Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Asiakastarinat

Tapahtumakumppanuus Suomipop-festivaalin kanssa toi taksiyritykselle toivottua näkyvyyttä

Kumppanuus oli niin onnistunut, että Otaxin toimitusjohtaja Ville-Veikko Pohjola haluaa toteuttaa sen ensi kesänä uudestaan. Sitä odotellessa Pohjois-Pohjanmaalla toimiva taksiyritys tekee Sanoman kanavissa kohdennettua digimainontaa.
8.10.2024
Jaa:FacebookXLinkedin

”Taksi ei enää toimi ja ole niin luotettava kuin aikaisemmin. Mieluummin kävelen kuin tilaan taksin.”  Näitä lausahduksia oululaisen Otaxin toimitusjohtaja Ville-Veikko Pohjola on saanut kuulla vuonna 2018 toteutuneen taksiuudistuksen jälkeen monta kertaa – omasta mielestään ihan liian monta. Uudistunut taksilaki muutti yli sata vuotta toimineen Otaxin toimintaympäristöä merkittävästi. Kun ala vapautui ja regulaatio poistui, lähes kuka tahansa on voinut työskennellä taksinkuljettajana.  

”Alalle on tullut vaikka minkälaista toimijaa niin osaamisen, kaluston kuin ongelmatilanteiden ratkaisunkin suhteen. Olemme joutuneet miettimään koko liiketoimintaamme ja markkinointiamme uudella tavalla ja tehneet paljon laatu- ja mielikuvanrakennustyötä”, Pohjola kertoo.

Tilanne on hänen mukaansa Otaxille kiusallinen, sillä yritys on aina panostanut laatuun ja luotettavuuteen.  

Takana pitkä yhteistyö Sanoman kanssa

Otaxi on kotimainen, Pohjois-Pohjanmaan alueella toimiva taksiyritys. Sen palveluksessa on noin 700 autoa ja satoja ammattikuskeja.

Ville-Veikko Pohjola kertoo, että Otaxi on toiminta-alueellaan hyvin näkyvä brändi. Yritys on tehnyt yhteistyötä Sanoman kanssa jo pitkään. Kokeiltu on muun muassa radio- ja televisiomainontaa sekä kohdennettua digimainontaa, kuten bannereita ja natiiviartikkeleita.

”Meillä ei itsellämme ole markkinointiosaamista. Siksi on hyvä, että kumppaninamme on taho, jolla on tarjota näkyvyyttä monenlaisessa mediassa. Sanoman kanavista tavoitamme erilaisia kohderyhmiä, ja meille raportoidaan tarkasti, miten mainontaamme on reagoitu”, Pohjola sanoo.  

Oulussa järjestettävän Suomipop-festivaalin kumppanina Otaxi on toiminut jo vuosia. Kyseessä on Sanoma-konsernin järjestämä festivaali. ”Meidän täytyy olla siellä, missä ihmiset ovat. Kun toiminta-alueellamme järjestetään kesätapahtumia, pyrimme olemaan näkyvästi läsnä”, Pohjola kertoo.

Tapahtumakumppanuudella viestittiin luotettavuutta ja saavutettavuutta

Viime kesänä Otaxin ja Suomipop-festivaalin tapahtumakumppanuus toteutettiin entistä systemaattisemmin, Pohjola kertoo. Taksiyritys teki tapahtumakumppanuuteen liittyen myös omia toimenpiteitään, jotka lisäsivät kumppanuudesta saatua hyötyä.

Otaxi pystytti heti uloskäyntiportin ulkopuolelle taksitolppana toimineen teltan, jossa asiakaspalvelijat tilasivat festivaalivieraille takseja ja jakoivat yön uuvuttamille juhlijoille karkkia. Festivaalialueelle pystytetyt banderollit ohjasivat vieraat suoraan taksitolpalle.

Kumppanuus sisälsi näkyvyyden lavarakenteiden digitaalisissa näytöissä sekä logonäkyvyyden Suomipop-festivaalin sivustolla, jossa kerrottiin myös, missä päin aluetta Otaxin tolppa sijaitsee.  

”Halusimme viestiä, että tarjoamme luotettavan ja saavutettavan taksikyydin helposti”, Pohjola kertoo.

Otaxi ja Sanoma myös vaihtoivat näkyvyyttä: taksiautojen kylkiin teipattiin mainoksia festivaalista ja Otaxi arpoi festarilippuja omissa somekanavissaan.

Pelkkää positiivisista palautetta kumppanuudesta

Otaxi halusi tapahtumakumppanuudella tavoittaa järkevällä budjetilla mahdollisimman suuren määrän ihmisiä. Siinä onnistuttiin, Pohjola sanoo. Varsinaisia numeerisia tavoitteita kumppanuudelle ei asetettu, mutta Pohjolan mukaan kyytien määrä yllätti positiivisesti.

Hän kertoo luottaneensa – ja luottavansa edelleen – Sanoman asiantuntemukseen sen suhteen, millaisia markkinointitoimenpiteitä kannattaa kussakin tilanteessa tehdä.  

”Olemme yleensä lähteneet siitä, että minulla on tietty budjetti ja Sanoman edustaja kertoo, mikä on parasta, mitä sillä rahalla voi saada.”

Pohjola kiittelee, että Suomipop-tapahtumakumppanuus pystyttiin räätälöimään sellaiseksi, että se palveli Otaxin tarpeita mahdollisimman hyvin.

”Sanomalta löytyi notkeutta muokata heidän alkuperäisestä ehdotuksestaan meidän tarpeisiimme sopiva paketti. Meitä kuunneltiin, eikä kyseessä ollut pakkomyynti tai ota tai jätä -tyyppinen myynti. Myös kaikki käytännön asiat hoituivat todella sujuvasti.”

Niin sujuvasti, että Pohjolan ajatukset ovat jo ensi kesässä. ”Me haluamme tehdä tämän yhteistyön uudelleen! Saimme asiakkailta pelkästään positiivista palautetta.”

Ensi kesään saakka ei kuitenkaan tarvitse odotella nähdäkseen Otaxin Sanoman kanavissa. Otaxin mainontaa pyörii siellä nimittäin paraikaa, Pohjola kertoo.

”Nyt teemme bannerimainontaa ja muuta digimainontaa, joka on kohdistettu toiminta-alueellemme Pohjois-Pohjanmaalle.”

Tutustu aluemainonnan ratkaisuihin valitsemalla ensin oma alueesi kartalta.

Alueellinen mainonta

Millainen mainoskampanja sinulle saisi olla? 

Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

Suunnitellaan sinulle toimiva ratkaisu yhdessä.

Ota yhteyttä

Tagit

Digiratkaisut Tapahtumat

Sinua voisi kiinnostaa myös

  • Kissoissa on asennetta – PrimaCatin monimediallinen kampanjakokonaisuus aktivoi kissaihmisiä

    Julkaistu
    14.11.2025
    Festarikumppanuus, radiopromootio sekä digi- ja ulkomainonta yhdistyivät normit haastavaksi konseptiksi.
    Lue asiakastarina
  • Kilpailuetua strategisesta kumppanuudesta

    Julkaistu
    10.11.2025
    Kun tavoitteena on vaikuttava ja kohdennettu markkinointi, Aava & Bang luottaa Sanoman asiantuntemukseen. Yhteistyö tiivistyy entisestään Sanoma Agency Partner -kumppanuuden myötä.
    Lue asiakastarina
  • Pirkan monikanavainen kesäkampanjointi kasvatti myyntiä ja brändimittareita

    Julkaistu
    6.11.2025
    Radiopromootiot, festivaaliyhteistyö ja vaikuttajat toivat hienoa näkyvyyttä Pirkka-brändille.
    Lue asiakastarina
  • Juhla Mokka ilahdutti arkeen palaavia – monikanavainen kampanja ylitti odotukset

    Julkaistu
    5.11.2025
    Suomalaiset palasivat töihin kahvin voimalla. Monikanavainen kampanja kasvatti brändin näkyvyyttä ja tunnettuutta – ja toi hymyn huulille.
    Lue asiakastarina
  • Kun somemainonta ei riitä – Soldout Management löysi vaihtoehdon Sanomalta

    Julkaistu
    4.11.2025
    Kun tavoitteena on saada artistien kiertueet loppuunmyydyiksi, tarvitaan tarkkaa kohdentamista ja nopeaa reagointia. Soldout Management hyödyntää Sanoma Ad Manageria keikkojen ennakkomarkkinoinnissa. “Näyttökertoja tulee paljon, ja kampanjoita on helppo toteuttaa”, kiittää Aku Oikari.
    Lue asiakastarina
  • Kolmen uutuusoluen sarja löysi ostajakuntansa Sanoma kanavien kautta: ”Luvut ovat olleet huimia”

    Julkaistu
    30.10.2025
    Kuopiolainen pienpanimo Rock Paper Scissors (RPS) Brewing Co hyödynsi Sanoman monikanavaista markkinointia uutuusoluiden lanseeraamiseen.
    Lue asiakastarina
  • Hautausalan yrityksestä tehtiin tutumpi natiiviartikkeleiden avulla: ”Pystymme kertomaan laajemmin, mitä teemme”

    Julkaistu
    27.10.2025
    Oulussa toimivan J. Ala-Ahon Hautaustoimiston markkinointiin haluttiin löytää uusi näkökulma – jotain, mitä muut alan toimijat eivät ole tehneet. Menetelmäksi valikoitui Sanoman natiivimainonta, joka ylitti pienyrittäjän odotukset.
    Lue asiakastarina
  • Sanoma laittoi Pakkausteippi.fi:n mainonnan kuntoon: ”Kun sen hoitaa ammattilainen, siinä säästyy rahaa”

    Julkaistu
    24.10.2025
    Pakkausteippi.fi-verkkokauppa löysi uusia B2B-asiakkaita Sanoman Kasvupalvelun avulla. Google-mainonta ja uudelleenmarkkinointi osoittautuivat toimivaksi kokonaisuudeksi.
    Lue asiakastarina
  • Sporttikoneen ja Sanoman yhteistyö on tuonut näkyvyyttä ja vilskettä kivijalkamyymälöihin

    Julkaistu
    17.10.2025
    Alueellista digimainontaa, radioa, natiivimainontaa ja Google-markkinointia yhdistänyt tuloksellinen kokonaisuus on kasvattanut tietoisuutta Sporttikoneesta.
    Lue asiakastarina
  • Finnlinesin oivaltava kampanja puhuttelee heitä, jotka eivät koe olevansa risteilyihmisiä

    Julkaistu
    16.10.2025
    Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Finnlinesin humoristinen kampanja rikkoo yleisiä käsityksiä risteilyistä.
    Lue asiakastarina
  • Henkilöstöpalvelu Grouppro on saanut tuloksellista näkyvyyttä Sanoman medioissa

    Julkaistu
    14.10.2025
    Alueellista tv-, radio- ja digimainontaa Sanoman kanavissa sisältävä kokonaisuus on vahvistanut yrityksen läsnäoloa alueella ja tuonut kävijöitä kotisivuille.
    Lue asiakastarina
  • Päämajakaupunki Mikkeli hurmasi vaikuttavalla kampanjalla – matkustusaikeet kasvoivat huimat 485 %

    Julkaistu
    2.10.2025
    Sanoman kanssa toteutettu monimediallinen, natiivi-, digi- ja radiomainontaa sekä vaikuttajayhteistyötä yhdistänyt kampanja nosti Mikkelin historian ja kulttuurin uudella tavalla esiin. Kampanja vahvisti kaupungin brändiä valtakunnallisesti ja jätti muistijäljen.
    Lue asiakastarina
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Ajankohtaista
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Yhteystiedot
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    Arkisin klo 8-16

    yrityspalvelu@sanoma.fi

    010 80 80 85

    Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2025 Sanoma Media Finland