Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Sanoma Ad Manager

Sanoma Ad Manager -käyttöehdot

1. Soveltamisala

Näitä käyttöehtoja (jäljempänä "Käyttöehdot") sovelletaan Sanoma Media Finland Oy:n tai sen tytäryhtiöiden (jäljempänä "Sanoma") tuottamaan Ad Manager -alustaan (jäljempänä "Palvelu"). Palvelua käyttävä (jäljempänä "Asiakas") vakuuttaa tutustuneensa Käyttöehtoihin ja sitoutuu kaikilta osin noudattamaan niitä sekä muita mahdollisia Palveluun tai siellä tehtäviin ostoihin liittyviä ja niiden yhteydessä erikseen ilmeneviä rajoituksia, ehtoja tai ohjeita.

Asiakas voi Palvelun kautta ostaa mainostilaa Sanoman tarjoamilta mainospaikoilta sekä muodostaa Sanoman ja Asiakkaan henkilötietojen perusteella mukautettuja kohdeyleisöjä Asiakkaan mainonnan kohdentamiseksi. Mainostilan ja kampanjoiden myyntiin sovelletaan ensisijaisesti Palvelussa ilmoitettuja tai Palvelusta ilmeneviä mainostilaa ja kampanjoita koskevia erityisehtoja ja ohjeita (kuten kampanja-aikoja, määräaikoja, laskutustapoja ja hintoja koskevia sekä muita vastaavia ehtoja). Tilatessaan mainostilaa ja -kampanjoita asiakas sitoutuu näihin Palvelussa ilmoitettuihin erityisehtoihin. Mainostilan ja -kampanjoiden myyntiin sovelletaan muilta osin Sanoman yleisiä myyntiehtoja (saatavilla https://media.sanoma.fi/suunnittelijan-tyokalut/hinnat) ja kohdeyleisön muodostamiseen Sanoman datapalveluiden tilausehtoja, jotka Asiakkaan tulee erikseen hyväksyä ennen tilausta.

Mikäli Asiakas on Palvelusta mainostilaa, digi-, markkinointi- tai muita mainosratkaisuja kolmansille osapuolille hankkiva toimisto (jäljempänä "Toimisto"), soveltuvat siihen lisäksi näiden Käyttöehtojen Toimistoa koskevat ehdot. Asiakkaan tulee Palveluun rekisteröityessään ilmoittaa Palvelussa määritellyllä tavalla Sanomalle, mikäli tämä on Toimisto, joka hankkii kolmansien osapuolten puolesta näille mainosratkaisuja.

2. Palvelun käyttöoikeus

Sanoma ylläpitää Palvelua ja tarjoaa Asiakkaalle tukea Ad Managerin käytön ongelmatilanteissa. Teknistä tukea on tarjolla arkisin virka-aikana (klo 8-16), minkä puitteissa Sanoma pyrkii vastaamaan Asiakkaan pyyntöihin mahdollisimman pian.

Sanoma edelleen kehittää Palvelua ja Palvelun ominaisuudet ja käyttöliittymä voivat kehitystyön myötä muuttua. Sanoma informoi käyttöön olennaisesti vaikuttavista muutoksista.

Asiakas saa Palveluun näiden Käyttöehtojen ja muiden mukaisen rajoitetun käyttöoikeuden. Asiakas vastaanottaa Palvelun ja käyttää sitä omalla vastuullaan. Palvelua tulee käyttää ehtojen sekä sovellettavien lakien ja muiden säädösten mukaisesti. Asiakkaalla on oikeus hallinnoida tilaamiaan kampanjoita Palvelun mahdollistamien toiminnallisuuksien rajoissa.

Palvelun käyttö edellyttää Asiakkaan kirjautumista. Asiakas ei saa purkaa tai ohittaa Sanoman Palvelun luvattoman käytön ehkäisemiseksi mahdollisesti tekemiä suojauksia tai mittareita. Palvelun käyttö edellyttää soveltuvaa selainta, sovellusta tai muuta yhteyden muodostamiseen tarvittavaa tietoliikenneohjelmaa sekä asianmukaisia tietoliikenneyhteyksiä, joista aiheutuvat kustannukset maksaa Asiakas. Palvelun toimittaminen ja käyttö edellyttää, että Asiakas on huolehtinut laitteidensa ja muiden Asiakkaan vastuulle kuuluvien seikkojen asennuksesta ja toimivuudesta - ja ettei muu näissä Käyttöehdoissa mainittu syy (kuten esimerkiksi kolmannesta osapuolesta johtuva syy) estä Palvelun toimittamista tai käyttöönottoa.

Asiakas ei saa yhdistää tai käyttää Palvelua siten, että siitä aiheutuu kohtuutonta kuormitusta tai muuta haittaa verkolle, muille Asiakkaille, kolmansille osapuolille tai Sanomalle. Palvelua ei mm. saa käyttää roskapostin tai muun luvattoman tietoliikenteen välittämiseen taikka Sanoman tai muun tahon edustajana esiintymiseen oikeudetta. Palvelua ei saa käsitellä tavalla, jolla pyritään peittämään Palvelun kautta välitetyn sisällön alkuperä. Palvelua ei saa käyttää lainvastaisen tai joitakin tuotteita tai palveluja oikeudettomasti mainostavan aineiston julkaisemiseen tai välittämiseen, muiden käyttäjien henkilötietojen oikeudettomaan keräämisen tai tallentamiseen taikka muuhun lainvastaiseen toimintaan. Sanomalla on oikeus vedota kaikkiin näiden ehtojen rikkomisesta johtuviin laillisiin oikeuksiinsa. Sanoma voi antaa erikseen tarkempia ohjeita verkkoa kuormittavasta ja kielletystä käytöstä. Mikäli Palvelussa on käyttöraja, voi Palvelua käyttää sen mukaisesti. Käyttörajojen kiertäminen tai toiminnan estäminen on kiellettyä.

Sanomalla on oikeus rajoittaa tai estää sellainen Palvelun käyttö sekä poistaa sellainen materiaali, joka loukkaa lakia, hyvää tapaa tai kolmannen suojattuja oikeuksia, tai joka kohtuuttomasti kuormittaa Palvelua tai verkkoa, uhkaa tietoturvaa tai tietosuojaa, haittaa Palvelun käyttäjiä, muita kolmansia tai Sanomaa taikka on muutoin Käyttöehtojen, tai muiden soveltuvien sääntöjen, kuten Palvelun tilausehtojen, vastaista.

Sanomalla on oikeus luovuttaa Asiakkaan henkilötiedot viranomaiselle viranomaisen tai tuomioistuimen määräyksestä siinä tapauksessa, että on perusteltu syy epäillä, että Asiakkaan toiminta täyttää rikoksen tunnusmerkistön.

Sanoma voi oman harkintansa mukaan ennalta ilmoittamatta myös estää Asiakkaan pääsyn Palveluun ja/tai Palvelun vastaanoton, esimerkiksi jos se on tarpeen verkon tai Palvelun kehittämiseksi tai muuttamiseksi, puutteellisuuksien ja vikojen korjaamiseksi, tai muista huolto- tai ylläpitotöistä taikka laista, viranomaisen määräyksistä tai muista vastaavista syistä johtuen. Muista kuin äkillisistä tai vähäisistä keskeytyksistä Sanoma pyrkii ilmoittamaan asiakkaalle etukäteen parhaaksi katsomallaan tavalla, esimerkiksi Palvelussa.

Sanomalla on oikeus hyödyntää Asiakkaan Palvelussa hankkimiin mainostilaan ja -kampanjoihin liittyviä tietoja Palvelun tarjoamisessa Asiakkaalle. Tällaisia tietoja ovat esimerkiksi mainostilaan tai -kampanjaan liittyvät tuotteet/palvelut, mainostilan ja -kampanjan kohdentamisen perusteet, mainokseen liittyvät materiaalit, mainoskampanjan kesto, näyttöaika, sisältö, nimi, ja muut mainostilaan tai -kampanjaan liittyvät valinnat ja tiedot. Sanoma voi näiden tietojen perusteella tehdä päätelmiä Asiakkaan tarpeista ja tarjota Asiakkaalle uusia ehdotuksia koskien mainoskampanjoita Palvelussa.

2.1. Palvelun toimittaminen

Palvelu on Asiakkaan käytettävissä lähtökohtaisesti 24 tuntia vuorokaudessa. Palvelun virheettömyyttä tai keskeytyksetöntä toimivuutta ei taata. Sanoma tai sen sopimuskumppanit eivät missään olosuhteissa vastaa mahdollisista vahingoista, jotka aiheutuvat käytettävälle tietokonejärjestelmälle tai siinä oleville tiedoille mukaan lukien tietoturvallisuusriskit (virukset, tietovarkaudet yms.).

Sanoma toimittaa Palvelun Asiakkaalle parhaaksi katsomallaan tavalla. Palvelussa on virhe, jos se olennaisesti poikkeaa määritellyistä tai muutoin sovituista ominaisuuksista ja tämä poikkeama estää olennaisella tavalla Palvelun käytön. Palvelut tarjotaan Asiakkaalle "sellaisena kuin ne ovat" eikä Sanoma anna mitään suoranaisia tai välillisiä takuita Palvelun toiminnasta tai piirteistä eikä Sanoma takaa, että Palvelu toimii käyttökatkoitta ja virheettömästi.

Sanoma ei vastaa virheistä Palvelun kautta hankituissa raporteissa tai muissa dokumenteissa. Sanoma sitoutuu kuitenkin korjaamaan virheet viipymättä Asiakkaan kirjallisen huomautuksen saatuaan, mikäli virhe on korjattavissa kohtuullisin toimenpitein ja kustannuksin.

Mikäli Asiakas käyttää Palvelua näiden Käyttöehtojen tai muiden sovellettavien ehtojen tai lakien tai hyvän tavan vastaisesti, Sanomalla on oikeus estää Asiakkaan tai yksittäisen loppukäyttäjän Palvelun käyttö, esimerkiksi estämällä Palveluun kirjautuminen siihen asti, kunnes osapuolet ovat päässeet yhteisymmärrykseen siitä, miten Palvelun virheellinen käyttö voidaan lopettaa ja korjata. Sanoma pidättää oikeuden vaatia vahingonkorvauksia sopimusehtojen rikkomuksista.

Sanomalla on oikeus välittömin oikeusvaikutuksin purkaa Asiakkaan käyttöoikeus Palveluun ilman vahingonkorvausvelvoitetta Asiakkaalle, mikäli Asiakas rikkoo näiden Käyttöehtojen määräyksiä olennaisella tavalla. Mikäli Asiakas rikkoo näiden Käyttöehtojen määräyksiä olennaista vähäisemmällä tavalla, eikä ole korjannut menettelyään kolmenkymmenen (30) vuorokauden kuluessa Sanoman lähettämästä kirjallisesta vaatimuksesta, on Sanomalla oikeus purkaa Asiakkaan käyttöoikeus Palveluun päättymään välittömästi.

Käyttöoikeuden päättymisestä huolimatta jäävät voimaan Käyttöehtoihin perustuvat osapuolten oikeudet ja velvollisuudet, jotka ovat merkityksellisiä päättymisen jälkeen (esim. oikeus vahingonkorvaukseen ja omistus- ja tekijänoikeudet).

Palvelu on suunnattu yksinomaan Suomeen, ellei erikseen ole nimenomaisesti muuta sovittu tai ilmoitettu.

2.2. Käyttökatkot

Palvelun käyttökatkot ovat mahdollisia huollon, liiallisen kuormituksen tai muun syyn vuoksi. Sanoma pyrkii informoimaan Asiakasta käyttökatkoista. Sanoma ei vastaa mahdollisista käyttökatkojen aiheuttamista katoamisista tai keskeytyksistä Palveluun tai sen osaan. Mikäli Palvelun tarjoaminen keskeytyy Sanomasta johtuvasta syystä yli vuorokauden ajaksi, Asiakkaan tulee reklamoida keskeytyksestä asiakaspalveluun.

2.3. Käyttäjätunnukset

Palvelun käyttäjätunnukset ovat asiakaskohtaisia. Käyttäjätunnuksia ei saa luovuttaa tai ilmaista oikeudettomasti muille. Asiakas on vastuussa käyttäjätunnuksiensa käytöstä sekä kaikista kustannuksista ja vahingoista joita niiden väärinkäytöstä aiheutuu. Sanomalla on oikeus rajoittaa käyttäjätunnusten käyttöä ja sulkea pääsy Palveluun väärinkäyttötapauksissa. Asiakas vastaa omien loppukäyttäjiensä hallinnasta Palvelun käyttäjävaltuushallintatyökalun avulla. Asiakas vastaa siitä, että se työkalun avulla lisää tai poistaa loppukäyttäjiään kulloistenkin käyttötarpeiden ja Sanoman kanssa sovittujen velvoitteiden mukaisesti. Asiakas vastaa siten siitä, että sen omat käyttäjätilit ovat ajan tasalla ja että niiden näkyvyydet ja pääsyoikeudet on oikein asetettu.

Asiakkaan tulee ilmoittaa välittömästi Sanomalle käyttäjätunnustensa katoamisesta tai paljastumisesta ulkopuoliselle. Ilmoitus tulee tehdä sähköpostilla osoitteeseen tietosuojapyynnot@sanoma.com. Asiakas vastaa käyttäjätunnustensa käytöstä, kunnes hän on tehnyt ilmoituksen ja Sanoma on kuitannut vastaanottaneensa sen.

Sanoma seuraa käyttäjätunnusten käyttöä ja voi lähettää Asiakkaalle huomautuksen, mikäli on perusteltu syy epäillä, että käyttäjätunnuksia on käytetty ehtojen vastaisesti. Sanoma voi vaatia Asiakkaalta myös käyttäjätunnusten käyttämiseen liittyvää selvitystä väärinkäytösten ehkäisemiseksi, Asiakkaan tietoturvan varmistamiseksi ja edellä mainittujen rajoitusten poistamiseksi. Selvitys toimitetaan Sanomalle sähköpostilla osoitteeseen tietosuojapyynnot@sanoma.com tai muulla erikseen ilmoitetulla tavalla.

2.4. Asiakkaan antamat tiedot

Asiakkaan tulee antaa Sanomalle pyydetyt Palvelua tai sen toteuttamista varten tarvittavat tiedot. Asiakas vakuuttaa ilmoittaneensa tiedot oikein ja ajantasaisina. Asiakkaan tulee viivytyksettä ilmoittaa tietojensa muutoksista. Asiakkaan ilmoittamia yhteystietoja voidaan käyttää myös tämän tunnistamiseen salasanaa vaihdettaessa. Asiakas vastaa virheistä tai viivästyksistä, jotka johtuvat siitä, että hänen antamansa tiedot ovat puutteellisia tai vanhentuneita.

Asiakas vakuuttaa, että sen antamat tiedot ovat paikkansa pitävät ja että Asiakkaalla on oikeus käyttää Palvelua edustamansa organisaation nimissä. Palvelua ei saa käyttää muun tahon edustajana esiintymiseen oikeudetta.

2.5. Muiden palveluntarjoajien palveluiden ehdot

Palvelu saattaa sisältää linkkejä ja yhteyksiä kolmannen osapuolen verkkosivustoihin. Tällaisiin kolmannen osapuolen tarjoamiin palveluihin sovelletaan kyseisen kolmannen osapuolen käyttö- ja muita ehtoja, eikä Sanoma vastaa näiden sivustojen tietosuojakäytännöistä tai sisällöstä.

2.6 Kolmansille osapuolille mainosratkaisuja hankkivat Toimistot

Toimistoilla on oikeus ostaa Palvelun kautta mainosratkaisuja omille nimetyille mainostaja-asiakkailleen (jäljempänä "Mainostaja-asiakas").

Toimiston tulee nimetä pääkäyttäjä, jonka tulee tunnistautua Palvelussa ennen ostojen tekemisen aloittamista. Toimisto vastaa omien loppukäyttäjiensä hallinnasta Palvelun käyttäjävaltuushallintatyökalun avulla. Toimisto vastaa siitä, että se työkalun avulla lisää tai poistaa loppukäyttäjiä kulloistenkin käyttötarpeiden ja Sanoman tai Toimiston oman Mainostaja-asiakkaan kanssa sovittujen velvoitteiden mukaisesti ja rajaa Toimiston Mainostaja-asiakkaiden tietojen ja kampanjoiden näkyvyyttä eri loppukäyttäjilleen. Toimisto vastaa siten siitä, että sen omat käyttäjätilit ovat ajan tasalla ja että niiden näkyvyydet ja pääsyoikeudet on oikein asetettu. Toimiston on erityisesti huolehdittava siitä, että käyttäjätilit suljetaan tilanteessa, jossa Toimiston työntekijä irtisanoutuu Toimiston palveluksesta.

Toimiston on tehdessään ostoja Palvelussa ilmoitettava Sanomalle mainostaja-asiakas, jolle mainontaratkaisuja hankitaan. Toimisto vastaa siitä, että sen asiakkuudet Palvelussa ovat ajan tasalla. Toimiston on noudatettava jatkuvasti Sanoman Toimittajien yleisiä eettisiä toimintaohjeita eli Supplier Code of Conduct -ohjeita, jotka ovat saatavana osoitteesta https://sanoma.com/suppliers/, ja varmistettava, että myös Toimiston puolesta Käyttöehtojen tarkoittamalla tavalla toimivat tytäryhtiöt ja alihankkijat noudattavat niitä. Code of Conduct -ohjeiden rikkominen katsotaan aina olennaiseksi sopimusrikkomukseksi.

Palvelu on suunniteltu henkilökäyttöön ja mahdollisesta automaatiosta Palvelun käytössä on erikseen sovittava Sanoman kanssa.

2.7 Muut sovellettavat sopimusehdot

Selvyyden vuoksi todetaan että Asiakkaan ostaessa mainontaa Palvelun kautta, Sopijapuolten välillä noudatetaan lisäksi kulloinkin voimassa olevia:

  • Palvelussa esitettyjä mainostilan ja kampanjoiden ostamista koskevia ehtoja ja ohjeita,
  • Sanoman yleisiä myyntiehtoja,
  • Tietojenkäsittelysopimusta ja/tai Sanoman Verkkomainonnan ja mainonnan lisäpalveluiden tietosuojaliitettä,
  • Datapalvelusopimusta (mikäli sellainen on Asiakkaan ja Sanoman välillä solmittu).

Mikäli sopimusehtojen välillä on ristiriitaa, noudatetaan seuraavaa etusijajärjestystä:

  1. Tietojenkäsittelysopimus tai Sanoman Verkkomainonnan ja mainonnan lisäpalveluiden tietosuojaliite
  2. Sanoman Yleiset myyntiehdot
  3. Palvelussa esitetyt mainostilan ja kampanjoiden ostamista koskevat ehdot ja ohjeet
  4. Nämä Ad Manager -käyttöehdot
  5. Datapalvelusopimus (mikäli sellainen on solmittu Sopijapuolten välillä)

3. Toimistoja koskevat itseostokorvausehdot

3.1. Itseostokorvausmalli

Ad Manager -itseostokorvausmalli tarjotaan kaikille Suomeen rekisteröidyille Toimistoille, jotka ostavat Mainostaja-asiakkaiden puolesta mainontaa Palvelun kautta. Toimiston itselleen, tai sen kokonaan tai osittain omistamille yrityksille tekemät ostot ovat kokonaan itseostokorvausmallin ja näiden itseostokorvausehtojen ulkopuolella. Itseostokorvausmallin piiriin kuuluva Toimisto saa itseostokorvausta tekemällä mainostilan varaamiseen liittyvät toimenpiteet näiden Käyttöehtojen mukaisesti mainostilan hankkimiseksi asiakkailleen Palvelun kautta. Itseostokorvauksen saaminen edellyttää, että Toimistolla on voimassa oleva käyttöoikeus Palveluun, Toimisto on noudattanut näitä Käyttöehtoja, ja näiden itseostokorvausehtojen kriteerit täyttyvät.

Jos Toimisto irtisanoo käyttöoikeutensa Palveluun tai Sanoma purkaa käyttöoikeuden näiden Käyttöehtojen mukaisesti, Toimisto menettää oikeuden sen vuoden itseostokorvauksiin, jonka aikana irtisanominen tapahtuu. Mikäli Sanoma päättää lopettaa Palvelun tai itseostokorvausmallin, itseostokorvaus kyseiseltä vuodelta maksetaan Palvelun tai itsekostokorvausmallin lopettamiseen mennessä julkaistujen mainosten perusteella edellyttäen, että korvauksen suuruus on yli 300 euroa.

3.2. Itseostokorvaus ja maksuehdot

Toimistolle maksetaan itseostokorvausta jäljempänä kuvattu prosenttiosuus Palvelun kautta Mainostaja-asiakkaille ostetusta ja julkaistusta nettohintaisesta mainonnasta. Toimiston alkuvuonna (1.1.-30.6.) Mainostaja-asiakkaille tekemät ostot määrittävä korvausprosentin, jolla koko vuoden ostoista maksetaan itseostokorvausta. Ostoilla tarkoitetaan tässä yhteydessä mainontaa, joka on sekä ostettu että julkaistu kyseisenä aikana.

Toimiston Mainostaja-asiakkaille Palvelun kautta ostaman ja julkaistun mainonnan arvo 1.1.-30.6.

(netto = alv 0 %, mahdollisten vouchereiden arvo tai muut asiakasalennukset vähennetty)

Korvausprosentti kaikesta 1.1.-31.12. välillä Toimiston Mainostaja-asiakkaille Palvelun kautta ostamasta ja julkaistusta mainonnasta
Yli 80 000 euroa5 %
20 000-79 999 euroa4 %
Alle 20 0000 euroa3 %

Rajoitukset:

  • Sanoman maksama minimikorvaus on 300 euroa, tämän summan alle jääviä korvauksia ei makseta.
  • Sanoman maksama maksimikorvaus on 20 000 euroa, tämä summan ylittäviä korvauksia ei makseta.

 

Itseostokorvauksen määrä lasketaan kertomalla Toimiston Mainostaja-asiakkaille Palvelun kautta ostaman ja julkaistun mainonnan summa Toimiston kerryttämällä itseostokorvausprosentilla. Minimikorvaus on 300 euroa. Jos korvaustaso jää tämän alle, itseostokorvausta ei makseta. Maksamatta jäänyt alle 300 euron korvaus ei myöskään siirry seuraaville kausille. Selvyyden vuoksi todetaan, että jos Toimistolla ei ole mitään ostoja 1.1.-30.6. välisenä aikana, Toimiston on mahdollista saada korvausta 1.7.-31.12. tehdyistä ostoista alimman korvausprosentin mukaisesti.

Sanoma tarkistaa Toimiston Palvelun kautta tekemät ostot vuosittain. Mikäli ostot oikeuttavat Toimiston saamaan itseostokorvausta, Sanoma toimittaa Toimistolle koko vuoden Ad Manager -ostoja ja itseostokorvausta koskevan raportin, jonka perusteella Toimisto laskuttaa Sanomalta itseostokorvauksen. Raportti toimitetaan Toimistolle Palvelun kautta, sähköpostitse tai muulla vastaavalla tavalla viimeistään seuraavan vuoden helmikuun loppuun mennessä. Samassa yhteydessä Sanoma toteuttaa Know Your Counterparty (KYC) -prosessin, jonka hyväksytty läpäiseminen on itseostokorvauksen saamisen edellytys. Toimiston on toimitettava Sanoman pyytämät lisätiedot viipymättä. Sanoman maksuehto itseostokorvausta koskevalle laskulle on 45 päivää.

Toimiston on laskutettava itseostokorvaus Sanomalta 30 päivän sisällä sitä koskevan raportin vastaanottamisesta. Jos Toimisto ei lähetä Sanomalle laskua tässä määräajassa, kyseisen vuoden itseostokorvaus mitätöityy, eikä sitä pysty enää myöhemmin hakemaan.

4. Palvelun ja omistus- ja tekijänoikeudet

Palvelun sisältö ja ulkoasu ("Sisältö") on suojattu tekijänoikeuksin Suomen lainsäädännön ja kansainvälisten sopimusten mukaisesti. Palvelun kaikki omistusoikeudet (mukaan lukien tekijän-, tavaramerkki- ja muut immateriaalioikeudet) ovat Sanomalla, sen sopimuskumppaneilla tai muilla Palveluun tietoa tuottavilla tahoilla. Sanoma pidättää itsellään kaikki oikeudet Sisältöön, ellei toisin ole mainittu.

Asiakkaalla ei ole oikeutta julkisesti käyttää taikka taltioida, edelleen lähettää tai muutoin hyödyntää Palvelua Sanoman tai sen sopimuskumppanien oikeuksia loukaten.

Sisällön tai sen osan saattaminen yleisön saataviin välittämällä, levittämällä, esittämällä tai näyttämällä julkisesti sekä varastointi tai kappaleiden valmistaminen Sisällöstä tai sen osasta ilman Sanoman etukäteen antamaa nimenomaista suostumusta on kielletty. Asiakkaalla ei ole oikeutta Palvelun tai sen osan julkaisemiseen tai edelleen luovuttamiseen. Kielto koskee sekä vastikkeellisia että vastikkeettomia luovutuksia sekä tilanteita, joissa Palvelu saatetaan kolmansien saataville. Asiakkaalla ei ole oikeutta muodostaa Palvelusta tai sen osasta toista teosta tai toista palvelua.

Asiakkaalla ei ole oikeutta ilman Sanoman etukäteen antamaa nimenomaista kirjallista suostumusta käyttää automaattisia järjestelmiä (mukaan lukien "robot-", "spider-", "scraper-" ja "offline reader-" ohjelmistot) tietojen keräämiseksi, lukemiseksi tai kappaleiden valmistamiseksi Palvelusta, Sisällöstä tai niiden osista, esimerkiksi rajoittumatta tekstin- ja tiedonlouhintaa, koneoppimista, tekoälyn kehittämistä, algoritmin kouluttamista tai rikastuttamista, tai Palvelun tai Sisältöjen yleisön saataviin saattamista varten. Sanoman Sisältöjä ei myöskään saa syöttää mihinkään tekoälypohjaiseen tai muuhunkaan työkaluun tai palveluun, joka varaa oikeuksia hyödyntää syötettyjä sisältöjä omaan tai kolmansien käyttöön, esimerkiksi työkalun kehittämis- tai koulutustarkoituksiin. Sanoman Palveluita ja Sisältöä ei saa ilman Sanoman etukäteen antamaa nimenomaista kirjallista suostumusta hyödyntää millään edellä kuvatulla tai muullakaan tavalla kaupallisen tai ei-kaupallisen palvelun, esimerkiksi sisältöä tuottavan tekoälysovelluksen, tarjoamiseksi.

Mahdollisen kopiosuojauksen kiertäminen tai sen yritys on kielletty.

Sanomalla on oikeus käyttää Asiakkaan Palveluun toimittamaa materiaalia (esimerkiksi kuva-, video- ja tekstimateriaalia) Palvelun toiminnan edellyttämällä tavalla (mukaan lukien materiaalin säilyttäminen Asiakkaan myöhempää käyttöä varten, Sanoman mainospaikkojen tarjoaminen Asiakkaalle materiaalin perusteella, sekä Asiakkaan mainonnan kohdentamiseksi mukautettujen kohdeyleisöjen muokkaus ja muut vastaavat käyttötarkoitukset). Sanomalla on omassa harkinnassaan oikeus olla julkaisematta Asiakkaan toimittamaa materiaalia sekä poistaa Palvelusta materiaalia. Kun Asiakas toimittaa Palveluun kuva-, video- tai muuta materiaalia, vastaa hän samalla siitä, että hänellä on kaikki tarvittavat tekijän- ja muut oikeudet siihen.

5. Ehtojen ja Palvelun muuttaminen

5.1. Ehtojen muuttaminen

Sanomalla on oikeus muuttaa Palvelun käyttöä koskevia Käyttöehtoja ja itseostokorvausehtoja, ilmoitushintoja tai muita sovellettavia sopimusehtoja oman harkintansa mukaan. Asiakas voi muutoksesta tiedon saatuaan irtisanoa käyttöoikeutensa Palveluun päättymään muutoksen voimaantulohetkeen. Laista, asetuksista ja viranomaisten toimenpiteistä aiheutuvat kustannuslisäykset korottavat hintoja vastaavasti niiden voimaantulosta lukien, eivätkä oikeuta Palvelun käyttöoikeuden irtisanomiseen, eikä niistä ilmoiteta erikseen etukäteen. Lisäksi, jos arvonlisävero tai jokin muu soveltuva vero tai julkinen maksu tai niitä koskeva viranomaisten soveltamiskäytäntö muuttuu, Sanomalla on oikeus välittömästi muuttaa hintoja vastaavasti. Korotukset koskevat tällöin myös jo tehtyjä ilmoitusvarauksia. Ehtojen muutoksista ilmoitetaan Palvelussa tai muulla vastaavalla tavalla. Ellei muuta ole ilmoitettu, astuvat muutokset voimaan välittömästi. Jatkamalla Palvelun käyttöä sitoutuu Asiakas noudattamaan muutettuja ehtoja.

5.2. Palvelun muuttaminen

Sanoma pyrkii kehittämään Palveluita ja huolehtimaan niiden mahdollisimman häiriöttömästä toiminnasta. Sanomalla on oikeus lisätä, muuttaa tai poistaa Palvelun tai niiden osien (mukaan lukien itseostokorvausmallin) sisältöä, rakennetta, palveluaikoja, tai muita niihin liittyviä seikkoja. Sanomalla on harkintansa mukaan oikeus lopettaa Palvelun (mukaan lukien itseostokorvausmallin) tarjoaminen osittain tai kokonaan. Jos muutokset edellyttävät muutoksia Asiakkaan laitteisiin tai ohjelmistoihin tai muita toimenpiteitä Asiakkaan toimesta, Sanoma pyrkii ilmoittamaan muutoksista hyvissä ajoin etukäteen. Asiakas vastaa omalla kustannuksellaan laitteisiinsa ja ohjelmistoihinsa tarvittavista muutoksista.

6. Vastuu ja vahingonkorvaus

6.1. Sanoman vastuu

Sanoma on vastuussa Asiakkaalle Sanoman tuottamuksesta aiheutuneista, Asiakkaan osoittamista välittömistä vahingoista. Sanoma on korvausvelvollinen vain siltä osin kuin Asiakkaan kärsimä vahinko ylittää näiden Käyttöehtojen tai muiden soveltuvien sopimusehtojen mukaisesti Asiakkaalle mahdollisesti annetun hyvityksen.

Sanoma ei kuitenkaan missään tapauksessa vastaa Asiakkaalle Palvelusta tai muusta syystä mahdollisesti aiheutuvista välillisistä vahingoista, kuten saamatta jääneestä voitosta, tuotantotappiosta, tiedon ja tulojen menetyksestä, toiminnan keskeytyksistä ja niistä aiheutuneista tappioista. Sanoma ei myöskään ole vastuussa tai korvausvelvollinen Asiakkaalle Palvelun virheellisestä toiminnasta (kuten Asiakkaan tekemien ostosten tai muiden transaktioiden epäonnistumisesta), käyttökatkoista, käytön estymisestä, Palvelussa olevista virheistä, puutteellisuuksista, tai Palvelun tai sen osan lopettamisesta mahdollisesti aiheutuvasta vahingosta eikä Asiakkaan laitteisiin tai ohjelmistoihin tulevista vioista tai häiriöistä. Sanoma ei ole vastuussa tai korvausvelvollinen Asiakkaan Palveluun itse tekemien muokkausten tai sovellusten aiheuttamista virheistä tai vahingoista.

Vahingonkorvausta on vaadittava Sanomalta kahden kuukauden kuluessa siitä, kun Asiakas havaitsi tai tämän olisi pitänyt havaita vahingonkorvauksen peruste.

6.2. Asiakkaan vastuu

Asiakas vastaa itse Palvelun käytöstä sekä Palveluun jättämästään tai niiden kautta muille käyttäjille ja muihin tietoverkkoihin jakamastaan materiaalista ja siitä, ettei käyttö tai edellä mainittu materiaali loukkaa kolmannen tekijän-, teollis- ja muita suojattuja oikeuksia tai ole Käyttöehtojen, muiden soveltuvien sopimusehtojen, lain tai hyvän tavan vastaista tai aiheuta haittaa tai häiriötä verkolle, Sanomalle, Sanoman sopimuskumppaneille, Palvelun muille käyttäjille tai muille kolmansille osapuolille. Asiakas vastaa soveltuvan lainsäädännön ja muiden säädösten, näiden Käyttöehtojen tai muiden soveltuvien sopimusehtojen sekä hyvän tavan vastaisesta toiminnastaan ja sitoutuu korvaamaan Sanomalle tai kolmannelle aiheuttamansa vahingot täysimääräisesti.

6.3. Asiakkaan vastuu pääkäyttäjävaltuuksilla

Asiakkaalle voidaan myöntää pääkäyttäjäoikeudet organisaatioon. Pääkäyttäjä vastaa organisaation käyttäjien hallinnasta Palvelussa olevan käyttäjävaltuushallintatyökalun avulla. Pääkäyttäjänä asiakas vastaa siitä että hän työkalun avulla lisää tai poistaa käyttäjiä kulloisenkin tarpeen mukaan.

7. Tietosuoja

7.1. Henkilötietojen käyttö Sanoma käsittelee Asiakkaan henkilötietoja Sanoman yritysasiakaskontaktien henkilötietojen käsittelyä koskevan tietosuojakuvauksen, Sanoman tietosuojalausekkeen sekä tietosuojaa koskevan lainsäädännön mukaisesti, ellei Asiakkaan kanssa ole erikseen sovittu muuta. Sanoma käsittelee henkilötietoja muun muassa Palvelun toimittamista, asiakasviestintää ja -palvelua, Palvelun personointia, tuotekehitystä, kävijämittausta sekä mainonnan ja markkinoinnin kohdentamista varten.

Asiakkaan tai asiakaspalveluun yhteyttä ottaneen henkilön ja Sanoman väliset puhelut sekä puhelinmyynnin soittamat myyntipuhelut ja muut yhteydenotot voidaan tallentaa asioinnin varmentamiseksi sekä laadun ja osaamisen kehittämistä varten.

Käsitellessään näiden Käyttöehtojen alaisessa toiminnassaan henkilötietoja, Toimiston on noudatettava soveltuvaa tietosuojalainsäädäntöä sekä mahdollisia Mainostaja-asiakkaalta saamiaan ohjeistuksia. Sanoma voi myös vaatia Toimistoa tekemään erillisen tietojenkäsittelysopimuksen, jos Sanoma pitää sitä tarpeellisena. Henkilötietojen käsittelyä on kuvattu tarkemmin Sanoman yritysasiakaskontaktien henkilötietojen käsittelyä koskevassa tietosuojakuvauksessa ja Sanoman tietosuojalausekkeessa.

7.2. Evästeet

Palveluissa voidaan käyttää evästeitä ja muita tekniikoita Sanoman evästekäytännöissä kuvatuin tavoin. Sanoma käyttää evästeitä muun muassa Palveluiden toiminnallisuuksien mahdollistamiseen, kävijämäärien tilastolliseen seurantaan, käyttäjäkyselyiden tai sivuston käytettävyyden testaamiseen ja analysointiin sekä mainonnan tehon mittaamiseen ja kohdentamiseen.

8. Sovellettavat sopimusehdot

Selvyyden vuoksi todetaan, että Asiakkaan ostaessa mainontaa Palvelun kautta, osapuolten välillä noudatetaan näiden Käyttöehtojen lisäksi kulloinkin voimassa olevia:

  • Palvelussa esitettyjä mainostilan ja kampanjoiden ostamista koskevia ehtoja ja ohjeita,
  • Sanoman yleisiä myyntiehtoja,
  • Tietojenkäsittelysopimusta ja/tai Sanoman Verkkomainonnan ja mainonnan lisäpalveluiden tietosuojaliitettä,
  • Datapalvelusopimusta (mikäli sellainen on Asiakkaan ja Sanoman välillä solmittu).

Mikäli sopimusehtojen välillä on ristiriitaa, noudatetaan seuraavaa etusijajärjestystä:

  1. Tietojenkäsittelysopimus tai Sanoman Verkkomainonnan ja mainonnan lisäpalveluiden tietosuojaliite
  2. Sanoman yleiset myyntiehdot
  3. Palvelussa esitetyt mainostilan ja kampanjoiden ostamista koskevat ehdot ja ohjeet
  4. Nämä Ad Manager -käyttöehdot
  5. Datapalvelusopimus (mikäli sellainen on solmittu osapuolten välillä)

9. Muut ehdot

9.1. Sopimuksen siirtäminen

Palvelun käyttöoikeuden siirtäminen on kielletty ilman Sanoman etukäteen antamaa kirjallista lupaa. Sanomalla on oikeus siirtää Palvelu ja sen ylläpitäminen sekä siihen liittyvät asiakkuudet ja henkilörekisterit Sanoma-konserniin kulloinkin kuuluvalle yhtiölle sekä liiketoiminnan kaupan yhteydessä liiketoiminnan vastaanottavalle taholle.

9.2. Ylivoimainen este

Osapuolilla on oikeus ylivoimaisen esteen (Force Majeure) sattuessa viivästyttää, rajoittaa tai keskeyttää kokonaan Käyttöehtojen mukaisten velvoitteidensa täyttäminen ilman korvausvelvollisuutta toiselle osapuolelle. Ylivoimaiseksi esteeksi katsotaan sellainen yllättävä tapahtuma, jota osapuoli ei ole voinut ennakoida sopimusta tehdessään, ja jonka tapahtumista tai vaikutuksia osapuoli ei ole voinut estää taikka välttää kohtuullista huolellisuutta noudattaen, ja joka tekee Käyttöehtojen mukaisen suorituksen mahdottomaksi tai vaikeuttaa sitä olennaisesti tai tekee sen taloudellisesti tai muuten kohtuuttomaksi. Ylivoimaisia esteitä ovat esimerkiksi sota, sisäiset levottomuudet, sabotaasi, räjähdys, tulipalo, rajumyrsky tai muu poikkeuksellinen sääolosuhde, liikenteen tai tietoliikenteen keskeytyminen, lakko tai avainryhmän työnseisaus, työnantajajärjestön määräämä työsulku, viranomaisten toimenpide tai muu vaikutuksiltaan yhtä merkittävä ja epätavallinen syy. Osapuoli ilmoittaa toiselle osapuolelle viivytyksettä ylivoimaisen esteen ilmaantumisesta, samoin kuin sen poistumisesta.

9.3 Luottamuksellisuus

Asiakas sitoutuu erityisesti siihen, ettei se millään tavoin suoraan tai välillisesti ilmaise tai luovuta Sanoman tai sen konserniyhtiöiden luottamuksellisia tietoja tai liikesalaisuuksia (mukaan lukien muttei rajoittuen hintoja, alennuksia, tuotteita, palveluita tai kehityssuunnitelmia koskevia sekä muita vastaavia luottamuksellisiksi merkittyjä tai sellaisiksi ymmärrettäviä tietoja) kolmansille osapuolille, ellei tietojen luovuttaminen näille ole välttämätöntä tämän sopimuksen velvoitteiden täyttämiseksi edellyttäen, että nämä sitoutuvat kirjallisesti säilyttämään saamansa tiedot luottamuksellisina. Asiakas voi käyttää em. tietoja ainoastaan Palvelun käyttämisen edellyttämien velvoitteiden tai oikeuksien täyttämiseen. Luottamuksellisia tietoja ovat myös Sanoman ja Asiakkaan välistä sopimussuhdetta koskevat tiedot sekä Sanoman ja sen omien asiakkaiden välisiä sopimussuhteita koskevat tiedot.

9.4 Sovellettava laki ja riidanratkaisu

Palveluun ja Käyttöehtoihin sekä niissä viitattuihin muihin sopimusehtoihin sovelletaan Suomen lakia, pois lukien lainvalintaa koskevat säännökset. Sanoman ja Asiakkaan väliset mahdolliset erimielisyydet pyritään ratkaisemaan osapuolten välisillä neuvotteluilla. Mikäli osapuolet eivät kuitenkaan pääse sovintoon, asia ratkaistaan Helsingin käräjäoikeudessa. Mikäli riitakysymys kuitenkin koskee sekä markkinaoikeuden toimivaltaan kuuluvaa asiaa (esimerkiksi immateriaalioikeuksien loukkaus) että näihin Käyttöehtoihin liittyvää asiaa, riita ratkaistaan markkinaoikeudessa.

Sanoma

Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

Closure

  • Etusivu
  • Ajankohtaista
  • Alueellinen mainonta
  • Asiakastarinat
  • Mediat ja palvelut
  • Tietopankki
  • Suunnittelijan työkalut
  • Osta mainontaa
  • Yhteystiedot
  • Ota yhteyttä

Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
Arkisin klo 8-16

yrityspalvelu@sanoma.fi

010 80 80 85

Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

  • Facebook
  • Linkedin

Footer menu

  • Tietosuoja
  • Responsible Disclosure Statement

©2025 Sanoma Media Finland