Pia Kuhakoski, Head of TV: ”Kohtaa kuluttaja useissa eri tilanteissa päivän aikana”

Pia Kuhakoski
Pia Kuhakoski, miksi markkinoijan kannattaa valita Sanoma?

”Saamme rakennettua kanavillamme laajan ja vaikuttavan kampanjakokonaisuuden, jolla tavoitetaan tehokkaasti markkinoijan kohderyhmä. Total TV -portfoliossamme on tänä vuonna mukana Nelonen Median TV-kanavien lisäksi uusina Fox ja National Geographic sekä Ruutu. Tarjolla on nyt isompia ja tehokkaampia kokonaisuuksia kuin aikaisemmin. TV-sisältöjen kuluttamisen muuttuessa mainostajan kannattaa hyödyntää Ruutu-palvelumme monipuolisia mahdollisuuksia.

Sanoma on ainutlaatuinen kumppani, jolla on tarjolla monipuolinen mediapaletti. Voimme aidosti laittaa asiakkaan keskiöön ja ratkaista hänen markkinointiviestinnällisiä haasteitaan kokonaisvaltaisesti ja dataa hyödyntäen. Sanoman tarjooman kautta markkinoija saa viestilleen kohtaamisia kuluttajan kanssa päivän eri tilanteissa läpi koko vuorokauden. 

Pidämme asiakkaan keskiössä ja rakennamme medioillamme toimivia ratkaisuja asiakkaiden tarpeisiin.” 

Mitä uutta markkinoijalle on tarjolla?

Big Brother palaa syksyllä ruutuun viiden vuoden tauon jälkeen. Formaatti on vanha mutta kuitenkin uusi, sillä maailma on viidessä vuodessa muuttunut niin paljon, että ilmiöstä saadaan ihan eritasoinen kuin aikaisemmin. Big Brother on maailmalla tällä hetkellä suositumpi kuin koskaan: käynnissä on 23 BB-tuotantoa. BB tarjoaa lukemattoman määrän mahdollisuuksia mainostajien brändien näkyvyydelle.”

Kevään aikana kanaviltamme on tulossa aivan loistavaa viihdesisältöä: Yhdysvaltain suosituin draamasarja This Is Us aloitti vahvasti, ja sitä on katsottu myös Ruudun kautta todella hyvin. The Voice of Finland käynnistyi miljoonayleisöllä, ja Armanin uusi sarja, Arman ja Suomen rikosmysteerit, on saanut hyvän startin. Helmikuun alussa käynnistynyt Selviytyjät Suomi -kisan uusi kausi nousi sunnuntain katsotuimmaksi viihdeohjelmaksi ja peittosi kilpailijansa kokonaislukujen lisäksi kaikissa ikäryhmissä.

Kehitämme jatkuvasti mainostajille uusia, toimivia tapoja asiakkaiden tavoittamiseen. Vuorovaikutteisuus on TV:n uusi trendi. Tulemme lanseeraamaan uusia dynaamisia mainosmuotoja kevään aikana.  Tarjoamme myös mahdollisuuden tilata kampanja useammalle ruudulle yhdellä kertaa.

Uskon lujasti, että TV:n rooli vaikuttavana mediana tulee entisestään korostumaan. Oli vuosia, jolloin markkinointibudjetista meni iso osa markkinoijan omien medioiden, kuten CRM-järjestelmien, markkinoinnin automaation ja some-näkyvyyden rakentamiseen. Monet kansainväliset bränditalot ovat palanneet isosti TV:n pariin. Isot brändit tarvitsevat isoa tavoittavuutta, ja meillä on siihen välineet. TV:n avulla pystyt kertomaan tarinaa, saamaan aikaan tunnereaktioita ja näin jättämään muistijäljen kuluttajan mieleen. Voit rakentaa tehokkaasti brändiä, mutta TV toimii hyvin myös taktisen mainonnan välineenä.”

Pia Kuhakosken vinkit vaikuttavaan markkinointiviestintään:

Määritä tavoitteesi ja onnistumisen mittarit. Lyhyen ja pitkän tähtäimen tavoitteet ja mittarit ovat usein erilaiset – vaikkapa tunnettuuden kasvattaminen tai käynnit verkkokaupassa. Tavoitteiden saavuttaminen vaatii erilaisia viestejä erilaisissa kanavissa. Viestin ja kohderyhmän kannalta oikea mediaympäristö tehostaa tutkitusti viestin vaikutusta. TV:llä tavoitat laajasti ja rakennat pitkäjänteisesti brändiä. Lisäksi TV ohjaa vahvasti verkkoon ja vahvistaa muissa medioissa olevia mainostajan viestejä.

Kokonaisvaltainen ymmärrys kohderyhmästä on avain menestykseen. Käytä hyväksesi saatavilla olevaa dataa. Meillä Sanomalla on valtavasti tietoa eri kohderyhmistä sekä niiden käyttäytymisestä. Autamme enemmän kuin mielellämme.

Varmista että kampanjoissasi on sekä tavoittavuus että sisältö on kunnossa. Paraskaan mediasuunnitelma ei pelasta heikkoa mainosmateriaalia ja toisinpäin. Fakta ja fiilis kuntoon, niin menestyt! Luovuus ja analytiikka kulkevat käsi kädessä vaikuttavassa markkinointiviestinnässä. 

Pia Kuhakoski vastaa Head of TV -roolissa Nelonen Median televisiokanavien ja Ruudun mainosratkaisuista ja kaupallistamisesta.