Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Ajankohtaista

Kasper Kahila, Radio & Events Business Manager: ”Hyödynnä radion monipuoliset mahdollisuudet”

"Haluamme auttaa markkinoijia ymmärtämään äänen ja audion monipuoliset mahdollisuudet, jotta he olisivat valmiita uuteen audion aikakauteen", Kasper Kahila sanoo.
Kasper Kahila
28.2.2019
Jaa:FacebookXLinkedin

Kasper Kahila, miksi markkinoijan kannattaa valita Sanoma? 

”Olemme kuunneltavan sisällön markkinajohtaja alle 55-vuotiaiden suomalaisen parissa. Markkinoijalle tämä tarkoittaa tehokkaampia ja tavoittavimpia kampanjoita. Suomen suosituimmalla kaupallisella podcast-palvelu Suplalla saamme kampanjalle lisää huomioarvoa. Kun kuuntelet valitsemaasi sisältöä kuulokkeet päässä, kuuntelet keskittyneemmin. Uskomme, että radion kuunteluun käytetty aika pysyy samana, mutta kokonaiskuuntelua kasvattaa audiopalvelujen nopeasti kasvava käyttö. Haluamme auttaa markkinoijia ymmärtämään äänen ja audion monipuoliset mahdollisuudet, jotta he olisivat valmiita uuteen audion aikakauteen.

Sanoman datatyökalujen avulla saadaan lisää vaikuttavuutta myös radio- ja audiomainonnan suunnitteluun. Asiakkaan verkkosivujen kävijädataa voidaan esimerkiksi yhdistää Suplan kuunteludataan, ja tätä tietoa voidaan hyödyntää radiokampanjoiden suunnittelussa. Audiomainonnasta on tullut entistä kohdennettavampaa ja sitä pystyy kohdistamaan kiinnostuksen ja kontekstin mukaan.”

Mitä uutta mainostajalle on tarjolla?

”Uutena on tulossa mainonnan reaaliaikaisuus. Tulevaisuudessa myös radiomainontaa voidaan kohdentaa esimerkiksi sään mukaan ja muuttaa kampanjaa nopeasti haluttuun suuntaan. Kehitämme ostoliittymäämme palvelemaan entistä paremmin myös audion saralla esimerkiksi kehittämällä radio- ja audiomainonnan yhteisostamista helposti yhdestä paikasta.

Kohtaamiset ovat megatrendi maailmalla. Nelonen Media Liven myötä tapahtumat ovat tulleet osaksi tarjoamaamme. Spottimainontaan voi yhdistää dataratkaisujen, sisältöyhteistyön, vaikuttajamarkkinoinnin, sosiaalisen median näkyvyyden ja natiivimainonnan lisäksi näkyvyyttä festivaaleilla, keikoilla ja muissa tapahtumissa.”      

Kasper Kahilan vinkit vaikuttavaan markkinointiviestintään:

Radion rooli korostuu taktisen mainonnan lisäksi myös brändimainonnassa. Radio on perinteisesti koettu hyvin taktiseksi mediaksi: houkuttelemaan asiakkaita myymälään tai verkkokauppaan. Tavoittavana ja kustannustehokkaana mediana radio sopii erittäin hyvin myös brändin rakentamiseen, ja tämä rooli tulee korostumaan entisestään.

Hyödynnä datan monipuolisia mahdollisuuksia. Datan avulla pystymme muodostamaan eri intressikohderyhmiä radiomainontaan. Pystymme myös valitsemaan tarkemmin, mitkä kanavat ja slotit ovat relevantteja asiakkaalle niin taktiseen mainontaan kuin erilaisille erikoisratkaisuille.

Hanki audiolla lisää huomioarvoa. Suomen suosituin podcast-palvelu Supla kasvattaa toistoa edelläkävijöiden keskuudessa ja lisää kampanjoihin huomioarvoa. Suosittelen opettelemaan ja ottamaan oppeja audion käytöstä jo nyt, jotta tekeminen olisi tulevaisuudessa helpompaa.

Tagit

Audio & radio
Sanoma

Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

Closure

  • Etusivu
  • Ajankohtaista
  • Alueellinen mainonta
  • Asiakastarinat
  • Mediat ja palvelut
  • Tietopankki
  • Suunnittelijan työkalut
  • Osta mainontaa
  • Yhteystiedot
  • Ota yhteyttä

Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
Arkisin klo 8-16

yrityspalvelu@sanoma.fi

010 80 80 85

Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

  • Facebook
  • Linkedin

Footer menu

  • Tietosuoja
  • Responsible Disclosure Statement

©2025 Sanoma Media Finland