Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Asiakastarinat

Näin Mediconsult Oy hyödyntää klikkipohjaista mainontaa potentiaalisten työntekijöiden rekrytoinnissa

Kuinka houkutella jo palkkalistoilla olevat, halutut ja hyvät ohjelmisto-osaajat uusiin töihin, kun heitä ei rekrysivustojen kautta tavoita? Mediconsult tunnisti tämän ongelman ja tajusi, että uudet tekijät pitää tavoittaa sieltä, missä he viettävät vapaa-aikaansa.
mediconsult_artikkeli
8.6.2022
Jaa:FacebookXLinkedin

Haaste: Mediconsultin tunnettuuden kasvattaminen uusien potentiaalisten työntekijöiden keskuudessa, jotka on vaikea tavoittaa vain perinteisten rekrytointisivujen kautta.

Ratkaisu: Klikkipohjainen CPC-kampanja, jolla rakennetaan Mediconsultin tunnettuutta ja kerrotaan avoinna olevista työpaikoista niissä kanavissa, missä potentiaaliset työntekijät viettävät aikaansa.

Mediconsult Oy on 100% suomalainen sote-alan järjestelmätoimittaja, jonka Mediconsult Saga® -tietojärjestelmäkokonaisuus on saanut avainlipputunnuksen. 

Vuonna 1975 perustettu perheyritys on kasvanut huimasti viimeisen kahden vuoden aikana: 100 uutta työntekijää on kuitenkin vasta alkua, kasvua haetaan voimakkaasti lisää. Tavoitetta tuetaan rekryilmoituksilla, joita näytetään klikkipohjaisen CPC-mainonnan avulla Sanoman kanavissa (HS.fi ja IS.fi).

CPC-kampanjalla on tavoitettu potentiaaliset työntekijät sieltä, missä he viettävät vapaa-aikaansa

“Kaikki lähti siitä, että halusimme toteuttaa Mediconsultille uudenlaisen display-kampanjan uusissa kanavissa. Sain tuttavalta vinkin Sanoman verkkokaupasta, josta klikkasin mainoskampanjan ostoskoriin”, yrityksen Talent Acquisition Specialist Ina Hollin kertoo.

Tavoitteena oli ja on edelleen Mediconsultin tunnettuuden kasvattaminen uusien potentiaalisten työntekijöiden keskuudessa. Haluttujen ja hyvien, jo palkkalistoilla olevien ohjelmisto-osaajien tavoittaminen ja houkuttelu uusiin töihin perinteisiä rekrytointisivustoja hyödyntäen on vaikeaa. Mediconsult tunnisti tämän ongelman sekä sen, että uudet tekijät pitää tavoittaa sieltä, missä he viettävät vapaa-aikaansa.

“Vaikka Mediconsult on tunnettu sote-alan toimijoiden ja ammattilaisten keskuudessa, moni it-osaaja ei ole kuullutkaan meistä. Lähdimme miettimään, miten voisimme tavoittaa tämän meille potentiaalisen ryhmän, josta voisimme rekrytä taloon uusia tekijöitä. Ratkaisuksi valittiin klikkipohjainen CPC-mainonta, jota pystytään näyttämään laajasti ja kohdennetusti toivotuilla alueilla.”

Klikkipohjainen mainonta on tärkeässä roolissa Mediconsultin tunnettuuden kasvattamista

Yrityksellä on vahva aie ja tarkoitus rakentaa tunnettuutta nimenomaan ohjelmistotalojen puolella. Klikkipohjainen CPC-mainonta sopii tähän tarkoitukseen erinomaisesti.

“Mediconsult ei suoraan kerro nimenä, mitä teemme. Sen vuoksi hyödynnämme CPC:tä tunnettuuden kasvattamisessa. Kerromme, keitä olemme ja mitä yrityksemme tekee. Tuomme itsemme uusien tekijöiden tietoisuuteen.”

Takana on jo kaksi pienempää ja yksi laajempi Sanoman kanssa toteutettu CPC-kampanja. Millaisia tuloksia ollaan ansaittu?

“Kävijämäärät nousevat kasvuun aina silloin, kun mainonta on päällä. Sitä emme kuitenkaan pysty todentamaan, kuinka monta hakijaa mainosten kautta on tullut, harva kun tekee työhakemusta siltä istumalta mainoksen nähtyään, vaikka meillä onkin CV:tön haku. Ja juuri tämän vuoksi ajattelemme CPC-mainokset nimenomaan kattomarkkinointina, eli panostamme jatkuvasti yrityksen tunnettuuden kasvuun. Ilman sitä uudet tekijät eivät tiedä meistä.”

Mediconsult siis toteuttaa klikkipohjaista CPC-mainontaa ennen kaikkea kattomarkkinoinnin vuoksi.

“Kattomarkkinoinnin vuoksi, kyllä, mutta myös siksi, että Sanoman kautta ansaittu näkyvyys on ollut suurempaa kuin muualta hankittuna. Yhteistyö on toiminut hyvin ja ollut hyvin opettavaista. Olemme saaneet tukea ja apua, ja rekrymainoskampanjat on saatu pyörimään nopeasti. Lisäksi datan avulla olemme pystyneet tekemään päätöksiä siitä, missä ja miten mainontaa kannattaa jatkossa näyttää ja käyttää. Tämä on vielä tällaista kokeilua, ja aika näyttää, miten kaikki lopulta toimii.”

Työpaikat täyttyvät ja kasvuvaraa löytyy silti

Molemminpuolinen luottamus ja asiantuntijuus vahvistaa yhteistyötä:

“Yhteistyömme jatkuu kaiken muun tekemisen ohella: vastaamme itse sosiaalisen median mainonnasta ja kaikkien mainosten visuaalisuudesta. Sanoman kanssa toteutettava CPC-mainonta on kuitenkin tärkeä osa isoa kokonaisuutta. Yrityksen tunnettuus ja sen kasvattaminen on aina monen tekijän summa, siksi käytämme displayn ja somen ohella myös erilaisia työpaikkaportaaleja.”

Kasvutavoite on jatkuva, samoin mainonta Sanoman kanavissa:

“Tekijöitä tarvitaan lisää ja kasvunvaraa löytyy. Jatkamme oman brändin tunnettuuden kasvattamista uusien potentiaalisten työntekijöiden keskuudessa, CPC on tähän mitä mainioin tapa. Ilman mainontaa tietoisuuden kasvattaminen pätevien tekijöiden keskuudessa on haastavaa, mikä pitää korjata, sillä mielellämme tarjoamme heille huipun työpaikan Mediconsultilla.”

Joko olet tutustunut digimainostajan helppoon valintaan? Sanoman Ad Manager on kotimainen mainonnan ostoalusta, jolla voit itse suunnitella ja ostaa digimainontaa esimerkiksi Ilta-Sanomiin, Helsingin Sanomiin ja Aamulehteen.

Tutustu Ad Manageriin täällä 

Tagit

Ad Manager Työnantajamielikuva Digiratkaisut

Sinua voisi kiinnostaa myös

  • Kilpailuetua strategisesta kumppanuudesta

    Julkaistu
    10.11.2025
    Kun tavoitteena on vaikuttava ja kohdennettu markkinointi, Aava & Bang luottaa Sanoman asiantuntemukseen. Yhteistyö tiivistyy entisestään Sanoma Agency Partner -kumppanuuden myötä.
    Lue asiakastarina
  • Juhla Mokka ilahdutti arkeen palaavia – monikanavainen kampanja ylitti odotukset

    Julkaistu
    5.11.2025
    Suomalaiset palasivat töihin kahvin voimalla. Monikanavainen kampanja kasvatti brändin näkyvyyttä ja tunnettuutta – ja toi hymyn huulille.
    Lue asiakastarina
  • Kun somemainonta ei riitä – Soldout Management löysi vaihtoehdon Sanomalta

    Julkaistu
    4.11.2025
    Kun tavoitteena on saada artistien kiertueet loppuunmyydyiksi, tarvitaan tarkkaa kohdentamista ja nopeaa reagointia. Soldout Management hyödyntää Sanoma Ad Manageria keikkojen ennakkomarkkinoinnissa. “Näyttökertoja tulee paljon, ja kampanjoita on helppo toteuttaa”, kiittää Aku Oikari.
    Lue asiakastarina
  • Kolmen uutuusoluen sarja löysi ostajakuntansa Sanoma kanavien kautta: ”Luvut ovat olleet huimia”

    Julkaistu
    30.10.2025
    Kuopiolainen pienpanimo Rock Paper Scissors (RPS) Brewing Co hyödynsi Sanoman monikanavaista markkinointia uutuusoluiden lanseeraamiseen.
    Lue asiakastarina
  • Hautausalan yrityksestä tehtiin tutumpi natiiviartikkeleiden avulla: ”Pystymme kertomaan laajemmin, mitä teemme”

    Julkaistu
    27.10.2025
    Oulussa toimivan J. Ala-Ahon Hautaustoimiston markkinointiin haluttiin löytää uusi näkökulma – jotain, mitä muut alan toimijat eivät ole tehneet. Menetelmäksi valikoitui Sanoman natiivimainonta, joka ylitti pienyrittäjän odotukset.
    Lue asiakastarina
  • Sanoma laittoi Pakkausteippi.fi:n mainonnan kuntoon: ”Kun sen hoitaa ammattilainen, siinä säästyy rahaa”

    Julkaistu
    24.10.2025
    Pakkausteippi.fi-verkkokauppa löysi uusia B2B-asiakkaita Sanoman Kasvupalvelun avulla. Google-mainonta ja uudelleenmarkkinointi osoittautuivat toimivaksi kokonaisuudeksi.
    Lue asiakastarina
  • Sporttikoneen ja Sanoman yhteistyö on tuonut näkyvyyttä ja vilskettä kivijalkamyymälöihin

    Julkaistu
    17.10.2025
    Alueellista digimainontaa, radioa, natiivimainontaa ja Google-markkinointia yhdistänyt tuloksellinen kokonaisuus on kasvattanut tietoisuutta Sporttikoneesta.
    Lue asiakastarina
  • Finnlinesin oivaltava kampanja puhuttelee heitä, jotka eivät koe olevansa risteilyihmisiä

    Julkaistu
    16.10.2025
    Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Finnlinesin humoristinen kampanja rikkoo yleisiä käsityksiä risteilyistä.
    Lue asiakastarina
  • Henkilöstöpalvelu Grouppro on saanut tuloksellista näkyvyyttä Sanoman medioissa

    Julkaistu
    14.10.2025
    Alueellista tv-, radio- ja digimainontaa Sanoman kanavissa sisältävä kokonaisuus on vahvistanut yrityksen läsnäoloa alueella ja tuonut kävijöitä kotisivuille.
    Lue asiakastarina
  • Päämajakaupunki Mikkeli hurmasi vaikuttavalla kampanjalla – matkustusaikeet kasvoivat huimat 485 %

    Julkaistu
    2.10.2025
    Sanoman kanssa toteutettu monimediallinen, natiivi-, digi- ja radiomainontaa sekä vaikuttajayhteistyötä yhdistänyt kampanja nosti Mikkelin historian ja kulttuurin uudella tavalla esiin. Kampanja vahvisti kaupungin brändiä valtakunnallisesti ja jätti muistijäljen.
    Lue asiakastarina
  • Ekologisten pesuaineiden verkkokauppa tavoitti uusia asiakkaita Kasvupalvelun avulla: ”Sanoman asiantuntijat ovat velhoja”

    Julkaistu
    26.9.2025
    Sanoman Kasvupalvelu on tukenut ekologisia pesuaineita valmistavan perheyrityksen kasvua. Ole Hyvä Luonnontuote Oy on saavuttanut brändinäkyvyyttä ja kasvattanut verkkokaupan myyntiä.
    Lue asiakastarina
  • Teatterin taikaa digipinnoilla – video toi Helene-näytelmän mainontaan uuden ulottuvuuden

    Julkaistu
    24.9.2025
    Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Tampereen Työväen Teatterin videototeutus pysähdytti uutisvirrassa.
    Lue asiakastarina
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Ajankohtaista
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Yhteystiedot
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    Arkisin klo 8-16

    yrityspalvelu@sanoma.fi

    010 80 80 85

    Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2025 Sanoma Media Finland