Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Asiakastarinat

Luukkoselle haettiin seuraajaa Hesarin etusivulla

Kuukauden kamppis on Sanoman kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Sellaiselle, joka säväyttää, naurattaa, koskettaa tai joka on saanut aikaan sanomista. Heinäkuun valinta on Porin kaupunginjohtajan rekrytointi-ilmoitus, jossa hyödynnettiin ilmiöksi noussutta Porisuhde-kampanjaa.
Porisuhdeneuvoja artikkelikuva
16.8.2022
Jaa:FacebookXLinkedin

Porin kaupungin Porisuhde-kampanja on tämän vuoden someilmiö. Viraaleiksi levinneissä videossa Joonas Nordmanin esittämä Parisuhdeneuvoja Luukkone valottaa oivaltavalla tavalla Porisuhteen eri muotoja.

”Porisuhde on ollut iso satsaus Porin kaupungilta. Otimme ison riskin, kun suunnittelimme kampanjaa. Jälkikäteen on hyvä sanoa, että riski kannatti ottaa. Kampanja on ottanut kunnolla tulta alleen ja on ollut todella tykätty ja suosittu”, Porin kaupungin viestintäjohtaja Sanna Närä kertoo.

Porisuhde-kampanjan videot on toteutettu yhteistyössä Porin kaupungin markkinointiyksikön, mainostoimisto Staartin ja Koju Film Companyn kanssa.  Pääosaan valitun Joonas Nordmanin idea oli tehdä parodia kaupunginjohtaja Aino-Maija Luukkosesta.

Luukkonen jäädessä eläkkeelle kampanjaa päätettiin hyödyntää myös Porin uuden kaupunginjohtajan rekrytoinnissa.

”Kävimme keskustelua siitä, haluammeko olla konservatiivisia ja asiallisia, vai haluaisimmeko kuitenkin jatkaa rohkeata linjaa ja edetä Porisuhde-kampanjan tuomalla synergialla. Silloin totesin, että kävi miten kävi, Hesarin etusivu pitää tehdä. Se on valtakunnan ykköspaikka, josta pitää ottaa näkyvyyttä, kun halutaan huomiota. Startin täytyy olla sellainen, että kampanja huomataan”, Närä kertoo.  

”Kaupunginjohtajan tehtävää tulee hakemaan pieni, spesifi porukka. Tälle porukalle on vaikea kohdentaa niin, että juuri he huomaisivat sen. Kampanjan toinen tavoite oli kannustaa ihmisiä tutustumaan Poriin muutenkin. Täällä on tarjolla kiinnostavia työpaikkoja ja vierailukohteita.”

Ilmoituksesta oli ohjaus sekä Porin kaupungin avoimiin työpaikkoihin että Visitpori-sivustolle.

”Hesarin etusivu näkyi kävijämäärissämme merkittävänä piikkinä. Liikennettä Porin kaupungin sivuille oli 43 % enemmän kuin normaalina päivänä ja Porisuhde-kampanjasivulle liikenne kasvoi huikeat 275 %. Huomio oli mitattavissa. Kaikki mitä uskalsimme edes toivoa täyttyi, ja tuli vähän extraakin. Olemme äärettömän tyytyväisiä.”

Ilmoitus toi liikennettä myös Porin keskustan R-kioskeille.

”Kun kävimme hakemassa R-kioskilta arkistokappaleet, siellä toivottiin, että olisimme vinkanneet ilmoituksesta etukäteen. Hesareita olisi voinut tilata enemmän, kun niin moni oli käynyt niitä kyselemässä. Saimme keskustan molemmista R-kioskista viimeiset Hesarit.”  

HS etusivun lisäksi seuraavan sunnuntain Helsingin Sanomissa ja Satakunnan Kansassa julkaistiin perinteisempään tyyliin laaditut kaupunginjohtajan rekrytointi-ilmoitukset.

”Kampanjan vastaanotto oli 95-prosenttisesti positiivinen. Niihin asioihin, joiden suhteen vastaanotto oli kyseenalaistava, osasimme varautua jo etukäteen. Ilmoituksen murre ei ole aidointa Porin murretta, vaan kirjakielen ja murteen yhdistelmää. Aina on myös niitä, joiden mielestä kaupunki ei saisi käyttää rahaa mainontaan. Toivoimme ennakkoon, että näistä asioista käytäisiin keskustelua, koska se lisää kampanjan saamaa huomiota." 

Kampanjan näköinen vastaus oli jo valmiina. Porisuhde-kampanjan viimeinen video julkaistiin päivä Hesarin etusivun jälkeen. Videolla Porisuhdeneuvoja päivittelee, että ”Tuol o kevye liikentee väylii ja tieverkkoo ja täyn kuoppii, niitki ois voinu tietty korjat, mut kaupunki käytti ny sit rahat tähä.”

”Raha-asioista halutaan aina keskustella. Aina on ihmisiä, joiden mielestä kaupungin rahat menevät väärään paikkaan, menevät ne sitten minne tahansa.”

HS etusivun ilmoituksen suunnittelusta vastasivat kaupungin markkinointi- ja viestintäyksiköt.

”Koko kampanja ja siihen erinomaisena jatkona Hesarin etusivun ilmoitus on linjassa Porin kaupungin arvojen – avoimuus, rakkaus ja rohkeus – kanssa”, Närä summaa.

Onnea Porin kaupunki!

Tutustu muihin Kuukauden kamppiksiin

Tagit

Kuukauden kamppis Työnantajamielikuva Uutismedia

Sinua voisi kiinnostaa myös

  • Kun somemainonta ei riitä – Soldout Management löysi vaihtoehdon Sanomalta

    Julkaistu
    4.11.2025
    Kun tavoitteena on saada artistien kiertueet loppuunmyydyiksi, tarvitaan tarkkaa kohdentamista ja nopeaa reagointia. Soldout Management hyödyntää Sanoma Ad Manageria keikkojen ennakkomarkkinoinnissa. “Näyttökertoja tulee paljon, ja kampanjoita on helppo toteuttaa”, kiittää Aku Oikari.
    Lue asiakastarina
  • Finnlinesin oivaltava kampanja puhuttelee heitä, jotka eivät koe olevansa risteilyihmisiä

    Julkaistu
    16.10.2025
    Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Finnlinesin humoristinen kampanja rikkoo yleisiä käsityksiä risteilyistä.
    Lue asiakastarina
  • Teatterin taikaa digipinnoilla – video toi Helene-näytelmän mainontaan uuden ulottuvuuden

    Julkaistu
    24.9.2025
    Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Tampereen Työväen Teatterin videototeutus pysähdytti uutisvirrassa.
    Lue asiakastarina
  • Pienempi haastaa isommat rohkeasti ja fiksusti

    Julkaistu
    3.9.2025
    Hoviruoka Oy:n monikanavainen yhteistyö Sanoman kanssa on tuonut brändille näkyvyyttä, uusia asiakkaita ja konkreettisia tuloksia.
    Lue asiakastarina
  • ”Elämää kokeneiden terveydeksi” − Terveystalon huomattu kampanja nosti seniorit keskiöön

    Julkaistu
    25.8.2025
    Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Terveystalon seniorikampanja kiinnosti ja kosketti.
    Lue asiakastarina
  • ”Jääkaapin ovessa se taas oli” – Kalusteverstas luottaa näkyvyyteen HS Aluemarkkinoissa ja saa siitä hyviä tuloksia

    Julkaistu
    21.8.2025
    Yrittäjä Pekka Lahtinen uskoo, että brändäys ei ole vain suurten yritysten etuoikeus. Säännöllinen mainonta HS Aluemarkkinoissa on ollut ratkaiseva tekijä Kalusteverstaan asiakaskunnan kasvattamisessa. Kun näkyvyys on kohdallaan, tuloksellisuus seuraa perässä.
    Lue asiakastarina
  • Sanoman tv- ja radiokampanjat nostivat InCarin tunnettuutta: ”Puhuimme samalla sävelkorkeudella”

    Julkaistu
    27.6.2025
    Autovauriokorjaamo InCar saavutti laajasti tunnettuutta Sanoman monikanavaisen mainonnan avulla. Myös tuulilasipalveluiden kevätsesonki sai kaivattua boostia.
    Lue asiakastarina
  • LähiTapiola sai huipputuloksia natiivimainonnalla

    Julkaistu
    25.6.2025
    Natiivikampanja nousi LähiTapiolan vuoden toistaiseksi parhaaksi mediatoimenpiteeksi ja osoitti, että vaikuttava tarina voi tehdä vaikeasta aiheesta lähestyttävän.
    Lue asiakastarina
  • Rajoja rikkovaa rohkeutta

    Julkaistu
    23.6.2025
    Bauhaus toteutti Sanoman kanssa näkyvän ja vaikuttavan markkinointiteon.
    Lue asiakastarina
  • Lavatanssit Karhun tapaan varastaa huomion

    Julkaistu
    16.6.2025
    Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Sellaiselle, joka herättää huomiota, erottuu muusta mainonnasta, jättää muistijäljen ja joka on saanut aikaan sanomista. Karhun Lavatanssit riemastuttaa sanaleikillään.
    Lue asiakastarina
  • Cityspotting saa suomalaiset seikkailemaan kotikulmillaan ja paljastaa piilotetut helmet

    Julkaistu
    11.6.2025
    Sanoma Ad Managerin avulla toteutetut kampanjat ovat keränneet poikkeuksellisen korkeita klikkiprosentteja ja tavoittaneet juuri oikeat yleisöt.
    Lue asiakastarina
  • Helkama Veloxin digikampanja Sanoman verkostossa ylitti odotukset

    Julkaistu
    6.6.2025
    Uutuussähköpyörien kampanja tuotti lähes 30 000 klikkiä, 6,3 miljoonaa mainosnäyttöä ja kustannustehokasta näkyvyyttä.
    Lue asiakastarina
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Ajankohtaista
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Yhteystiedot
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    Arkisin klo 8-16

    yrityspalvelu@sanoma.fi

    010 80 80 85

    Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2025 Sanoma Media Finland