Oulun Keilahalli kolminkertaisti yritysasiakkaidensa määrän natiivimainonnalla
Oulun Keilahallin toimitusjohtaja Mikko Lahtelan mukaan talouden turbulenssi näkyy yrittäjän arjessa. Vuosia ei pysty vertaamaan toisiinsa, kun heti korona-ajan jälkeen siirryttiin maailmanlaajuisiin kriiseihin ja epävarmaan taloustilanteeseen.
Oulun Keilahalli on tehnyt Sanoman kanssa yhteistyötä vuoden verran. Kokonaisuus sisältää Google-näkyvyyttä, natiivimainontaa ja aluekohdennettua klikkipohjaista digimainontaa Sanoman verkostossa.
Natiivimainonnalla piikki kävijävirtaan
Kävijävirrassa vuoden varrella näkyy yksi erittäin positiivinen piikki.
”Natiiviartikkelin julkaisun jälkeen viime toukokuussa myynti kasvoi todella voimakkaasti. Yritysasiakkaita oli kolminkertainen määrä normaaliin verrattuna. Myynnin kasvu oli parikymmentä prosenttia”, Lahtela kertoo.
Sanoma Content Studion tuottama ensimmäinen artikkeli toimi toukokuussa niin hyvin, että syyskuun alussa julkaistiin toinen, pikkujoulukauden lähestymisestä muistuttava natiiviartikkeli.
Aluekohdennettu digimainonta on tavoittanut erittäin hyvin alle 55-vuotiaita. Alle 35-vuotiaat ovat suurin ikäkorostuma suhteessa Sanoman verkoston keskiarvoon.
Sanoman vahvuutena Lahtela pitää laajasti myös Oulun seudulla tavoittavia medioita, kuten IS.fi:tä. Yhteistyö Sanoman kanssa on hänen mukaansa ollut helppoa ja sujuvaa.
”Yhteyshenkilömme Pekka Ryynänen on tavoitettavissa aina kun tarvitaan. Tänäänkin jo tullut useampia viestejä”, Lahtela naurahtaa.
Sosiaalisen median kanavien lisäksi Sanoma on Oulun Keilahallin ainut markkinointikumppani.
”Printti-ilmoittelua meillä ei ole. Oulun Kärpät -aiheisessa podcastissa olemme mukana.”
Millainen mainoskampanja sinulle saisi olla?
Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.
Suunnitellaan sinulle toimiva ratkaisu yhdessä.