Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Ajankohtaista

Effien shortlistalla uusia toimialoja ja kansainvälisiä töitä

Vuoden 2017 Effie Awards Finland -kilpailun shortlistalle nousi 26 markkinointityötä. Kilpailuun osallistuneet työt kertovat, että markkinointi on tänään strategista, luovaa ja datalla johdettua.
Effie Awards Finland 2017 -voittajat julkistettu
21.11.2017
Jaa:FacebookXLinkedin

”Onneksi olkoon kaikille Effien short-listalle yltäneille. Olen erityisen ilahtunut siitä, että joukossa on kokonaan uusia toimialoja, perinteisiä paikallisia tekijöitä, mutta myös hienoja kansainvälisiä töitä, joista suomalainen markkinointiyhteisö voi olla ylpeä”, sanoo kilpailun päätuomari, Elisan markkinointijohtaja Tomi Wirtanen.

”Kilpailutöiden taso oli tasalaatuisempi ja korkeatasoisempi kuin aiemmin. On ilo huomata, että tavoitteellinen markkinoinnin suunnittelu on noussut keskeiseen rooliin. Joukossa oli maailmanluokan kirkkaita insighteja. Olisin toivonut, että juuri siihen keskeisimpään, strategiseen lisäarvoa, kanavastrategiaa ja tarinankerrontaa tukevaan näkemykseen olisi panostettu vielä enemmän. Mallikas kattaus mielettömiä onnistumisia markkinoinnin eri keinoin toteutettuina”, hehkuttaa Sanoma Media Finlandin markkinointijohtaja B2B, Sanna Kolamo.

Effie Awards -kilpailussa etsitään tuloksellisimpia markkinointikampanjoita. Keskeisiä kriteereitä ovat tulosten lisäksi kampanjan haasteellisuus, ideoiden toimivuus ja mitattavuus. Viimeisellä arviointikierroksella annetaan pisteet myös luoville elementeille.

Päätuomari Tomi Wirtasen lisäksi Effie Awards Finlandin tuomaristossa on 22 liikkeenjohdon, markkinoinnin ja markkinointiviestinnän kokenutta ammattilaista, jotka edustavat asiakkaita, toimistoja, korkeakouluja ja mediaa.

Finalistien joukosta parhaat palkitaan Bronze, Silver tai Gold Effie -palkinnoilla. Koko kilpailun paras kampanja saa arvostetun Grand Effie -palkinnon. Palkinnot jaetaan torstaina 25.1.2018 Astoria-salissa.

Effie Awards -kilpailusta

Effie on maailman laajin ja arvostetuin markkinointiviestinnän tehokkuutta mittaava kilpailu. Sen omistaa Effie Worldwide Inc. Kilpailun perusti New York American Marketing Association (NYAMA) vuonna 1968. Effie on rekisteröity tavaramerkki.

Effie-kilpailua järjestetään 42 maassa. Suomessa Markkinoinnin, teknologian ja luovuuden liito MTL ry järjestää kilpailun nyt 16. kerran. Vuonna 2017 kilpailun pääyhteistyökumppanina on tuttuun tapaan Sanoma Media Finland. Aikaisemmat Effie-voittajat ja töiden esittelyt löytyvät sivulta mtl.fi/effie.

Vuoden 2017 short-lista (Huom: Listauksessa näkyvissä vain työn jättänyt toimisto ja asiakas, tekijäjoukoksi ilmoitettu tyypillisesti usean toimiston edustajia)

Aino – välillä voi keksiä itsensä uudestaan
Mirum Agency/Froneri Finland
kategoria: Tuotteet ja palvelut; Elintarvikkeet Bisneshaasteet; renessanssi

Auta ihmistä
Make it Simple /Pelastusarmeija
kategoria: Tuotteet ja palvelut; Non-profit, Bisneshaasteet; pienet ja alueelliset budjetit

Autotehtaan sankarit – Suomen suurin rekrytointi
Kuudes Kerros Helsinki/Valmet Automotive
kategoria: Bisneshaasteet; Kohderyhmä, Tuotteet ja palvelut; Autoilu ja moottoriala

Burgernomia – McDonald’sin aina hintaansa arvokkaampi hampurilainen
DDB Helsinki/MacDonald’s Finland
kategoria: Bisneshaasteet; Uusi tuote tai palvelu, Tuotteet ja palvelut; Matkailu, elämykset ja vapaa-aika

A Guinness World Record – Fastest Side Wheelie in a Car
Villivisio/Nokian Renkaat
kategoria: Media; Mediaidea, Tuotteet ja palvelut; Autoilu ja moottoriala

Fazer munkkibaari -sarja myi hillotusti munkkeja
SEK/Fazer Leipomot
kategoria: Bisneshaaste; Renessanssi, Tuotteet ja palvelut; Elintarvikkeet

Hartwall Original Long Drink Comeback
Bob The Robot/Hartwall
kategoria: Bisneshaaste; Renessanssi, Tuotteet ja palvelut; Elintarvikkeet

Jenkki – pieni pala hymyä, suuri muutos markkinalla
ToinenPHD/Cloetta
kategoria: Tuotteet ja palvelut; Elintarvikkeet Bisneshaasteet; Strateginen markkinointi

Kaikki tai ei mitään – Kuinka epäonnistuminen käännettiin voitoksi
Carat Finland/Veikkaus
kategoria: Bisneshaaste; Uusi tuote tai palvelu

Kaivopuiston lentonäytös/pienmuseon budjetilla Suomen suurin tapahtuma
SEK/Suomen Ilmailumuseo
kategoria: Tuotteet ja palvelut; Non-profit, Bisneshaasteet; Strateginen markkinointi

KONE Machine conversations
hasan & partners /KONE
kategoria: Tuotteet ja palvelut; Yrityskuva, Bisneshaaste; Uusi tuote tai palvelu

K-Ruoka – paras kauppakaveri
Futurice/Kesko
kategoria: Bisneshaaste; Teknologia

Koskenkorva – Vodka from a Village
Bob The Robot/Altia
kategoria: Bisneshaaste; Renessanssi, Media; Mediateho

Kuinka mallisto, jota ei pitäisi olla, sai yli 70 miljoonan ihmisen huomion
hasan & partners /Plan International Suomi
kategoria: Tuotteet ja palvelut; Nonp-rofit, Media; Mediaidea

LIDL – Elä kuin viimeistä kesäpäivää
Folk Finland/Lidl Suomi
kategoria: Bisneshaasteet; Strateginen markkinointi

Lumo – kaupallinen rakkaustarina
TBWA Helsinki/Lumo
kategoria: Bisneshaasteet; Strateginen markkinointi, Tuotteet ja palvelut; Asuminen

Lumo x Tinder – It’s a Match
TBWA Helsinki/Lumo
kategoria: Media; Mediainnovaatio, Bisneshaasteet; Kohderyhmä

Miten väritön ja hajuton käännettiin räväkkään kasvuun
Dagmar/Berner
kategoria: Media; Mediateho

Novelle Plus Elämän janoon
Bob The Robot/Hartwall
kategoria: Bisneshaasteet; Strateginen markkinointi

Putkiremontti meni putkeen – Fira Ketterän lanseeraus
Viestintä Oy Drum/Fira palvelut
kategoria: Bisneshaasteet; Uusi tuote tai palvelu, Tuotteet ja palvelut; Asuminen

Plan B City above the city
hasan & partners /Metsä Wood
kategoria: Bisneshaasteet; Kohderyhmä, Tuotteet ja palvelut; B2B Yritysmarkkinoitavat tuotteet ja palvelut

Puolessa vuodessa kansan rakastamaksi brändiksi. Kun aika on.
Intohimotoimisto Cassius/Sanoma Media Finland, Oikotie
kategoria: Tuotteet ja palvelut; Yrityskuva

Roosa nauha 2016
dynamo&son/Syöpäsäätiö
kategoria: Tuotteet ja palvelut; Non-profit, Bisneshaasteet; Brändätyt sisällöt

Uudistunut Vikinglotto yhdisti suomalaiset ja ruotsalaiset
Carat Finland/Veikkaus
kategoria: Tuotteet ja palvelut; Matkailu, elämykset ja vapaa-aika,

Ylhäisten leipä – pienestä suurta
ToinenPHD/Lantmännen Cerealia
kategoria: Bisneshaasteet; Pienet ja alueelliset budjetit

Älä kerro Martille
Miltton/Crisis Management Initiative (CMI)
kategoria: Tuotteet ja palvelut; Non-profit, Bisneshaasteet; Pienet ja alueelliset budjetit

MARKKINOINNIN, TEKNOLOGIOAN JA LUOVUUDEN LIITTO MTL RY

Lisätietoja:

Tomi Wirtanen, päätuomari, Elisan markkinointijohtaja, puh. 045 6707161
Tarja Virmala, MTL:n toimitusjohtaja, puh. 040 048 4693

Sanoma

Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

Closure

  • Etusivu
  • Ajankohtaista
  • Alueellinen mainonta
  • Asiakastarinat
  • Mediat ja palvelut
  • Tietopankki
  • Suunnittelijan työkalut
  • Osta mainontaa
  • Yhteystiedot
  • Ota yhteyttä

Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
Arkisin klo 8-16

yrityspalvelu@sanoma.fi

010 80 80 85

Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

  • Facebook
  • Linkedin

Footer menu

  • Tietosuoja
  • Responsible Disclosure Statement

©2025 Sanoma Media Finland