ET uskoo aikuisten ostovoimaan
Yli viisikymppisiä ei pidetä kaupallisesti kiinnostavana kohderyhmänä eikä heille suunnata palveluita. Ikäluokalla on kuitenkin eniten varallisuutta – velaton omistusasunto on Tilastokeskuksen mukaan 80 prosentilla ja kesämökki 40:llä. Pörssiosakkeita omistaa joka kolmas.
Eläkeikää lähestyvät ja eläkkeellä jo olevat hoitavat paljon lapsenlapsia, ja yli 50-vuotiaat ovat käyttäneet heihin kulutustutkimusten mukaan viime vuosina miljardeja euroja. Isovanhemmat tekevät lapsenlapsillensa pankkitalletuksia, siirtävät heille omaisuuttaan ja maksavat suvun matkoja. Moni perhe olisi pulassa ilman isovanhempien taloudellista apua.
Yli viisikymppiset osaavat kuitenkin ajatella myös itseään. ET-lehden lukijat ja heidän ikätoverinsa ovat kirjallisuuden suurkuluttajia, ahkeria teatterissakävijöitä ja muiden kulttuuritapahtumien vakiyleisöä.
Ulkomaanmatkoihin yli viisikymppiset kuluttavat enemmän kuin nuoremmat. He kansoittavat Ruotsin- ja Tallinnan-risteilyt ja tekevät kolmen sukupolven unelmamatkoja, toteuttavat elämänsä unelmia kerran elämässä -matkoilla ja nauttivat kylpylälomista kotimaassa.
Eläkkeellä olevat arvostavat laatua ja käyttävät rahaa hyvinvointiin huomattavasti enemmän kuin työssäkäyvät. Lääkkeisiin, terveyteen ja hyvinvointiin liittyviä tuotteita he ostavat yli miljardilla eurolla vuodessa.
ET tarjoaa tarinoita ja kannustaa uusiin alkuihin
- ET tavoittaa entistä nuoremman ja laajemman ostovoimaisen kohderyhmän, yli puoli miljoonaa suomalaista.
- Myös miehiä – kohderyhmästä yli 100 000 on miehiä.
- ET tarkastelee maailmaa avarakatseisesti ja rohkaisee kokeilemaan uusia asioita elämässään.
ET-lehden uudeksi päätoimittajaksi nimitettiin Katriina Palo-Närhinen
Katriina Palo-Närhinen siirtyi Sanomalle Fokus Media Finlandista. Viimeksi Palo-Närhinen on toiminut Geon päätoimittajana ja Fokus Median julkaisujohtajana. Hän aloitti ET-lehden päätoimittajana Sanoma Media Finlandissa tammikuun puolivälissä. ET-lehden lisäksi Palo-Närhinen on Matkaoppaan ja ET Terveyden päätoimittaja.
”On hienoa päästä kehittämään menestyvää brändiä ja tekemään töitä yhdessä ET-lehden toimituksen kanssa”, Katriina Palo-Närhinen sanoo.
ET-lehti on Suomen suurin yleisaikakauslehti ja aikakauslehtikentän menestystarina. Se on Suomen johtava yli 55-vuotiaille suunnattu mediabrändi, joka tavoittaa kokonaisuudessaan 438 000 suomalaista (KMT syksy 2016/kevät 2017).
”ET tavoittaa äärimmäisen kiinnostavan kohderyhmän. Sen lukijat ovat aktiivisia ja ostovoimaisia aikuisia, jotka arvostavat laadukasta aikakauslehtisisältöä. Haluamme tehdä heille aina vain kiinnostavampaa ja houkuttavampaa luettavaa. Katriina on kokenut ja vahva aikakauslehtiosaaja ja juuri oikea tekijä kehittämään ET:tä eteenpäin”, Sanoma Lifestylen johtaja Johanna Lahti sanoo.