Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Suunnittelijan työkalut
  3. Aineisto- ja varaustiedot

Videomainonnan aineisto-ohjeet

 

Huomioitava kaikissa videoaineistoissa

Lue lisää

Instream-videomainonta

Lue lisää

Outstream-videomainonta

Interaktiivinen videomainonta

Lue lisää

Huomioitavaa kaikissa videoaineistoissa

  • Videomainontaa esitetään ennen ja jälkeen videsisältöä sekä pidempien sisältöjen mainoskatkoilla.
     
  • Videokampanjat näkyvät automaattisesti kaikilla päätelaitteilla: desktopilla, mobiilissa, tabletilla ja Smart TV:ssä.
     
  • Mainokset ovat klikattavia ja ohjaavat suoraan mainostajan verkkosivulle.

Instream-videomainonta

Instream-videokampanjan aineiston voi toimittaa SG-koodina, VAST-tagina (vast 2.0) tai mp4-tiedostona. Aineistot toimitetaan aineistontoimituslinkin kautta. Ohjeet aineistolinkin kautta lähettämiseen täältä.

Total TV -kampanjoissa videoaineistot toimitetaan aina X4:n kautta SG-koodina.

​​​​​​​Instream-vaakavideo

  • Formaatit: MP4
  • Videon koko: 1920 x 1080 pikseliä
  • Max 50 MB
  • 25 kuvaa sekunnissa
  • Stereo audio 44.1 kHz tai 48kHz
  • Äänentasot: EBU R128 -standardin mukaisesti -23 LUFS
  • Video bitrate: 8,000 – 16,000 kbps
  • Audio bitrate: 384 kbps

Lisäksi toimitetaan URL tai seurannat (https)

Aineiston toimitus 2 arkipäivää ennen kampanjan alkua: kaikki perus instream videomainokset (SG-koodi, mp4, VAST)

Aineiston toimitus 5 arkipäivää ennen kampanjan alkua: Interaktiivisten spottien tuotantoaineistot

Aineisto toimitetaan varauksen jälkeen lähetettävän aineistolinkin kautta. Aineiston toimitusohje

Jos aineiston toimituksessa latauslinkin kautta ilmenee ongelmia olethan yhteydessä sähköpostitse:  tvradiovideotrafiikki@sanoma.com

Instream-pystyvideota voi käyttää vain Reach-tuotteessa.

  • Formaatti: MP4
  • Kilotavuraja: Max 50 MB
  • Videon koko: 1080 x 1920 pikseliä (kuvasuhde 9:16)
  • 25 kuvaa sekunnissa
  • Stereo audio 44.1 kHz tai 48kHz
  • Äänentasot: EBU R128 -standardin mukaisesti -23 LUFS
  • Video bitrate: 8,000 – 16,000 kbps
  • Audio bitrate: 384 kbps

Lisäksi toimitetaan URL tai seurannat (https)

Aineiston toimitus 2 arkipäivää ennen kampanjan alkua: kaikki perus instream videomainokset (SG-koodi, mp4, VAST)

Aineiston toimitus 5 arkipäivää ennen kampanjan alkua: Interaktiivisten spottien tuotantoaineistot

Aineisto toimitetaan varauksen jälkeen lähetettävän aineistolinkin kautta. Aineiston toimitusohje

Jos aineiston toimituksessa latauslinkin kautta ilmenee ongelmia olethan yhteydessä sähköpostitse:  tvradiovideotrafiikki@sanoma.com

  • Kuvakoko: 1280 x 720 px tai 1920 x 1080 (suositeltu)
  • Tiedostomuoto: .png tai .jpg
  • Tiedoston maksimikoko: 500 kt
  • Mainokseen tulee toimittaa klikki-URL

Aineiston voi toimittaa myös VAST-kutsuna (Adform tai Doubleclick tai Sizmek). Kun ostaja toimittaa mediatoimistoscriptin tai kampanja ostetaan ohjelmallisen ostamisen kautta, ostajan on varmistettava, että:

  • kutsusta tulee vain MP4-tiedosto - muut tiedostomuodot on kytkettävä omasta mainonnanhallinnasta pois, jotta aineisto toimii kaikilla päätelaitteilla
  • äänentason on oltava -23 LUFS, jotta käyttäjäkokemus ei heikkene sisällön kanssa eri tasoisten äänien vuoksi
  • tagien tulee olla SSL (HTTPS) yhteensopivia
  • ohjelmallisesti ostetuissa videokampanjoissa maksimi bitrate: 2,000 kbps
  • VAST -kutsu ei sisällä VPAID-aineistoja
  • VAST-tagista käytämme versiota 2.0

Voit tarkistaa video-aineistosi äänenvoimakkuuden Audiotesterin avulla

Spotgaten kautta toimitetut aineistot ovat käytettävissä 5 vuotta aineiston toimittamisesta.  Meille suoraan toimitetut aineistot ovat käytettävissä 1,5 vuotta aineiston toimittamisesta.

Total TV videoiden toimittaminen Spotgateen

Outstream-videomainonta

Mainosaineistoa suunnitellessa on hyvä huomioida, että Chrome -selainten Heavy Ad Intervention rajoittaa mainosaineiston näkymistä erityisesti videota sisältävissä display-mainoksissa ja outstream-videoissa, jos aineistoa ei ole toteutettu aineisto-ohjeiden mukaisesti. Chrome-selaimet rajoittavat mainosaineiston näkymistä seuraavien ehtojen täyttyessä:

  • Aineisto lataama paino ylittää 4 Mt. Koskee mainoksen kokonaispainoa, eli kaikkia sen lataamia elementtejä (esim. kuvat, videot, scriptit, mittapikselit, fontit jne.)

  • Aineisto käyttää prosessoria 15 sekunnin ajan 30 sekunnin kuluessa.

  • Aineisto käyttää prosessoria kaiken kaikkiaan 60 sekunnin ajan.

Video lähtee automaattisesti pyörimään kuluttajan ruudulla ilman ääniä ja loppuu videon viimeiseen frameen. Videon loputtua päälle jää replay-ikoni.

Aineiston tekniset tiedot:
  • Tiedostomuoto: MP4
  • Pituus: max 30 s
  • Kuvasuhde: 16:9
  • Aineiston koko: 1920 x 1080 px
  • Tiedoston paino: max 4 Mt
  • Max. 5 aineistoa per koko
  • 25 kuvaa sekunnissa
  • Stereo audio 44.1 kHz tai 48kHz
  • Äänentasot: EBU R128 -standardin mukaisesti -23 LUFS
  • Video bitrate: 8,000 – 16,000 kbps
  • Audio bitrate: 384 kbps

Lisäksi toimitetaan mainoksen kohde-URL tai seurannat (https)

Aineiston toimitus
Aineistolinkki (muut kuin Ad Managerin kautta ostetut kampanjat):
  • Aineiston toimitus viim. 2 arkipäivää ennen kampanjan alkua.
  • Aineisto toimitetaan varauksen jälkeen lähetettävän aineistolinkin kautta. Aineiston toimitusohje.
  • Jos aineiston toimituksessa aineistolinkin kautta ilmenee ongelmia olethan yhteydessä sähköpostitse: digitrafiikki@sanoma.com
Sanoma Ad Manager:
  • Aineiston toimitus Ad Managerin mainoseditorin kautta kampanjan rakentamisen yhteydessä.

Video lähtee automaattisesti pyörimään kuluttajan ruudulla ilman ääniä ja loppuu videon viimeiseen frameen. Videon loputtua päälle jää replay-ikoni.

Videoaineiston tekniset tiedot
  • Formaatit: MP4
  • Videon koko: 1080 x 1920 pikseliä (kuvasuhde 9:16)
  • Pituus: MAX 30 s.
  • Tiedoston paino: max 4 MB
  • Max. 5 aineistoa per koko
  • 25 kuvaa sekunnissa
  • Stereo audio 44.1 kHz tai 48kHz
  • Äänentasot: EBU R128 -standardin mukaisesti -23 LUFS
  • Video bitrate: 8,000 – 16,000 kbps
  • Audio bitrate: 384 kbps

Lisäksi toimitetaan URL tai seurannat (https)

Aineiston toimitus
Aineistolinkki (muut kuin Ad Managerin kautta ostetut kampanjat):
  • Aineiston toimitus viim. 2 arkipäivää ennen kampanjan alkua.
  • Aineisto toimitetaan varauksen jälkeen lähetettävän aineistolinkin kautta. Aineiston toimitusohje.
  • Jos aineiston toimituksessa aineistolinkin kautta ilmenee ongelmia olethan yhteydessä sähköpostitse: digitrafiikki@sanoma.com
Sanoma Ad Manager:
  • Aineiston toimitus Ad Managerin mainoseditorin kautta kampanjan rakentamisen yhteydessä.

Video lähtee automaattisesti pyörimään kuluttajan ruudulla ilman ääniä ja loppuu videon viimeiseen frameen. Videon loputtua päälle jää replay-ikoni.

Videoaineiston tekniset tiedot:
  • Tiedostomuoto: MP4
  • Kuvasuhde: 1:1
  • Tiedoston paino: max 4 MB
  • Max. 5 aineistoa per koko
  • Pituus: max 30 s, suositus 5–10 s

Lisäksi toimitetaan URL tai seurannat (https)

Aineiston toimitus
Aineistolinkki (muut kuin Ad Managerin kautta ostetut kampanjat):
  • Aineiston toimitus viim. 2 arkipäivää ennen kampanjan alkua.
  • Aineisto toimitetaan varauksen jälkeen lähetettävän aineistolinkin kautta. Aineiston toimitusohje.
  • Jos aineiston toimituksessa aineistolinkin kautta ilmenee ongelmia olethan yhteydessä sähköpostitse: digitrafiikki@sanoma.com
Sanoma Ad Manager:
  • Aineiston toimitus Ad Managerin mainoseditorin kautta kampanjan rakentamisen yhteydessä.

Aineiston toimitus 2 arkipäivää ennen kampanjan alkua

Videoparaatissa voi käyttää pelkkää videotiedostoa tai bannerin ja videon yhdistelmää. Videoparaati lähtee automaattisesti pyörimään kuluttajan ruudulla ilman ääniä. Mainos lähtee automaattisesti pyörimään uudelleen, mikäli mainos jää kuluttajan näytölle.

Video + kuva
Toimitettavat materiaalit:
  • Videotiedosto
    • Tiedostomuoto: MP4
    • Tiedostokoko: max 4 Mt
    • Pituus: max 30 s
    • Kuvasuhde: 16:9
       
  • Banneri
    • Desktop: 269x400px
    • Mobiili: 600x262px
    • Tiedostomuoto: JPG/PNG
    • Tiedostokoko: 100 kt
       
  • URL-osoite tai seurannat
Desktop
Mobiili
Video
Toimitettavat materiaalit:
  • Desktop: 980x400px
  • Mobiili: 600x600px
  • Tiedostomuoto: MP4
  • Tiedostokoko: max 4 Mt
  • Pituus: max 30 s
  • URL-osoite tai seurannat
Desktop
Mobiili

Interaktiivinen videomainonta

Select koostuu aloitusvideosta ja kahdesta tai useammasta vaihtoehtoisesta videosta. Aloitusvideossa täytyy olla aktivoinnit vaihtoehtojen katselulle ja ne voidaan sijoittaa aloitusvideon päälle painikkeina. Painike on joko kuvatiedosto tai läpinäkyvä klikattava alue. Käyttäjä voi klikata haluamaansa aktivointia ja aloittaa vaihtoehtoisen videon katselun. Käyttäjä voi sulkea vaihtoehtoisen videon heti kun se alkaa. Emme kuitenkaan voi taata loppuun asti katselua. Jos käyttäjä ei valitse mitään vaihtoehtoa aloitusvideo näytetään loppuun saakka. Aloitusvideo ja pidemmät videotiedostot voidaan tehdä klikattavaksi pinnaksi.

Katso demo >

Tarvittavat aineistot:

  1. Videotiedosto(t)
  • Tiedostomuodot: MP4
  • Videon koko: 1920 x 1080 pikseliä
  • 25 kuvaa sekunnissa
  • Stereo audio 44.1 kHz tai 48kHz
  • Äänentasot: EBU R128 -standardin mukaisesti -23 LUFS
  • Video bitrate: 8,000 – 16,000 kbps
  • Audio bitrate: 384 kbps
  1. Kuvatiedostot
  • Interaktiivisissa videoissa käytetään aktivointeina painikkeita, logoja tai tuotekuvia
  • Suositellut tiedostomuodot:
    • PNG läpinäkyvällä taustalla
    • JPG ja GIF (myös animoitu)  
  • Painikkeille kannattaa luoda on-mouse over kuva, joka näkyy kun kävijä vie hiiren painikkeen päälle. Sen tulee olla pikseleiltään saman kokoinen kuin itse painike.
  • Kaikkien kuvatiedostojen koko kannattaa suunnitella sopivaksi 1920 x 1080 videoresoluutioon.
  • Muista optimoida tiedostojen koko! Mitä kevyempi tiedosto, sitä nopeammin se latautuu.
     
  1. URL-osoitteet & seurannat
  • Aineiston mukana täytyy lähettää käsikirjoitus tai havainnekuva, josta selviää, missä mahdolliset aktivoinnit (painikkeet/kuvat/logot) sijaitsevat ja mihin aktivoinneista ohjataan.

Aineiston toimitus

  • Aineiston toimitus 5 arkipäivää ennen kampanjan alkua
  • Aineisto toimitetaan  aineistontoimituslinkin kautta

Huom!

Dynaamiset videomainokset toteutetaan VPAID 2.0 standardilla.

Mainosta suunniteltaessa on huomioitava, ettei aktivointeja sijoiteta kontrollien alle (46 pikseliä alalaidasta).

Aktivointipainike on pakollinen. Mainokseen kannattaa tuoda katsojalle muutama eri vaihtoehto aktivoitumiseen mainoksen yhteydessä. Mainoksen muu pinta-ala, kuten mainosspotti, kannattaa myös tehdä klikattavaksi pinnaksi.

Ohjeistus: iab.com/vpaid

Extend koostuu aloitusvideosta, pidemmästä videotiedostosta ja aktivoinnista. Painike voi olla kuvatiedosto tai läpinäkyvä klikattava alue, jossa käyttäjää kehotetaan katsomaan pidempi video. Käyttäjän klikatessa aktivointia pidempi video käynnistyy. Käyttäjä voi sulkea videon heti kun se alkaa. Emme kuitenkaan voi taata loppuun asti katselua. Aloitusvideo ja pidempi videotiedosto voidaan tehdä klikattavaksi pinnaksi.

Extend-formaattiin toimitettavat elementit:

  • Aloitusvideo
  • Pidempi video (näytetään aloitusvideon jälkeen, jos käyttäjä klikkaa aktivointia)
  • Aktivointi-painike (vapaasti valittavissa, teksti voi olla esim. "katso koko video"
  • URL & mahdolliset seurannat

Katso demo >

 

Tarvittavat aineistot:

  1. Videotiedosto(t)
  • Tiedostomuodot: MP4
  • Videon koko: 1920 x 1080 pikseliä
  • 25 kuvaa sekunnissa
  • Stereo audio 44.1 kHz tai 48kHz
  • Äänentasot: EBU R128 -standardin mukaisesti -23 LUFS
  • Video bitrate: 8,000 – 16,000 kbps
  • Audio bitrate: 384 kbps
  1. Kuvatiedostot
  • Interaktiivisissa videoissa käytetään aktivointeina painikkeita, logoja tai tuotekuvia
  • Suositellut tiedostomuodot:
    • PNG läpinäkyvällä taustalla
    • JPG ja GIF (myös animoitu)  
  • Painikkeille kannattaa luoda on-mouse over kuva, joka näkyy kun kävijä vie hiiren painikkeen päälle. Sen tulee olla pikseleiltään saman kokoinen kuin itse painike.
  • Kaikkien kuvatiedostojen koko kannattaa suunnitella sopivaksi 1920 x 1080 videoresoluutioon.
  • Muista optimoida tiedostojen koko! Mitä kevyempi tiedosto, sitä nopeammin se latautuu.
     
  1. URL-osoitteet & seurannat
  • Aineiston mukana täytyy lähettää käsikirjoitus tai havainnekuva, josta selviää, missä mahdolliset aktivoinnit (painikkeet/kuvat/logot) sijaitsevat ja mihin aktivoinneista ohjataan.

Aineiston toimitus

  • Aineiston toimitus 5 arkipäivää ennen kampanjan alkua
  • Aineisto toimitetaan  aineistontoimituslinkin kautta

Huom!

Dynaamiset videomainokset toteutetaan VPAID 2.0 standardilla.

Mainosta suunniteltaessa on huomioitava, ettei aktivointeja sijoiteta kontrollien alle (46 pikseliä alalaidasta).

Aktivointipainike on pakollinen. Mainokseen kannattaa tuoda katsojalle muutama eri vaihtoehto aktivoitumiseen mainoksen yhteydessä. Mainoksen muu pinta-ala, kuten mainosspotti, kannattaa myös tehdä klikattavaksi pinnaksi.

Ohjeistus: iab.com/vpaid

Button koostuu videotiedostosta ja yhdestä tai useammasta aktivoinnista. Painike on joko kuvatiedosto tai läpinäkyvä klikattava alue. Videon muu pinta-ala voidaan tehdä klikattavaksi pinnaksi.

Katso demo >

 

Tarvittavat aineistot:

  1. Videotiedosto(t)
  • Tiedostomuodot: MP4
  • Videon koko: 1920 x 1080 pikseliä
  • 25 kuvaa sekunnissa
  • Stereo audio 44.1 kHz tai 48kHz
  • Äänentasot: EBU R128 -standardin mukaisesti -23 LUFS
  • Video bitrate: 8,000 – 16,000 kbps
  • Audio bitrate: 384 kbps
  1. Kuvatiedostot
  • Interaktiivisissa videoissa käytetään aktivointeina painikkeita, logoja tai tuotekuvia
  • Suositellut tiedostomuodot:
    • PNG läpinäkyvällä taustalla
    • JPG ja GIF (myös animoitu)  
  • Painikkeille kannattaa luoda on-mouse over kuva, joka näkyy kun kävijä vie hiiren painikkeen päälle. Sen tulee olla pikseleiltään saman kokoinen kuin itse painike.
  • Kaikkien kuvatiedostojen koko kannattaa suunnitella sopivaksi 1920 x 1080 videoresoluutioon.
  • Muista optimoida tiedostojen koko! Mitä kevyempi tiedosto, sitä nopeammin se latautuu.
     
  1. URL-osoitteet & seurannat
  • Aineiston mukana täytyy lähettää käsikirjoitus tai havainnekuva, josta selviää, missä mahdolliset aktivoinnit (painikkeet/kuvat/logot) sijaitsevat ja mihin aktivoinneista ohjataan.

Aineiston toimitus

  • Aineiston toimitus 5 arkipäivää ennen kampanjan alkua
  • Aineisto toimitetaan  aineistontoimituslinkin kautta

Huom!

Dynaamiset videomainokset toteutetaan VPAID 2.0 standardilla.

Mainosta suunniteltaessa on huomioitava, ettei aktivointeja sijoiteta kontrollien alle (46 pikseliä alalaidasta).

Aktivointipainike on pakollinen. Mainokseen kannattaa tuoda katsojalle muutama eri vaihtoehto aktivoitumiseen mainoksen yhteydessä. Mainoksen muu pinta-ala, kuten mainosspotti, kannattaa myös tehdä klikattavaksi pinnaksi.

Ohjeistus: iab.com/vpaid

Quiz koostuu taustavideosta, joka sisältää äänen ja logon sekä halutessa aloitustekstin. Mainokseen rakennetaan mainostajan toivoma määrä kysymyskierroksia, joihin toimitetaan kysymykset ja vastaukset kuvina. Vastauksista tarvitaan kuvat kaikista vastausvaihtoehdoista, sekä oikeista vastauksista esim. mouseover kuvat. Mainokseen voidaan liittää myös ajanotto, esim. kelloikoni, sekä loppukuva, johon mainos päättyy. Mainostajan tulee toimittaa URL osoite, johon mainoksesta halutaan ohjata.

Katso demo >

 

Tarvittavat aineistot:

  1. Videotiedosto(t)
  • Tiedostomuodot: MP4
  • Videon koko: 1920 x 1080 pikseliä
  • 25 kuvaa sekunnissa
  • Stereo audio 44.1 kHz tai 48kHz
  • Äänentasot: EBU R128 -standardin mukaisesti -23 LUFS
  • Video bitrate: 8,000 – 16,000 kbps
  • Audio bitrate: 384 kbps
  1. Kuvatiedostot
  • Interaktiivisissa videoissa käytetään aktivointeina painikkeita, logoja tai tuotekuvia
  • Suositellut tiedostomuodot:
    • PNG läpinäkyvällä taustalla
    • JPG ja GIF (myös animoitu)  
  • Painikkeille kannattaa luoda on-mouse over kuva, joka näkyy kun kävijä vie hiiren painikkeen päälle. Sen tulee olla pikseleiltään saman kokoinen kuin itse painike.
  • Kaikkien kuvatiedostojen koko kannattaa suunnitella sopivaksi 1920 x 1080 videoresoluutioon.
  • Muista optimoida tiedostojen koko! Mitä kevyempi tiedosto, sitä nopeammin se latautuu.
     
  1. URL-osoitteet & seurannat
  • Aineiston mukana täytyy lähettää käsikirjoitus tai havainnekuva, josta selviää, missä mahdolliset aktivoinnit (painikkeet/kuvat/logot) sijaitsevat ja mihin aktivoinneista ohjataan.

Aineiston toimitus

  • Aineiston toimitus 5 arkipäivää ennen kampanjan alkua
  • Aineisto toimitetaan  aineistontoimituslinkin kautta

Huom!

Dynaamiset videomainokset toteutetaan VPAID 2.0 standardilla.

Mainosta suunniteltaessa on huomioitava, ettei aktivointeja sijoiteta kontrollien alle (46 pikseliä alalaidasta).

Aktivointipainike on pakollinen. Mainokseen kannattaa tuoda katsojalle muutama eri vaihtoehto aktivoitumiseen mainoksen yhteydessä. Mainoksen muu pinta-ala, kuten mainosspotti, kannattaa myös tehdä klikattavaksi pinnaksi.

Ohjeistus: iab.com/vpaid

Shoppable Ad koostuu videosta ja sen päälle tuoduista tuotetiedoista. Luo taktinen mainosvideo, jossa kuluttaja voi tutustua tuotteisiin videon yhteydessä tai siirtyä suoraan verkkokauppaan tuotesivulle.

Tarvittavat aineistot:

  1. Videotiedosto
  • Tiedostomuodot: MP4
  • Videon koko: 1920 x 1080 pikseliä
  • 25 kuvaa sekunnissa
  • Stereo audio 44.1 kHz tai 48kHz
  • Äänentasot: EBU R128 -standardin mukaisesti -23 LUFS
  • Video bitrate: 8,000 – 16,000 kbps
  • Audio bitrate: 384 kbps

Muuta:

  • Kuvat halutuista tuotteista
  • URL jokaiselle tuotteelle / kuvalle erikseen
  • Copy-tekstit jokaiselle tuotteelle / kuvalle
  • CTA-napin copy-teksti
  • Tiedot halutusta fontista
  • Tiedot väreistä halutuille elementeille (tekstille, cta-napille ym.)
Sanoma

Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

Closure

  • Etusivu
  • Ajankohtaista
  • Alueellinen mainonta
  • Asiakastarinat
  • Mediat ja palvelut
  • Tietopankki
  • Suunnittelijan työkalut
  • Osta mainontaa
  • Yhteystiedot
  • Ota yhteyttä

Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
Arkisin klo 8-16

yrityspalvelu@sanoma.fi

010 80 80 85

Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

  • Facebook
  • Linkedin

Footer menu

  • Tietosuoja
  • Responsible Disclosure Statement

©2025 Sanoma Media Finland