Lehtiuutuudet HS Helsinki, HS Espoo ja HS Vantaa tarjoavat tarinoita kotikaupungista

HS-paikalliset
Helsingin Sanomien uudet, 16.1. ensimmäistä kertaa ilmestyneet paikalliset lehdet HS Helsinki, HS Espoo ja HS Vantaa tarjoavat juttuja ihmisten arjesta, tarinoilta täältä, kuten lehtien slogan kuuluu.

Paikallisuus kiinnostaa. Tämän osoittaa se, että HS:n kaupunkitoimituksen tekemien juttujen käyntimäärät verkossa ovat kymmenkertaistuneet viimeisen parin vuoden aikana. Paikallisia aiheita koskevat jutut löytyvät myös usein HS:n luetuimpien juttujen listalta.

”Olemme löytäneet paikallisjournalismiin aidosti puhuttelevan tekemisen tavan. Uusien lehtien myötä kasvatamme paikallisten juttujen määrää ja pureudumme yhä lähemmäs ruohojuuritasoa”, paikallisuutisista vastaavan toimituksen esimies Riku Jokinen kertoo.  

Lehtien keskeisiin aihepiireihin kuuluvat henkilöjuttujen lisäksi paikalliset rakennukset, paikallisnostalgia, kaupunkitarinat ja liikenne. Lehtien pääjutut julkaistaan ensin painetussa versiossa ja myöhemmin HS.fi:ssä.   

HS Helsinki, HS Espoo ja HS Vantaa tavoittavat pääkaupunkiseudulla arviolta 550 000 lukijaa.

”Tekemämme tutkimuksen* mukaan lukijoiden suhde mainontaan on paikallisjournalismin kontekstissa positiivinen, ja ryhmäkeskusteluiden perusteella paikallisista palveluista sekä lähikauppojen tarjouksista kaivataan tietoa. Uuden lehtiperheen lanseeraus kertoo vahvasta uskostamme laadukkaan kotiin kannetun sisällön tehoon”, Sanoman uutismedioiden mainosratkaisujen kehittämisestä vastaava Pietari Korhonen toteaa.

Näköislehdet julkaistaan keskiviikkoisin klo 17 mennessä:

HS.fi/helsinki
HS.fi/espoo
HS.fi/vantaa

* Tutkimus toteutettiin Norstat-paneelissa. Kohderyhmänä olivat pääkaupunkiseudun taloudet, joissa ei ole mainoskieltoa. Tutkimukseen vastasi 612 kuluttajaa.

HS Espoo, HS Vantaa ja HS Helsinki keskittyvät kertomaan paikallisia tarinoita oman kaupunkinsa ja sen kaupunginosien asioista, tapahtumista ja ihmisistä. Lehdet jaetaan pääkaupunkiseudun koteihin keskiviikkoisin ilmaisjakeluna. Torstaisin Helsingin Sanomien tilaajat saavat lehden liitteenä painetun Hesarin välissä. Mainostajille ne tarjoavat pääkaupunkiseudun tavoittavimman mediavaihtoehdon.

Lue myös: Riku Jokinen: ”Paikallisjournalismi kiinnostaa aidosti”

Katso HS monikanavaisten ratkaisujen aineisto-ohjeet