Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Ajankohtaista
  3. Näkemyksiä markkinoinnista

Näköalapaikalla: Miten ikoninen brändi pysyy relevanttina modernille kuluttajalle?

Koronapandemia pani vauhtia Kraft Heinzin Direct to Consumer -toteutukseen.
Heinz artikkelikuva
13.4.2021
Jaa:FacebookXLinkedin

Kraft Heinz Companyn juuret ulottuvat 150 vuoden päähän Yhdysvaltain Pittsburghiin. Nykyisin yhtiö on yksi maailman suurimmista kansainvälisistä elintarvikealan yrityksistä. Kraft Heinz on varmistanut ikonisten brändiensä olemassaolon ja kasvun vastaamalla modernin kuluttajan tarpeisiin vastuullisuusstrategialla ja hyödyntämällä muun muassa Direct to Consumer -mallia.

Matthew Mill, Head of Marketing, Meals, kertoo Sanoman elintarvikemarkkinointiin keskittyvän Näköalapaikalla-webinaarin haastattelussa, että koronapandemia muutti radikaalisti varsinkin lounasruokailua.

Ensimmäinen ajatus saattaa olla, että kuluttajille kannattaa tarjota inspiraatioksi lounasreseptejä. Tästä nousee Millin mukaan esiin datan merkitys – se nimittäin osoitti, että etätyöläiset kaipaavat reseptien sijaan nopeita ratkaisuja. Niitä tarvitaan myös jatkossa, sillä 70 % valkokaulustyöläisistä aikoo jatkaa osittaisessa etätyössä koronapandemian jälkeenkin.

Vastuullisuusstrategia näkyy Kraft Heinzilla erityisesti kolmessa eri osa-alueessa: paketoinnissa, itse tuotteissa sekä yhteiskunnallisena vastuuna. Suurin osa Kraft Heinzin tuotteista on helposti kierrätettäviä säilyketölkkejä. Useamman tuotteen sisältävissä pakkauksissa on käytetty minimäärä kartonkia. Muovin käytöstä luovutaan Kraft Heinzin kaikissa monituotepakkauksissa tämän vuoden aikana.

Yhteiskuntavastuuta Kraft Heinz kantaa muun muassa osallistumalla vahvasti kouluruokailun tukemiseen.  Britanniassa yhtiö tukee Magic Breakfast -hanketta, jonka ruokalahjoitukset tähtäävät siihen, että yhdenkään lapsen ei tarvitsisi aloittaa koulupäiväänsä nälkäisenä.

Direct to Consumer -hankkeen käynnistämistä oli pohdittu Kraft Heinzilla jo pitkään, mutta koronapandemia pani siihen todella vauhtia. Heinz to home -verkkokauppa julkaistiin lockdownin toisella viikolla. Sivuston kautta on mahdollisuus tilata erilaisia tuotepaketteja ja personoituja lahjatuotteita. Oma verkkokauppa ei voi olla koskaan nousta vähittäiskaupan rinnalle myyntikanavana, mutta palautekanavana se on toimiva. Lisäksi se tarjoaa kuluttajille mukavia hetkiä brändin parissa ja mahdollisuuden sitoutua tuotteeseen. Rekisteröityneiden käyttäjien myötä tullut data tarjoaa arvokasta tietoa eri kuluttajasegmenttien mieltymyksistä ja käyttäytymisestä.

Matt-Mill-pyorea-kuva.jpg

Matthew Mill,
Head of Marketing, Meals, Northern Europe
The Kraft Heinz Company


Katso Matthew Millin haastattelu kokonaisuudessaan webinaaritallenteelta 

Sanoma

Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

Closure

  • Etusivu
  • Ajankohtaista
  • Alueellinen mainonta
  • Asiakastarinat
  • Mediat ja palvelut
  • Tietopankki
  • Suunnittelijan työkalut
  • Osta mainontaa
  • Yhteystiedot
  • Ota yhteyttä

Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
Arkisin klo 8-16

yrityspalvelu@sanoma.fi

010 80 80 85

Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

  • Facebook
  • Linkedin

Footer menu

  • Tietosuoja
  • Responsible Disclosure Statement

©2025 Sanoma Media Finland