Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi
  • In English
Ota yhteyttä

Valikko

Current menu level items
  • Ajankohtaista

      Ajankohtaista

    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Asiakastarinat
  • Alueellinen mainonta

      Alueellinen mainonta

    • Uusimaa
    • Varsinais-Suomi
    • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
    • Päijät-Häme & Kymenlaakso
    • Pirkanmaa & Kanta-Häme
    • Satakunta
    • Keski-Suomi
    • Lappi
    • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
    • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
    • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
  • Mediat & palvelut

      Mediat & palvelut

    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Tietopankki

      Tietopankki

    • Toimialatietoa
      • Verkkokauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B markkinointi
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Kaikki toimialat
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2025
  • Suunnittelijan työkalut

      Suunnittelijan työkalut

    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
  • Osta mainontaa

      Osta mainontaa

    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Asiakastarinat

Kokoaan merkityksellisempiä kampanjoita

Kurikan kaupungin digikampanjat Sanoman verkostossa tavoittavat kohderyhmänsä tehokkailla kohdennuksilla.
7.4.2025
Jaa:FacebookXLinkedin

Kurikan kaupunki käyttää markkinoinnissaan säännöllisesti Sanoman digiverkostoa. Visit Kurikan matkailumarkkinoinnissa hyödynnettiin laajaa tavoittavuutta, maksuttoman varhaiskasvatuksen asukasmarkkinointikampanja suunnattiin isompiin kaupunkeihin ja Kurikan kauppiasverkoston Parasta paikalliselta -kampanja kohdennettiin omaan maakuntaan. 

”Kampanjointi on jatkuvaa, mutta kaikissa kampanjoissamme on eri kärki ja kohderyhmä”, kertoo yritysasiantuntija Anne Bäckström Kurikan kaupungilta. 

Kustannustehokasta mainontaa alueellisesti

Kurikassa on vuosikymmenien ajan toiminut kauppiasverkosto, jossa on jäseninä paikallisia kivijalkayrittäjiä. Kuntaliitoksen myötä Kurikkaan kuuluvat nykyään myös Jalasjärvi ja Jurva. 

”Vuonna 2024 Kurikan kaupunki otti Parasta paikalliselta -kampanjasta vetovastuun. Kauppiasverkosto on ollut Kurikka-keskeinen, ja kaupunki tuli mukaan puolueettomaksi toimijaksi, kun myös jalasjärviset ja jurvalaiset yrittäjät ovat nyt mukana verkostossa”, Bäckström kertoo. 

Kaupunki laittaa kampanjaan tietyn määrän markkinointirahaa, ja jäsenmaksuilla tulee rahaa yrityksiltä. Tämä summa sijoitetaan yhteismarkkinointiin.

Anne Bäckström sai viimeisimmästä kampanjasta innostunutta palautetta paikalliselta yrittäjältä: asiakas oli nähnyt mainoksen IS.fi:ssä ja hakeutui Kurikan ulkopuolelta yrittäjän palvelun pariin. 

”Yrittäjä kertoi tästä silmät loistaen ja totesi, ettei ole aiemmin tajunnut miten isosti markkinointi toimii. Hän oli erittäin otettu siitä, että hänen yrityksensä oli löydetty Ilta-Sanomien kautta. Markkinointi IS.fi:ssä mielletään valtakunnalliseksi, vaikka kampanja olisi alueellisesti tarkkaan kohdennettu”, Bäckström kertoo. 

Aluekohdennettu mainonta on Bäckströmin mukaan kustannustehokas keino tavoittaa maakunnan potentiaaliset asiakkaat. Kun budjetit ovat järkevästi mitoitettuja ja kohdennukset mietitty alueellisesti tehokkaasti, saadaan paljon näkyvyyttä ja toistoja alueellisesti kohdennettuna.

Kun käyttää Sanomaa markkinointikumppanina, kampanja näyttäytyy kokoaan merkityksellisempänä ulospäin.”

Anne Bäckström
yritysasiantuntija
Kurikan kaupunki

Kokeiluja avoimin mielin

Anne Bäckström suosittelee lämpimästi Sanoman digiverkostoa kaikille kuntamarkkinoijille. 

Hän ottaa esimerkiksi vuoden 2023 kotimaan matkailumessut Tampereella. 

”Kohdensimme Sanoman kanavissa markkinointia Tampereen seudulle. Eräästä pirkanmaalaisesta kunnasta tultiin osastollemme kysymään: Miten te teette tuon? Koko viikon on jo näkynyt IS.fi:ssä mainoksia, että olette täällä”, Bäckström naurahtaa. 

”Kannattaa avoimin mielin lähteä kokeilemaan. Totta kai pitää olla hyvin selkeät tavoitteet. Ehdottomasti ottaisin Sanoman digiverkoston mukaan mediamixiin.”

Sujuvuutta ja nopeaa reagointia

Yhteistyökumppanilla on Bäckströmin mukaan todella paljon merkitystä. Sanoman Anssi Laurila saa Bäckströmiltä isot kiitokset. 

”Luotan todella paljon Anssin näkemykseen ja myös odotan sitä. Anssi ehdottaa uusia ratkaisuja ja tuotteita. Jos on pitänyt myöhentää tai aikaistaa kampanjaa, niin ei ole ollut koskaan mitään ongelmaa. Yhteistyö on erittäin sujuvaa.”

Osa sujuvuutta on se, Sanoman tarjoukset ovat Bäckströmin mukaan luettavia ja selkeitä.

”Niissä on hyvin vähän tulkinnanvaraisuutta. Se on aika harvinaista. Kun luen Anssin tarjouksia, tiedät mitä saan, millä rahalla ja mille alueelle. Se säästää aikaani”, Bäckström kiittää. 

”Olemme kokeilleet Kurikan kaupungin kanssa monenlaisia markkinointiratkaisuja vuosien aikana: alueellista telkkaria, radiota, natiivimainontaa ja kesän printtilehtiä. Olemme aina tilanteen mukaan miettineet sopivaa ratkaisua ja käyneet yhdessä raportit läpi. Anne tekee hyvät markkinointisuunnitelmat ja aikataulun, ja yhdessä sovimme siihen parhaiten sopivat ratkaisut”, toteaa Sales Group Manager Anssi Laurila Sanomalta. 

Tutustu Kurikan kaupungin kampanjamateriaaleihin

Millainen mainoskampanja sinulle saisi olla?

Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

Suunnitellaan sinulle toimiva ratkaisu yhdessä.

Ota yhteyttä

Katso myös: 

Kuntamarkkinoinnin kumppanisi ympäri Suomen

Tagit

Digiratkaisut Uutismedia

Sinua voisi kiinnostaa myös

  • Sanoman tv- ja radiokampanjat nostivat InCarin tunnettuutta: ”Puhuimme samalla sävelkorkeudella”

    Julkaistu
    27.6.2025
    Autovauriokorjaamo InCar saavutti laajasti tunnettuutta Sanoman monikanavaisen mainonnan avulla. Myös tuulilasipalveluiden kevätsesonki sai kaivattua boostia.
    Lue asiakastarina
  • LähiTapiola sai huipputuloksia natiivimainonnalla

    Julkaistu
    25.6.2025
    Natiivikampanja nousi LähiTapiolan vuoden toistaiseksi parhaaksi mediatoimenpiteeksi ja osoitti, että vaikuttava tarina voi tehdä vaikeasta aiheesta lähestyttävän.
    Lue asiakastarina
  • Rajoja rikkovaa rohkeutta

    Julkaistu
    23.6.2025
    Bauhaus toteutti Sanoman kanssa näkyvän ja vaikuttavan markkinointiteon.
    Lue asiakastarina
  • Cityspotting saa suomalaiset seikkailemaan kotikulmillaan ja paljastaa piilotetut helmet

    Julkaistu
    11.6.2025
    Sanoma Ad Managerin avulla toteutetut kampanjat ovat keränneet poikkeuksellisen korkeita klikkiprosentteja ja tavoittaneet juuri oikeat yleisöt.
    Lue asiakastarina
  • Helkama Veloxin digikampanja Sanoman verkostossa ylitti odotukset

    Julkaistu
    6.6.2025
    Uutuussähköpyörien kampanja tuotti lähes 30 000 klikkiä, 6,3 miljoonaa mainosnäyttöä ja kustannustehokasta näkyvyyttä.
    Lue asiakastarina
  • Abiristeilyt on SAMKille hieno mahdollisuus tavata kasvotusten yhtä tärkeimmistä kohderyhmistään

    Julkaistu
    20.5.2025
    ”Sanoman vahvuutena on, että ison talon palvelut yhdistyvät henkilökohtaiseen asiakaspalveluun”, kertoo SAMkin viestintä- ja markkinointisuunnittelija Anssi Aarni.
    Lue asiakastarina
  • Sanoma Ad Manager toi World Visionille laadukkaampaa liikennettä ja parempaa vastinetta rahalle

    Julkaistu
    19.5.2025
    Suomen World Vision on käyttänyt Sanoma Ad Manageria vuoden ajan osana digitaalista mainontaansa erinomaisin tuloksin.
    Lue asiakastarina
  • Metsätilat.fi lanseerasi Hintakompassi-palvelun Sanoman monikanavaisen ratkaisun avulla − kiinnostus heräsi kautta maan

    Julkaistu
    13.5.2025
    Radiokampanjalla kasvatettiin tunnettuutta, digikampanjalla ohjattiin tutustumaan digitaaliseen arviointipalveluun.
    Lue asiakastarina
  • Voi näitä Elon päiviä − Kian satiirinen kampanja tarttui ajankohtaiseen ilmiöön

    Julkaistu
    17.4.2025
    Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Sellaiselle, joka herättää huomiota, erottuu muusta mainonnasta, jättää muistijäljen ja joka on saanut aikaan sanomista. Kian HS etusivu herätti keskustelua.
    Lue asiakastarina
  • Natiiviartikkeli sai aikaan kävijäryntäyksen Tapanilan Urheilukeskukseen

    Julkaistu
    11.4.2025
    Tapanilan Urheilukeskuksen uutta viihdekeskusta päätettiin mainostaa Sanoman natiivikampanjan avulla. Tulokset näkyivät varauspiikkinä heti artikkelin julkaisun jälkeen.
    Lue asiakastarina
  • Ilmoitus Helsingin Sanomissa toi vilskettä Alppilan Kengän myymälään

    Julkaistu
    1.4.2025
    ”Yli 50 vuoden kokemuksella voin sanoa, että Helsingin Sanomat on meille tärkein mediaväline edelleen”, yrittäjä Harri Hasa sanoo.
    Lue asiakastarina
  • Kirkon Ulkomaanavun joulukeräys innosti lahjoittamaan Ukrainan lapsille

    Julkaistu
    27.3.2025
    Sanoman alueelliset ja paikalliset lehdet tavoittivat laajasti kiinnostunutta kohderyhmää.
    Lue asiakastarina
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Ajankohtaista
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Yhteystiedot
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    Arkisin klo 8-16

    yrityspalvelu@sanoma.fi

    010 80 80 85

    Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2025 Sanoma Media Finland