Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Ajankohtaista

Aina tulee sanomista -brändikampanja ylitti tavoitteensa

Sanoma Media Finlandin uusi B2B-markkinointikonsepti ylitti kaikki asetetut tavoitteet jo ensimmäisen aallon aikana. Mainonnan huomioarvo oli lähes 70 prosenttia, ja 54 prosentin mielestä kampanja vaikutti positiivisesti mielikuvaan Sanomasta markkinoinnin kumppanina.
Sanomista brändikuva auto
10.5.2019
Jaa:FacebookXLinkedin

Aina tulee sanomista -konseptissa kiteytettiin kaikki olennainen, mikä liittyy markkinointiin eli ihmisiin vaikuttamiseen. Mainonnan huomioarvo oli lähes 70 prosenttia markkinointipäättäjien vaativassa kohderyhmässä. 90 prosentin mielestä uusi slogan Aina tulee sanomista sopii hyvin Sanomalle.  Mainonta koettiin rohkeaksi, kilpailijoista erottuvaksi, keskustelua herättäväksi ja asiakaslähtöiseksi.

"Tehdään vaikuttavaa mainontaa, joka herättää keskustelua."

”Palaute sekä asiakkailtamme että omalta väeltä oli kautta linjan positiivista, joten rohkenin odottaa hyviä tuloksia. Silti nämä tulokset yllättivät. En muista nähneeni vastaavia lukuja aikaisemmin.  Aina tulee sanomista meni kerralla läpi kohderyhmäämme ja elää jo sekä puheissa että teoissa. Aika harvat sloganit muistetaan vuosikausienkaan työn jälkeen, joten parissa kuukaudessa aikaansaatu tulos on häkellyttävä. Folkin kuningasidea osui ja upposi”, sanoo Elina Bono, Head of Marketing B2B, Sanoma Media Finland. 

Tavoitellun viestin läpimeno näkyy niin tutkimustuloksissa kuin arjessa Sanomalla. Uskalias viesti jakaa aina mielipiteitä, mutta rohkeuteen kannustaminen kannatti ja markkinointiväkeä se kampanjatutkimuksen mukaan puhutteli. 

"Mielestäni se kuvastaa sitä, että Sanomista tulee asiaa ja Sanoman mediat ovat hyvä paikka näkyä, jos haluaa tehokkaan kampanjan."​

”Aina tulee sanomista on enemmän kuin konsepti tai slogan. Se on Sanoman asenne. Suuri tavoite olisi, että se tarttuisi kaikki suomalaisiin markkinoijiin ja koko maan markkinointitekemisen taso nousisi entisestään”, sanoo mainostoimisto Folkin toimitusjohtaja Tommi Laiho.

"Hyvä viesti BtoB-kampanjalle, joka korostaa markkinoinnin tehokuutta ja luovaa ideaa.​"

Suomitutkassa tehdyn kyselyn kohderyhmänä olivat Sanoman B2B-asiakkaat sekä media- ja mainostoimistot.

 

Tagit

Tutkittua
Sanoma

Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

Closure

  • Etusivu
  • Ajankohtaista
  • Alueellinen mainonta
  • Asiakastarinat
  • Mediat ja palvelut
  • Tietopankki
  • Suunnittelijan työkalut
  • Osta mainontaa
  • Yhteystiedot
  • Ota yhteyttä

Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
Arkisin klo 8-16

yrityspalvelu@sanoma.fi

010 80 80 85

Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

  • Facebook
  • Linkedin

Footer menu

  • Tietosuoja
  • Responsible Disclosure Statement

©2025 Sanoma Media Finland