Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Asiakastarinat

VASEKin ja Vaasan kaupungin natiivikampanja HS.fi:ssä houkutteli työhakuun Vaasaan

Natiiviartikkelit vaikuttivat positiivisesti lukijoiden mielikuvaan ja lisäsivät kiinnostusta Vaasaa kohtaan. Kampanja oli osa Kuntamarkkinoinnin SM-kisoissa kultaa voittanutta kokonaisuutta.
Case Vasek hero
13.10.2022
Jaa:FacebookXLinkedin

Vaasa voitti Kuntamarkkinoinnin SM-kisoissa kultaa Maailman onnellisin ihminen -kampanjakokonaisuudellaan. Jatkoksi toteutettiin Vaasan seudun yritysten kanssa työnantaja- ja rekrytointikampanja, jossa kerrottiin alueen työpaikosta ja uramahdollisuuksista.

Sanoman luova tuotanto teki kampanjan seitsemän natiiviartikkelia, joissa haastateltiin Vaasassa työskenteleviä nuoria ammattilaisia.

”Meillä on ollut jo usean vuoden aikana kampanjoita, joissa tuomme Vaasaa esiin hauskalla ja erilaisella tavalla. Yhtenä osana kampanjoissa on ollut rekrytointi. Mikä saa ihmisen muuttamaan? No tietenkin se, että hän saa työpaikan. Jos paikkakunta on täysin tuntematon, et edes katso, minkälaisia työpaikkoja siellä on tarjolla. Kampanjakokonaisuuden keskeinen ajatus oli siis tehdä Vaasaa tunnetuksi. Meillä on tekemistä jopa siitä, että suomalaiset osaavat asettaa Vaasan kartalle. Mielikuvat Vaasasta eivät vastaa sitä, mitä Vaasa oikeasti on”, kertoo markkinointipäällikkö Mari Kattelus Vaasanseudun Kehitys Oy VASEKista.

Natiivimainonta päätyi kampanjan keinoksi kohderyhmän, 25–35-vuotiaiden, vuoksi. Tavoitteena oli saada heidät sitoutumaan artikkelin äärelle ja sitä kautta kiinnostumaan Vaasasta ja sen tarjoamista työmahdollisuuksista.

Artikkeleista oli ohjaus Töihin Vaasaan -kampanjasivulle ja kumppaniyritysten omille rekrytointisivuille.  Jokaisella mukana olevalla taholla oli oma artikkelinsa HS.fi-sivustolla ja oma viikon mittainen mainosaikansa. 

Case Vasek kollaasi

Lukijat viihtyivät hyvin artikkeleiden parissa

Mainonnalla saatiin laajasti näkyvyyttä ja tavoitettavuutta. Natiivimainonta sitoutti kohderyhmää ja toi aihetta tutuksi. Lukuajat olivat melko pitkät, eli lukijat viihtyivät artikkeleiden parissa erittäin hyvin. Artikkeleissa oli yhteensä 94 678 sivunäyttöä ja ne tavoittivat yhteensä 62 827 lukijaa. Kaikki artikkelien lukijamäärä ylitti HS.fi:n natiivimainonnan keskiarvoluvut.  Lukijoista enemmistö oli miehiä. Kampanjalla tavoitettiin erityisesti 35–44-vuotiaat.

”Energiateknologian keskittymänä Vaasan seutu tavoittelee erityisesti energia-alan osaajia tekemään merkityksellistä työtä paremman maailman ja ympäristön eteen. Millenniaalit ovat tiedostavia ja lukijoinakin vaativia, heille sisältö ratkaisee. Natiiviartikkelit toimivat erittäin hyvin. Juttuja kävi lukemassa todella moni ja niiden parissa vietettiin keskivertoa enemmän aikaa”, Kattelus kertoo.

Mainonnan vaikuttavuustutkimuksen mukaan natiiviartikkelit kiinnittivät lukijoiden huomion: useampi kuin seitsemän kymmenestä vastaajasta perehtyi artikkeleihin. Lukijat pitivät mainosartikkeleita kiinnostavina ja erottuvina. Artikkelit vaikuttivat positiivisesti lukijoiden mielikuvaan mainostajasta ja lisäsivät kiinnostusta Vaasaa kohtaan.

Tarinat kertoivat kansainvälisyydestä, Vaasaan rakastumisesta ensi silmäyksellä, mielenkiintoisista työtehtävistä ja unelmaduuneista. Mielenkiinto merkityksellisiin työpaikkoihin saatiin heräämään. Muutama hakija mainitsi työhaastattelun yhteydessä, että Vaasan onnellisuus puhutteli ja houkutteli hakemaan.

Yritykset kokivat tärkeäksi sen, että voivat olla osana isompaa Vaasan tarinaa ja saivat näin isomman näkyvyyden yhteistyön avulla.

HS.fi:ssä on laadukas mediaympäristö ja oikea lukijakunta

Samoja natiiviartikkeleja käytettiin Töihin Vaasaan -sivustolla.

”Natiiviartikkeleista tuli meille tuplasti hyötyä, sillä saimme samalla sisältöä omalle kampanjasivullemme. Sanoman kanssa oli helppo tehdä yhteistyötä kun tiesimme, että mediaympäristö on laadukas ja lukijakunta sellainen kuin halusimmekin sen olevan. Oma osiomme HS.fi:ssä houkutteli lukijoita tutustumaan myös muihin sivun artikkeleihin.”

Myös rekrytoivat yritykset olivat artikkeleihin tyytyväisiä ja hyödynsivät niitä omissa kanavissaan. Artikkelien vaikuttavuutta suoraan työnhakijoiden määrään on tosin vaikea arvioida.

”Yritykset eivät välttämättä edes tiedä, mitä kautta hakijat yleensä päätyvät hakemaan työpaikkaa. Saimme ison joukon ihmisiä artikkelien pariin. Uskon, että sillä on vaikuttavuutta. Kampanjan teho konkretisoituu vasta pidemmällä aikajänteellä.”

Sanomalla on ison talon edut, ja eri kombinaatioihin on hyviä mahdollisuuksia. Laadusta mielellään maksaa. Ei ole olemassa halpaa ja hyvää.

Mari Kattelus
Markkinointipäällikkö
Vaasanseudun Kehitys Oy VASEK

Tagit

Työnantajamielikuva Natiivimainonta Uutismedia

Sinua voisi kiinnostaa myös

  • Kun somemainonta ei riitä – Soldout Management löysi vaihtoehdon Sanomalta

    Julkaistu
    4.11.2025
    Kun tavoitteena on saada artistien kiertueet loppuunmyydyiksi, tarvitaan tarkkaa kohdentamista ja nopeaa reagointia. Soldout Management hyödyntää Sanoma Ad Manageria keikkojen ennakkomarkkinoinnissa. “Näyttökertoja tulee paljon, ja kampanjoita on helppo toteuttaa”, kiittää Aku Oikari.
    Lue asiakastarina
  • Helsinkiläiset innostuivat Helenin älykkäästä lämmitysratkaisusta

    Julkaistu
    3.11.2025
    Kohderyhmädata yllätti Helenin. Sen pohjalta tehty sisältöstrategia siivitti uuden kaukolämpötuotteen menestykseen.
    Lue asiakastarina
  • Hautausalan yrityksestä tehtiin tutumpi natiiviartikkeleiden avulla: ”Pystymme kertomaan laajemmin, mitä teemme”

    Julkaistu
    27.10.2025
    Oulussa toimivan J. Ala-Ahon Hautaustoimiston markkinointiin haluttiin löytää uusi näkökulma – jotain, mitä muut alan toimijat eivät ole tehneet. Menetelmäksi valikoitui Sanoman natiivimainonta, joka ylitti pienyrittäjän odotukset.
    Lue asiakastarina
  • Sporttikoneen ja Sanoman yhteistyö on tuonut näkyvyyttä ja vilskettä kivijalkamyymälöihin

    Julkaistu
    17.10.2025
    Alueellista digimainontaa, radioa, natiivimainontaa ja Google-markkinointia yhdistänyt tuloksellinen kokonaisuus on kasvattanut tietoisuutta Sporttikoneesta.
    Lue asiakastarina
  • Päämajakaupunki Mikkeli hurmasi vaikuttavalla kampanjalla – matkustusaikeet kasvoivat huimat 485 %

    Julkaistu
    2.10.2025
    Sanoman kanssa toteutettu monimediallinen, natiivi-, digi- ja radiomainontaa sekä vaikuttajayhteistyötä yhdistänyt kampanja nosti Mikkelin historian ja kulttuurin uudella tavalla esiin. Kampanja vahvisti kaupungin brändiä valtakunnallisesti ja jätti muistijäljen.
    Lue asiakastarina
  • Teatterin taikaa digipinnoilla – video toi Helene-näytelmän mainontaan uuden ulottuvuuden

    Julkaistu
    24.9.2025
    Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Tampereen Työväen Teatterin videototeutus pysähdytti uutisvirrassa.
    Lue asiakastarina
  • Pienempi haastaa isommat rohkeasti ja fiksusti

    Julkaistu
    3.9.2025
    Hoviruoka Oy:n monikanavainen yhteistyö Sanoman kanssa on tuonut brändille näkyvyyttä, uusia asiakkaita ja konkreettisia tuloksia.
    Lue asiakastarina
  • ”Elämää kokeneiden terveydeksi” − Terveystalon huomattu kampanja nosti seniorit keskiöön

    Julkaistu
    25.8.2025
    Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Terveystalon seniorikampanja kiinnosti ja kosketti.
    Lue asiakastarina
  • ”Jääkaapin ovessa se taas oli” – Kalusteverstas luottaa näkyvyyteen HS Aluemarkkinoissa ja saa siitä hyviä tuloksia

    Julkaistu
    21.8.2025
    Yrittäjä Pekka Lahtinen uskoo, että brändäys ei ole vain suurten yritysten etuoikeus. Säännöllinen mainonta HS Aluemarkkinoissa on ollut ratkaiseva tekijä Kalusteverstaan asiakaskunnan kasvattamisessa. Kun näkyvyys on kohdallaan, tuloksellisuus seuraa perässä.
    Lue asiakastarina
  • Sanoman tv- ja radiokampanjat nostivat InCarin tunnettuutta: ”Puhuimme samalla sävelkorkeudella”

    Julkaistu
    27.6.2025
    Autovauriokorjaamo InCar saavutti laajasti tunnettuutta Sanoman monikanavaisen mainonnan avulla. Myös tuulilasipalveluiden kevätsesonki sai kaivattua boostia.
    Lue asiakastarina
  • LähiTapiola sai huipputuloksia natiivimainonnalla

    Julkaistu
    25.6.2025
    Natiivikampanja nousi LähiTapiolan vuoden toistaiseksi parhaaksi mediatoimenpiteeksi ja osoitti, että vaikuttava tarina voi tehdä vaikeasta aiheesta lähestyttävän.
    Lue asiakastarina
  • Rajoja rikkovaa rohkeutta

    Julkaistu
    23.6.2025
    Bauhaus toteutti Sanoman kanssa näkyvän ja vaikuttavan markkinointiteon.
    Lue asiakastarina
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Ajankohtaista
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Yhteystiedot
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    Arkisin klo 8-16

    yrityspalvelu@sanoma.fi

    010 80 80 85

    Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2025 Sanoma Media Finland