Valmiina kokeilemaan uutta – REDIn BB-talo on esimerkki luovasta ja rohkeasta ohjelmayhteistyöstä

BB oranssi
Big Brother -talo nousee ensi syksynä kansainvälisestikin aivan poikkeukselliseen paikkaan: kauppakeskus REDIn alueelle rakenteilla olevan tornitalon perustuksille.

”Sanomalta ja tuotantoyhtiöltä tullut hullu idea tuntui heti oikealta. Ennakkoluulottomuus kannattaa: BB-talon vastaanotto on ollut todella hyvä sekä suuren yleisön että REDIn yrittäjien keskuudessa”, REDIn kauppakeskusjohtaja Aleksi Salminen sanoo.

”REDI on urbaani kohtauspaikka, joka kokoaa saman katon alle erilaisia ihmisiä, jotka hakevat ostosmahdollisuuksien lisäksi elämyksiä ja viihdettä. Tästä näkökulmasta katsottuna Big Brother -tuotanto sijoittuu REDIin oivallisesti", Salminen jatkaa.       

Big Brother -talon rakentaminen kauppakeskuksen yhteyteen on ihan maailmanlaajuisestikin poikkeuksellinen hanke. Projekti onkin herättänyt jo nyt kansainvälistä kiinnostusta muissa Big Brotheria tuottavissa maissa. Myös BB:n viikoittaiset suorat lähetykset ja asukkaan häädöt tapahtuvat REDIin pystytettävässä studiossa.  Kauppakeskus palveluineen tuo myös uudenlaisia mahdollisuuksia vaihtelevan sisällön tuomiseen asukkaiden arkeen.

REDIn BB-talo on hieno esimerkki luovasta ja rohkeasta ohjelmayhteistyöstä.

Aina tulee sanomista -markkinointikonseptissamme kysytään kuka haluaisi tehdä markkinointia, josta ei synny mitään sanomista? Onneksi ei tarvitse, vaan asioita voi tehdä rohkeasti ja ennakkoluulottomasti, kuten aiomme tehdä yhdessä REDIn kanssa”, Sanoman luova strategi Mervi Niittynen sanoo.

Yhteistyö REDIn, tuotantoyhtiö Endemol Shine Finlandin ja Sanoman välillä on mutkatonta, ja kaikki ovat laittaneet itsensä peliin, kun kokonaisuutta on lähdetty rakentamaan.

”Idea tuntui heti REDIn näköiseltä. Tämä yhteistyö sopii erittäin hyvin REDIn toiveisiin tehdä uutta ja eri tavalla, perinteistä poiketen.  Jo tässä alkutaipaleella on saanut monipuolistaa perinteistä myyjän roolia ja pistää rattaat pyörimään esimerkiksi rakennuslupaprosessin sekä live-lähetysten suunnitelmien osalta”, Client Manager Erica Ryysy kertoo.  

Big Brother tarjoaa monipuolisia kaupallisia yhteistyömahdollisuuksia. BB-talo ja tosi-TV-sisältö viikkotehtävineen, päiväkirjahuoneineen ja aktiviteetteineen tarjoaa brändeille luontevaa ja arvokasta näkyvyyttä. Ohjelmayhteistyö on mahdollista tiiviistä kumppanuudesta yksittäisiin sponsoroituihin päivä- tai viikkotehtäviin.

”Ohjelmakausi tarjoaa luovia ja elämyksellisiä keinoja brändinäkyvyydelle sekä mahdollisuuksia viedä ohjelmayhteistyö aivan uudelle tasolle”, luova strategi Mia Kantakoski muistuttaa. 

Kiinnostus Big Brotheria kohtaan on ollut huimaa. Asukashaku lähti käyntiin viime viikon tiistaina vilkkaasti. Ensimmäisen viikon aikana ohjelmaan tuli jo komeat noin 2000 hakemusta.

Big Brotherin ohjelmapaikka  Jimillä

  • ma–la klo 21.30–23.00 (1,5 h )
  • su livelähetys Nelosella klo 21.30–23.00

Ruutu ja Ruutu+

  • Ohjelmasisällöt Ruudussa
  • Ruutu + -palvelussa katsottavissa 24/7

Haluatko mukaan syksyn huikeimpaan ilmiöön? Kysy lisää yhteyshenkilöltäsi Sanoman mediamyynnistä!