Tutut suomalaiset markkinointiammattilaiset esiintyvät Sanoman B2B-kampanjassa
Suomalaiset markkinoijat ovat toivoneet kansainvälisten digimainonnan ratkaisujen rinnalle kotimaisia, kilpailukykyisiä vaihtoehtoja jo pitkään. Nyt Sanomalta on saatavilla ratkaisuja ostopolun kaikkiin vaiheisiin mielikuvien rakentamisesta eurojen kotiuttamiseen.
Kampanja on jopa kansainvälisessä mittakaavassa poikkeuksellinen, sillä markkinoinnin huippuosaajat esiintyvät siinä näyttelijärooleissa. Jopa keskenään kilpailevat tahot olivat mukana. Mukana ovat mm. markkinointijohtajat Satu Laakso, Seppo Niemelä ja Tomi Wirtanen, luova johtaja Jyrki Poutanen sekä toimitusjohtajat Kati Rajala ja Pauli Aalto-Setälä.
”Oli uskomattoman hienoa saada mukaan brändiammattilaisia. Haluamme kannustaa markkinoijia alan eteenpäin viemiseen ja rohkeuteen. Sitä tarvitaan juuri nyt enemmän kuin koskaan aikaisemmin” , sanoo itsekin kampanjassa esiintyvä Elina Bono, head of marketing, Sanoma B2B.
”Tälläistä toimistorajoja ylittävää yhteistyötä ja innokasta hulluttelua tarvitaan. Kun Jani Halme repi tanssilattialla varoittamatta paitansa päältään, oma usko suomalaisen markkinoinnin heittäytymiskykyyn palasi kertaheitolla”, kertoo kampanjan luovasta toteutuksesta vastannut Tommi Laiho Folkista.
Näkyvin osa kampanjaa on yli minuutin mittainen mainoselokuva, jonka on tuottanut Otto productions. Kampanja näkyy myös printissä, digissä, radiossa ja somessa. Syventävää tietoa suhteen vaiheista löytyy markkinoijille suunnatulta sivulta media.sanoma.fi/suhde. Siellä alan huippuasiantuntijat kertovat omat näkemyksensä ja jakavat oppinsa suhteen eri vaiheisiin.
Kampanjan tähdet: Pauli Aalto-Setälä (Chief Executive Officer, Dentsu Aegis Network Finland), Jani Halme (Creative director, ToinenPHD), Teppo Juuvinmaa (COO, Kulma Creative), Riikka Järvinen (Chief Marketing Strategist, Nordea), Satu Laakso (Markkinointijohtaja, Berner Oy), Tommi Laiho(Strategi, Folk), Stefan Möller (CEO, RadioMedia Finland), Seppo Niemelä (markkinointi- ja viestintäjohtaja, Verkkokauppa.com Oyj), Maija Nikkonen-Hilli (projektijohtaja, Miltton Creative), Jyrki Poutanen (Chief Creative Officer, Partner, TBWA\Helsinki), Kati Rajala (CEO, Cabonline Finland Oy) ja Tomi Wirtanen (Director, Global Brands & Portfolio, Gustav Paulig Ltd) sekä sanomalaiset Karri Ahonen, Tuomas Airisto, Elina Bono, Tero Huovila, Heidi Isohanni, Stinde Mäkinen ja Anna Schoschkoff