Hesarin lukuaika kasvanut – arkena lehteä luetaan 53 minuuttia
-
Hesarin lukuaika kasvanut arkena + 14 min, lauantaisin ja sunnuntaisin + 4 min
Lukuajan kasvun takana on entistä suurempi määrä lukijoita, jotka viettävät lehden parissa yli tunnin päivässä erityisesti arkena ja lauantaina. Arkipäivisin aamu (ennen klo 9) on entiseen tapaan suosituin lukuajankohta. Lukeminen on lisääntynyt myös pitkin päivää. Viikonloppuisin lukeminen keskittyy erityisesti klo 9-12 välille. Lehteä luetaan myös muina ajankohtina.
Näköislehti täydentää hyvin painettua Hesaria, sillä sitä luetaan pitkin päivää niin arkena kuin viikonloppunakin.
-
Hesari luetaan kannesta kanteen
Sivustojen, osioiden ja liitteiden lukeminen on säilynyt hyvin samanlaisena viime vuoteen verrattuna. Uutissivustot, palvelusivustot, teemasisällöt ja liitteet luetaan entiseen tapaan tarkasti.
Metron uudistus koettiin positiivisena
Valtaosa HS Metron lukijoista on huomannut lehden uudistuneen ja vaihtaneen nimensä HS Metroksi viime syksynä. Uudistus koetaan positiiviseksi kaikkien mitattujen ominaisuuksien tai asioiden osalta. Lehden sisällön, luotettavuuden ja laadukkuuden koetaan parantuneen sekä lukijat kertovat lukevansa lehteä aikaisempaa enemmän.
-
Lehteä luetaan keskimäärin 12 minuuttia
HS Metron lukijat kertovat lukevansa lehtensä vähintäänkin osittain. Yhden numeron lukemiseen käytetään aikaa keskimäärin 12 minuuttia. HS Metroa luetaan tyypillisimmin sen ilmaisuuden takia. Yli puolet lehden lukijoista lukee HS Metroa, koska se on helppo tapa seurata uutisia ja ajankohtaisia asioita. Kiinnostavimmat aihealueet ovat paikalliset uutiset ja uutiset kotimaasta. Selkeään kärkikolmikkoon sijoittuu myös uutiset ulkomailta.
-
HS Metro on kaupunkilainen ja paikallinen
Yli 80 prosenttia lukijoista pitää HS Metroa yleisesti erittäin tai melko kiinnostavana. Tämä erinomaisella tasolla oleva kiinnostavuus näkyy myös lehden suosittelussa, joka on niin ikään hyvällä tasolla. Imagollisesti kuvaavimmat ominaisuudet HS Metrolle ovat kaupunkilaisuus ja paikallisuus.
-
HS Metroa pidetään hyödyllisenä mainosmediana lukijoiden keskuudessa
Yli 40 prosenttia lukijoista kokee, että mainokset sopivat HS Metroon hyvin. Lisäksi noin kolmannes on saanut mainoksista ostovinkkejä ja ideoita. 40 prosenttia lukijoista kertoo seuraavansa mielellään mainoksia lehden lukemisen lomassa.
Lähde: Kantar TNS Oy, HS lukeminen 2017, HS Metro lukeminen 2017