Kasper Kahila, Radio & Events Business Manager: ”Hyödynnä radion monipuoliset mahdollisuudet”

Kasper Kahila
"Haluamme auttaa markkinoijia ymmärtämään äänen ja audion monipuoliset mahdollisuudet, jotta he olisivat valmiita uuteen audion aikakauteen", Kasper Kahila sanoo.

Kasper Kahila, miksi markkinoijan kannattaa valita Sanoma? 

”Olemme kuunneltavan sisällön markkinajohtaja alle 55-vuotiaiden suomalaisen parissa. Markkinoijalle tämä tarkoittaa tehokkaampia ja tavoittavimpia kampanjoita. Suomen suosituimmalla kaupallisella podcast-palvelu Suplalla saamme kampanjalle lisää huomioarvoa. Kun kuuntelet valitsemaasi sisältöä kuulokkeet päässä, kuuntelet keskittyneemmin. Uskomme, että radion kuunteluun käytetty aika pysyy samana, mutta kokonaiskuuntelua kasvattaa audiopalvelujen nopeasti kasvava käyttö. Haluamme auttaa markkinoijia ymmärtämään äänen ja audion monipuoliset mahdollisuudet, jotta he olisivat valmiita uuteen audion aikakauteen.

Sanoman datatyökalujen avulla saadaan lisää vaikuttavuutta myös radio- ja audiomainonnan suunnitteluun. Asiakkaan verkkosivujen kävijädataa voidaan esimerkiksi yhdistää Suplan kuunteludataan, ja tätä tietoa voidaan hyödyntää radiokampanjoiden suunnittelussa. Audiomainonnasta on tullut entistä kohdennettavampaa ja sitä pystyy kohdistamaan kiinnostuksen ja kontekstin mukaan.”

Mitä uutta mainostajalle on tarjolla?

”Uutena on tulossa mainonnan reaaliaikaisuus. Tulevaisuudessa myös radiomainontaa voidaan kohdentaa esimerkiksi sään mukaan ja muuttaa kampanjaa nopeasti haluttuun suuntaan. Kehitämme ostoliittymäämme palvelemaan entistä paremmin myös audion saralla esimerkiksi kehittämällä radio- ja audiomainonnan yhteisostamista helposti yhdestä paikasta.

Kohtaamiset ovat megatrendi maailmalla. Nelonen Media Liven myötä tapahtumat ovat tulleet osaksi tarjoamaamme. Spottimainontaan voi yhdistää dataratkaisujen, sisältöyhteistyön, vaikuttajamarkkinoinnin, sosiaalisen median näkyvyyden ja natiivimainonnan lisäksi näkyvyyttä festivaaleilla, keikoilla ja muissa tapahtumissa.”      

Kasper Kahilan vinkit vaikuttavaan markkinointiviestintään:

Radion rooli korostuu taktisen mainonnan lisäksi myös brändimainonnassa. Radio on perinteisesti koettu hyvin taktiseksi mediaksi: houkuttelemaan asiakkaita myymälään tai verkkokauppaan. Tavoittavana ja kustannustehokkaana mediana radio sopii erittäin hyvin myös brändin rakentamiseen, ja tämä rooli tulee korostumaan entisestään.

Hyödynnä datan monipuolisia mahdollisuuksia. Datan avulla pystymme muodostamaan eri intressikohderyhmiä radiomainontaan. Pystymme myös valitsemaan tarkemmin, mitkä kanavat ja slotit ovat relevantteja asiakkaalle niin taktiseen mainontaan kuin erilaisille erikoisratkaisuille.

Hanki audiolla lisää huomioarvoa. Suomen suosituin podcast-palvelu Supla kasvattaa toistoa edelläkävijöiden keskuudessa ja lisää kampanjoihin huomioarvoa. Suosittelen opettelemaan ja ottamaan oppeja audion käytöstä jo nyt, jotta tekeminen olisi tulevaisuudessa helpompaa.