GET THE NEW TOMORROW
8.10.2020
Get the New Tomorrow on Sanoma Median yhteistyökumppaneilleen ja markkinoinnin tekijöille järjestämä tilaisuus, joka tänä vuonna järjestettiin virtuaalisena. Tilaisuuteen ilmoittautui mukaan lähes 4 500 henkeä, joista itse lähetykseen rekisteröityi 4 003.

Markkinoinnin rooli on valaista tietä. Tehtävämme on luoda ja ylläpitää kysyntää ja auttaa pelastamaan tämä maa. Miten valmistautua vuoteen 2021? Mihin kannattaa panostaa? Ketkä selviävät voittajina ja ketkä unohdetaan? Mitkä ovat ne asiat, jotka ratkaisevat uudenlaisen huomisen menestyjät?
Näitä asioita pohdittiin tämänvuotisessa tilaisuudessa kansainvälisten puhujien alustamana ja kotimaisten markkinoinnin tekijöiden kanssa keskustellen. Runsaan chat-keskustelun ja osallistujien antaman palautteen perusteella ajankohtainen ja inspiroiva tilaisuus herätti ajatuksia ja ravisteli miettimään päivän teemoja. Erityisesti Seth Godinin alustus Redefining Marketing sekä Muuttuva kuluttaja -teemasta käyty keskustelu nousivat yleisön palautteen perustella kiinnostavimmaksi anniksi.
Lue lisää:
Millainen on markkinoinnin uusi huominen?
Olkaa rohkeita!
Arvot, hyvä yhteistyö ja välittäminen markkinoinnin keskiössä
Tilaisuus sai erittäin positiivista palautetta sekä sisällön että järjestelyjen osalta:
Kiitos aivan valtavasti, että järjestitte tällaisen tilaisuuden. Etenkin näinä aikoina innostavien puheenvuorojen kuunteleminen on valtava lahja jolla jaksaa jatkaa. Upea, toimiva, visuaalisesti hieno toteutus myös!
Todella hienosti järjestetty oniline- tapahtuma! Inspiroiva, jouhevasti etenevä, laadukas, hyvät puhujat ja mielenkiintoiset aiheet!
Oikeasti nyt oli syksyn tähän mennessä selkeästi paras virtuaalitapahtuma. Voiko virtuaalitapahtuma tuottaa enemmän lisäarvoa kuin livetapahtuma? Vastaan itse: kyllä voi.
Oikein inspiroiva ja ajankohtainen digiseminaari. Toteutus täysi kymppi, sopiva pituus esityksillä. Pysyin kanavalla koko ajan!! Vaikka oli digitaalinen tapahtuma, tuli fiilis, että olisin ollut livenä :) En koko korona aikana ole osallistunut yhteenkään näin hyvin toteutettuun tapahtumaan.
Vuoden paras virtuaalitilaisuus, kiitos siitä! Vielä jos saisi lisää hyvin konkreettisia esimerkkejä Seth Godinin tapaan, saisi tapahtuma täyden 10 pistettä.
Tilaisuus oli kaikista markkinoinnin verkossa järjestetyistä tilaisuuksista ehdottomasti paras. Ei turhaa hymistelyä ja latteuksia. Tätä oli pakko jäädä seuraamaan loppuun saakka.
Iso arvostus järjestäjää kohtaan rakentaa tilaisuus, joka on kaikille avoin ❤! Niin tässä ajassa ja kertoo hienosta asenteesta, rakkaudesta lajiin.
Tapahtuman tallenne Seth Godinin ja Bruce Dickinsonin esityksiä lukuun ottamatta löytyy tästä. Teemat ja Keskustelut -osioiden alta löytyvät myös yksittäiset videot sekä muut materiaalit, kuten WGSN:n laajempi Future Consumer 2022 -raportti.
Muuttuva kuluttaja

MILLAINEN ON UUSI KUNINKAAMME?
Korona vaikutti meidän kaikkien elämään radikaalisti. Se näkyy myös kuluttamisessa. Osa toimialoista kuihtui, osa kukoistaa. Verkkokauppa ja digitaalinen kuluttaminen kasvoivat muutamassa viikossa tasolle, joka oli kirjattu vasta tulevien vuosien tavoitteeksi. Mitä tapahtui kuluttajien korvien välissä? Miten asenteet muuttuivat ja mitkä muutokset tulivat jäädäkseen? Mitä näkyy pinnan alla? Ja ennen kaikkea: mitä se merkitsee markkinoinnille?
Future Consumer
CARLA BUZASI, MANAGING DIRECTOR, WGSN
Maailman johtavan trendejä ennustavan yrityksen WGSN:n toimitusjohtajana Carla Buzasi johtaa asiantuntijajoukkoa, joka tuottaa näkemyksiä, analyysejä sekä konsultointipalveluja asiakkaille 94 maassa. Hän toimii kommentaattorina tv- ja radio-ohjelmissa, puhujana tapahtumissa, kuten SxSW, TedX, Cannes Lions, Web Summit ja Inspiring Women ja kirjoittaa säännöllisesti Retail Week -lehteen.
Toimittaja- ja journalistitaustainen Buzasi toimi aiemmin The Huffington Post UK:n päätoimittajana ja hän on saanut useita palkintoja mm. British Media Awards –kilpailussa. Hänet on nostettu myös Top 50 Female Innovatiors in Digital Journalism ja Management Todayn 35 Under 35 -listoille.

Livekuvittajan yhteenveto Carla Buzasin puheenvuorosta.
Lataa WGSN:n raportti Future Consumer 2022
Muuttuva kuluttaja -keskustelussa mukana:
Jukka Kurttila, luova johtaja, Finlayson
Eka Ruola, johtaja, Vincit NOW
Katariina Uljas-Ahl, CBO, Dagmar

Livekuvittajan yhteenveto keskustelusta.
Markkinoinnin vallankumous

Kuva: Darius Bashar and Archangel
MITEN PELASTAMME TÄMÄN MAAN?
Markkinointi joutui keväällä reagoimaan muuttuvaan maailmaan ennennäkemättömän nopeasti. Alun lamaannuksen jälkeen suunnitelmia muutettiin, siirryttiin empatian ajanjaksoon ja siitä pikkuhiljaa kohti valoa. Mitä tunnelin päässä näkyy, minkälainen on uusi huominen ja miten suunnitella vuotta 2021 ja siitä eteenpäin, kun mikään ei ole varmaa? Mikä markkinoinnissa pysyy, mikä pitää ajatella uudelleen?
Redefining Marketing
SETH GODIN
Seth Godin on kirjoittanut 19 kirjaa mm. markkinoinnista, johtamisesta, ideoista ja muutoksesta. Hänen uusin kirjansa This is Marketing oli myyntimenestys ympäri maailman. Myös hänen bloginsa ja podcastinsa ovat maailman suosituimpia.
Kirjoittamisen ja puhumisen lisäksi Seth on perustanut useita yrityksiä kuten Yoyodyne ja Squidoo. Yli 20 000 ihmistä on myös osallistunut hänen perustamiinsa Akimbo-workshopeihin sekä altMBA ja The Marketing -seminaareihin.
Sopimusteknisistä syistä emme voi julkaista tallennetta Seth Godinin esityksestä.

Livekuvittajan yhteenveto Seth Godinin puheevuorosta.
Markkinoinnin vallankumous -keskustelussa mukana:
Noora Pöyhönen, markkinointijohtaja, Fazer Leipomot
Sari Sotkas, markkinointijohtaja, Tallink Silja
Lauri Toivonen, markkinointijohtaja, SOK

Livekuvittajan yhteenveto keskustelusta.
Meissä on voimaa

MISTÄ EVÄÄT UUTEEN KUKOISTUKSEEN?
Jotta koko maailma, Suomi ja jokainen meistä nousee tästä poikkeuksellisesta ajasta uuteen kukoistukseen, tarvitaan ihan uudenlaista tekemistä: enemmän yhteistyötä, lisää rohkeutta ja uudenlaista luovuutta. Sitä tarvitaan myös markkinoinnissa. Se on seuraava Next Big Thing, jolla varmistamme kasvun tulevaisuudessa.
Next Big Thing: The Power of People
BRUCE DICKINSON
Bruce Dickinson tunnetaan legendaarisen rock-yhtye Iron Maidenin laulajana, mutta hän on sen lisäksi paljon muuta: lentäjä, panimomestari, yrittäjä ja luova ajattelija. Liike-elämästä hänelle on kokemusta niin Astraeus Airlinesin markkinointijohtajana kuin Cardiff Aviationin perustajana.
Monien start-up-yritysten lisäksi hän on mukana myös Pouncer-drone -projektissa, jonka avulla pyritään kuljettamaan humanitaarista apua kriisialueille. Bruce yhdistää puhujana niin omia kokemuksiaan kuin luovuuttaan.
Sopimusteknisistä syistä emme voi julkaista tallennetta Bruce Dickinsonin esityksestä.