Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Asiakastarinat

Taksiyhtiö Menevän rekrytointikampanja sai vauhtia natiiviartikkelista

Taksiyhtiö Menevällä oli tarve saada rekrytoitua nopeasti lisää kuljettajia. Ratkaisuksi valikoitui menestykseksi osoittautunut natiivikampanja IS.fi:ssä.
Case Menevä artikkelikuva
21.12.2021
Jaa:FacebookXLinkedin

”Kasvupiikki hakijoissa tuli heti 3. joulukuuta, kun natiivi oli julkaistu. Itsenäisyyspäivän pitkän viikonlopun aikana saimme lähemmäs sata hakemusta, joista iso osa taitaa mennä tämän kampanjan piikkiin. Profiililtaan hakijat olivat myös täysin erilaisia kuin olemme saaneet mistään muusta kanavasta”, kertoo Menevän myynti- ja markkinointijohtaja Arto Peisa.

Peisan mukaan taksialan rekrytointitilanne on ollut jo useamman vuoden ajan haasteellinen.

”Siihen nähden kampanja oli todella onnistunut. Saimme tehtyä alan kiinnostavaksi ihmisille, joita ei ole viime vuosina kovin isosti näkynyt hakijoidemme joukossa. Joukossa on alanvaihtajia hyvin erilaisilla taustoilla”, Peisa kertoo.

Menevä kokeili natiivikampanjaa ensimmäistä kertaa.

”Sanoman tiimi esitteli monta hyvää vaihtoehtoa, ja natiivi nousi mielenkiintoisena ehdotuksena esiin. Natiivissa saa avattua aihetta perinteistä mainoksesta poikkeavalla tavalla.”

Menevän natiivikampanja oli IS.fi:ssä 3.12.–9.12.2021. Nosto oli yhden päivän ajan IS.fi-etusivulla ja yläpaikka 7 päivän ajan IS Autot -osiossa.

Case Menevä kollaasi

Natiiviartikkeli toi suoraan 120 hakemusta

Menevä on aiemmin käyttänyt rekrytoinneissa somekanavia.  

”Someviestintä on usein hyvin kohdennettua. Meillä heräsi ajastus siitä, miten viestiminen laajemmalle porukalle vaikuttaisi hakijaprofiiliin. Arviomme on, että saimme suoraan natiivin ansiosta 120 hakemusta. Ensimmäisten kanssa on allekirjoitettu jo työsopimuksetkin. Kampanja oli monin tavoin onnistunut.”  

Vaikka kyseessä oli rekrytointiviesti, se toimi samalla myös brändimainontana.

”Se selkeästi resonoi mainoksena, kun olemme starttaamassa uudentyyppistä palvelua. Ihmiset ovat noteeranneet jutun, ja kiinnostus palvelua kohtaan on herätetty.”

Tarve rekrytointeihin Menevässä heräsi poikkeuksellisen tiukalla aikataululla.

”Tarpeen kartoituksesta olimme hyvin nopeasti tuotannossa. Jo samalla viikolla olimme toimittajan haastateltavana artikkelia varten, ja jo seuraavalla viikolla saatiin se julki.”

Mitä jos lähtisit sähköauton kuljettajaksi? Saat 2500 euron takuupalkan ja mahdollisuuden rakastua -artikkelin sivulataus- ja kävijämäärät nousivat selkeästi keskimääräisiä vertailulukuja korkeammiksi. Myös lukuajat olivat todella pitkät, eli lukijat ovat kokeneet sisällön kiinnostavaksi ja viihtyneet sen parissa.

Sivunäyttöjä artikkelilla oli 29 465 ja kävijöitä 26 287.

Artikkelin lukijoista enemmistö oli miehiä. Sisällöllä tavoitettiin erityisesti 45–54-vuotiaita lukijoita, mutta myös 25-34-vuotiaat korostuivat median yleisestä profiilista. 

”Natiivi IS.fi:ssä oli ilmiselvä valinta asiakkaan rekrykampanjaan. Päivä- ja viikkotavoittavuudeltaan Suomen suurin uutismedia soveltuu laajan massan tavoittamiseen. Sen lukijat ovat sitoutuneita ja käyvät sivustolla useita kertoja viikossa, mutta ennen kaikkea he lukevat paljon juttuja käynneillään. Otsikon imua ei voi aliarvioida, vaan juuri siinä onnistuttiin erottuvalla, selkeällä ja konkreettisella tavalla. Sanoman sisällöntuotannon ammattilaiset tietävät, mikä IS.fi:ssä vetää. Tässä natiivissa brändillisyys ja taktisuus yhdistyivät hienosti”, kertoo Client Manager Katja Himanen Sanomalta.

Natiivissa saa avattua aihetta perinteistä mainoksesta poikkeavalla tavalla. Arviomme on, että saimme suoraan natiivin ansiosta 120 hakemusta. Kampanja oli monin tavoin onnistunut.

Arto Peisa
Myynti- ja markkinointijohtaja
Menevä Oy

Kiinnostuitko?

Natiivimainonnalla sisältösi löytää sille sopivan yleisön

Lue lisää natiivimainonnasta

Tagit

Työnantajamielikuva Natiivimainonta Uutismedia

Sinua voisi kiinnostaa myös

  • Kun somemainonta ei riitä – Soldout Management löysi vaihtoehdon Sanomalta

    Julkaistu
    4.11.2025
    Kun tavoitteena on saada artistien kiertueet loppuunmyydyiksi, tarvitaan tarkkaa kohdentamista ja nopeaa reagointia. Soldout Management hyödyntää Sanoma Ad Manageria keikkojen ennakkomarkkinoinnissa. “Näyttökertoja tulee paljon, ja kampanjoita on helppo toteuttaa”, kiittää Aku Oikari.
    Lue asiakastarina
  • Helsinkiläiset innostuivat Helenin älykkäästä lämmitysratkaisusta

    Julkaistu
    3.11.2025
    Kohderyhmädata yllätti Helenin. Sen pohjalta tehty sisältöstrategia siivitti uuden kaukolämpötuotteen menestykseen.
    Lue asiakastarina
  • Hautausalan yrityksestä tehtiin tutumpi natiiviartikkeleiden avulla: ”Pystymme kertomaan laajemmin, mitä teemme”

    Julkaistu
    27.10.2025
    Oulussa toimivan J. Ala-Ahon Hautaustoimiston markkinointiin haluttiin löytää uusi näkökulma – jotain, mitä muut alan toimijat eivät ole tehneet. Menetelmäksi valikoitui Sanoman natiivimainonta, joka ylitti pienyrittäjän odotukset.
    Lue asiakastarina
  • Sporttikoneen ja Sanoman yhteistyö on tuonut näkyvyyttä ja vilskettä kivijalkamyymälöihin

    Julkaistu
    17.10.2025
    Alueellista digimainontaa, radioa, natiivimainontaa ja Google-markkinointia yhdistänyt tuloksellinen kokonaisuus on kasvattanut tietoisuutta Sporttikoneesta.
    Lue asiakastarina
  • Päämajakaupunki Mikkeli hurmasi vaikuttavalla kampanjalla – matkustusaikeet kasvoivat huimat 485 %

    Julkaistu
    2.10.2025
    Sanoman kanssa toteutettu monimediallinen, natiivi-, digi- ja radiomainontaa sekä vaikuttajayhteistyötä yhdistänyt kampanja nosti Mikkelin historian ja kulttuurin uudella tavalla esiin. Kampanja vahvisti kaupungin brändiä valtakunnallisesti ja jätti muistijäljen.
    Lue asiakastarina
  • Teatterin taikaa digipinnoilla – video toi Helene-näytelmän mainontaan uuden ulottuvuuden

    Julkaistu
    24.9.2025
    Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Tampereen Työväen Teatterin videototeutus pysähdytti uutisvirrassa.
    Lue asiakastarina
  • Pienempi haastaa isommat rohkeasti ja fiksusti

    Julkaistu
    3.9.2025
    Hoviruoka Oy:n monikanavainen yhteistyö Sanoman kanssa on tuonut brändille näkyvyyttä, uusia asiakkaita ja konkreettisia tuloksia.
    Lue asiakastarina
  • ”Elämää kokeneiden terveydeksi” − Terveystalon huomattu kampanja nosti seniorit keskiöön

    Julkaistu
    25.8.2025
    Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Terveystalon seniorikampanja kiinnosti ja kosketti.
    Lue asiakastarina
  • ”Jääkaapin ovessa se taas oli” – Kalusteverstas luottaa näkyvyyteen HS Aluemarkkinoissa ja saa siitä hyviä tuloksia

    Julkaistu
    21.8.2025
    Yrittäjä Pekka Lahtinen uskoo, että brändäys ei ole vain suurten yritysten etuoikeus. Säännöllinen mainonta HS Aluemarkkinoissa on ollut ratkaiseva tekijä Kalusteverstaan asiakaskunnan kasvattamisessa. Kun näkyvyys on kohdallaan, tuloksellisuus seuraa perässä.
    Lue asiakastarina
  • Sanoman tv- ja radiokampanjat nostivat InCarin tunnettuutta: ”Puhuimme samalla sävelkorkeudella”

    Julkaistu
    27.6.2025
    Autovauriokorjaamo InCar saavutti laajasti tunnettuutta Sanoman monikanavaisen mainonnan avulla. Myös tuulilasipalveluiden kevätsesonki sai kaivattua boostia.
    Lue asiakastarina
  • LähiTapiola sai huipputuloksia natiivimainonnalla

    Julkaistu
    25.6.2025
    Natiivikampanja nousi LähiTapiolan vuoden toistaiseksi parhaaksi mediatoimenpiteeksi ja osoitti, että vaikuttava tarina voi tehdä vaikeasta aiheesta lähestyttävän.
    Lue asiakastarina
  • Rajoja rikkovaa rohkeutta

    Julkaistu
    23.6.2025
    Bauhaus toteutti Sanoman kanssa näkyvän ja vaikuttavan markkinointiteon.
    Lue asiakastarina
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Ajankohtaista
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Yhteystiedot
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    Arkisin klo 8-16

    yrityspalvelu@sanoma.fi

    010 80 80 85

    Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2025 Sanoma Media Finland