Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Ajankohtaista

Helsingin Sanomilla jo 200 000 digitilaajaa

Helsingin Sanomien digitaalisista palveluista maksavien määrä on ylittänyt 200 000 tilaajan rajan. Timanttijutut eli vain digitaalisesta sisällöstä maksaville asiakkaille tarjottavat pitkät laatuartikkelit ovat kiihdyttäneet Hesarin digitilausten kasvua.
18.8.2017
Jaa:FacebookXLinkedin

”200 000 digitaalisesta sisällöstä maksavaa tilaajaa on myös kansainvälisesti katsoen erittäin poikkeuksellinen luku. Tilaajistamme jo 58 prosenttia maksaa digitaalisesta sisällöstä. Meillä on erinomainen tulevaisuus siinäkin tapauksessa, että painetun lehden kysyntä vähenee tulevina vuosina”, Helsingin Sanomien vastaava päätoimittaja Kaius Niemi sanoo.

Vain tilaajille tarkoitetut timanttijutut ovat kiihdyttäneet Hesarin digitilausten kasvua. HS tunnetaan vahvana uutisbrändinä, joka kerää digitaaliseen palveluunsa yli miljoona käyntiä päivässä. Timanttijutut nousevat lehden syvällisistä sisällöistä muun muassa yhteiskunnasta, tieteestä, hyvinvoinnista ja kulttuurista.

”Timanttijutut houkuttelevat HS:n sisällön pariin aivan uusia maksavia asiakkaita − entistä nuorempaa lukijakuntaa ja myös runsaasti pääkaupunkiseudun ulkopuolella asuvia uusia tilaajia”, Niemi sanoo.

Erityisesti pitkään hiotut laatuartikkelit tarjoavat lukijoille kiinnostavaa sisältöä, jota he eivät muualta ilmaiseksi saa.

Menestyminen digitaalisella aikakaudella on Helsingin Sanomille erittäin tärkeää. Niemen mukaan digitaalinen tilausmarkkina näyttää HS:n osalta todella lupaavalta.

”Olemme osoittaneet, että nuoret ovat valmiita maksamaan laadukkaasta digitaalisesta sisällöstä. Tämä on meille sivistysprojekti. Haluamme varmistaa, että seuraavillekin sukupolville on tarjolla luotettavaa ja ymmärrystä lisäävää journalistista sisältöä. Se edellyttää jatkuvaa kerronnan ja palveluiden kehittämistä sekä laadun vaalimista. Kyse on varautumisesta jo nyt täysin digitaaliseen tulevaisuuteen, vaikka painetulla lehdellä on vielä pitkään valtava määrä tilaajia”, Niemi toteaa.

Helsingin Sanomien kokonaislevikki oli vuonna 2016 Media Audit Finlandin mukaan 321 828 kappaletta ja Kansallisen mediatutkimuksen mittaama kokonaistavoittavuus 1 821 000. Kokonaistavoittavuus lasketaan yhdistämällä yhden painetun lehden ja kaiken digitaalisen sisällön viikkolukijamäärä. Tuoreimman Kansallisen mediatutkimuksen mukaan 88 prosenttia suomalaisista luki sanomalehtiä painettuna tai digitaalisena vuonna 2016.

Sanoma

Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

Closure

  • Etusivu
  • Ajankohtaista
  • Alueellinen mainonta
  • Asiakastarinat
  • Mediat ja palvelut
  • Tietopankki
  • Suunnittelijan työkalut
  • Osta mainontaa
  • Yhteystiedot
  • Ota yhteyttä

Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
Arkisin klo 8-16

yrityspalvelu@sanoma.fi

010 80 80 85

Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

  • Facebook
  • Linkedin

Footer menu

  • Tietosuoja
  • Responsible Disclosure Statement

©2025 Sanoma Media Finland