Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi
  • In English
Ota yhteyttä

Valikko

Current menu level items
  • Ajankohtaista

      Ajankohtaista

    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Asiakastarinat
  • Alueellinen mainonta

      Alueellinen mainonta

    • Uusimaa
    • Varsinais-Suomi
    • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
    • Päijät-Häme & Kymenlaakso
    • Pirkanmaa & Kanta-Häme
    • Satakunta
    • Keski-Suomi
    • Lappi
    • Pohjois-Savo & Pohjois-Karjala
    • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
    • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
  • Tietopankki

      Tietopankki

    • Toimialatietoa
    • Tutkimustietoa
    • Oppaat ja työkalut
    • Markkinoinnin termit
    • Suomalaiset mediankäyttäjinä
    • Vastuullisuus
  • Mediat & palvelut

      Mediat & palvelut

    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Kumppanuudet ja sponsorointi
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kotisivut yritykselle
      • Mainonnan mittaaminen ja tuloksellisuus
      • Mainostuotanto ja luovat ratkaisut
      • Mainos- ja digitoimistoille
      • Sisältömarkkinointi
  • Suunnittelijan työkalut

      Suunnittelijan työkalut

    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
    • Mediatiedot
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Ajankohtaista tuotetietoa
  • Osta mainontaa
  • Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Asiakastarinat

Mainio Muuttopalvelu Oy tekee iloista ja hersyvää some-mainontaa – buustiksi Sanoman somenosto!

Mainio Muuttopalvelu Oy on turkulainen, vuonna 2018 toimintansa aloittanut perheyritys ja täyden palvelun muuttotalo. Se tarjoaa asiakkaan tarpeisiin räätälöityjä kokonaisuuksia täysmuutoista ja yritysmuutoista aina muuttolaatikoiden vuokraukseen – ja kaikkea siltä väliltä!
Mainiomuuttopalvelu_artikkelikuva.jpg
7.11.2022
Jaa:FacebookTwitterLinkedin

Tagit

Kotisivut Digiratkaisut

"Me haluamme olla – ja koemme, että olemmekin – Turun parhaita muuttopalveluyrityksiä. Olemme raikas, nuorekas ja tervehenkinen yritys, jossa muutot hoidetaan ammattimaisesti ja luotettavasti, mutta pilke silmäkulmassa ja sopivan rennolla otteella", kertoo toinen yrityksen perustajista Jenny Sibelius-Sinisalo.

Pienellä budjetilla mieleenpainuvaa mainontaa

Yhteistyömme Mainio Muuttopalvelun kanssa alkoi vuonna 2019, kun he halusivat uudistaa kotisivunsa. Onnistuneen muodonmuutoksen jälkeen yrityksessä alettiin miettiä, miten hyvin alkanutta yhteistyötä voisi laajentaa. 

Kotisivu-uudistuksen lomassa sivuista tehtiin hakukoneystävälliset tarkalla optimoinnilla. Tästä seuraava luonnollinen askel oli hakusanamainonnan aloittaminen. Vuonna 2021 yritys aloitti Sanoman kanssa myös jatkuvan ja kuukausittain vaihtuvan somekampanjoinnin.

Pienellä perheyrityksellä budjetti on rajallinen ja niiden lukujen pohjalta alkoi vimmattu suunnittelu: millaista mainontaa haluamme tehdä?

IMG_6989.jpg

Mainio Muuttopalvelun väelle oli alusta asti selvää, että he haluavat huumoria ja iloa mainoksiin. Yrityksen pääkaksikolla ei kuitenkaan ollut osaamista eikä aikaa tehdä markkinointia, joten he päätyivät ulkoistamaan mainonnan täysin Sanomalle.

"Ensin askartelimme itse nettisivut ja koetimme tehdä vähän some-markkinointia. Aika pian tajusimme, että se, miten me mainostamme itseämme ja miten tuomme viestiämme esille ihmisille, on aika iso juttu. Meillä ei ollut siihen ammattitaitoa eikä aikaa, ja siksi se on palvelu, jonka ihan mielellään ulkoistimme. Ja olemme olleet todella tyytyväisiä", Jenny virkkoo.

Somenostolla buustia loppuvuoteen

Kampanjointi sosiaalisessa mediassa (Facebook, Instagram) alkoi siis vuonna 2021 asiakaspalaverilla, jossa Mainio Muuttopalvelu ja asiakkuustiimimme Felicia Rauhala ja Pia Laine, sopivat raamit tulevalle vuodelle. 

Vuoden 2021 mainosbudjetti some-mainonnalle oli noin 300 euroa kuukaudessa ja mainonnan kohderyhmäksi asetettiin kaikki Turun alueella (50 km säteellä) asuvat, yli 25-vuotiaat ihmiset, joiden haku- ja selaushistoria (kiinnostuksen kohteet) olivat viime aikoina olleet erilaiset muutto- ja asuntosivustot, kuten esimerkiksi etuovi.com.

Vuoden 2021 aikana toteutettiin yhteensä kymmenen kampanjaa, eli lähes jokaiselle kuukaudelle oma kampanjansa. Ne keräsivät lopulta yli 785 000 näyttöä ja 23 964 mainoksen klikkausta.

Vuonna 2022 toteutettiin samalla raikkaalla otteella ja mainiomuuttopalvelusomenosto.pnghauskoilla viesteillä kymmenen uutta ja erilaista kampanjaa, joiden lisäksi Mainio Muuttopalvelu päätti kokeilla vuoden lopussa uutena palveluna myös Sanoman somenosto-mainosmuotoa.

Somenosto on klikkihintaista mainontaa ja se näytetään Sanoman verkossa bannerimainontana artikkelin keskellä. Se, miksi sitä kutsutaan somenostoksi, johtuu mainoksen layoutista eli ulkomuodosta. Se näyttää nimittäin lähes samalta, kuin sponsoroidut mainokset näyttävät Facebookin uutisvirrassa. Mainoksen kuvakkeesta ja otsikosta lukija ohjautuu yrityksen Facebook-sivuille ja loppuosa mainoksesta vie asiakkaan kotisivuille.

Mainio Muuttopalvelu somenostot

Muutto-Hunksit valloittavat Turkua

Muuttopalvelun mainostamisesta tekee haastavan se, että mainoksen näkijällä joko on tarve muuttaa tai sitten ei. Jenny kertoo, että muuttofirman on siksi vaikeaa tehdä proaktiivista myyntiä, ja mainonta on niin sanotusti pitkähäntäistä. Myyntilukuja ei voida siis mitata tai analysoida kampanjakohtaisesti, kuten esimerkiksi taktisessa tuotemainonnassa. 

Harva ihminen lähtee pelkän mainoksen vuoksi raijaamaan tavaroitaan uuteen osoitteeseen. Siksi onkin erityisen tärkeää, että mainonta jää ihmisille mieleen, ja yritys on mielen päällä silloin, kun muutto on käsillä.

"Ja se some-mainonta, jota meille on tehty, on kyllä jäänyt ihmisten mieliin. Mainoksista puhutaan jo kylillä", Jenny naurahtaa. 

"Niistä on tullut ihmisille hyvä fiilis".

Hyvästä fiiliksestä kertonee myös se, että Mainio Muuttopalvelulla on Facebookissa nykyään, vain kahden vuoden somekampanjoinnin jälkeen, yli 14 000 tykkääjää ja seuraajaa! Vuoden 2021 alussa tykkääjiä ja seuraajia sivulla oli noin 400. 

Vaikka tuskin kukaan tosiaan mainoksen vuoksi muuttaisi, on Mainio Muuttopalvelun Facebook-seinälle ja mainoksiin tullut paljon positiivisia kommentteja. Yksi kommentoijista virkkoi, että voisi muuttaa ihan vain loistavan mainoksen vuoksi. Kommentteja, tykkäyksiä ja ihastelua ovat keränneet osakseen myös Mainio Muuttopalvelun kuvat.

"Meille on tärkeää, että kuvissa esiintyy oma henkilökuntamme. Pidämme kuvaukset 1-2 kertaa vuodessa", Jenny kertoo. 

Kuvissa esiintyvät muuttomiehet ovatkin saaneet jo leikkisän lempinimen: Muutto-Hunksit.

"Nyt on pakko laittaa asioihin vauhtia asunnon hakemisen suhteen, et saa Mainio Muuttopalvelun Muutto-Hunksit silmäniloksi."

Ketterä ja luotettava yhteistyökumppani

Jenny nostaa mainonnan ja yhteistyön tärkeimmiksi asioiksi sen, että mainonta on yrityksen näköistä, systemaattista ja että se herättää ihmisissä iloa ja positiivisuutta. Merkittävimmiksi opeikseen hän mainitsee sen, että markkinointi on syytä jättää ammattilaisille. 

"Markkinointi on niin tärkeä osa bisnestä ja toiminnan jatkuvuutta, että jos et itse osaa sitä todella hyvin, jätä se ammattilaisille. Tämä ei ole se asia, jossa kannattaa säästää – kannattaa ulkoistaa", Jenny toteaa.

Mainio Muuttopalvelulle on ollu tärkeää, että kaikki on saatavilla saman katon alta ja yrityksellä on Sanomalla oma yhteyshenkilö, jolle voi aina soittaa.

"Kun sanon meistä, että me olemme täyden palvelun muuttotalo niin samalla tavoin Sanoma on täyden palvelun markkinointitalo. Se on luotettava ja ketterä, eli nopea ja asiakkaan tarpeisiin mukautuva. Olemme olleet todella tyytyväisiä". 

Haluatko mainostaa suosituimmissa sosiaalisen median kanavissa? Me suunnittelemme mainokset tarkasti tavoitteidesi pohjalta ja raportoimme sinulle tuloksista säännöllisesti.

Varaa maksuton Facebook-mainonnan auditointi täältä

Sinua voisi kiinnostaa myös

  • Markkinointitoimisto Parceron ja Sanoman välinen yhteistyö luo lisäarvoa asiakastyöhön

    Julkaistu
    17.5.2023

    Mainos- ja markkinointitoimistojen sekä Sanoman välinen yhteistyö pitää sisällään paljon muutakin kuin mediaostoja. Parceron kanssa se on ollut muun muassa yhdessä kehittymistä ja luovaa sparrausta. Lue lisää siitä, mitä lisäarvoa yhteistyömme on tuonut Parceron asiakastyöhön.

    Lue asiakastarina
  • Radion ohjelmayhteistyö ja digikampanja toivat Epassille hurjan määrän liikennettä ja liidejä

    Julkaistu
    9.5.2023

    ”Kun katsoo näitä lukuja, on vaikea olla hymyilemättä”, sanoo Epassi Groupin markkinointijohtaja Aleksi Miikkulainen.

    Lue asiakastarina
  • Radiota, digiä ja liikkuvaa kuvaa yhdistänyt Finnkinon joulukampanja onnistui yli odotusten

    Julkaistu
    21.4.2023

    Monikanavainen kampanja vahvisti positiivista mielikuvaa ja kasvatti käyntiaikomuksia Finnkinolla.

    Lue asiakastarina
  • Kainuun pelastuslaitos erottui videon keinoin

    Julkaistu
    30.3.2023

    Rekrytointivideo tavoitti Ruudun kautta alueellisesti juuri oikean kohderyhmän.

    Lue asiakastarina
  • BookBeat kasvatti tunnettuuttaan äänikirjamarkkinoilla monikanavaisella mainonnalla

    Julkaistu
    20.3.2023

    BookBeat panosti monikanavaiseen mainontaan ja brändin tunnettuuden kasvattamiseen uusilla markkinoilla yhteistyössä Sanoman kanssa.

    Lue asiakastarina
  • Aluekohdennettu display-mainonta tuplasi kävijämäärän Kymppikylppäreiden verkkosivuilla

    Julkaistu
    8.3.2023

    "Iso oppi itselleni on ollut, että markkinointiin kannattaa satsata jo yrityksen ensitaipaleella", kertoo Kymppikylppäreiden Jussi Siikakoski.

    Lue asiakastarina
  • Hesarin monikanavaisen etusivun avulla huimiin tuloksiin – Lumoral 14-kertaisti myyntinsä

    Julkaistu
    7.2.2023

    Etusivun natiivimainoksella saatiin herätettyä juuri oikeanlaista kiinnostusta oikeassa kohderyhmässä. 

    Lue asiakastarina
  • Danske Bank otti kaiken irti talk show’staan – sisältömarkkinoinnin kokonaisuus tavoitti kohderyhmän ja herätti keskustelua

    Julkaistu
    25.1.2023

    Keskusteluohjelma ja sen ympärille rakennettu sisältömarkkinointikokonaisuus rakensi Danske Bankista mielikuvaa taloudellisen mielenrauhan kumppanina.

    Lue asiakastarina
  • Ennätysmyynti ja näkyvyyttä tuloksellisella kampanjalla

    Julkaistu
    9.1.2023

    Etusivut toivat huomioarvoa ja dynaaminen digikokosivu syvyyttä Järvikylän kampanjalle.

    Lue asiakastarina
    Case Järvikylä artikkelisivut
  • K-Citymarketin pystyvideolla tehoa viestin läpimenoon

    Julkaistu
    9.11.2022

    K-Citymarketin videota katsottiin IS:fi:ssä enemmän loppuun saakka, mikä toi tehoa mainontaan ja kasvatti kokonaispeittoa.

    Lue asiakastarina
    Case K-Citymarket pystyvideo hero
  • Kotimainen marjaöljytuote BERRYOMG® lemmikeille rakentaa brändiä innovatiivisella tavalla

    Julkaistu
    25.10.2022

    BERRYOMG® -tuotteet ovat kotimaisista marjaöljyistä valmistettuja ravintolisiä lemmikeille. Ne sisältävät suuren määrän jokaisen elollisen olennon tarvitsemia välttämättömiä rasvahappoja sekä luonnollisia antioksidantteja, jotka lisäävät lemmikin hyvinvointia ja terveyttä.

    Lue asiakastarina
    berryomg.jpg
  • Oma ohjelma Ruudussa toi Batteryn brändin näyttävästi esiin

    Julkaistu
    25.10.2022

    Battery-energiajuoma haluaa olla mukana hyvinvointiteemoissa, kuten liikunnassa ja jaksamisessa. Syntyi Battery Padel Tour -turnaus, jonka ottelut olivat katsottavissa Ruudussa neljänä viikonloppuna.

    Lue asiakastarina
    Case Battery Padel Tour artikkelikuva
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    010 80 80 85 *

    Arkisin klo 8-16

    Uudet mainostajat
    010 321 9400  **
    Arkisin klo 9-15

    * 0,0835 eur/puhelu + 0,1669 eur/min, sis. alv 24%
    ** 8,35 snt/puhelu + 16,69 snt/min (sis. alv 24%) 

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Evästekäytännöt
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2023 Sanoma Media Finland