokin ongelma.”