Vahvista kuntasi työnantajamielikuvaa markkinointiviestinnän keinoin

Kunta-alan ja julkisen sektorin vetovoimaa voisikin entisestään parantaa pitkäjänteisellä ja avoimella työnantajamielikuvan rakentamisella.
Paras tapa siihen on kertoa tehtävistä ja työskentelykulttuurista markkinointiviestinnän keinoin niissä medioissa, joita potentiaaliset hakijat arjessaan käyttävät.
Positiivinen työnantajamielikuva syntyy kiinnostavista tositarinoista
Työnantajamielikuvan kehittämisessä avainsanat ovat rehellisyys ja aitous. Työyhteisön jokapäiväisestä arjesta, työympäristöstä ja -kavereista kannattaa hakijoille suunnatuissa viesteissä kertoa totuudenmukaisesti, jotta hakija saa kattavan kuvan siitä, mitä työ tarjoaa.
Pitkäjänteinen työnantajamielikuvan rakentaminen sataa myös laajempaan laariin. Mitä enemmän kunta-alan ja julkisen sektorin työpaikoista tiedetään, sitä sopivampia hakijoita avoimiin paikkoihin saadaan.
Kerro työnantajatarinasi Sanoman kanavissa
Perinteisten rekrytointikanavien lisäksi osaajia kannattaa tavoitella siellä, missä he viettävät mediapäiväänsä.
Tehokas keino onkin ottaa haltuun mediat, joita suomalaiset käyttävät päivittäin: uutis- ja aikakausmediat, radio ja suoratoistopalvelut. Nämä kanavat mahdollistavat sekä laajan tavoittamisen, että mainonnan kohdentamisen hyvinkin tarkalle kohderyhmälle.
Natiivimainonta tarkoittaa artikkeleita, jotka julkaistaan uutis- tai aikakaussisältöjen yhteydessä “mainos” -merkinnöin varustettuna. Natiiviartikkelien avulla voi kertoa syvemmin esimerkiksi avoimena olevasta tehtävästä, tiimistä ja sisäisestä kulttuurista.
Videomainonta mahdollistaa suoran kerronnan. Se herättää tunteita ja on formaattina monikäyttöinen: videolla rekryviesti ui esimerkiksi Ruudusta katsottavien ohjelmien tai uutismedian videosisältöjen yhteyteen.
Kohdennetut digikampanjat esimerkiksi HS.fissä ja IS.fissä auttavat tavoittamaan osaajat tietyltä alueelta, tai vaikkapa osaamisen ja asiantuntemuksen mukaan.
Haluako kuulla kokemuksia miten kunnat ovat onnistuneet kasvattamaan positiivisesti työnantajamielikuvaansa?
Kerron mielelläni aiheesta lisää – ota rohkeasti yhteyttä.
Nina Bemeleit, nina.bemeleit@sanoma.com