Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi
  • In English
Ota yhteyttä

Valikko

Current menu level items
  • Ajankohtaista

      Ajankohtaista

    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Asiakastarinat
  • Alueellinen mainonta

      Alueellinen mainonta

    • Uusimaa
    • Varsinais-Suomi
    • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
    • Päijät-Häme & Kymenlaakso
    • Pirkanmaa & Kanta-Häme
    • Satakunta
    • Keski-Suomi
    • Lappi
    • Pohjois-Savo & Pohjois-Karjala
    • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
    • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
  • Tietopankki

      Tietopankki

    • Toimialatietoa
    • Tutkimustietoa
    • Oppaat ja työkalut
    • Markkinoinnin termit
    • Suomalaiset mediankäyttäjinä
    • Vastuullisuus
  • Mediat & palvelut

      Mediat & palvelut

    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Kumppanuudet ja sponsorointi
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kotisivut yritykselle
      • Mainonnan mittaaminen ja tuloksellisuus
      • Mainostuotanto ja luovat ratkaisut
      • Mainos- ja digitoimistoille
      • Sisältömarkkinointi
  • Suunnittelijan työkalut

      Suunnittelijan työkalut

    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
    • Mediatiedot
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Ajankohtaista tuotetietoa
  • Osta mainontaa
  • Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Ajankohtaista
  3. Sanomista juuri nyt

Mainonnan ostoalusta Sanoma Ad Manager uudistuu

Uudistuksen myötä Ad Managerin tuotevalikoima laajenee, kohdentamisessa voi jatkossa hyödyntää myös omaa asiakasdataa ja käyttökokemus sujuvoituu entisestään, kertovat Aapi von Creutlein ja Tuomas Waris.
17.5.2023
Jaa:FacebookTwitterLinkedin

Sanoma Ad Managerista saa jatkossa ostaa itse suurimman osan Sanoman display-tuotteista. Uusina tulokkaina palvelusta löytyvät pystyvideo, natiivinosto, digikokosivu, paraati, pystyparaati sekä paraati + tapetti, joka on yhdistelmä paraati- ja tapettimainoksia. Aikaisemmin palvelusta on saanut ostaa viisi mainosmuotoa, joten Ad Managerin tuotevalikoima tuplaantuu.  

"Halusimme tehdä Sanoman medioissa mainostamisesta entistäkin helpompaa kaikenkokoisille yrityksille ja madaltaa kynnystä kokeilla display-mainontaa. Laajentunut tuotetarjooma vastaa sekä pienempien että isompien asiakkaidemme tarpeisiin", Head of Digital Platform Tuomas Waris toteaa. 

Kampanjoiden hallintaa ja tulosten seurantaa helpottaa jatkossa raportointiportaali, josta käyttäjät näkevät raportit myös Ad Managerin ulkopuolelta ostetuista, Sanoman verkostossa näkyneistä CPC- ja CPM-kampanjoista. Data päivittyy jatkossakin Ad Manageriin päivittäin, eli kampanjaraportteja voi tarkastella jo ennen kampanjan päättymistä.  

"Raportointiportaalin tavoitteena on virtaviivaistaa raportointia ja samalla parantaa palvelutasoa", Development Manager Aapi von Creutlein kertoo.  

Myös kohdentamisesta tulee entistä tehokkaampaa, sillä uudistuksen myötä Mukautetut yleisöt -palvelu saadaan osaksi Ad Manageria. Palvelun avulla yritysten on mahdollista hyödyntää omaa asiakasrekisteriään mainonnan kohdentamiseen Sanoman medioissa. Lisäksi kohderyhmiä voi laajentaa look-a-like -mallinnuksen avulla ja lisätä asiakasymmärrystä analysoimalla kohderyhmän mediankäyttötapoja tai kiinnostuksen kohteita.  

"Sanoma vastaa viime vuosien evästemuutoksen mukanaan tuomiin haasteisiin Mukautetut yleisöt -palvelun avulla. Oman asiakasrekisterin hyödyntämistä mainonnassa on toivottu paljon myös Ad Manageriin, ja olemme innoissamme, että voimme tarjota palvelun mukanaan tuomat mahdollisuudet nyt kaikille", von Creutlein toteaa. 

Myös palvelun käytettävyyttä ja visuaalista ilmettä on kehitetty, jotta käyttökokemus olisi mahdollisimman sujuva ja helppo esimerkiksi ensikertalaisille. 

"Olemme alusta alkaen olleet sitoutuneita siihen, että työkalusta tehdään kaikille mahdollisimman helppokäyttöinen. Kehitystyötä on tehty ja tehdään jatkossakin asiakkaiden kanssa tiiviissä yhteistyössä", Waris sanoo.

Kokeile Sanoma Ad Manageria

Tutustu Sanoma Ad Managerin mainosmuotoihin

Tagit

Ad Manager Digiratkaisut

Sinua voisi kiinnostaa myös

  • Vaikuttavuutta instream-pystyvideolla

    IS.fi:n, HS.fi:n, Aamulehden ja Satakunnan Kansan sekä Sanoman paikallismedioiden toimituksellisten videosisältöjen yhteydessä näkyvä instream-pystyvideo on loistava tapa saada lisäpeittoa ja keskittynyttä katselua esimerkiksi muun videokampanjoinnin tueksi.

    Tagit

    Digiratkaisut TV & video
    Julkaistu
    23.5.2023
    Lue lisää
  • Välitämme on Postille paljon enemmän kuin kampanja – se on sitoumus toiminnan jatkuvasta kehittämisestä

    Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Sellaiselle, joka säväyttää, naurattaa, koskettaa tai joka on saanut aikaan sanomista. Huhtikuun Kuukauden kamppis on Postin Välitämme.

    Tagit

    Audio & radio Digiratkaisut Kuukauden kamppis TV & video Vastuullisuus
    Julkaistu
    16.5.2023
    Lue lisää
  • Enemmän liikennettä samalla budjetilla

    Johannes Hocksell kertoo, miten dynaaminen CPC-hinnoittelu toimii käytännössä ja tarjoaa vinkkejä tehokkaaseen mainontaan.

    Tagit

    Näkemyksiä Digiratkaisut Omakynä
    Julkaistu
    26.4.2023
    Lue lisää
  • 4 vinkkiä uutiskirjemainonnan tehostamiseksi

    Veli-Matti Nurmela kertoo, miten uutiskirjeen ja digimainonnan parhaat puolet kannattaa yhdistää.

    Tagit

    Näkemyksiä Digiratkaisut Omakynä
    Julkaistu
    25.4.2023
    Lue lisää
  • Kohdennettu mainonta ja erilaiset kohderyhmät: näin tehostat mainontaasi

    Miten tehdä mahdollisimman tuloksellista mainontaa, ja välttää investointien valuminen hukkaan? Tämä lienee markkinointi-ihmisten mieliä kautta aikain eniten kutkuttanut kysymys, eikä ihme. Tässä artikkelissa kerromme miten perehdyt tarkemmin kohderyhmääsi ja varmistat, että viestisi saavuttaa juuri heidät.

    Tagit

    Alueellinen mainonta Audio & radio Digiratkaisut TV & video
    Julkaistu
    14.4.2023
    Lue lisää
    Keltapaitainen mies katsoo puhelintaan.
  • Fanita yrittäjää laittaa hyvän kiertämään

    Suomen Yrittäjien ja Sanoman yhteiskampanja puhutteli ja aktivoi.

    Tagit

    Audio & radio Case Digiratkaisut Luovat ratkaisut Uutismedia
    Julkaistu
    4.4.2023
    Lue lisää
  • Markkinointisuunnitelma on tuloksellisen markkinoinnin ensimmäinen askel

    Tehokas markkinointi edellyttää suunnitelmallisuutta ja johdonmukaisuutta. Tässä jutussa käymme läpi markkinointisuunnitelman tekemisen tärkeimmät askeleet ja annamme työkalut markkinointisuunnitelman tekemiseen.

    Tagit

    Markkinoinnin suunnittelu Näkemyksiä Digiratkaisut
    Julkaistu
    30.3.2023
    Lue lisää
    markkinointisuunnitelma
  • Sanoma Ad Managerin uudet ominaisuudet palvelevat nyt entistäkin paremmin digimarkkinoijien tarpeita

    Mainonnan itseostopalvelu Sanoma Ad Manager helpottaa nyt entistäkin tehokkaammin digimainostajien arkea.

    Tagit

    Ad Manager Digiratkaisut
    Julkaistu
    10.3.2023
    Lue lisää
  • Tammikuun Kuukauden kamppis on Xploran erikoisartikkeli

    Kuukauden kamppis on Sanoman kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Sellaiselle, joka säväyttää, naurattaa, koskettaa tai joka on saanut aikaan sanomista. Xploran natiiviartikkeli tarjosi kiinnostavalla tavalla tietoa siitä, että lapsille hankittaville älypuhelimille on olemassa vastuullinen vaihtoehto.

    Tagit

    Case Digiratkaisut Kuukauden kamppis Natiivimainonta Uutismedia
    Julkaistu
    13.2.2023
    Lue lisää
  • Mediamix mainonnassa: kolme syytä monimedialliseen mainontaan

    Mediamainonnan perussääntö on, että yksi mainonnan kanava ei ole oikotie onneen: mainostajan mediamix, eli kampanjassa käytettävät mainonnan kanavat, ovat olennainen osa kampanjan onnistumista.

    Tagit

    Näkemyksiä Aikakausmedia Audio & radio Digiratkaisut TV & video Uutismedia
    Julkaistu
    20.1.2023
    Lue lisää
    mediamix_ja_monimediallinen_mainonta
  • Mitä on mainonta – muodot, mediat ja hinnoittelu vuonna 2023

    Tässä artikkelissa käymme läpi mainonnan perusasioita: mainonnan tehtäviä, mainonnan muotoja, mainonnassa käytettäviä medioita ja mainonnan hintaa. Teksti on pitkä, mutta toivottavasti sitäkin avaavampi. Tervetuloa mukaan!

    Tagit

    Aikakausmedia Alueellinen mainonta Digiratkaisut TV & video Uutismedia
    Julkaistu
    9.1.2023
    Lue lisää
  • Joulukuun Kuukauden kamppis sai inspiraationsa espoolaisuudesta

    Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Sellaiselle, joka säväyttää, naurattaa, koskettaa tai joka on saanut aikaan sanomista. HSL nappasi Kuukauden kamppis -palkinnon jo toista kertaa.

    Tagit

    Audio & radio Digiratkaisut Kuukauden kamppis Uutismedia
    Julkaistu
    5.1.2023
    Lue lisää
    HSL Kuukauden kamppis artikkelikuva
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    010 80 80 85 *

    Arkisin klo 8-16

    Uudet mainostajat
    010 321 9400  **
    Arkisin klo 9-15

    * 0,0835 eur/puhelu + 0,1669 eur/min, sis. alv 24%
    ** 8,35 snt/puhelu + 16,69 snt/min (sis. alv 24%) 

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Evästekäytännöt
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2023 Sanoma Media Finland