Videomainonnan aineisto-ohjeet
Huomioitavaa kaikissa videoaineistoissa
- Videomainontaa esitetään ennen ja jälkeen videsisältöä sekä pidempien sisältöjen mainoskatkoilla.
- Videokampanjat näkyvät automaattisesti kaikilla päätelaitteilla: desktopilla, mobiilissa, tabletilla ja Smart TV:ssä.
- Mainokset ovat klikattavia ja ohjaavat suoraan mainostajan verkkosivulle.
Instream-videomainonta
Instream-videokampanjan aineiston voi toimittaa SG-koodina, VAST-tagina (vast 2.0) tai mp4-tiedostona. Aineistot toimitetaan aineistontoimituslinkin kautta. Ohjeet aineistolinkin kautta lähettämiseen täältä.
Total TV -kampanjoissa videoaineistot toimitetaan aina X4:n kautta SG-koodina.
Outstream-videomainonta
Mainosaineistoa suunnitellessa on hyvä huomioida, että Chrome -selainten Heavy Ad Intervention rajoittaa mainosaineiston näkymistä erityisesti videota sisältävissä display-mainoksissa ja outstream-videoissa, jos aineistoa ei ole toteutettu aineisto-ohjeiden mukaisesti. Chrome-selaimet rajoittavat mainosaineiston näkymistä seuraavien ehtojen täyttyessä:
Aineisto lataama paino ylittää 4 Mt. Koskee mainoksen kokonaispainoa, eli kaikkia sen lataamia elementtejä (esim. kuvat, videot, scriptit, mittapikselit, fontit jne.)
Aineisto käyttää prosessoria 15 sekunnin ajan 30 sekunnin kuluessa.
Aineisto käyttää prosessoria kaiken kaikkiaan 60 sekunnin ajan.