Tehokas mainonta siivitti PRC rakennuksen kasvua
Haaste
PRC Rakennuksella tiedostettiin, että pieni yritys tarvitsee näkyvyyttä kasvaakseen sekä saadakseen valmistuvat kohteet myytyä mahdollisimman nopealla aikataululla. Resurssi- ja aikapula johtivat kuitenkin siihen, että markkinointi jäi pahasti taka-alalle.
Ratkaisu
PRC Rakennus ulkoisti rakenteilla olevien kohteiden mainonnan kokonaisuudessaan Sanomalle. Sanoman asiantuntija hoiti mainonnan suunnittelun ja toteutuksen PRC Rakennuksen puolesta. Tehokkaan verkkomainonnan ansiosta uudet kohteet ovat löytäneet nopeasti sopivat ostajat ja yritys on päässyt kasvamaan vauhdilla.
Pieni yritys tarvitsee näkyvyyttä kasvunsa tueksi
Salossa sijainnut rakennusalan yritys PRC Rakennus lähti vuonna 2012 etsimään uudenlaista kasvua Espoon seudulta. Uudella alueella pienen yrityksen kasvattaminen vaatii erityisiä ponnistuksia. Yrittäjä Pekka Kukkola uskoo, että brändillä on prosessissa iso rooli.
“Kasvua hakevan yrityksen täytyy näkyä ja kuulua. Meille tämä on erityisen tärkeää, sillä rakennusalan isoihin tekijöihin verrattuna olemme pieni yritys.”
Siitä huolimatta markkinointi jäi alkuvuosina taka-alalle, sillä yrityksen omat resurssit ja työntekijöiden aika ei yksinkertaisesti riittänyt kaikkeen. Kehittyvä teknologia ja muutos kuluttajien käyttäytymisessä lisäsi kuitenkin painetta uudistua.
“Nykypäivänä tiedon täytyy olla saatavilla aiempaa helpommin ja nopeammin. Kun asiakas etsii uutta kotia ja kuulee meistä ensimmäistä kertaa, katsoo hän yleensä Googlesta millainen yritys me olemme. Nettisivuilla on iso merkitys nykypäivänä ja on tärkeää, että niistä jää asiakkaalle positiivinen ja ammattitaitoinen fiilis”, Kukkola tiivistää.
Pekka Kukkola
Verkkomainonta tukee PRC Rakennuksen myyntiä
“Mainonta auttaa PRC Rakennusta kasvamaan yrityksenä ja Sanoma haluaa selkeästi olla mukana uudistamassa meitä. Sanoman Heidi on kuin yrityksemme extra-työntekijä, joka pitää huolta markkinoinnistamme ja keksii jatkuvasti uusia keinoja asiakkaiden tavoittamiseen,” Kukkola naurahtaa.
Lopputulos ei jää sattuman varaan, vaan kampanjan jälkeen katsotaan yhdessä paljonko se on tuonut näkyvyyttä ja kuinka hyvin mainos on ohjannut liikennettä yrityksen verkkosivuille. Kukkola pitää tätä tärkeänä osana prosessia.
Kukaan ei halua mainostaa turhaan, jos se ei tuota tulosta. Siksi minusta on hienoa että Heidillä on selkeät analyysit siitä, mikä keino ja kanava on toiminut milloinkin parhaiten. Näiden pohjalta pohdimme aina yhdessä millä strategialla meidän kannattaa jatkaa tulevaisuudessa, Kukkola jatkaa.
Sanoman toteuttama Paraatipaikan mainosbanneri.
PRC Rakennus tuplasi liikevaihtonsa
Kukkola on ollut äärimmäisen tyytyväinen yhteistyöhön, sillä siitä on poikinut selkeitä tuloksia.
“Olemme panostaneet nyt isosti markkinointiin ja Sanoman ehdottamiin ratkaisuihin. Mainonta on ollut selkeä tuki myynnille ja erityisesti viimeisen vuoden aikana kohteet ovat menneet kaupaksi niin hyvin että välillä tahtia on ollut vaikea uskoa.”
Yrityksen kasvuvauhti onkin ollut huima ja viimeisen kahden vuoden aikana PRC Rakennus on tuplannut liikevaihtonsa. Kukkola uskoo, että mainonnalla on ollut tässä iso rooli.
Samalla tehdyt toimenpiteet tukevat asiakaskokemusta sillä asunnon ostaminen mahdollisimman aikaisessa vaiheessa on myös asiakkaan näkökulmasta kannattavaa. Näin hän pääsee vaikuttamaan materiaalivalintoihin ja muihin rakennusvaiheen ratkaisuihin. Varhaisimmillaan kohteita on mainostettu jo suunnitteluvaiheessa.
“Olemme saaneet ennakkomainonnan ansiosta suoria yhteydenottoja asiakkaalta. Silloin sitä on tajunnut kunnolla millainen rooli mainonnalla on tässä kaikessa,” Kukkola summaa.
Haluatko jutella mainonnan mahdollisuuksista? Varaa oma juttutuokio asiantuntijamme kanssa, sitoumuksetta ja veloituksetta.