Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi
  • In English
Ota yhteyttä

Valikko

Current menu level items
  • Ajankohtaista

      Ajankohtaista

    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Asiakastarinat
  • Alueellinen mainonta

      Alueellinen mainonta

    • Uusimaa
    • Varsinais-Suomi
    • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
    • Päijät-Häme & Kymenlaakso
    • Pirkanmaa & Kanta-Häme
    • Satakunta
    • Keski-Suomi
    • Lappi
    • Pohjois-Savo & Pohjois-Karjala
    • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
    • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
  • Tietopankki

      Tietopankki

    • Toimialatietoa
    • Tutkimustietoa
    • Oppaat ja työkalut
    • Markkinoinnin termit
    • Suomalaiset mediankäyttäjinä
    • Vastuullisuus
  • Mediat & palvelut

      Mediat & palvelut

    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Kumppanuudet ja sponsorointi
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kotisivut yritykselle
      • Mainonnan mittaaminen ja tuloksellisuus
      • Mainostuotanto ja luovat ratkaisut
      • Mainos- ja digitoimistoille
      • Sisältömarkkinointi
  • Suunnittelijan työkalut

      Suunnittelijan työkalut

    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
    • Mediatiedot
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Ajankohtaista tuotetietoa
  • Osta mainontaa

      Osta mainontaa

    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Tarjouspyyntö
    • Foppa - joustavat maksuratkaisut
  • Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Asiakastarinat

Näin Mediconsult Oy hyödyntää klikkipohjaista mainontaa potentiaalisten työntekijöiden rekrytoinnissa

Kuinka houkutella jo palkkalistoilla olevat, halutut ja hyvät ohjelmisto-osaajat uusiin töihin, kun heitä ei rekrysivustojen kautta tavoita? Mediconsult tunnisti tämän ongelman ja tajusi, että uudet tekijät pitää tavoittaa sieltä, missä he viettävät vapaa-aikaansa.
mediconsult_artikkeli
8.6.2022
Jaa:FacebookTwitterLinkedin

Tagit

Ad Manager Työnantajamielikuva Digiratkaisut

Haaste: Mediconsultin tunnettuuden kasvattaminen uusien potentiaalisten työntekijöiden keskuudessa, jotka on vaikea tavoittaa vain perinteisten rekrytointisivujen kautta.

Ratkaisu: Klikkipohjainen CPC-kampanja, jolla rakennetaan Mediconsultin tunnettuutta ja kerrotaan avoinna olevista työpaikoista niissä kanavissa, missä potentiaaliset työntekijät viettävät aikaansa.

Mediconsult Oy on 100% suomalainen sote-alan järjestelmätoimittaja, jonka Mediconsult Saga® -tietojärjestelmäkokonaisuus on saanut avainlipputunnuksen. 

Vuonna 1975 perustettu perheyritys on kasvanut huimasti viimeisen kahden vuoden aikana: 100 uutta työntekijää on kuitenkin vasta alkua, kasvua haetaan voimakkaasti lisää. Tavoitetta tuetaan rekryilmoituksilla, joita näytetään klikkipohjaisen CPC-mainonnan avulla Sanoman kanavissa (HS.fi ja IS.fi).

CPC-kampanjalla on tavoitettu potentiaaliset työntekijät sieltä, missä he viettävät vapaa-aikaansa

“Kaikki lähti siitä, että halusimme toteuttaa Mediconsultille uudenlaisen display-kampanjan uusissa kanavissa. Sain tuttavalta vinkin Sanoman verkkokaupasta, josta klikkasin mainoskampanjan ostoskoriin”, yrityksen Talent Acquisition Specialist Ina Hollin kertoo.

Tavoitteena oli ja on edelleen Mediconsultin tunnettuuden kasvattaminen uusien potentiaalisten työntekijöiden keskuudessa. Haluttujen ja hyvien, jo palkkalistoilla olevien ohjelmisto-osaajien tavoittaminen ja houkuttelu uusiin töihin perinteisiä rekrytointisivustoja hyödyntäen on vaikeaa. Mediconsult tunnisti tämän ongelman sekä sen, että uudet tekijät pitää tavoittaa sieltä, missä he viettävät vapaa-aikaansa.

“Vaikka Mediconsult on tunnettu sote-alan toimijoiden ja ammattilaisten keskuudessa, moni it-osaaja ei ole kuullutkaan meistä. Lähdimme miettimään, miten voisimme tavoittaa tämän meille potentiaalisen ryhmän, josta voisimme rekrytä taloon uusia tekijöitä. Ratkaisuksi valittiin klikkipohjainen CPC-mainonta, jota pystytään näyttämään laajasti ja kohdennetusti toivotuilla alueilla.”

Klikkipohjainen mainonta on tärkeässä roolissa Mediconsultin tunnettuuden kasvattamista

Yrityksellä on vahva aie ja tarkoitus rakentaa tunnettuutta nimenomaan ohjelmistotalojen puolella. Klikkipohjainen CPC-mainonta sopii tähän tarkoitukseen erinomaisesti.

“Mediconsult ei suoraan kerro nimenä, mitä teemme. Sen vuoksi hyödynnämme CPC:tä tunnettuuden kasvattamisessa. Kerromme, keitä olemme ja mitä yrityksemme tekee. Tuomme itsemme uusien tekijöiden tietoisuuteen.”

Takana on jo kaksi pienempää ja yksi laajempi Sanoman kanssa toteutettu CPC-kampanja. Millaisia tuloksia ollaan ansaittu?

“Kävijämäärät nousevat kasvuun aina silloin, kun mainonta on päällä. Sitä emme kuitenkaan pysty todentamaan, kuinka monta hakijaa mainosten kautta on tullut, harva kun tekee työhakemusta siltä istumalta mainoksen nähtyään, vaikka meillä onkin CV:tön haku. Ja juuri tämän vuoksi ajattelemme CPC-mainokset nimenomaan kattomarkkinointina, eli panostamme jatkuvasti yrityksen tunnettuuden kasvuun. Ilman sitä uudet tekijät eivät tiedä meistä.”

Mediconsult siis toteuttaa klikkipohjaista CPC-mainontaa ennen kaikkea kattomarkkinoinnin vuoksi.

“Kattomarkkinoinnin vuoksi, kyllä, mutta myös siksi, että Sanoman kautta ansaittu näkyvyys on ollut suurempaa kuin muualta hankittuna. Yhteistyö on toiminut hyvin ja ollut hyvin opettavaista. Olemme saaneet tukea ja apua, ja rekrymainoskampanjat on saatu pyörimään nopeasti. Lisäksi datan avulla olemme pystyneet tekemään päätöksiä siitä, missä ja miten mainontaa kannattaa jatkossa näyttää ja käyttää. Tämä on vielä tällaista kokeilua, ja aika näyttää, miten kaikki lopulta toimii.”

Työpaikat täyttyvät ja kasvuvaraa löytyy silti

Molemminpuolinen luottamus ja asiantuntijuus vahvistaa yhteistyötä:

“Yhteistyömme jatkuu kaiken muun tekemisen ohella: vastaamme itse sosiaalisen median mainonnasta ja kaikkien mainosten visuaalisuudesta. Sanoman kanssa toteutettava CPC-mainonta on kuitenkin tärkeä osa isoa kokonaisuutta. Yrityksen tunnettuus ja sen kasvattaminen on aina monen tekijän summa, siksi käytämme displayn ja somen ohella myös erilaisia työpaikkaportaaleja.”

Kasvutavoite on jatkuva, samoin mainonta Sanoman kanavissa:

“Tekijöitä tarvitaan lisää ja kasvunvaraa löytyy. Jatkamme oman brändin tunnettuuden kasvattamista uusien potentiaalisten työntekijöiden keskuudessa, CPC on tähän mitä mainioin tapa. Ilman mainontaa tietoisuuden kasvattaminen pätevien tekijöiden keskuudessa on haastavaa, mikä pitää korjata, sillä mielellämme tarjoamme heille huipun työpaikan Mediconsultilla.”

Joko olet tutustunut digimainostajan helppoon valintaan? Sanoman Ad Manager on kotimainen mainonnan ostoalusta, jolla voit itse suunnitella ja ostaa digimainontaa esimerkiksi Ilta-Sanomiin, Helsingin Sanomiin ja Aamulehteen.

Tutustu Ad Manageriin täällä 

Sinua voisi kiinnostaa myös

  • Hammaslääkäriasema Helmiäinen otti Aamulehden natiiviartikkelit avuksi tunnettuuden kasvattamisessa

    Julkaistu
    18.9.2023

    ”Mainontaan laitettu raha on tullut asiakasvirtana moninkertaisesti takaisin”, kertoo Helmiäisen toimitusjohtaja Ville Männistö.

    Lue asiakastarina
  • Utö Akva -puuöljyn myynti tuplaantui monikanavaisella kampanjalla

    Julkaistu
    18.9.2023

    GVK Coating Technologyn kampanja koostui radion ohjelmayhteistyöstä, tv:stä ja digistä.

    Lue asiakastarina
  • L-Energyn verkkokaupan kävijämäärä ja myynti ampaisivat huikeaan kasvuun klikkipohjaisella bannerimainonnalla  

    Julkaistu
    14.9.2023

    Digimarkkinointi voi toimia äärimmäisen hyvin pienemmilläkin panostuksilla, huomasi L-Energyn toimitusjohtaja Juha Liimatta.

    Lue asiakastarina
  • Erikoisartikkeli ja Aku Ankka -liite – DNA tavoitti lapsiperheet laadukkailla sisällöillä

    Julkaistu
    13.9.2023

    ”Sanoman mediavalikko juuri tälle kohderyhmälle on vaikuttava”, sanoo markkinointipäällikkö Lotta Rechardt DNA:lta.

    Lue asiakastarina
  • Maj tavoitti kauneus- ja hyvinvointialan ammattilaiset tehokkaasti radio- ja digikampanjalla

    Julkaistu
    6.9.2023

    Tunnettuuden kasvu on näkynyt myös asiakasmäärissä.

    Lue asiakastarina
  • Markkinointitoimisto Kuuki tekee tulosta asiakkailleen Sanoma Ad Managerin avulla

    Julkaistu
    11.8.2023

    Sanoman verkostossa mainostaminen on tuonut lisää peittoa ja uusia kohdennusmahdollisuuksia muiden kanavien rinnalle.

    Lue asiakastarina
  • Monimediallinen kuntamarkkinoinnin kampanja houkutteli uusia yrittäjiä Savonlinnaan

    Julkaistu
    20.6.2023

    Radiota, tv:tä ja digiä yhdistänyt kampanja toi merkittävän kävijäpiikin Itä-Savon uusyrityskeskuksen sivuille.

    Lue asiakastarina
  • Markkinointitoimisto Parceron ja Sanoman välinen yhteistyö luo lisäarvoa asiakastyöhön

    Julkaistu
    17.5.2023

    Mainos- ja markkinointitoimistojen sekä Sanoman välinen yhteistyö pitää sisällään paljon muutakin kuin mediaostoja. Parceron kanssa se on ollut muun muassa yhdessä kehittymistä ja luovaa sparrausta.

    Lue asiakastarina
  • Radion ohjelmayhteistyö ja digikampanja toivat Epassille hurjan määrän liikennettä ja liidejä

    Julkaistu
    9.5.2023

    ”Kun katsoo näitä lukuja, on vaikea olla hymyilemättä”, sanoo Epassi Groupin markkinointijohtaja Aleksi Miikkulainen.

    Lue asiakastarina
  • Radiota, digiä ja liikkuvaa kuvaa yhdistänyt Finnkinon joulukampanja onnistui yli odotusten

    Julkaistu
    21.4.2023

    Monikanavainen kampanja vahvisti positiivista mielikuvaa ja kasvatti käyntiaikomuksia Finnkinolla.

    Lue asiakastarina
  • Kainuun pelastuslaitos erottui videon keinoin

    Julkaistu
    30.3.2023

    Rekrytointivideo tavoitti Ruudun kautta alueellisesti juuri oikean kohderyhmän.

    Lue asiakastarina
  • BookBeat kasvatti tunnettuuttaan äänikirjamarkkinoilla monikanavaisella mainonnalla

    Julkaistu
    20.3.2023

    BookBeat panosti monikanavaiseen mainontaan ja brändin tunnettuuden kasvattamiseen uusilla markkinoilla yhteistyössä Sanoman kanssa.

    Lue asiakastarina
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    010 80 80 85

    Arkisin klo 8-16

    Uudet mainostajat
    010 321 9400
    Arkisin klo 9-15

    0,0835 €/puhelu + 0,1669 €/min, sis. alv 24 %

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Evästekäytännöt
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2023 Sanoma Media Finland