AINO-älylatauksen myötä parempaa mobiilimainontaa – mainokset näkyvät jatkossa siellä, missä niillä on paras mahdollisuus tulla nähdyiksi

Mobiilimainosten latauslogiikka paranee
Tuomme AINO:n älykkyyden mobiilimainontaan. Sanoman AINO-älylataus toimii siten, että jatkossa mainokset näkyvät siellä missä niillä on paras mahdollisuus tulla nähdyiksi.

Aiemmin mainokset on näytetty sivustolla kiinteästi sijaitsevilla mainospaikoilla. Esimerkiksi Cross-screen paraati voi jatkossa näkyä mobiilissa sekä sivuston alussa että artikkelin välissä.

AINO:n latauslogiikka ottaa huomioon muun muassa sen, kuinka nopeasti tai hitaasti käyttäjä selaa sivustoa. Tämä parantaa viewabilityä ja mobiilisivuston käyttökokemusta ja estää mainoksia ”pomppimasta” hitaan lataamisen vuoksi.

Olemme saaneet alustavissa testeissä hyvin lupaavia tuloksia viewabilityn paranemisesta. Kyseessä on historiamme merkittävin kokonaisviewabilityn parannus. Mainonnan vaikuttavuus, mainosinventaarin laatu, median käyttökokemus ja mainonnan viewability ovat meille ensisijaisen tärkeitä. Panostamme vahvasti näiden osa-alueiden kehittämiseen ja näytämme edelläkävijänä suuntaa markkinalla.

Muutos tuodaan vaiheittain Sanoman mobiilisivustoille ja sovelluksiin.