Mainonnan ostoalusta Sanoma Ad Manager uudistuu

Sanoma Ad Managerista saa jatkossa ostaa itse suurimman osan Sanoman display-tuotteista. Uusina tulokkaina palvelusta löytyvät pystyvideo, natiivinosto, digikokosivu, paraati, pystyparaati sekä paraati + tapetti, joka on yhdistelmä paraati- ja tapettimainoksia. Aikaisemmin palvelusta on saanut ostaa viisi mainosmuotoa, joten Ad Managerin tuotevalikoima tuplaantuu.
"Halusimme tehdä Sanoman medioissa mainostamisesta entistäkin helpompaa kaikenkokoisille yrityksille ja madaltaa kynnystä kokeilla display-mainontaa. Laajentunut tuotetarjooma vastaa sekä pienempien että isompien asiakkaidemme tarpeisiin", Head of Digital Platform Tuomas Waris toteaa.
Kampanjoiden hallintaa ja tulosten seurantaa helpottaa jatkossa raportointiportaali, josta käyttäjät näkevät raportit myös Ad Managerin ulkopuolelta ostetuista, Sanoman verkostossa näkyneistä CPC- ja CPM-kampanjoista. Data päivittyy jatkossakin Ad Manageriin päivittäin, eli kampanjaraportteja voi tarkastella jo ennen kampanjan päättymistä.
"Raportointiportaalin tavoitteena on virtaviivaistaa raportointia ja samalla parantaa palvelutasoa", Development Manager Aapi von Creutlein kertoo.
Myös kohdentamisesta tulee entistä tehokkaampaa, sillä uudistuksen myötä Mukautetut yleisöt -palvelu saadaan osaksi Ad Manageria. Palvelun avulla yritysten on mahdollista hyödyntää omaa asiakasrekisteriään mainonnan kohdentamiseen Sanoman medioissa. Lisäksi kohderyhmiä voi laajentaa look-a-like -mallinnuksen avulla ja lisätä asiakasymmärrystä analysoimalla kohderyhmän mediankäyttötapoja tai kiinnostuksen kohteita.
"Sanoma vastaa viime vuosien evästemuutoksen mukanaan tuomiin haasteisiin Mukautetut yleisöt -palvelun avulla. Oman asiakasrekisterin hyödyntämistä mainonnassa on toivottu paljon myös Ad Manageriin, ja olemme innoissamme, että voimme tarjota palvelun mukanaan tuomat mahdollisuudet nyt kaikille", von Creutlein toteaa.
Myös palvelun käytettävyyttä ja visuaalista ilmettä on kehitetty, jotta käyttökokemus olisi mahdollisimman sujuva ja helppo esimerkiksi ensikertalaisille.
"Olemme alusta alkaen olleet sitoutuneita siihen, että työkalusta tehdään kaikille mahdollisimman helppokäyttöinen. Kehitystyötä on tehty ja tehdään jatkossakin asiakkaiden kanssa tiiviissä yhteistyössä", Waris sanoo.