Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Asiakastarinat

Kokoaan merkityksellisempiä kampanjoita

Kurikan kaupungin digikampanjat Sanoman verkostossa tavoittavat kohderyhmänsä tehokkailla kohdennuksilla.
7.4.2025
Jaa:FacebookXLinkedin

Kurikan kaupunki käyttää markkinoinnissaan säännöllisesti Sanoman digiverkostoa. Visit Kurikan matkailumarkkinoinnissa hyödynnettiin laajaa tavoittavuutta, maksuttoman varhaiskasvatuksen asukasmarkkinointikampanja suunnattiin isompiin kaupunkeihin ja Kurikan kauppiasverkoston Parasta paikalliselta -kampanja kohdennettiin omaan maakuntaan. 

”Kampanjointi on jatkuvaa, mutta kaikissa kampanjoissamme on eri kärki ja kohderyhmä”, kertoo yritysasiantuntija Anne Bäckström Kurikan kaupungilta. 

Kustannustehokasta mainontaa alueellisesti

Kurikassa on vuosikymmenien ajan toiminut kauppiasverkosto, jossa on jäseninä paikallisia kivijalkayrittäjiä. Kuntaliitoksen myötä Kurikkaan kuuluvat nykyään myös Jalasjärvi ja Jurva. 

”Vuonna 2024 Kurikan kaupunki otti Parasta paikalliselta -kampanjasta vetovastuun. Kauppiasverkosto on ollut Kurikka-keskeinen, ja kaupunki tuli mukaan puolueettomaksi toimijaksi, kun myös jalasjärviset ja jurvalaiset yrittäjät ovat nyt mukana verkostossa”, Bäckström kertoo. 

Kaupunki laittaa kampanjaan tietyn määrän markkinointirahaa, ja jäsenmaksuilla tulee rahaa yrityksiltä. Tämä summa sijoitetaan yhteismarkkinointiin.

Anne Bäckström sai viimeisimmästä kampanjasta innostunutta palautetta paikalliselta yrittäjältä: asiakas oli nähnyt mainoksen IS.fi:ssä ja hakeutui Kurikan ulkopuolelta yrittäjän palvelun pariin. 

”Yrittäjä kertoi tästä silmät loistaen ja totesi, ettei ole aiemmin tajunnut miten isosti markkinointi toimii. Hän oli erittäin otettu siitä, että hänen yrityksensä oli löydetty Ilta-Sanomien kautta. Markkinointi IS.fi:ssä mielletään valtakunnalliseksi, vaikka kampanja olisi alueellisesti tarkkaan kohdennettu”, Bäckström kertoo. 

Aluekohdennettu mainonta on Bäckströmin mukaan kustannustehokas keino tavoittaa maakunnan potentiaaliset asiakkaat. Kun budjetit ovat järkevästi mitoitettuja ja kohdennukset mietitty alueellisesti tehokkaasti, saadaan paljon näkyvyyttä ja toistoja alueellisesti kohdennettuna.

Kun käyttää Sanomaa markkinointikumppanina, kampanja näyttäytyy kokoaan merkityksellisempänä ulospäin.”

Anne Bäckström
yritysasiantuntija
Kurikan kaupunki

Kokeiluja avoimin mielin

Anne Bäckström suosittelee lämpimästi Sanoman digiverkostoa kaikille kuntamarkkinoijille. 

Hän ottaa esimerkiksi vuoden 2023 kotimaan matkailumessut Tampereella. 

”Kohdensimme Sanoman kanavissa markkinointia Tampereen seudulle. Eräästä pirkanmaalaisesta kunnasta tultiin osastollemme kysymään: Miten te teette tuon? Koko viikon on jo näkynyt IS.fi:ssä mainoksia, että olette täällä”, Bäckström naurahtaa. 

”Kannattaa avoimin mielin lähteä kokeilemaan. Totta kai pitää olla hyvin selkeät tavoitteet. Ehdottomasti ottaisin Sanoman digiverkoston mukaan mediamixiin.”

Sujuvuutta ja nopeaa reagointia

Yhteistyökumppanilla on Bäckströmin mukaan todella paljon merkitystä. Sanoman Anssi Laurila saa Bäckströmiltä isot kiitokset. 

”Luotan todella paljon Anssin näkemykseen ja myös odotan sitä. Anssi ehdottaa uusia ratkaisuja ja tuotteita. Jos on pitänyt myöhentää tai aikaistaa kampanjaa, niin ei ole ollut koskaan mitään ongelmaa. Yhteistyö on erittäin sujuvaa.”

Osa sujuvuutta on se, Sanoman tarjoukset ovat Bäckströmin mukaan luettavia ja selkeitä.

”Niissä on hyvin vähän tulkinnanvaraisuutta. Se on aika harvinaista. Kun luen Anssin tarjouksia, tiedät mitä saan, millä rahalla ja mille alueelle. Se säästää aikaani”, Bäckström kiittää. 

”Olemme kokeilleet Kurikan kaupungin kanssa monenlaisia markkinointiratkaisuja vuosien aikana: alueellista telkkaria, radiota, natiivimainontaa ja kesän printtilehtiä. Olemme aina tilanteen mukaan miettineet sopivaa ratkaisua ja käyneet yhdessä raportit läpi. Anne tekee hyvät markkinointisuunnitelmat ja aikataulun, ja yhdessä sovimme siihen parhaiten sopivat ratkaisut”, toteaa Sales Group Manager Anssi Laurila Sanomalta. 

Tutustu Kurikan kaupungin kampanjamateriaaleihin

Millainen mainoskampanja sinulle saisi olla?

Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

Suunnitellaan sinulle toimiva ratkaisu yhdessä.

Ota yhteyttä

Katso myös: 

Kuntamarkkinoinnin kumppanisi ympäri Suomen

Tagit

Digiratkaisut Uutismedia

Sinua voisi kiinnostaa myös

  • Kilpailuetua strategisesta kumppanuudesta

    Julkaistu
    10.11.2025
    Kun tavoitteena on vaikuttava ja kohdennettu markkinointi, Aava & Bang luottaa Sanoman asiantuntemukseen. Yhteistyö tiivistyy entisestään Sanoma Agency Partner -kumppanuuden myötä.
    Lue asiakastarina
  • Juhla Mokka ilahdutti arkeen palaavia – monikanavainen kampanja ylitti odotukset

    Julkaistu
    5.11.2025
    Suomalaiset palasivat töihin kahvin voimalla. Monikanavainen kampanja kasvatti brändin näkyvyyttä ja tunnettuutta – ja toi hymyn huulille.
    Lue asiakastarina
  • Kun somemainonta ei riitä – Soldout Management löysi vaihtoehdon Sanomalta

    Julkaistu
    4.11.2025
    Kun tavoitteena on saada artistien kiertueet loppuunmyydyiksi, tarvitaan tarkkaa kohdentamista ja nopeaa reagointia. Soldout Management hyödyntää Sanoma Ad Manageria keikkojen ennakkomarkkinoinnissa. “Näyttökertoja tulee paljon, ja kampanjoita on helppo toteuttaa”, kiittää Aku Oikari.
    Lue asiakastarina
  • Kolmen uutuusoluen sarja löysi ostajakuntansa Sanoma kanavien kautta: ”Luvut ovat olleet huimia”

    Julkaistu
    30.10.2025
    Kuopiolainen pienpanimo Rock Paper Scissors (RPS) Brewing Co hyödynsi Sanoman monikanavaista markkinointia uutuusoluiden lanseeraamiseen.
    Lue asiakastarina
  • Hautausalan yrityksestä tehtiin tutumpi natiiviartikkeleiden avulla: ”Pystymme kertomaan laajemmin, mitä teemme”

    Julkaistu
    27.10.2025
    Oulussa toimivan J. Ala-Ahon Hautaustoimiston markkinointiin haluttiin löytää uusi näkökulma – jotain, mitä muut alan toimijat eivät ole tehneet. Menetelmäksi valikoitui Sanoman natiivimainonta, joka ylitti pienyrittäjän odotukset.
    Lue asiakastarina
  • Sanoma laittoi Pakkausteippi.fi:n mainonnan kuntoon: ”Kun sen hoitaa ammattilainen, siinä säästyy rahaa”

    Julkaistu
    24.10.2025
    Pakkausteippi.fi-verkkokauppa löysi uusia B2B-asiakkaita Sanoman Kasvupalvelun avulla. Google-mainonta ja uudelleenmarkkinointi osoittautuivat toimivaksi kokonaisuudeksi.
    Lue asiakastarina
  • Sporttikoneen ja Sanoman yhteistyö on tuonut näkyvyyttä ja vilskettä kivijalkamyymälöihin

    Julkaistu
    17.10.2025
    Alueellista digimainontaa, radioa, natiivimainontaa ja Google-markkinointia yhdistänyt tuloksellinen kokonaisuus on kasvattanut tietoisuutta Sporttikoneesta.
    Lue asiakastarina
  • Finnlinesin oivaltava kampanja puhuttelee heitä, jotka eivät koe olevansa risteilyihmisiä

    Julkaistu
    16.10.2025
    Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Finnlinesin humoristinen kampanja rikkoo yleisiä käsityksiä risteilyistä.
    Lue asiakastarina
  • Henkilöstöpalvelu Grouppro on saanut tuloksellista näkyvyyttä Sanoman medioissa

    Julkaistu
    14.10.2025
    Alueellista tv-, radio- ja digimainontaa Sanoman kanavissa sisältävä kokonaisuus on vahvistanut yrityksen läsnäoloa alueella ja tuonut kävijöitä kotisivuille.
    Lue asiakastarina
  • Päämajakaupunki Mikkeli hurmasi vaikuttavalla kampanjalla – matkustusaikeet kasvoivat huimat 485 %

    Julkaistu
    2.10.2025
    Sanoman kanssa toteutettu monimediallinen, natiivi-, digi- ja radiomainontaa sekä vaikuttajayhteistyötä yhdistänyt kampanja nosti Mikkelin historian ja kulttuurin uudella tavalla esiin. Kampanja vahvisti kaupungin brändiä valtakunnallisesti ja jätti muistijäljen.
    Lue asiakastarina
  • Ekologisten pesuaineiden verkkokauppa tavoitti uusia asiakkaita Kasvupalvelun avulla: ”Sanoman asiantuntijat ovat velhoja”

    Julkaistu
    26.9.2025
    Sanoman Kasvupalvelu on tukenut ekologisia pesuaineita valmistavan perheyrityksen kasvua. Ole Hyvä Luonnontuote Oy on saavuttanut brändinäkyvyyttä ja kasvattanut verkkokaupan myyntiä.
    Lue asiakastarina
  • Teatterin taikaa digipinnoilla – video toi Helene-näytelmän mainontaan uuden ulottuvuuden

    Julkaistu
    24.9.2025
    Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Tampereen Työväen Teatterin videototeutus pysähdytti uutisvirrassa.
    Lue asiakastarina
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Ajankohtaista
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Yhteystiedot
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    Arkisin klo 8-16

    yrityspalvelu@sanoma.fi

    010 80 80 85

    Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2025 Sanoma Media Finland