Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Asiakastarinat

Mainio Muuttopalvelu Oy tekee iloista ja hersyvää some-mainontaa – buustiksi Sanoman somenosto!

Mainio Muuttopalvelu Oy on turkulainen, vuonna 2018 toimintansa aloittanut perheyritys ja täyden palvelun muuttotalo. Se tarjoaa asiakkaan tarpeisiin räätälöityjä kokonaisuuksia täysmuutoista ja yritysmuutoista aina muuttolaatikoiden vuokraukseen – ja kaikkea siltä väliltä!
Mainiomuuttopalvelu_artikkelikuva.jpg
7.11.2022
Jaa:FacebookXLinkedin

"Me haluamme olla – ja koemme, että olemmekin – Turun parhaita muuttopalveluyrityksiä. Olemme raikas, nuorekas ja tervehenkinen yritys, jossa muutot hoidetaan ammattimaisesti ja luotettavasti, mutta pilke silmäkulmassa ja sopivan rennolla otteella", kertoo toinen yrityksen perustajista Jenny Sibelius-Sinisalo.

Pienellä budjetilla mieleenpainuvaa mainontaa

Ensimmäinen askel oli hakusanamainonnan aloittaminen. Vuonna 2021 yritys aloitti Sanoman kanssa myös jatkuvan ja kuukausittain vaihtuvan somekampanjoinnin.

Pienellä perheyrityksellä budjetti on rajallinen ja niiden lukujen pohjalta alkoi vimmattu suunnittelu: millaista mainontaa haluamme tehdä?

IMG_6989.jpg

Mainio Muuttopalvelun väelle oli alusta asti selvää, että he haluavat huumoria ja iloa mainoksiin. Yrityksen pääkaksikolla ei kuitenkaan ollut osaamista eikä aikaa tehdä markkinointia, joten he päätyivät ulkoistamaan mainonnan täysin Sanomalle.

"Ensin askartelimme itse ja koetimme tehdä vähän some-markkinointia. Aika pian tajusimme, että se, miten me mainostamme itseämme ja miten tuomme viestiämme esille ihmisille, on aika iso juttu. Meillä ei ollut siihen ammattitaitoa eikä aikaa, ja siksi se on palvelu, jonka ihan mielellään ulkoistimme. Ja olemme olleet todella tyytyväisiä", Jenny virkkoo.

Somenostolla buustia loppuvuoteen

Kampanjointi sosiaalisessa mediassa (Facebook, Instagram) alkoi siis vuonna 2021 asiakaspalaverilla, jossa Mainio Muuttopalvelu ja asiakkuustiimimme Felicia Rauhala ja Pia Laine, sopivat raamit tulevalle vuodelle. 

Vuoden 2021 mainosbudjetti some-mainonnalle oli noin 300 euroa kuukaudessa ja mainonnan kohderyhmäksi asetettiin kaikki Turun alueella (50 km säteellä) asuvat, yli 25-vuotiaat ihmiset, joiden haku- ja selaushistoria (kiinnostuksen kohteet) olivat viime aikoina olleet erilaiset muutto- ja asuntosivustot, kuten esimerkiksi etuovi.com.

Vuoden 2021 aikana toteutettiin yhteensä kymmenen kampanjaa, eli lähes jokaiselle kuukaudelle oma kampanjansa. Ne keräsivät lopulta yli 785 000 näyttöä ja 23 964 mainoksen klikkausta.

Vuonna 2022 toteutettiin samalla raikkaalla otteella ja hauskoilla viesteillä kymmenen uutta ja erilaista kampanjaa, joiden lisäksi Mainio Muuttopalvelu päätti kokeilla vuoden lopussa uutena palveluna myös Sanoman somenosto-mainosmuotoa.

Somenosto on klikkihintaista mainontaa ja se näytetään Sanoman verkossa bannerimainontana artikkelin keskellä. Se, miksi sitä kutsutaan somenostoksi, johtuu mainoksen layoutista eli ulkomuodosta. Se näyttää nimittäin lähes samalta, kuin sponsoroidut mainokset näyttävät Facebookin uutisvirrassa. Mainoksen kuvakkeesta ja otsikosta lukija ohjautuu yrityksen Facebook-sivuille ja loppuosa mainoksesta vie asiakkaan kotisivuille.

Mainio Muuttopalvelu somenostot

Muutto-Hunksit valloittavat Turkua

Muuttopalvelun mainostamisesta tekee haastavan se, että mainoksen näkijällä joko on tarve muuttaa tai sitten ei. Jenny kertoo, että muuttofirman on siksi vaikeaa tehdä proaktiivista myyntiä, ja mainonta on niin sanotusti pitkähäntäistä. Myyntilukuja ei voida siis mitata tai analysoida kampanjakohtaisesti, kuten esimerkiksi taktisessa tuotemainonnassa. 

Harva ihminen lähtee pelkän mainoksen vuoksi raijaamaan tavaroitaan uuteen osoitteeseen. Siksi onkin erityisen tärkeää, että mainonta jää ihmisille mieleen, ja yritys on mielen päällä silloin, kun muutto on käsillä.

"Ja se some-mainonta, jota meille on tehty, on kyllä jäänyt ihmisten mieliin. Mainoksista puhutaan jo kylillä", Jenny naurahtaa. 

"Niistä on tullut ihmisille hyvä fiilis".

Hyvästä fiiliksestä kertonee myös se, että Mainio Muuttopalvelulla on Facebookissa nykyään, vain kahden vuoden somekampanjoinnin jälkeen, yli 14 000 tykkääjää ja seuraajaa! Vuoden 2021 alussa tykkääjiä ja seuraajia sivulla oli noin 400. 

Vaikka tuskin kukaan tosiaan mainoksen vuoksi muuttaisi, on Mainio Muuttopalvelun Facebook-seinälle ja mainoksiin tullut paljon positiivisia kommentteja. Yksi kommentoijista virkkoi, että voisi muuttaa ihan vain loistavan mainoksen vuoksi. Kommentteja, tykkäyksiä ja ihastelua ovat keränneet osakseen myös Mainio Muuttopalvelun kuvat.

"Meille on tärkeää, että kuvissa esiintyy oma henkilökuntamme. Pidämme kuvaukset 1-2 kertaa vuodessa", Jenny kertoo. 

Kuvissa esiintyvät muuttomiehet ovatkin saaneet jo leikkisän lempinimen: Muutto-Hunksit.

"Nyt on pakko laittaa asioihin vauhtia asunnon hakemisen suhteen, et saa Mainio Muuttopalvelun Muutto-Hunksit silmäniloksi."

Ketterä ja luotettava yhteistyökumppani

Jenny nostaa mainonnan ja yhteistyön tärkeimmiksi asioiksi sen, että mainonta on yrityksen näköistä, systemaattista ja että se herättää ihmisissä iloa ja positiivisuutta. Merkittävimmiksi opeikseen hän mainitsee sen, että markkinointi on syytä jättää ammattilaisille. 

"Markkinointi on niin tärkeä osa bisnestä ja toiminnan jatkuvuutta, että jos et itse osaa sitä todella hyvin, jätä se ammattilaisille. Tämä ei ole se asia, jossa kannattaa säästää – kannattaa ulkoistaa", Jenny toteaa.

Mainio Muuttopalvelulle on ollu tärkeää, että kaikki on saatavilla saman katon alta ja yrityksellä on Sanomalla oma yhteyshenkilö, jolle voi aina soittaa.

"Kun sanon meistä, että me olemme täyden palvelun muuttotalo niin samalla tavoin Sanoma on täyden palvelun markkinointitalo. Se on luotettava ja ketterä, eli nopea ja asiakkaan tarpeisiin mukautuva. Olemme olleet todella tyytyväisiä". 

Haluatko mainostaa suosituimmissa sosiaalisen median kanavissa? Me suunnittelemme mainokset tarkasti tavoitteidesi pohjalta ja raportoimme sinulle tuloksista säännöllisesti.

Varaa maksuton Facebook-mainonnan auditointi täältä

Tagit

Digiratkaisut Google Ads Somemainonta

Sinua voisi kiinnostaa myös

  • Kilpailuetua strategisesta kumppanuudesta

    Julkaistu
    10.11.2025
    Kun tavoitteena on vaikuttava ja kohdennettu markkinointi, Aava & Bang luottaa Sanoman asiantuntemukseen. Yhteistyö tiivistyy entisestään Sanoma Agency Partner -kumppanuuden myötä.
    Lue asiakastarina
  • Juhla Mokka ilahdutti arkeen palaavia – monikanavainen kampanja ylitti odotukset

    Julkaistu
    5.11.2025
    Suomalaiset palasivat töihin kahvin voimalla. Monikanavainen kampanja kasvatti brändin näkyvyyttä ja tunnettuutta – ja toi hymyn huulille.
    Lue asiakastarina
  • Kun somemainonta ei riitä – Soldout Management löysi vaihtoehdon Sanomalta

    Julkaistu
    4.11.2025
    Kun tavoitteena on saada artistien kiertueet loppuunmyydyiksi, tarvitaan tarkkaa kohdentamista ja nopeaa reagointia. Soldout Management hyödyntää Sanoma Ad Manageria keikkojen ennakkomarkkinoinnissa. “Näyttökertoja tulee paljon, ja kampanjoita on helppo toteuttaa”, kiittää Aku Oikari.
    Lue asiakastarina
  • Kolmen uutuusoluen sarja löysi ostajakuntansa Sanoma kanavien kautta: ”Luvut ovat olleet huimia”

    Julkaistu
    30.10.2025
    Kuopiolainen pienpanimo Rock Paper Scissors (RPS) Brewing Co hyödynsi Sanoman monikanavaista markkinointia uutuusoluiden lanseeraamiseen.
    Lue asiakastarina
  • Hautausalan yrityksestä tehtiin tutumpi natiiviartikkeleiden avulla: ”Pystymme kertomaan laajemmin, mitä teemme”

    Julkaistu
    27.10.2025
    Oulussa toimivan J. Ala-Ahon Hautaustoimiston markkinointiin haluttiin löytää uusi näkökulma – jotain, mitä muut alan toimijat eivät ole tehneet. Menetelmäksi valikoitui Sanoman natiivimainonta, joka ylitti pienyrittäjän odotukset.
    Lue asiakastarina
  • Sanoma laittoi Pakkausteippi.fi:n mainonnan kuntoon: ”Kun sen hoitaa ammattilainen, siinä säästyy rahaa”

    Julkaistu
    24.10.2025
    Pakkausteippi.fi-verkkokauppa löysi uusia B2B-asiakkaita Sanoman Kasvupalvelun avulla. Google-mainonta ja uudelleenmarkkinointi osoittautuivat toimivaksi kokonaisuudeksi.
    Lue asiakastarina
  • Sporttikoneen ja Sanoman yhteistyö on tuonut näkyvyyttä ja vilskettä kivijalkamyymälöihin

    Julkaistu
    17.10.2025
    Alueellista digimainontaa, radioa, natiivimainontaa ja Google-markkinointia yhdistänyt tuloksellinen kokonaisuus on kasvattanut tietoisuutta Sporttikoneesta.
    Lue asiakastarina
  • Finnlinesin oivaltava kampanja puhuttelee heitä, jotka eivät koe olevansa risteilyihmisiä

    Julkaistu
    16.10.2025
    Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Finnlinesin humoristinen kampanja rikkoo yleisiä käsityksiä risteilyistä.
    Lue asiakastarina
  • Henkilöstöpalvelu Grouppro on saanut tuloksellista näkyvyyttä Sanoman medioissa

    Julkaistu
    14.10.2025
    Alueellista tv-, radio- ja digimainontaa Sanoman kanavissa sisältävä kokonaisuus on vahvistanut yrityksen läsnäoloa alueella ja tuonut kävijöitä kotisivuille.
    Lue asiakastarina
  • Päämajakaupunki Mikkeli hurmasi vaikuttavalla kampanjalla – matkustusaikeet kasvoivat huimat 485 %

    Julkaistu
    2.10.2025
    Sanoman kanssa toteutettu monimediallinen, natiivi-, digi- ja radiomainontaa sekä vaikuttajayhteistyötä yhdistänyt kampanja nosti Mikkelin historian ja kulttuurin uudella tavalla esiin. Kampanja vahvisti kaupungin brändiä valtakunnallisesti ja jätti muistijäljen.
    Lue asiakastarina
  • Ekologisten pesuaineiden verkkokauppa tavoitti uusia asiakkaita Kasvupalvelun avulla: ”Sanoman asiantuntijat ovat velhoja”

    Julkaistu
    26.9.2025
    Sanoman Kasvupalvelu on tukenut ekologisia pesuaineita valmistavan perheyrityksen kasvua. Ole Hyvä Luonnontuote Oy on saavuttanut brändinäkyvyyttä ja kasvattanut verkkokaupan myyntiä.
    Lue asiakastarina
  • Teatterin taikaa digipinnoilla – video toi Helene-näytelmän mainontaan uuden ulottuvuuden

    Julkaistu
    24.9.2025
    Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Tampereen Työväen Teatterin videototeutus pysähdytti uutisvirrassa.
    Lue asiakastarina
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Ajankohtaista
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Yhteystiedot
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    Arkisin klo 8-16

    yrityspalvelu@sanoma.fi

    010 80 80 85

    Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2025 Sanoma Media Finland