Aurinko-Optiikka: “Tämä on erittäin edullinen markkinointitapa yritykselle”
Naantalissa sijaitseva silmälasiliike Aurinko-Optiikka Oy on hyödyntänyt jo vuosien ajan Sanoman digi- ja printtimainontaa. Yrityksen toimitusjohtaja Jan-Eric Breitholtz on ollut tyytyväinen siihen, että Sanoman kautta on löytynyt edullinen markkinointiratkaisu, joka on näkynyt myymälän kävijämäärissä.
Aurinko-Optiikka on mainostanut Sanoman kautta Rannikkoseutu-lehdessä vuodesta 2016. Vuonna 2021 Sanomalta tarjottiin mahdollisuutta digitaaliseen, alueelliseen markkinointiin. Kohdennettu digimainonta näyttää yrityksen mainoksia Sanoman medioissa tietyllä maantieteellisellä alueella.
“Lähdimme avoimin mielin kokeilemaan tätä. Tavoitteena oli saada mahdollisimman paljon näkyvyyttä ja sitä kautta asiakkaita kivijalkamyymälään”, Breitholtz sanoo.
Tutustu digimainonnan ratkaisuihin
Asiakkaat ovat löytäneet myymälään aiempaa paremmin
Kun mainontaa laajennettiin digialustoille, sen vaikutukset alkoivat näkyä hyvin nopeasti myymälässä. Digimainontaa onkin tehty siitä asti jatkuvasti maltillisella 200 euron kuukausibudjetilla kohdennettuna Naantaliin ja Raisioon. Lisänä hyödynnetään printtimainontaa Rannikkoseutu-lehdessä.
“Koen, että mainonta on onnistunut, kun asiakas kertoo nähneensä meidän mainoksemme ja tulleensa sen vuoksi käymään”, Breitholtz sanoo ja jatkaa:
"Saamme pienellä budjetilla jopa 160 000 näyttökertaa kuukaudessa.”
Alueellinen digimainonta on erittäin edullinen ja tehokas markkinointitapa yritykselle.
Breitholtz sanoo, että alueellinen digimainonta on pienelle yritykselle osuva valinta printtimainonnan lisäksi.
“Paperilehti heitetään yleensä pois 1–2 päivän kuluttua. Jos mainostamme printtilehdessä kerran kuussa, mainoksemme eivät näy missään 28:een päivään. On tärkeää, että näymme kuukauden jokaisena päivänä.”
Sujuvaa yhteistyötä ja yhteydenpitoa
Breitholtz on tyytyväinen Sanoman palveluihin ja mainonnan tuloksiin.
“Saan kattavat kuukausiraportit, joista näen, mitkä mainokset ovat toimineet parhaiten, kuinka monta kertaa mainokset ovat näkyneet ja mikä on ollut kiinnostuneen yleisön ikäjakauma”, Breitholtz sanoo.
Mainontaa pyritään jatkuvasti kehittämään toimivammaksi.
“Meillä pyörii kolme erilaista mainosta. Se mainos, joka aiheuttaa vähiten klikkauksia, vaihdetaan uuteen.”
Mainostaminen Sanoman kanssa on Breitholtzin mukaan ollut äärimmäisen helppoa eikä ole vaatinut häneltä juuri mitään. Hän arvostaa suuresti henkilökohtaista palvelua.
“Yhteyshenkilöni on minuun säännöllisesti yhteydessä ja voin myös itse ottaa yhteyttä häneen aina tarvittaessa. Pidän siitä, että minulle tarjotaan uusia vaihtoehtoja ja voimme kokeilla niitä matalalla kynnyksellä”, hän sanoo ja jatkaa:
“Arvostan sitä, että vaikka kyseessä on pieni myymälä, koen, että pienikin asiakas on Sanomalle tärkeä. Yhteistyö on tuntunut alusta asti luontevalta ja olen suositellut Sanoman palveluita myös muille.”