Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Asiakastarinat

Tehokas mainonta siivitti PRC rakennuksen kasvua

PRC Rakennuksella tiedostettiin että kasvava yritys tarvitsee näkyvyyttä tuekseen. Siksi markkinointi päätettiin ulkoistaa osaavan kumppanin käsiin!
PRC Rakennus paraatimainos
10.10.2019
Jaa:FacebookXLinkedin

Haaste

PRC Rakennuksella tiedostettiin, että pieni yritys tarvitsee näkyvyyttä kasvaakseen sekä saadakseen valmistuvat kohteet myytyä mahdollisimman nopealla aikataululla. Resurssi- ja aikapula johtivat kuitenkin siihen, että markkinointi jäi pahasti taka-alalle.

Ratkaisu

PRC Rakennus ulkoisti rakenteilla olevien kohteiden mainonnan kokonaisuudessaan Sanomalle. Sanoman asiantuntija hoiti mainonnan suunnittelun ja toteutuksen PRC Rakennuksen puolesta. Tehokkaan verkkomainonnan ansiosta uudet kohteet ovat löytäneet nopeasti sopivat ostajat ja yritys on päässyt kasvamaan vauhdilla.

Pieni yritys tarvitsee näkyvyyttä kasvunsa tueksi

Salossa sijainnut rakennusalan yritys PRC Rakennus lähti vuonna 2012 etsimään uudenlaista kasvua Espoon seudulta. Uudella alueella pienen yrityksen kasvattaminen vaatii erityisiä ponnistuksia. Yrittäjä Pekka Kukkola uskoo, että brändillä on prosessissa iso rooli.

“Kasvua hakevan yrityksen täytyy näkyä ja kuulua. Meille tämä on erityisen tärkeää, sillä rakennusalan isoihin tekijöihin verrattuna olemme pieni yritys.”

Siitä huolimatta markkinointi jäi alkuvuosina taka-alalle, sillä yrityksen omat resurssit ja työntekijöiden aika ei yksinkertaisesti riittänyt kaikkeen. Kehittyvä teknologia ja muutos kuluttajien käyttäytymisessä lisäsi kuitenkin painetta uudistua.

“Nykypäivänä tiedon täytyy olla saatavilla aiempaa helpommin ja nopeammin. Kun asiakas etsii uutta kotia ja kuulee meistä ensimmäistä kertaa, katsoo hän yleensä Googlesta millainen yritys me olemme. Nettisivuilla on iso merkitys nykypäivänä ja on tärkeää, että niistä jää asiakkaalle positiivinen ja ammattitaitoinen fiilis”, Kukkola tiivistää.

Pekka Kukkola profiilikuva

Pekka Kukkola

Verkkomainonta tukee PRC Rakennuksen myyntiä

“Mainonta auttaa PRC Rakennusta kasvamaan yrityksenä ja Sanoma haluaa selkeästi olla mukana uudistamassa meitä.  Sanoman Heidi on kuin yrityksemme extra-työntekijä, joka pitää huolta markkinoinnistamme ja keksii jatkuvasti uusia keinoja asiakkaiden tavoittamiseen,” Kukkola naurahtaa.

Lopputulos ei jää sattuman varaan, vaan kampanjan jälkeen katsotaan yhdessä paljonko se on tuonut näkyvyyttä ja kuinka hyvin mainos on ohjannut liikennettä yrityksen verkkosivuille. Kukkola pitää tätä tärkeänä osana prosessia.

Kukaan ei halua mainostaa turhaan, jos se ei tuota tulosta. Siksi minusta on hienoa että Heidillä on selkeät analyysit siitä, mikä keino ja kanava on toiminut milloinkin parhaiten. Näiden pohjalta pohdimme aina yhdessä millä strategialla meidän kannattaa jatkaa tulevaisuudessa, Kukkola jatkaa.

PRC Rakennus paraatimainos

Sanoman toteuttama Paraatipaikan mainosbanneri.

PRC Rakennus tuplasi liikevaihtonsa

Kukkola on ollut äärimmäisen tyytyväinen yhteistyöhön, sillä siitä on poikinut selkeitä tuloksia.

“Olemme panostaneet nyt isosti markkinointiin ja Sanoman ehdottamiin ratkaisuihin. Mainonta on ollut selkeä tuki myynnille ja erityisesti viimeisen vuoden aikana kohteet ovat menneet kaupaksi niin hyvin että välillä tahtia on ollut vaikea uskoa.”

Yrityksen kasvuvauhti onkin ollut huima ja viimeisen kahden vuoden aikana PRC Rakennus on tuplannut liikevaihtonsa. Kukkola uskoo, että mainonnalla on ollut tässä iso rooli.

Samalla tehdyt toimenpiteet tukevat asiakaskokemusta sillä asunnon ostaminen mahdollisimman aikaisessa vaiheessa on myös asiakkaan näkökulmasta kannattavaa. Näin hän pääsee vaikuttamaan materiaalivalintoihin ja muihin rakennusvaiheen ratkaisuihin. Varhaisimmillaan kohteita on mainostettu jo suunnitteluvaiheessa.

“Olemme saaneet ennakkomainonnan ansiosta suoria yhteydenottoja asiakkaalta. Silloin sitä on tajunnut kunnolla millainen rooli mainonnalla on tässä kaikessa,” Kukkola summaa.

Haluatko jutella mainonnan mahdollisuuksista? Varaa oma juttutuokio asiantuntijamme kanssa, sitoumuksetta ja veloituksetta. 

Varaa juttutuokiosi täältä

Tagit

Digiratkaisut

Sinua voisi kiinnostaa myös

  • Kilpailuetua strategisesta kumppanuudesta

    Julkaistu
    10.11.2025
    Kun tavoitteena on vaikuttava ja kohdennettu markkinointi, Aava & Bang luottaa Sanoman asiantuntemukseen. Yhteistyö tiivistyy entisestään Sanoma Agency Partner -kumppanuuden myötä.
    Lue asiakastarina
  • Juhla Mokka ilahdutti arkeen palaavia – monikanavainen kampanja ylitti odotukset

    Julkaistu
    5.11.2025
    Suomalaiset palasivat töihin kahvin voimalla. Monikanavainen kampanja kasvatti brändin näkyvyyttä ja tunnettuutta – ja toi hymyn huulille.
    Lue asiakastarina
  • Kun somemainonta ei riitä – Soldout Management löysi vaihtoehdon Sanomalta

    Julkaistu
    4.11.2025
    Kun tavoitteena on saada artistien kiertueet loppuunmyydyiksi, tarvitaan tarkkaa kohdentamista ja nopeaa reagointia. Soldout Management hyödyntää Sanoma Ad Manageria keikkojen ennakkomarkkinoinnissa. “Näyttökertoja tulee paljon, ja kampanjoita on helppo toteuttaa”, kiittää Aku Oikari.
    Lue asiakastarina
  • Kolmen uutuusoluen sarja löysi ostajakuntansa Sanoma kanavien kautta: ”Luvut ovat olleet huimia”

    Julkaistu
    30.10.2025
    Kuopiolainen pienpanimo Rock Paper Scissors (RPS) Brewing Co hyödynsi Sanoman monikanavaista markkinointia uutuusoluiden lanseeraamiseen.
    Lue asiakastarina
  • Hautausalan yrityksestä tehtiin tutumpi natiiviartikkeleiden avulla: ”Pystymme kertomaan laajemmin, mitä teemme”

    Julkaistu
    27.10.2025
    Oulussa toimivan J. Ala-Ahon Hautaustoimiston markkinointiin haluttiin löytää uusi näkökulma – jotain, mitä muut alan toimijat eivät ole tehneet. Menetelmäksi valikoitui Sanoman natiivimainonta, joka ylitti pienyrittäjän odotukset.
    Lue asiakastarina
  • Sanoma laittoi Pakkausteippi.fi:n mainonnan kuntoon: ”Kun sen hoitaa ammattilainen, siinä säästyy rahaa”

    Julkaistu
    24.10.2025
    Pakkausteippi.fi-verkkokauppa löysi uusia B2B-asiakkaita Sanoman Kasvupalvelun avulla. Google-mainonta ja uudelleenmarkkinointi osoittautuivat toimivaksi kokonaisuudeksi.
    Lue asiakastarina
  • Sporttikoneen ja Sanoman yhteistyö on tuonut näkyvyyttä ja vilskettä kivijalkamyymälöihin

    Julkaistu
    17.10.2025
    Alueellista digimainontaa, radioa, natiivimainontaa ja Google-markkinointia yhdistänyt tuloksellinen kokonaisuus on kasvattanut tietoisuutta Sporttikoneesta.
    Lue asiakastarina
  • Finnlinesin oivaltava kampanja puhuttelee heitä, jotka eivät koe olevansa risteilyihmisiä

    Julkaistu
    16.10.2025
    Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Finnlinesin humoristinen kampanja rikkoo yleisiä käsityksiä risteilyistä.
    Lue asiakastarina
  • Henkilöstöpalvelu Grouppro on saanut tuloksellista näkyvyyttä Sanoman medioissa

    Julkaistu
    14.10.2025
    Alueellista tv-, radio- ja digimainontaa Sanoman kanavissa sisältävä kokonaisuus on vahvistanut yrityksen läsnäoloa alueella ja tuonut kävijöitä kotisivuille.
    Lue asiakastarina
  • Päämajakaupunki Mikkeli hurmasi vaikuttavalla kampanjalla – matkustusaikeet kasvoivat huimat 485 %

    Julkaistu
    2.10.2025
    Sanoman kanssa toteutettu monimediallinen, natiivi-, digi- ja radiomainontaa sekä vaikuttajayhteistyötä yhdistänyt kampanja nosti Mikkelin historian ja kulttuurin uudella tavalla esiin. Kampanja vahvisti kaupungin brändiä valtakunnallisesti ja jätti muistijäljen.
    Lue asiakastarina
  • Ekologisten pesuaineiden verkkokauppa tavoitti uusia asiakkaita Kasvupalvelun avulla: ”Sanoman asiantuntijat ovat velhoja”

    Julkaistu
    26.9.2025
    Sanoman Kasvupalvelu on tukenut ekologisia pesuaineita valmistavan perheyrityksen kasvua. Ole Hyvä Luonnontuote Oy on saavuttanut brändinäkyvyyttä ja kasvattanut verkkokaupan myyntiä.
    Lue asiakastarina
  • Teatterin taikaa digipinnoilla – video toi Helene-näytelmän mainontaan uuden ulottuvuuden

    Julkaistu
    24.9.2025
    Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Tampereen Työväen Teatterin videototeutus pysähdytti uutisvirrassa.
    Lue asiakastarina
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Ajankohtaista
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Yhteystiedot
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    Arkisin klo 8-16

    yrityspalvelu@sanoma.fi

    010 80 80 85

    Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2025 Sanoma Media Finland