Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Ajankohtaista
  3. Näkemyksiä markkinoinnista

Sanoma tutki: digimarkkinointi on tehokas keino brändin rakentamiseen

Digikampanjoiden vaikuttavuus tehostuu, kun ne kohdennetaan oikein ja lisätään toistomääriä. Sanoman tekemä tutkimus vaikuttavasta digimarkkinoinnista on yksi Pohjoismaiden suurimpia.
Vaikuttavan markkinoinnin tutkimus
12.3.2019
Jaa:FacebookXLinkedin

Sanoma Media Finland tutki, miten vahva vaikutus digimarkkinoinnilla on kuluttajan ja brändin suhteeseen, eli tunnettuuteen, harkintaan, preferenssiin ja ostoaikeeseen. Vuoden 2018 aikana Sanoman verkostossa tutkittiin yli 200 markkinointikampanjaa yhteistyössä ruotsalaisen tutkimustoimisto Brand Metricsin kanssa. Yksi tutkimuksen päälöydöksistä oli, että digimarkkinointi vaikuttaa kaikkiin brändimittareihin oletettua tehokkaammin.  Kampanjoiden vaikuttavuus tehostuu merkittävästi, kun kohdennettuun kampanjaan yhdistetään toistomäärien kasvattaminen.

Tutkimuksessa oli mukana sekä brändi- että taktisia kampanjoita tunnetuilta brändeiltä ja uusilta markkinoijilta. Tutkimukseen vastasi 92 022 suomalaista.

”Tarjoamme tutkittua tietoa digitaalisen markkinoinnin vaikuttavuudesta ja siitä, mitkä markkinointiratkaisut toimivat markkinoijan eri tarpeisiin. Tutkimuksen tulokset osoittavat vahvasti, että digitaalisen markkinoinnin rooli markkinoijan paletissa on tärkeä. Selvää on myös, että kohdentaminen datan avulla kannattaa. Pystymme tarjoamaan markkinoijille entistä parempia ja räätälöidympiä kohdentamisratkaisuja juuri heitä kiinnostaviin kohderyhmiin”, toteaa Sanoma Media Finlandin Head of Digital Tero Tiainen. Sanoma aikoo jatkaa tutkimushanketta myös tänä vuonna.

Tutkimuksen kolme päälöydöstä ovat

  • Digimarkkinointi laadukkaassa mediaympäristössä rakentaa brändiä erittäin tehokkaasti. Digitaalinen markkinointi vaikuttaa merkittävästi kaikkiin brändimittareihin: tunnettuuteen, harkintaan, preferenssiin ja ostoaikeeseen.
  • Kohdennettu digimarkkinointi on tehokkaampaa. Kohdennetut kampanjat toimivat ostoprosessin kaikissa vaiheissa kohdentamattomia tehokkaammin. CTR yksin ei ole relevantti mittari digikampanjalle!
  • Digikampanjoiden toistomääriä nostamalla kampanjan teho paranee merkittävästi. Brändimittareiden kannalta optimaalinen toistomäärä on sekä mobiilissa että desktopissa 6-9. Vaikuttavuus tehostuu, kun kohdennettuun kampanjaan yhdistetään toistomäärien kasvattaminen ja mediaympäristö valitaan oikein.

Digimarkkinointi oli euroissa mitattuna vuoden 2018 suurin mediaryhmä yli 34 prosentin osuudellaan.  Mediamainonnan määrä kääntyi 2,3 %:n nousuun vuonna 2018 ja oli yhteensä noin 1 246 miljoonaa euroa.

Lue lisää Sanoman digimarkkinoinnin ratkaisuista

Tagit

Digiratkaisut Tutkittua
Sanoma

Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

Closure

  • Etusivu
  • Ajankohtaista
  • Alueellinen mainonta
  • Asiakastarinat
  • Mediat ja palvelut
  • Tietopankki
  • Suunnittelijan työkalut
  • Osta mainontaa
  • Yhteystiedot
  • Ota yhteyttä

Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
Arkisin klo 8-16

yrityspalvelu@sanoma.fi

010 80 80 85

Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

  • Facebook
  • Linkedin

Footer menu

  • Tietosuoja
  • Responsible Disclosure Statement

©2025 Sanoma Media Finland