Tero Tiainen, Head of Digital: ”Hyödynnä dataa älykkäästi ja luovasti”
Tero Tiainen, miksi markkinoijan kannattaa valita Sanoma?
”Sanoma tarjoaa markkinoijille monikanavaisia tavoittavia, tehokkaita, luovia ja vaikuttavia ratkaisuja. Olemme panostaneet ja tulemme myös tulevaisuudessa panostamaan paljon digitaalisiin kyvykkyyksiin ja osaamiseen. Meillä on iso joukko ammattilaisia, jotka voivat auttaa asiakkaitamme suunnittelemaan datavetoisesti juuri heidän tarpeisiinsa sopivia ratkaisuja, oli kyse sitten brändin rakentamisesta tai potentiaalisten asiakkaiden aktivoinnista.”
Mitä uutta markkinoijalle on tarjolla?
”Pystymme tarjoamaan markkinoijille entistä parempia ja räätälöidympiä kohdentamisratkaisuja juuri heitä kiinnostaviin kohderyhmiin. Voimme esimerkiksi mallintaa mainostajan omat asiakassegmentit ja tavoittaa nämä kohderyhmät tehokkaasti digitaalisissa kanavissamme. Myös asiakkaan sivuston kävijädataa voidaan hyödyntää digitaalisten kanavien lisäksi kaikessa mediasuunnittelussa. Voimme valita laajasta tarjonnastamme mediat, joiden yleisöprofiili sopii asiakkaan tarpeisiin.
Olemme panostaneet paljon myös mainospaikkojen rakenteeseen liittyvään kehitykseen, jotta pystymme vastaamaan markkinoiden ja asiakkaiden tarpeisiin parhaalla mahdollisella tavalla.
Henkilökohtaisesti haluaisin nähdä digitaalisissa kanavissa nykyistä enemmän luovempia, ihmisten huomiota ja kiinnostusta herättäviä brändiratkaisuja. Tässä kannattaa haastaa myös meitä mukaan suunnitteluun.”
Tero Tiaisen vinkit vaikuttavaan markkinointiviestintään:
Hyödynnä dataa älykkäästi ja luovasti markkinointiviestinnän suunnittelusta käytännön toimenpiteisiin.
Tunne kohderyhmäsi paremmin, jotta voit suunnitella vaikuttavampia konsepteja ja tavoittaa oikeat kohderyhmät oikeassa paikassa oikeaan aikaan heitä kiinnostavalla tavalla
Hyödynnä monikanavaisuutta. Ihmisten tavoittaminen ja erottuminen hälystä vaatii kiinnostavaa viestiä, monikanavaisia luovia ratkaisuja sekä riittävästi toistoa, jotta haluttu viesti menee perille. Haluttu kohderyhmä voidaan tavoittaa tehokkaasti roolittamalla ja yhdistelemällä eri kanavia.
Tero Tiainen vastaa Head of Digital -roolissa videoiden ja digitaalisten tuotteiden tarjooman kehittämisestä.