Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Ajankohtaista
  3. Näkemyksiä markkinoinnista

Alalla: Hanna Forsström, Director, Head of Brand, Consumer Marketing & CRM

Telian Hanna Forsströmillä on intohimo asiakaskokemuksen kehittämiseen.
Alalla Hanna Forström nostokuva
6.5.2021
Jaa:FacebookXLinkedin

Miten päädyit alalle?

Opiskelin ensin Haaga Heliassa liiketalouden tradenomiksi. Jatkoin maisteriopintoihin Gävlen yliopistoon, jossa opiskelin digitaalista ja strategista markkinointia. Suomessa näitä aloja ei siihen aikaan vielä opetettu. Lisäksi olen suorittanut MBA-opintoja työn ohella.

Opintojen ohella aloitin työurani Silja Linella, jossa pääsin ensin call centerin ja lähtöselvitysvirkailijan töiden kautta asiakassuhdeosastolle työskentelemään laatuauditointien ja asiakaskokemuksen kehittämisen pariin. Silloin minulla syttyi intohimo asiakaskokemuksen kehittämiseen niin digitaalisissa kuin fyysisissä kanavissa.

Silja Linelta siirryin teknologia-alalle, jossa olenkin viihtynyt erinomaisesti lukuun ottamatta pientä pyrähdystä mainostoimistomaailmaan. Tykkään olla teknologia-alalla siksi, että rohkeasti testaamalla ja kokeilemalla olen päässyt eri markkinointi- ja teknologiatehtävissä mahdollistamaan asiakkaiden tarpeista lähtevien tuotteiden ja palveluiden kehitystä. Nyt luomme innolla uutta Telialla.

Mikä on parasta työssäsi?

Työskentelen toimialalla, joka on ihan kehityksen kärjessä. Olen ollut aina kiinnostunut tulevaisuuden mahdollisuuksista, kuten tekoälyn kehittymisestä, eri teknologiaratkaisuista, kuluttajakäyttäytymisen muutoksista ja näistä johtuvasta digitaalisesta transformaatiosta. On ollut mahtavaa, kun olen viime vuosina päässyt hyödyntämään näitä kaikkia yhdessä tiimin kanssa. Nyt rakennamme Telian brändiä, kuluttajamarkkinoinnin ja CRM:n ratkaisuja sekä relevanttia kohdennettua mainontaa ja asiakasviestintää niin dataohjatusti, personoidusti kuin asiakkaiden tarpeista lähtien.

Parasta on ehdottomasti tiimin, kollegoiden ja sidosryhmien kanssa yhdessä tekeminen, virheistä oppiminen sekä luottamus ja kunnioitus. On tärkeää, että on sellainen tunne, että apua saa aina ja töihin on kiva tulla. Innostun siitä, että saan herätettyä ympärilläni ”maista edes” -ajatuksen. Sen, että uskaltaisimme hypätä oman mukavuusalueemme ulkopuolelle ja nähdä asiat uudesta, vähän erilaisesta kulmasta. Hyvää tekemisen fiilistä tuo, kun saamme yhdessä aikaan tuloksia, ratkomme ongelmia, kehitämme uutta tai parannamme vanhaa. Tulokset, opit ja onnistumisen kokemukset draivaavat aidosti eteenpäin.

Mitä työhösi kuuluu?

Johdan Telia Finlandin brändiä, kuluttajamarkkinointia, asiakasviestintää sekä markkinointiin liittyviä toimenpiteitä. Tämän lisäksi vastuualueeseeni kuuluu Telia Finland -tasolla markkinointiteknologiat ja niiden kehittäminen sekä media insights -toiminto, jossa analysoimme mainonnan tehokkuutta suhteessa myynnin mittareihin.

Takana on poikkeuksellinen vuosi. Miten se on vaikuttanut työhösi?

Aloitin tehtäväni Telialla kokonaan korona-aikana, joten hyppäsin suoraan Teamsin maailmaan. Se mikä on ollut muille epänormaalia, on ollut minulle ainoa normaali. Etätyö on vaikuttanut kasvokkain tapahtuvaan ideointiin ja sparrailuun, enkä ole nähnyt kaikkia tiimiläisiäni ja kollegoitani koskaan livenä. Olemme kuitenkin viettäneet Teamsin välityksellä hauskoja hetkiä. Juomme virtuaalikahveja ja pidämme kävelypalavereja. Onneksi teknologia on kuitenkin kehittynyt siinä määrin, ettei ole merkitystä missä teet töitä. Etätyö on tuonut todella paljon lisää vapautta ja mahdollisuuden työskennellä tiimiläisten kanssa ympäri Suomen. Kun uuteen rooliin haetaan henkilöä, työpaikan sijainniksi ei tarvitse enää laittaa pääkaupunkiseutua, vaan henkilö voi olla missä vain. Tiimihenki ja yhdessä tekemisen malli rakennetaan vähän eri tavalla kuin ennen. Itse näen, että etätyössä on enemmän positiivisia kuin negatiivisia puolia.

Mitä kampanjaa ihailet?

Upeimpia kokonaisuuksia ovat ne, joissa on jatkumo. Minulle on jo kauan aikaa sitten jäänyt mieleen Duluxin Let’s Color -kampanja, joka on saanut alkunsa 2009 maailmanlaajuisena bränditekona. Sen jälkeen se on integroitunut edelleen jatkuvaksi projektiksi, jonka tavoitteena on lisätä maalaamisen, kouluttamisen ja yhteiskunnan kehittämisen kautta väriä ihmisten elämään ja tukea yhteisöjä tasa-arvoisemman arjen luomisessa.

Parhaimmillaan markkinointi ja bränditeot toimivat ajurina muutokselle, joka tukee asiakkaiden tarpeisiin ja liiketoiminnan tavoitteisiin vastaamisen lisäksi yhteiskunnallista roolia sekä toimintaympäristön ja tapojen muutosta, sen sijaan että tehdään lyhyitä myyntiä edistäviä kampanjoita.

Mitä toivoisit näkeväsi markkinoinnissa enemmän?

Toimistoilta toivoisin rohkeutta haastaa totuttuja toimintatapoja. Ketterät menetelmät, testaus ja pilotointi ovat monille tuttuja kehityksen maailmasta. Niitä voi integroida myös markkinoinnin ja mainonnan maailmaan. Datan hyödyntämisen ja teknologian tuomien mahdollisuuksien avulla tulisi optimoida asiakkaan tarpeesta lähteviä, liiketoiminnan tavoitteita tukevia toimenpiteitä kilpailupokaalien tavoittelemisen sijaan. Aina ei kannata lähteä tekemään alusta uutta, vaan hakea jatkuvuutta, tunnistettavuutta ja vaikuttavuutta sillä, että uskotaan omaan tekemiseen.

Kenellä on mielestäsi aina sanomista?

Santeri Saarikoskella. Santeri toimii digimyynnin parissa OP Ryhmässä . Hänellä on erittäin mielenkiintoinen tausta liittyen siihen, miten hän on päätynyt digimyynnin ja -markkinoinnin sekä SEOn maailmaan.

Aiemmat Alalla-sarjan artikkelit

Tagit

Alalla

Sinua voisi kiinnostaa myös

  • Alalla: Marketing Concepts Lead Pekka Kyllönen

    Elisan Pekka Kyllöstä kiehtoo ihmisten käyttäytyminen ja mahdollisuudet vaikuttaa siihen.

    Tagit

    Alalla
    Julkaistu
    27.2.2023
    Lue lisää
  • Alalla: Founder ja luova strategi Kari Eilola

    Bob the Robotin Kari Eilola nauttii työssään siitä, että saa jatkuvasti sukeltaa uusiin asioihin.

    Tagit

    Alalla
    Julkaistu
    29.11.2022
    Lue lisää
    Kari Eilola Alalla somejako
  • Alalla: viestintä- ja markkinointijohtaja Tuomas Ahola

    Tuomas Ahola luottaa johtamisessa yrityksen vahvaan arvopohjaan.

    Tagit

    Alalla
    Julkaistu
    26.9.2022
    Lue lisää
    Alalla Tuomas Ahola
  • Alalla: Minni Jaakola, Vice President, Marketing

    Minni Jaakolan mielestä markkinoinnin tekemisessä on äärimmäisen tärkeää, että ollaan yhdessä ja otetaan aikaa luovaan ideointiin.

    Tagit

    Alalla
    Julkaistu
    9.8.2022
    Lue lisää
    Minni Jaakola Alalla somejako
  • Alalla: liiketoimintajohtaja Annika Boström

    Annika Boström saa työhönsä voimaa merkityksellisyydestä.

    Tagit

    Alalla
    Julkaistu
    28.4.2022
    Lue lisää
    Annika Boström Alalla somejako
  • Alalla: markkinointi- ja viestintäjohtaja Charlotta Harald

    Charlotta Harald haaveili lukiolaisena geenitutkimuksesta ja taiteilijan urasta. Nyt hän edistää monimuotoisempaa työelämää Accenturella.

    Tagit

    Alalla
    Julkaistu
    15.3.2022
    Lue lisää
    Charlotta Harald Alalla somejako
  • Alalla: CEO & Co-Founder Maria Sillanpää

    Bonfire Agencyn Maria Sillanpää kertoo, miksi ajatusjohtajuudesta kannattaa kiinnostua.

    Tagit

    Alalla
    Julkaistu
    29.1.2022
    Lue lisää
    Alalla Maria Sillanpää somejako
  • Alalla: Head of Inspiration, CEO, Founder Inna-Pirjetta Lahti

    Vaikuttajamarkkinointi tuli Ping Helsingin Inna-Pirjetta Lahden elämään jo 90-luvun puolivälissä.

    Tagit

    Alalla
    Julkaistu
    2.12.2021
    Lue lisää
    Inna-Pirjetta Lahti somejako
  • Alalla: Markkinointi- ja viestintäjohtaja Ilari Viippola

    Ilari Viippola sai paikallisradiosta arvokkaita oppeja media-alaan.

    Tagit

    Alalla
    Julkaistu
    18.10.2021
    Lue lisää
    Ilari Viippola somejako
  • Alalla: Senior Consultant Pasi Saukkonen

    Pasi Saukkonen nauttii työnsä datavetoisesta luonteesta.

    Tagit

    Alalla
    Julkaistu
    27.8.2021
    Lue lisää
    Alalla Pasi Saukkonen somejako
  • Alalla: Santeri Saarikoski, Business Developer, Digital Sales & Marketing

    Kiinnostus sisällöntuotantoon vei OP Ryhmän Santeri Saarikosken digimarkkinoinnin pariin.

    Tagit

    Alalla
    Julkaistu
    16.6.2021
    Lue lisää
    Alalla-Santeri-Saarikoski-somejako.jpg
  • Alalla: Senior Advisor Teemu Suutari

    Pelkkä käytetyimpien ja tavoittavimpien medioiden ostaminen eri riitä, Teemu Suutari toteaa Alalla-juttusarjan haastattelussa.

    Tagit

    Alalla
    Julkaistu
    13.4.2021
    Lue lisää
    Teemu Suutari jakokuva
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Ajankohtaista
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Yhteystiedot
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    Arkisin klo 8-16

    yrityspalvelu@sanoma.fi

    010 80 80 85

    Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2025 Sanoma Media Finland