Elämyshoitola Usva tuplasi myyntinsä monikanavaisella kampanjoinnilla
Hoitola laajensi toimintaansa pari vuotta sitten, ja mukaan tuli muitakin yrittäjiä Usvan perustaja ja pääyrittäjä Veera Stormin lisäksi.
”Halusin buustia siihen, että tehdään tunnetuksi meidän uusia yrittäjiämme”, Storm kertoo.
Kokonaisuus on hänen mukaansa toiminut todella hyvin.
”Olemme saaneet palautetta, että näymme ja kuulumme todella monessa kanavissa. Kun on paljon toistoja, jää myös paremmin ihmisten mieleen.”
Google-näkyvyyden kasvu heijastuu kävijämääriin
Google-näkyvyyden kasvu on heijastunut suoraan kävijämääriin.
”Puhutaan sadoista uusista näyttökerroista, mikä vaikuttaa tällaiseen bisnekseen todella paljon. Meidän hierojamme on hyötynyt Google-näkyvyydestä eniten. Myynti on lähes tuplaantunut verrattuna viime kesään verrattuna.”
Elämyshoitola Usva käytti aiemmin markkinoinnin apunaan pienempiä toimistoja, mutta niiden kautta ei saatu toivottua tulosta.
”Tuntuu, että aiemmin maksoin Google-mainonnasta turhaan. Sanoma osaa tehdä ihan erilaisessa mittakaavassa ja hakea kohderyhmiä paremmin”, Storm kiittää.
Kun on miljoona rautaa tulessa, ei välttämättä ehdi tai muista tehdä kaikkea. Tällöin markkinoinnin luottokumppani on korvaamattomana apuna. Elämyshoitola Usvan Sanoman yhteyshenkilö on myyntipäällikkö Tomi Pitkäkangas.
”Tomi laittelee whatsappeja, muistuttelee ja hoitaa. Kommunikaatio on kyllä todella sujuvaa.”
Lahjakortit ovat Elämyshoitola Usvalle iso myyntiartikkeli. Joulun ja äitienpäivän aikoihin lahjakorttimainontaa on ollut myös radiossa. Google-mainonnan lisäksi radiomainonnalla oli Stormin mukaan selkeä vaikutus lahjakorttien myyntimäärään.
Sanomalla tuotetussa IS.fi:n natiiviartikkelissa kerrottiin sopimusyrittäjien näkökulmasta siitä, miten hyvä oli aloittaa paikassa, jossa kaikki oli valmiina ja mietitty heidän puolestaan. Artikkeli huomattiin, sillä siitä tuli asiakkailta paljon positiivisia ja ilahtuneita kommentteja.
Kaikki mediakanavat ovat toimineet hyvin
”Sanoman vahvuutena on ehdottomasti vahva ammattitaito ja kanavien monipuolisuus. Kun aloitimme Sanoman asiakkaana, meille sanottiin, että jos jokin kanava ei toimi, jätetään se pois ja panostetaan johonkin toiseen. Mitään ei ole tarvinnut jättää pois, vaan kaikki ovat toimineet todella hyvin.”
Storm kiittää Sanomaa myös joustavuudesta.
”Jos jollakin yrittäjällä on näyttänyt siltä, että kalenteri ei olekaan täynnä, sitä on hieman buustattu. Kun on kulunut kuukausi, homma onkin pyörähtänyt päinvastaiseen suuntaan.”
Storm on toisinaan kuullut yrittäjäkavereiltaan ihmettelyä siitä, että hänen markkinointikumppaninsa on Sanoma eikä jokin paikallinen toimija.
”Sen vuoksi, että tämä toimii. Jotkut pitävät Sanomaa liian isona ja pohtivat, että eikö se ole kauhean kalliskin? En ole kokenut, että hinta olisi ollut tuloksiin nähden liian kova. Aluksi hieman hirvitti, kun kerrottiin mitä maksaa ja Google-budjettiakin tulisi nostaa. Nyt ymmärrän kyllä miksi.”
Kuva: Kosmetologi Erja Hietalaa ja Elämyshoitola Usvan perustaja Veera Stormia yhdistää aito intohimo asiakkaidensa hyvinvointia kohtaan.
Radiospotti ja display-mainokset
Millainen mainoskampanja sinulle saisi olla?
Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.
Suunnitellaan sinulle toimiva ratkaisu yhdessä.