Suomi ansaitsee enemmän sanomista

Nainen hyppää
Sanoma haastatteli B2B-kampanjaansa Suomen johtavia strategeja suunnittelun merkityksestä liiketoiminnassa.

Markkinoinnin vuosisuunnittelu on parhaillaan käynnissä jokaisella toimialalla ja kaikissa yrityksissä. Sanoman uudessa B2B-kampanjassa painotetaan sitä, että Suomi ansaitsee enemmän sanomista.

Menestys on suunnittelua. Menestyäksemme jatkossakin tarvitsemme huippuluokan markkinointia. Mittareita on erilaisia, mutta kuuluvin niistä on keskustelu. Se mistä puhutaan, sitä ostetaan, kampanjan viesti kuuluu.

”Olemme koostaneet markkinoijille Suomen johtavien strategien ohjeita ja neuvoja sekä muistilistan vuosisuunnittelun tueksi. Jotta maamme markkinoinnin taso nousisi entisestään, kokoamme yhteen parhaat vinkit ja neuvot vuosisuunnitteluun myös asiakkailtamme. Tehdään yhdessä vuodesta 2020 kaikkien aikojen markkinointivuosi”, kannustaa Elina Bono, Head of Marketing B2B, Sanoma Media Finland.   

Sanoman viime keväänä lanseeraama B2B-markkinoinnin konsepti Aina tulee sanomista osoittautui menestykseksi.

Mainonnan huomioarvo oli lähes 70 prosenttia markkinointipäättäjien vaativassa kohderyhmässä. 90 prosentin mielestä slogan Aina tulee sanomista sopii hyvin Sanomalle.  Mainonta koettiin rohkeaksi, kilpailijoista erottuvaksi, keskustelua herättäväksi ja asiakaslähtöiseksi.

”Olen erityisen kiitollinen siitä, että Suomen johtava mediatalo markkinoi vaikuttavan ja puheenaiheita herättävän markkinoinnin puolesta. Se palvelee koko alaa”, sanoo konseptin takana olevan mainostoimisto Folkin toimitusjohtaja Tommi Laiho.

”Yrityksen arvo kasvaa silloin, kun markkinointi nähdään investointina. Jos teemme kaikkea vähän ja mittaamme kaikkea vähän, niin lopputulos on, että saamme kaikkea vähän.” 

markkinoinnin kummitäti Anne Korkiakoski, hallitusammattilainen, Koneen ja Elisan entinen viestintä- ja markkinointijohtaja ja vuoden markkinointijohtaja 2012.

 ”Vuosisuunnittelussa pitää jättää tilaa erilaisille irtiotoille, vuoropuhelulle ja heittäytymiselle.” 

yritysvalmentaja, yrittäjä ja Huomiotalous-käsitteen lanseeraaja Jari Sarasvuo.

”Suomalaisilla pörssiyhtiöillä ei ole kunnon strategiaa. Usealla yrityksellä on strategiassaan kannattava kasvu. Ja sehän ei kerro yhtään mitään. Jos tavoite on epäselvä, siitä ei voi seurata mitään hyvää.” 

vuorineuvos, strategi Lasse Kurkilahti, yli 25 vuotta toimitusjohtajana Nokian Renkailla, Elcoteqissa, Kemiralla ja Raisio Oy:ssä.

Lisää asiantuntijoiden vinkkejä ja muuta hyödyllistä sisältöä vuosisuunnitteluun löytyy osoitteesta media.sanoma.fi/sanomista