Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Ajankohtaista

Hesarilla vaikutat kuluttajiin aamuisin - tuoreet tutkimustulokset valottavat lehden lukutottumuksia

Hesarin lukeminen
19.3.2018
Jaa:FacebookXLinkedin

Helsingin Sanomien tuoreen lukijatutkimuksen mukaan lehden lukemiseen käytetään paljon aikaa. Hesarin laadukkaiden sisältöjen lisäksi myös mainonta koetaan lehdessä kiinnostavana ja luotettavana. 

Hesarin lukemiseen käytetään paljon aikaa – keskimäärin tunnin päivässä

Arkipäivisin aamu on entiseen tapaan Hesarin suosituin lukuajankohta. Kaikkina viikonpäivinä lehteä luetaan yhä enemmän myös pitkin päivää, johon vaikuttanee digitaalisen näköislehden lisääntynyt lukeminen painetun lehden rinnalla. Tämä tarkoittaa mainonnalle runsaasti toistoa pitkin päivää.

  • Yli 400 000 lukijaa kertoo lukevansa lehden ennen aamuyhdeksää.
  • Viikonloppuisin lukeminen keskittyy 9-12 välille.
  • Keskimääräiset lukuajat ovat arkena 48 minuuttia, lauantaisin 57 minuuttia ja sunnuntaisin 67 minuuttia.

Lehti luetaan tai vähintään silmäillään kannesta kanteen

Sisältöjen lukeminen on säilynyt hyvin samanlaisena viime vuodet. Lehti luetaan ja silmäillään kannesta kanteen. Eroja suosikkisisällöissä kuitenkin löytyy kohderyhmiä tarkasteltaessa.

  • Hesarin sisällöistä luetuimpia ovat kestosuosikit Kotimaa, Uutiset -aukeama ja Sunnuntai.
  • Naisia ja alle 30-vuotiaita kiinnostavat erityisesti Torstai-osa ja Kuukausiliite.
  • Miesten suosikkisisällöt ovat Ulkomaan uutiset ja Tiede.
  • Pääkaupunkiseudun lukijoita kiinnostaa Kaupunki-uutiset.

Hesarin lukeminen on tasaista ympäri vuoden – kesä ei muuta lukutottumuksia

  • Kolme neljästä painetun lehden tilaajalukijasta lukee Hesaria samalla tavoin kesällä kuin muinakin ajankohtina.

  • Noin kymmenys käyttää lehden lukemiseen enemmän aikaa kesällä ja vastaavasti noin kymmenys vähemmän.
  • Erityisesti alle 40-vuotiaat naiset viettävät kesällä Hesarin parissa enemmän aikaa.

Hesarissa mainostavat yritykset ja tuotteet koetaan luotettavina

  • Lukijat suhtautuvat mainontaan positiivisesti ja se koetaan oleelliseksi osaksi lehteä.

  • 72 % lukijoista kokee Hesarissa mainostavat yritykset ja tuotteet luotettavina.
  • Yli puolet pääkaupunkiseudun lukijoista kertoo selailevansa ja lukevansa Hesarin välissä jaettavia ilmoitusliitteitä säännöllisesti.

Lähde: Kanter TNS Oy, HS Lukeminen 2018

KMT: Hesari kasvatti lukijamääräänsä >

HS-mediakortti >

Sanoma

Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

Closure

  • Etusivu
  • Ajankohtaista
  • Alueellinen mainonta
  • Asiakastarinat
  • Mediat ja palvelut
  • Tietopankki
  • Suunnittelijan työkalut
  • Osta mainontaa
  • Yhteystiedot
  • Ota yhteyttä

Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
Arkisin klo 8-16

yrityspalvelu@sanoma.fi

010 80 80 85

Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

  • Facebook
  • Linkedin

Footer menu

  • Tietosuoja
  • Responsible Disclosure Statement

©2025 Sanoma Media Finland