Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Ajankohtaista

HitMixille jäätävä startti – nousi viidenneksi suurimmaksi kaupalliseksi kanavaksi 25–44-vuotiaiden joukossa

90-luvun ystäviä superpalveleva HitMix löysi kuulijansa heti. Kanavalla on 220 000 kuulijaa, ja kaupallisesti tärkeimmässä 25–44-vuotiaiden kohderyhmässä kaupallinen kuunteluosuus on neljä prosenttia.
HitMix startti
22.1.2018
Jaa:FacebookXLinkedin

Lokakuussa lanseerattu Nelonen Median ja Mediatakojien yhteinen 90-luvun musiikkiin painottunut musiikkikanava HitMix ampaisi kolmessa kuukaudessa Suomen viidenneksi kuunnelluimmaksi kaupalliseksi radiokanavaksi 25–44-vuotiaiden joukossa. Kanavan kaupallinen kuunteluosuus kohderyhmässä on neljä prosenttia, ja edellä ovat vain Radio Suomipop, Radio Nova, Radio Rock ja Radio City.

”HitMix saavutti uskomattoman hienon aseman vain muutamassa kuukaudessa, mikä vahvistaa Nelonen Median radioiden selvää markkinajohtajuutta 25–44-vuotiaiden kohderyhmässä”, Hitmixin ohjelmapäällikkö Satu Risteli riemuitsee.

HitMixin kuuluvuusalueella asuu lähes kolme miljoonaa suomalaista, ja tavoitteena on laajentaa kanava valtakunnalliseksi. Kanavan sydän on 90-luvun nopearytminen musiikki, mutta soittolistalle mahtuu myös uudempia 2000- ja 2010-lukujen kappaleita. Päivittäin kello 9 ja 21 ohjelmassa on 90 minuuttia puhdasta 90-luvun musiikkia, ja nämä soittolistat ovat myös audiosisältöpalvelu Suplassa.

HitMixin lähetykset tehdään aamupäivisin Sanomatalon radiostudiosta, mutta iltapäivisin kanavalla kuullaan myös alueellisia ohjelmia. Mediamyynti tehdään yhteistyössä Mediatakojien kanssa, ja kanava mahdollistaa näin mainostajille sekä paikalliset että laajemmat ratkaisut kuin myös näiden yhdistelmät.

”Kanavasta saatu palaute sekä kuuntelijoilta että asiakkailta on ollut todella positiivista. Valtakunnallisen aamupäivän yhdistäminen vahvaan paikalliseen iltapäivälähetykseen on toiminut erinomaisesti”, Mediatakojien toimitusjohtaja Sampsa Jolma sanoo.
Kuulijat on otettu mukaan HitMixin tekemiseen ja kehittämiseen ainutlaatuisella tavalla.

”HitMixin kuuntelijat suhtautuvat soitettavaan musiikkiin intohimolla, ja se on upea juttu! Olemme pyrkineet luomaan yhteisöllisyyttä ja aktivoimaan porukkaa myös sosiaalisessa mediassa kilpailujen ja fiilistelyn merkeissä. Lisäksi meillä on käytössä WhatsApp, johon voi lähettää toiveita, kuvia ja palautetta. Kanavan juontajat, Kimmo Sainio ja minä, haluamme olla läsnä ja vuorovaikutuksessa monella tapaa lähetyksen ajan, vaikka musiikki onkin HitMixillä pääroolissa”, HitMixin aamulähetystä juontava Ari Hursti kertoo.

Vuoden viimeinen neljännes oli kokonaisuutena Nelonen Median radioilta vahvaa kasvua. Portfolio saavutti peräti 52,7 prosentin kaupallisen kuunteluosuuden 25–44-vuotiaiden joukossa ja 48,1 prosentin osuuden 25–54-vuotiassa. Uutta kasvua toivat HitMixin lisäksi Radio Rock ja Radio Aalto.

Lähde: Finnpanel Oy, KRT 10–12/2017, kaupallinen kuunteluosuus

Sanoma

Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

Closure

  • Etusivu
  • Ajankohtaista
  • Alueellinen mainonta
  • Asiakastarinat
  • Mediat ja palvelut
  • Tietopankki
  • Suunnittelijan työkalut
  • Osta mainontaa
  • Yhteystiedot
  • Ota yhteyttä

Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
Arkisin klo 8-16

yrityspalvelu@sanoma.fi

010 80 80 85

Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

  • Facebook
  • Linkedin

Footer menu

  • Tietosuoja
  • Responsible Disclosure Statement

©2025 Sanoma Media Finland