Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Asiakastarinat

Rengasmarket Turku päätti kokeilla Google Shopping -mainontaa verkkokaupan myynnin kasvattamiseksi

Uudet asiakkaat löysivät tiensä Google Shopping -mainosten kautta yrityksen verkkokauppaan. Uudenlaisen mainosmuodon kokeilu kannatti!
Turun Rengasmarket kansikuva
4.1.2022
Jaa:FacebookXLinkedin

Haaste

B2C- ja B2B-sektorilla toimiva Rengasmarket Turku (Turun Seudun Rengas ja Tarvike) halusi kasvattaa verkkokaupan konversiota etenkin maatalousalan rengasmyynnissä valtakunnallisesti.

Ratkaisu

Monikanavaista digimainontaa tukevaksi ratkaisuksi valittiin Suomessa vielä verrattain uusi Google Shopping -mainosmuoto. Google Shoppingissa hyödynnetään Googlen kuvallisia mainospaikkoja, eli tuotekortteja, joita klikkaamalla asiakas pääsee siirtymään suoraan myyjän verkkokauppaan.

Niin yksityis- kuin yritysasiakkaita palveleva Rengasmarket Turku on vuonna 1998 toimintansa aloittanut, nykyisin jo toisessa polvessa toimiva turkulainen perheyritys. 

“Rengasmarket on perinteinen, nykyaikaisella otteella toimiva rehti rengasliike”, kertoo hyväntuulinen toimitusjohtaja Tomas Palander langan toisessa päässä.

Keväällä 2021 Rengasmarket sai idean lähteä kokeilemaan Google Shoppingia yhdessä Sanoman kanssa, kun digimarkkinoinnin asiantuntija Nico Henriksson ehdotti uutta mainosmuotoa yrityksen mainospatteristoon.

Kokeilu kannatti, sillä uudet asiakkaat löysivät Google Shopping -mainosten kautta yrityksen verkkokauppaan. Myyntiä kertyi huimat 11 000 euroa.

Tomas Palander kertoo, että kampanjoiden tuloksia on toisinaan haasteellista mitata. Google Shopping vaikuttaa hyvältä, nyt on vielä seurattava ja analysoitava onko se oikeasti toimiva pidemmällä tähtäimellä.

Google Shopping -mainonta toi hyviä tuloksia 

Onnistuneen kokeilun myötä valtakunnallisesti toimivaa Google Shopping -mainontaa jatketaan siis edelleen valikoitujen rengasmallien kanssa. Shopping-mainonnan etuja ovat edulliset klikkihinnat (keskimäärin 10 senttiä), joiden ansiosta mainonnasta saatiin jo pienellä panostuksella yli 2500 klikkiä kuukaudessa. 

Toinen hyvä puoli Google Shopping -mainonnassa on se, että kyseinen mainostyyppi toimii myynnin lisäksi hyvin myös myyntiketjun alkupäässä, eli herättämässä kiinnostusta. Asiakas siis näkee Googlen tuloshaussa tuotteen ja hinnan (sekä mahdollisen arvostelun), ilman että hänen tarvitsee klikata mitään.

Google Shoppingin lisäksi Sanoman kanssa toteutetaan myös tehokasta bannerimainontaa. Sosiaalisen median kampanjat yritys toteuttaa toistaiseksi itse, minkä lisäksi käytössä on ulko-digimainontaa ja radiomainontaa. 

Tiivistä yhteistyötä – myös kasvotusten 

Toimitusjohtajana Tomas ei vain istu paperipinon päällä, vaan hän toimii niin liikkeen puolella kuin rengasvaihtajana. Lisäksi hän vierailee usein omien yritysasiakkaiden luona. Ja juuri siksi hän arvostaa myös Sanoman tapaa hoitaa viestintää.

Lisäksi kiitosta saavat kunnollinen aloituspalaveri ja se, että asioita voidaan hoitaa sähköisen viestinnän lisäksi myös kasvotusten:

“Tämä ei ole vain sellaista kasvotonta kampanjan pyörittämistä, vaan meille on nimetty henkilö, myyntipäällikkö Jussi Sorasto, joka myös käy paikan päällä sopimassa seuraavista toimenpiteistä. Tällaisia asioita on helpompi käydä läpi kasvotusten, etenkin kun aihe on itselle vielä vähän vierasta.”

Ja näinhän se on. Yrittäjän ei itse tarvitse tietää eikä edes hoitaa kaikkea, sillä sitä varten markkinoinnin kumppanit ovat.

Mutkatonta toimintaa yhteistyössä 

Tomas tietää kokemuksesta, että monet asiakkaat haluavat mielellään asioida suoraan yrittäjän tai käsillä olevan, asiasta vastaavan, tekijän kanssa.

Tätä Tomas arvostaa asiakkaana myös itse: “Meitä auttaa osaava kaveri. Raportit lähetetään kampanjoiden päätyttyä ja Jussin kanssa voimme vielä käydä keskustelua tarkemmin mitä tuloksia on tullut. On ollut sellaisiakin kokemuksia, että sovitaan kampanja ja laitetaan se pyörimään, mutta sen jälkeen ei sitten olekaan kuulunut juuri mitään.”

Myös olemassa olevien mainostilien siirtäminen sujui hyvin.

“Meillä oli jo olemassa valmiit mainostilit, jotka sitten siirrettiin Sanomalle. Vähän se oli alkuun haastavaa, mutta saimme tässä hyvin apua. Googlen viidakko on nimittäin välillä aika vaikeakulkuinen. Ja kun asiat vielä pääsee puhumaan kunnolla läpi kasvotusten, tällaiset jutut selkiintyvät itsellekin paljon paremmin”, Tomas kertoo tyytyväisenä. 

Mitä verkkokaupan mainonnan erityispiirteitä ja seikkoja on hyvä ottaa huomioon varsinkin aloittavan verkkokauppiaan näkökulmasta?

Lue lisää artikkelista

Tagit

Digiratkaisut Google Ads

Sinua voisi kiinnostaa myös

  • Kilpailuetua strategisesta kumppanuudesta

    Julkaistu
    10.11.2025
    Kun tavoitteena on vaikuttava ja kohdennettu markkinointi, Aava & Bang luottaa Sanoman asiantuntemukseen. Yhteistyö tiivistyy entisestään Sanoma Agency Partner -kumppanuuden myötä.
    Lue asiakastarina
  • Juhla Mokka ilahdutti arkeen palaavia – monikanavainen kampanja ylitti odotukset

    Julkaistu
    5.11.2025
    Suomalaiset palasivat töihin kahvin voimalla. Monikanavainen kampanja kasvatti brändin näkyvyyttä ja tunnettuutta – ja toi hymyn huulille.
    Lue asiakastarina
  • Kun somemainonta ei riitä – Soldout Management löysi vaihtoehdon Sanomalta

    Julkaistu
    4.11.2025
    Kun tavoitteena on saada artistien kiertueet loppuunmyydyiksi, tarvitaan tarkkaa kohdentamista ja nopeaa reagointia. Soldout Management hyödyntää Sanoma Ad Manageria keikkojen ennakkomarkkinoinnissa. “Näyttökertoja tulee paljon, ja kampanjoita on helppo toteuttaa”, kiittää Aku Oikari.
    Lue asiakastarina
  • Kolmen uutuusoluen sarja löysi ostajakuntansa Sanoma kanavien kautta: ”Luvut ovat olleet huimia”

    Julkaistu
    30.10.2025
    Kuopiolainen pienpanimo Rock Paper Scissors (RPS) Brewing Co hyödynsi Sanoman monikanavaista markkinointia uutuusoluiden lanseeraamiseen.
    Lue asiakastarina
  • Hautausalan yrityksestä tehtiin tutumpi natiiviartikkeleiden avulla: ”Pystymme kertomaan laajemmin, mitä teemme”

    Julkaistu
    27.10.2025
    Oulussa toimivan J. Ala-Ahon Hautaustoimiston markkinointiin haluttiin löytää uusi näkökulma – jotain, mitä muut alan toimijat eivät ole tehneet. Menetelmäksi valikoitui Sanoman natiivimainonta, joka ylitti pienyrittäjän odotukset.
    Lue asiakastarina
  • Sanoma laittoi Pakkausteippi.fi:n mainonnan kuntoon: ”Kun sen hoitaa ammattilainen, siinä säästyy rahaa”

    Julkaistu
    24.10.2025
    Pakkausteippi.fi-verkkokauppa löysi uusia B2B-asiakkaita Sanoman Kasvupalvelun avulla. Google-mainonta ja uudelleenmarkkinointi osoittautuivat toimivaksi kokonaisuudeksi.
    Lue asiakastarina
  • Sporttikoneen ja Sanoman yhteistyö on tuonut näkyvyyttä ja vilskettä kivijalkamyymälöihin

    Julkaistu
    17.10.2025
    Alueellista digimainontaa, radioa, natiivimainontaa ja Google-markkinointia yhdistänyt tuloksellinen kokonaisuus on kasvattanut tietoisuutta Sporttikoneesta.
    Lue asiakastarina
  • Finnlinesin oivaltava kampanja puhuttelee heitä, jotka eivät koe olevansa risteilyihmisiä

    Julkaistu
    16.10.2025
    Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Finnlinesin humoristinen kampanja rikkoo yleisiä käsityksiä risteilyistä.
    Lue asiakastarina
  • Henkilöstöpalvelu Grouppro on saanut tuloksellista näkyvyyttä Sanoman medioissa

    Julkaistu
    14.10.2025
    Alueellista tv-, radio- ja digimainontaa Sanoman kanavissa sisältävä kokonaisuus on vahvistanut yrityksen läsnäoloa alueella ja tuonut kävijöitä kotisivuille.
    Lue asiakastarina
  • Päämajakaupunki Mikkeli hurmasi vaikuttavalla kampanjalla – matkustusaikeet kasvoivat huimat 485 %

    Julkaistu
    2.10.2025
    Sanoman kanssa toteutettu monimediallinen, natiivi-, digi- ja radiomainontaa sekä vaikuttajayhteistyötä yhdistänyt kampanja nosti Mikkelin historian ja kulttuurin uudella tavalla esiin. Kampanja vahvisti kaupungin brändiä valtakunnallisesti ja jätti muistijäljen.
    Lue asiakastarina
  • Ekologisten pesuaineiden verkkokauppa tavoitti uusia asiakkaita Kasvupalvelun avulla: ”Sanoman asiantuntijat ovat velhoja”

    Julkaistu
    26.9.2025
    Sanoman Kasvupalvelu on tukenut ekologisia pesuaineita valmistavan perheyrityksen kasvua. Ole Hyvä Luonnontuote Oy on saavuttanut brändinäkyvyyttä ja kasvattanut verkkokaupan myyntiä.
    Lue asiakastarina
  • Teatterin taikaa digipinnoilla – video toi Helene-näytelmän mainontaan uuden ulottuvuuden

    Julkaistu
    24.9.2025
    Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Tampereen Työväen Teatterin videototeutus pysähdytti uutisvirrassa.
    Lue asiakastarina
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Ajankohtaista
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Yhteystiedot
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    Arkisin klo 8-16

    yrityspalvelu@sanoma.fi

    010 80 80 85

    Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2025 Sanoma Media Finland