Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Ajankohtaista

ET uskoo aikuisten ostovoimaan

Yli viisikymppiset eivät muka ole kaupallisesti kiinnostava kohderyhmä. Mitä vielä! Koko Suomi pysähtyisi päivässä ilman heitä: juuri heillä on paitsi rahaa, myös halu ja aikaa kuluttaa. ET-lehti tavoittaa yhä nuoremmat ikäluokat, jotka käyttävät varallisuuttaan muun muassa omaan hyvinvointiin, lapsenlapsiin, matkoihin ja kulttuuriin.
ET
14.2.2018
Jaa:FacebookXLinkedin

Yli viisikymppisiä ei pidetä kaupallisesti kiinnostavana kohderyhmänä eikä heille suunnata palveluita. Ikäluokalla on kuitenkin eniten varallisuutta – velaton omistusasunto on Tilastokeskuksen mukaan 80 prosentilla ja kesämökki 40:llä. Pörssiosakkeita omistaa joka kolmas.

Eläkeikää lähestyvät ja eläkkeellä jo olevat hoitavat paljon lapsenlapsia, ja yli 50-vuotiaat ovat käyttäneet heihin kulutustutkimusten mukaan viime vuosina miljardeja euroja. Isovanhemmat tekevät lapsenlapsillensa pankkitalletuksia, siirtävät heille omaisuuttaan ja maksavat suvun matkoja. Moni perhe olisi pulassa ilman isovanhempien taloudellista apua.

Yli viisikymppiset osaavat kuitenkin ajatella myös itseään. ET-lehden lukijat ja heidän ikätoverinsa ovat kirjallisuuden suurkuluttajia, ahkeria teatterissakävijöitä ja muiden kulttuuritapahtumien vakiyleisöä.

Ulkomaanmatkoihin yli viisikymppiset kuluttavat enemmän kuin nuoremmat. He kansoittavat Ruotsin- ja Tallinnan-risteilyt ja tekevät kolmen sukupolven unelmamatkoja, toteuttavat elämänsä unelmia kerran elämässä -matkoilla ja nauttivat kylpylälomista kotimaassa.

Eläkkeellä olevat arvostavat laatua ja käyttävät rahaa hyvinvointiin huomattavasti enemmän kuin työssäkäyvät. Lääkkeisiin, terveyteen ja hyvinvointiin liittyviä tuotteita he ostavat yli miljardilla eurolla vuodessa.

ET tarjoaa tarinoita ja kannustaa uusiin alkuihin

  • ET tavoittaa entistä nuoremman ja laajemman ostovoimaisen kohderyhmän, yli puoli miljoonaa suomalaista.
  • Myös miehiä – kohderyhmästä yli 100 000 on miehiä.
  • ET tarkastelee maailmaa avarakatseisesti ja rohkaisee kokeilemaan uusia asioita elämässään.


ET-lehden uudeksi päätoimittajaksi nimitettiin Katriina Palo-Närhinen

Katriina Palo-Närhinen siirtyi Sanomalle Fokus Media Finlandista. Viimeksi Palo-Närhinen on toiminut Geon päätoimittajana ja Fokus Median julkaisujohtajana. Hän aloitti ET-lehden päätoimittajana Sanoma Media Finlandissa tammikuun puolivälissä. ET-lehden lisäksi Palo-Närhinen on Matkaoppaan ja ET Terveyden päätoimittaja.

”On hienoa päästä kehittämään menestyvää brändiä ja tekemään töitä yhdessä ET-lehden toimituksen kanssa”, Katriina Palo-Närhinen sanoo.

ET-lehti on Suomen suurin yleisaikakauslehti ja aikakauslehtikentän menestystarina. Se on Suomen johtava yli 55-vuotiaille suunnattu mediabrändi, joka tavoittaa kokonaisuudessaan 438 000 suomalaista (KMT syksy 2016/kevät 2017).

”ET tavoittaa äärimmäisen kiinnostavan kohderyhmän. Sen lukijat ovat aktiivisia ja ostovoimaisia aikuisia, jotka arvostavat laadukasta aikakauslehtisisältöä. Haluamme tehdä heille aina vain kiinnostavampaa ja houkuttavampaa luettavaa. Katriina on kokenut ja vahva aikakauslehtiosaaja ja juuri oikea tekijä kehittämään ET:tä eteenpäin”, Sanoma Lifestylen johtaja Johanna Lahti sanoo.

ET-lehden mediakortti >

Sanoma

Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

Closure

  • Etusivu
  • Ajankohtaista
  • Alueellinen mainonta
  • Asiakastarinat
  • Mediat ja palvelut
  • Tietopankki
  • Suunnittelijan työkalut
  • Osta mainontaa
  • Yhteystiedot
  • Ota yhteyttä

Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
Arkisin klo 8-16

yrityspalvelu@sanoma.fi

010 80 80 85

Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

  • Facebook
  • Linkedin

Footer menu

  • Tietosuoja
  • Responsible Disclosure Statement

©2025 Sanoma Media Finland