Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Asiakastarinat

Elämyshoitola Usva tuplasi myyntinsä monikanavaisella kampanjoinnilla

Seinäjokinen Elämyshoitola Usva on tehnyt vuoden verran yhteistyötä Sanoman kanssa. Kokonaisuuteen kuuluu Google-näkyvyyttä sekä aluekohdennettua digi-, natiivi- ja radiomainontaa.
12.9.2024
Jaa:FacebookXLinkedin

Hoitola laajensi toimintaansa pari vuotta sitten, ja mukaan tuli muitakin yrittäjiä Usvan perustaja ja pääyrittäjä Veera Stormin lisäksi.

”Halusin buustia siihen, että tehdään tunnetuksi meidän uusia yrittäjiämme”, Storm kertoo.

Kokonaisuus on hänen mukaansa toiminut todella hyvin. 

 ”Olemme saaneet palautetta, että näymme ja kuulumme todella monessa kanavissa. Kun on paljon toistoja, jää myös paremmin ihmisten mieleen.”

Google-näkyvyyden kasvu heijastuu kävijämääriin

Google-näkyvyyden kasvu on heijastunut suoraan kävijämääriin.

”Puhutaan sadoista uusista näyttökerroista, mikä vaikuttaa tällaiseen bisnekseen todella paljon. Meidän hierojamme on hyötynyt Google-näkyvyydestä eniten. Myynti on lähes tuplaantunut verrattuna viime kesään verrattuna.”

Elämyshoitola Usva käytti aiemmin markkinoinnin apunaan pienempiä toimistoja, mutta niiden kautta ei saatu toivottua tulosta.

”Tuntuu, että aiemmin maksoin Google-mainonnasta turhaan. Sanoma osaa tehdä ihan erilaisessa mittakaavassa ja hakea kohderyhmiä paremmin”, Storm kiittää.

Kun on miljoona rautaa tulessa, ei välttämättä ehdi tai muista tehdä kaikkea. Tällöin markkinoinnin luottokumppani on korvaamattomana apuna. Elämyshoitola Usvan Sanoman yhteyshenkilö on myyntipäällikkö Tomi Pitkäkangas. 

”Tomi laittelee whatsappeja, muistuttelee ja hoitaa. Kommunikaatio on kyllä todella sujuvaa.”

Lahjakortit ovat Elämyshoitola Usvalle iso myyntiartikkeli. Joulun ja äitienpäivän aikoihin lahjakorttimainontaa on ollut myös radiossa. Google-mainonnan lisäksi radiomainonnalla oli Stormin mukaan selkeä vaikutus lahjakorttien myyntimäärään.

Sanomalla tuotetussa IS.fi:n natiiviartikkelissa kerrottiin sopimusyrittäjien näkökulmasta siitä, miten hyvä oli aloittaa paikassa, jossa kaikki oli valmiina ja mietitty heidän puolestaan. Artikkeli huomattiin, sillä siitä tuli asiakkailta paljon positiivisia ja ilahtuneita kommentteja.  

Kaikki mediakanavat ovat toimineet hyvin

”Sanoman vahvuutena on ehdottomasti vahva ammattitaito ja kanavien monipuolisuus. Kun aloitimme Sanoman asiakkaana, meille sanottiin, että jos jokin kanava ei toimi, jätetään se pois ja panostetaan johonkin toiseen. Mitään ei ole tarvinnut jättää pois, vaan kaikki ovat toimineet todella hyvin.”

Storm kiittää Sanomaa myös joustavuudesta. 

”Jos jollakin yrittäjällä on näyttänyt siltä, että kalenteri ei olekaan täynnä, sitä on hieman buustattu. Kun on kulunut kuukausi, homma onkin pyörähtänyt päinvastaiseen suuntaan.”

Storm on toisinaan kuullut yrittäjäkavereiltaan ihmettelyä siitä, että hänen markkinointikumppaninsa on Sanoma eikä jokin paikallinen toimija.

”Sen vuoksi, että tämä toimii. Jotkut pitävät Sanomaa liian isona ja pohtivat, että eikö se ole kauhean kalliskin? En ole kokenut, että hinta olisi ollut tuloksiin nähden liian kova. Aluksi hieman hirvitti, kun kerrottiin mitä maksaa ja Google-budjettiakin tulisi nostaa. Nyt ymmärrän kyllä miksi.”

Kuva: Kosmetologi Erja Hietalaa ja Elämyshoitola Usvan perustaja Veera Stormia yhdistää aito intohimo asiakkaidensa hyvinvointia kohtaan.

Radiospotti ja display-mainokset

 

0/0

    Millainen mainoskampanja sinulle saisi olla? 

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Suunnitellaan sinulle toimiva ratkaisu yhdessä.

    Ota yhteyttä

    Tagit

    Audio & radio Digiratkaisut Google Ads Natiivimainonta Uutismedia

    Sinua voisi kiinnostaa myös

    • Kissoissa on asennetta – PrimaCatin monimediallinen kampanjakokonaisuus aktivoi kissaihmisiä

      Julkaistu
      14.11.2025
      Festarikumppanuus, radiopromootio sekä digi- ja ulkomainonta yhdistyivät normit haastavaksi konseptiksi.
      Lue asiakastarina
    • Kilpailuetua strategisesta kumppanuudesta

      Julkaistu
      10.11.2025
      Kun tavoitteena on vaikuttava ja kohdennettu markkinointi, Aava & Bang luottaa Sanoman asiantuntemukseen. Yhteistyö tiivistyy entisestään Sanoma Agency Partner -kumppanuuden myötä.
      Lue asiakastarina
    • Pirkan monikanavainen kesäkampanjointi kasvatti myyntiä ja brändimittareita

      Julkaistu
      6.11.2025
      Radiopromootiot, festivaaliyhteistyö ja vaikuttajat toivat hienoa näkyvyyttä Pirkka-brändille.
      Lue asiakastarina
    • Juhla Mokka ilahdutti arkeen palaavia – monikanavainen kampanja ylitti odotukset

      Julkaistu
      5.11.2025
      Suomalaiset palasivat töihin kahvin voimalla. Monikanavainen kampanja kasvatti brändin näkyvyyttä ja tunnettuutta – ja toi hymyn huulille.
      Lue asiakastarina
    • Kun somemainonta ei riitä – Soldout Management löysi vaihtoehdon Sanomalta

      Julkaistu
      4.11.2025
      Kun tavoitteena on saada artistien kiertueet loppuunmyydyiksi, tarvitaan tarkkaa kohdentamista ja nopeaa reagointia. Soldout Management hyödyntää Sanoma Ad Manageria keikkojen ennakkomarkkinoinnissa. “Näyttökertoja tulee paljon, ja kampanjoita on helppo toteuttaa”, kiittää Aku Oikari.
      Lue asiakastarina
    • Helsinkiläiset innostuivat Helenin älykkäästä lämmitysratkaisusta

      Julkaistu
      3.11.2025
      Kohderyhmädata yllätti Helenin. Sen pohjalta tehty sisältöstrategia siivitti uuden kaukolämpötuotteen menestykseen.
      Lue asiakastarina
    • Kolmen uutuusoluen sarja löysi ostajakuntansa Sanoma kanavien kautta: ”Luvut ovat olleet huimia”

      Julkaistu
      30.10.2025
      Kuopiolainen pienpanimo Rock Paper Scissors (RPS) Brewing Co hyödynsi Sanoman monikanavaista markkinointia uutuusoluiden lanseeraamiseen.
      Lue asiakastarina
    • Hautausalan yrityksestä tehtiin tutumpi natiiviartikkeleiden avulla: ”Pystymme kertomaan laajemmin, mitä teemme”

      Julkaistu
      27.10.2025
      Oulussa toimivan J. Ala-Ahon Hautaustoimiston markkinointiin haluttiin löytää uusi näkökulma – jotain, mitä muut alan toimijat eivät ole tehneet. Menetelmäksi valikoitui Sanoman natiivimainonta, joka ylitti pienyrittäjän odotukset.
      Lue asiakastarina
    • Sanoma laittoi Pakkausteippi.fi:n mainonnan kuntoon: ”Kun sen hoitaa ammattilainen, siinä säästyy rahaa”

      Julkaistu
      24.10.2025
      Pakkausteippi.fi-verkkokauppa löysi uusia B2B-asiakkaita Sanoman Kasvupalvelun avulla. Google-mainonta ja uudelleenmarkkinointi osoittautuivat toimivaksi kokonaisuudeksi.
      Lue asiakastarina
    • Sporttikoneen ja Sanoman yhteistyö on tuonut näkyvyyttä ja vilskettä kivijalkamyymälöihin

      Julkaistu
      17.10.2025
      Alueellista digimainontaa, radioa, natiivimainontaa ja Google-markkinointia yhdistänyt tuloksellinen kokonaisuus on kasvattanut tietoisuutta Sporttikoneesta.
      Lue asiakastarina
    • Finnlinesin oivaltava kampanja puhuttelee heitä, jotka eivät koe olevansa risteilyihmisiä

      Julkaistu
      16.10.2025
      Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Finnlinesin humoristinen kampanja rikkoo yleisiä käsityksiä risteilyistä.
      Lue asiakastarina
    • Henkilöstöpalvelu Grouppro on saanut tuloksellista näkyvyyttä Sanoman medioissa

      Julkaistu
      14.10.2025
      Alueellista tv-, radio- ja digimainontaa Sanoman kanavissa sisältävä kokonaisuus on vahvistanut yrityksen läsnäoloa alueella ja tuonut kävijöitä kotisivuille.
      Lue asiakastarina
      Sanoma

      Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

      Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

      Closure

      • Etusivu
      • Ajankohtaista
      • Alueellinen mainonta
      • Asiakastarinat
      • Mediat ja palvelut
      • Tietopankki
      • Suunnittelijan työkalut
      • Osta mainontaa
      • Yhteystiedot
      • Ota yhteyttä

      Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
      Arkisin klo 8-16

      yrityspalvelu@sanoma.fi

      010 80 80 85

      Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

      • Facebook
      • Linkedin

      Footer menu

      • Tietosuoja
      • Responsible Disclosure Statement

      ©2025 Sanoma Media Finland