Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Ajankohtaista
  3. Näkemyksiä markkinoinnista

Millainen on markkinoinnin uusi huominen? Get the New Tomorrow käsitteli kuluttamisen ja markkinoinnin muutoksia

Sanoman järjestämä markkinointialan tapahtuma nähtiin ensimmäistä kertaa webinaarina. 4000 osallistujaa ja innostunutta palautetta kerännyt tapahtuma oli avoin kaikille aiheesta kiinnostuneille.
Get the New Tomorrow Seth_Godin livepiirtäjä.jpg
13.10.2020
Jaa:FacebookXLinkedin

Sanoman järjestämä markkinointialan tapahtuma nähtiin ensimmäistä kertaa webinaarina. 4000 osallistujaa ja innostunutta palautetta kerännyt tapahtuma oli avoin kaikille aiheesta kiinnostuneille.

Get the New Tomorrow -tilaisuus kokosi markkinoinnin huiput yhteen määrittelemään markkinoinnin uudelleen. Miten valmistautua vuoteen 2021? Mihin kannattaa panostaa? Mitkä ovat ne asiat, jotka ratkaisevat uudenlaisen huomisen menestyjät?

Maailman johtavan trendejä ennustavan yrityksen WGSN:n toimitusjohtaja Carla Buzasi johtaa asiantuntijajoukkoa, joka tuottaa näkemyksiä, analyysejä sekä konsultointipalveluja asiakkaille 94 maassa.

Carla Buzasin esityksen teemana oli tulevaisuuden kuluttaja. WGSN kokoaa vuosittain Future Consumer -raportin. Raportissa tarkastellaan miten isot makrotrendit teknologia, ympäristö, politiikka, informaatio, luovuus ja kulttuuri tulevat vaikuttamaan kuluttajaan.

Kuluttajan käyttäytymiseen vaikuttaa esimerkiksi pelko, joka koski aiemmin ympäristön tilaa, omaa taloudellista asemaa tai maailman poliittista kehitystä.

”Ei ole mikään yllätys, että pelon suunta on muuttunut kovasti tämän vuoden aikana. Kuluttajat pelkäävät nyt myös oman terveytensä ja turvallisuutensa puolesta. Huoli lamasta on kasvanut nopeasti maissa, joissa liiketoimintoja on täytynyt rajoittaa koronapandemian vuoksi. Kuluttajat ovat nyt enemmän huolissaan kuin alkuvuonna tai aikaisempina vuosina”, Buzasi kertoi.

Poikkeusolojen vaikutuksella ihmisten terveyteen ja hyvinvointiin on tärkeä merkitys tulevaisuuden kuluttajan määrittelyssä. Radikaali optimismi on koronapandemian toinen, valoisampi puoli.

”Kuluttajilla on ollut mahdollisuus arvioida uudelleen elämäänsä ja maailmaa ja löytää jotain hyvääkin tästä tilanteesta”, Buzasi totesi.

Hän listasi kolme tulevaisuuden kuluttajatyyppiä: stabilisers, jotka priorisoivat vakautta kaikilla elämänaloillaan, settlers, jotka arvostavat lähiympäristöään ja paikallisuutta sekä new optimists, nykyajan aktivistit, jotka marssivat esimerkiksi ilmastonmuutosta vastaan ja black lives matter -liikkeen puolesta.  

Muuttuvan kuluttajan teemasta käytiin Carla Buzasin puheenvuoron jälkeen Karri Ahosen vetämä keskustelu, johon osallistuivat Dagmarin Katariina Uljas Ahl, Vincit NOWn Eka Ruola ja Finlaysonin Jukka Kurttila. 

Seth Godin on kirjoittanut 19 kirjaa muun muassa markkinoinnista, johtamisesta, ideoista ja muutoksesta.  Hänen uusin kirjansa This is Marketing oli myyntimenestys ympäri maailman.

Godin puhui markkinoinnin uudistamisesta ja erityisesti markkinoinnin räätälöimisestä kohderyhmän edustajille. Enää ei kannata tehdä kaikkea kaikille, vaan personoidusti ja erottuvasti tarkemmalle kohderyhmälle: ”from personalized emails to me-mails”.

Asiakkaita ei vain voi, vaan heitä pitää kohdella eri tavalla, Godin painotti ja antoi esimerkiksi kirjakaupan.

”Kun menen kirjakauppaan, haluan että minua kiinnostavat kirjat ovat esillä eturivissä. Tämä ei ole kuitenkaan mahdollista kivijalkakaupassa. Verkkokaupassa näin toimimisen tulee olla oletus.”

Godin painotti, että brändi ei ole pelkkä logo, vaan sarja lupauksia.

Markkinoinnin vallankumous -teemasta keskusteltiin Godinin puheenvuoron jälkeen Stinde Mäkisen johdolla. Keskustelussa olivat mukana Noora Pöyhönen Fazerilta, Sari Sotkas Tallink Siljalta ja Lauri Toivonen SOK:sta.

Tilaisuuden huipensi Bruce Dickinson, joka tunnetaan legendaarisen rock-yhtye Iron Maidenin laulajana.  Sen lisäksi hän on paljon muuta: lentäjä, panimomestari, yrittäjä ja luova ajattelija.

Dickinson puhui tunteiden ja aitouden merkityksestä markkinoinnissa. Markkinoinnin tulee herättää tunteita, eikä vain myydä.

”Markkinointi tarjoaa parhaimmillaan ihmisille vaihtoehtoja ja parempaa elämää”, Dickinson totesi. ”Muuta asiakkaat faneiksi, joihin sinulla on suhde. Tee jotain, joka saa ihmisissä aikaan tunnereaktion.”

Dickinsonin mukaan maailma muuttuu paremmaksi, kun ihmisiä kuunnellaan enemmän.

”Et voi muuttaa asioita puhumalla ihmisille, vaan kuuntelemalla heitä, hän korosti.

Tutustu Get the New Tomorrow -tapahtuman sisältöön

Sanoma

Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

Closure

  • Etusivu
  • Ajankohtaista
  • Alueellinen mainonta
  • Asiakastarinat
  • Mediat ja palvelut
  • Tietopankki
  • Suunnittelijan työkalut
  • Osta mainontaa
  • Yhteystiedot
  • Ota yhteyttä

Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
Arkisin klo 8-16

yrityspalvelu@sanoma.fi

010 80 80 85

Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

  • Facebook
  • Linkedin

Footer menu

  • Tietosuoja
  • Responsible Disclosure Statement

©2025 Sanoma Media Finland