Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Asiakastarinat

Alueellinen radiomainonta herättelee Varaosalinnan asiakkaita: ”Näin tavoitamme autoilevat ihmiset”

Varaosalinna Oy on tehnyt alueellista radiomainontaa yli 20 vuotta. Yritys kokee, että se on heille toimivin tapa tavoittaa autoileva asiakaskunta.
7.10.2024
Jaa:FacebookXLinkedin

Varaosalinna Oy on Kauhajoella sijaitseva autokorjaamo ja varaosaliike, joka on tehnyt alueellista radiomainontaa 2000-luvun taitteesta lähtien.

“Autoissa on lähtökohtaisesti radiot, joten tavoitamme autoilevat ihmiset. Siksi radiomainonta on ollut meille alusta asti looginen valinta”, kertoo yrityksen mainonnasta vastaava Sanna Linna.

Yritys on tehnyt säännöllistä mainontaa Aito Iskelmä -radiokanavalla, josta tuli osa Sanomaa vuonna 2019. Vaikka tuolloin maakunnalliset paikallissisällöt lopetettiin, aluemainonta säilyi. Näin Varaosalinna voi kohdistaa mainonnan Etelä-Pohjanmaan alueelle.

“Oli myös hienoa, että saimme jatkaa hyvää yhteistyötä samojen henkilöiden kanssa, kuin aiemminkin”, Linna kiittelee.

Mainontaa tehdään sykleittäin

Vuodenkierto näkyy monin tavoin autokorjaamoissa ja varaosaliikkeissä, joten mainoksia täytyy muokata kauteen sopiviksi.

“Ihmisiä pitää herätellä aina jo vähän etukäteen erilaisista toimenpiteistä. Esimerkiksi ilmastointihuoltoja on hyvä mainostaa aikaisin keväällä ja vastaavasti lämmityslaitteiston huoltoja aikaisin syksyllä.”

Linna sanoo, että autoalalla mainontaa tehdään yleensä kolmen kuukauden sykleissä – eli käytännössä vuodenaikojen mukaan. Lisäksi Varaosalinna tekee yleismainontaa tukeakseen brändiään.

Linna arvostaa sitä, että Sanoman yhteyshenkilö muistuttaa häntä siitä, että uutta mainontaa kannattaisi ryhtyä pohtimaan seuraavaa kautta ajatellen. Näin hänen ei itse tarvitse muistaa asiaa.

  • Lue lisää markkinoinnin sesongeista - Markkinoinnin suunnittelu ja toteutus: tällainen on markkinoijan vuosi

“Olemme tehneet niin pitkään yhteistyötä, että yhteyshenkilömme tuntee meidät. Lisäksi Sanomalla on tallessa paljon hyvää materiaalia ja voimme aina katsoa, mitä olemme mainostaneet vuosi sitten samaan aikaan”, hän sanoo.

Alueellista radiomainontaa helposti ja matalalla budjetilla

Sanna Linna sanoo, että radiomainonnan tekeminen Sanoman kanssa on ollut helppoa.

"Se ei vaadi meiltä juuri mitään. Sanomalta tulee valmiit materiaalit, jotka saamme kuunnella etukäteen", hän kiittelee.

Varaosalinnan radiomainonnan vuotuinen budjetti liikkuu reilun 10 000 euron tuntumassa, mikä on Linnan mukaan kohtuullinen investointi siitä, että mainonta pyörii säännöllisesti.

"Olemme olleet tyytyväisiä mainontaan ja yhteistyöhön. Voin lämmöllä suositella radiomainonnan tekemistä Sanoman kanssa myös muille. Yhteistyö on ollut todella helppoa."

"Moni asiakas on sanonut kuulleensa mainoksemme radiosta"

Vaikka radiomainonnan vaikuttavuutta voi olla vaikea mitata konkreettisesti, sillä on ihmismieleen merkittävä vaikutus. Samalla se vahvistaa yrityksen brändiä.

“Tavoitteenamme on se, että aina kun autoilija tarvitsee jotain varaosaa tai huoltopalvelua, me tulisimme mieleen ensimmäisenä”, Linna sanoo ja jatkaa:

“Mainonnalla on tarkoitus herätellä sekä nykyisiä että uusia asiakkaita lähiseudulta.” 

Linna kertoo, että mainonnan todellisen vaikuttavuuden huomasi vasta silloin, kun se hetkellisesti lopetettiin.

“Pidimme radiomainonnasta vuoden tauon. Kun aloitimme sen uudestaan, huomasimme, että asiakkaat tulivat ostamaan juuri niitä tuotteita, joita olimme mainostaneet. Moni sanoi kuulleensa asiasta radiosta. Totesimme, että kyllä niitä mainoksia kuunnellaan.”

Kuuntele Varaosalinnan radiomainokset:

Kiinnostuitko?

Lue lisää aluemainonnan ratkaisuista Etelä- ja Keski-Pohjanmaalla ja Pohjanmaalla. Esimerkiksi RadioPlus-kampanja, 3kk,  radio- ja digimainontaa alueelle kohdennettuna, alkaen 1 400 €/kk

Tutustu 

Tai valitse oma alueesi  kartalta:

Alueellinen mainonta

Tagit

Audio & radio

Sinua voisi kiinnostaa myös

  • Kissoissa on asennetta – PrimaCatin monimediallinen kampanjakokonaisuus aktivoi kissaihmisiä

    Julkaistu
    14.11.2025
    Festarikumppanuus, radiopromootio sekä digi- ja ulkomainonta yhdistyivät normit haastavaksi konseptiksi.
    Lue asiakastarina
  • Pirkan monikanavainen kesäkampanjointi kasvatti myyntiä ja brändimittareita

    Julkaistu
    6.11.2025
    Radiopromootiot, festivaaliyhteistyö ja vaikuttajat toivat hienoa näkyvyyttä Pirkka-brändille.
    Lue asiakastarina
  • Juhla Mokka ilahdutti arkeen palaavia – monikanavainen kampanja ylitti odotukset

    Julkaistu
    5.11.2025
    Suomalaiset palasivat töihin kahvin voimalla. Monikanavainen kampanja kasvatti brändin näkyvyyttä ja tunnettuutta – ja toi hymyn huulille.
    Lue asiakastarina
  • Sporttikoneen ja Sanoman yhteistyö on tuonut näkyvyyttä ja vilskettä kivijalkamyymälöihin

    Julkaistu
    17.10.2025
    Alueellista digimainontaa, radioa, natiivimainontaa ja Google-markkinointia yhdistänyt tuloksellinen kokonaisuus on kasvattanut tietoisuutta Sporttikoneesta.
    Lue asiakastarina
  • Finnlinesin oivaltava kampanja puhuttelee heitä, jotka eivät koe olevansa risteilyihmisiä

    Julkaistu
    16.10.2025
    Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Finnlinesin humoristinen kampanja rikkoo yleisiä käsityksiä risteilyistä.
    Lue asiakastarina
  • Henkilöstöpalvelu Grouppro on saanut tuloksellista näkyvyyttä Sanoman medioissa

    Julkaistu
    14.10.2025
    Alueellista tv-, radio- ja digimainontaa Sanoman kanavissa sisältävä kokonaisuus on vahvistanut yrityksen läsnäoloa alueella ja tuonut kävijöitä kotisivuille.
    Lue asiakastarina
  • Monikanavainen kampanja ylitti odotukset – Haaga-Helia tavoitti nuoret luovalla tavalla Sanoman avulla

    Julkaistu
    29.9.2025
    Kun nuorten tavoittaminen vaatii yhä luovempia ratkaisuja, Haaga-Helia tarttui rohkeasti radio- ja festivaaliyhteistyöhön Sanoman kanssa. Tuloksena oli kampanja, joka vahvisti brändiä ja ylitti kaikki asetetut tavoitteet.
    Lue asiakastarina
  • Pienempi haastaa isommat rohkeasti ja fiksusti

    Julkaistu
    3.9.2025
    Hoviruoka Oy:n monikanavainen yhteistyö Sanoman kanssa on tuonut brändille näkyvyyttä, uusia asiakkaita ja konkreettisia tuloksia.
    Lue asiakastarina
  • Sanoman tv- ja radiokampanjat nostivat InCarin tunnettuutta: ”Puhuimme samalla sävelkorkeudella”

    Julkaistu
    27.6.2025
    Autovauriokorjaamo InCar saavutti laajasti tunnettuutta Sanoman monikanavaisen mainonnan avulla. Myös tuulilasipalveluiden kevätsesonki sai kaivattua boostia.
    Lue asiakastarina
  • Rajoja rikkovaa rohkeutta

    Julkaistu
    23.6.2025
    Bauhaus toteutti Sanoman kanssa näkyvän ja vaikuttavan markkinointiteon.
    Lue asiakastarina
  • Abiristeilyt on SAMKille hieno mahdollisuus tavata kasvotusten yhtä tärkeimmistä kohderyhmistään

    Julkaistu
    20.5.2025
    ”Sanoman vahvuutena on, että ison talon palvelut yhdistyvät henkilökohtaiseen asiakaspalveluun”, kertoo SAMkin viestintä- ja markkinointisuunnittelija Anssi Aarni.
    Lue asiakastarina
  • Metsätilat.fi lanseerasi Hintakompassi-palvelun Sanoman monikanavaisen ratkaisun avulla − kiinnostus heräsi kautta maan

    Julkaistu
    13.5.2025
    Radiokampanjalla kasvatettiin tunnettuutta, digikampanjalla ohjattiin tutustumaan digitaaliseen arviointipalveluun.
    Lue asiakastarina
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Ajankohtaista
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Yhteystiedot
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    Arkisin klo 8-16

    yrityspalvelu@sanoma.fi

    010 80 80 85

    Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2025 Sanoma Media Finland