Suomalaiset mediankäyttäjinä

Suomalaiset mediankäyttäjinä
Olemme tutkineet laajasti ja monipuolisesti suomalaisten mediankäyttöä. Suomalaiset jaettiin kahdeksaan eri segmenttiin mediankäyttömotiivien ja -asenteiden perusteella.
Segmentoinnin avulla voidaan tarkastella, millaiset sisällöt eri segmentteihin kuuluviin vetoavat, mitä medioita he kuluttavat, missä kanavissa ja miksi.
Segmenttitietoa pääsevät hyödyntämään esimerkiksi mainostaja-asiakkaamme, joille segmentointi tarjoaa useita mahdollisuuksia hyödyntää dataa.
- Asiakkaan kohderyhmien syväymmärryksen lisääminen sekä uuden potentiaalin tunnistaminen
- Markkinaymmärryksen kasvattaminen mm. toimialakohtaisen datan tarkastelu segmenteissä sekä kilpailija-analyysit
- Mainonnan viestikärjet ja tyyli potentiaalisissa segmenteissä
- Asiakkaan oman segmentoinnin rikastaminen mediankäyttödatalla
Mediankäyttösegmentit

![Ennakkoluuloton verkostoituja [infografiikka]](/sites/default/files/styles/content_xs/public/2018-07/Ennakkoluuloton-verkostoituja-verkkoon-600-px_2.png?itok=7WymG_NI)
![Itsevarma menestyjä [infografiikka]](/sites/default/files/styles/content_xs/public/2018-07/Itsevarma-menestyja-verkkoon-600px_3.png?itok=_ajJFaXf)
![Utelias suunnannäyttäjä [infografiikka]](/sites/default/files/styles/content_xs/public/2018-09/Utelias-suunnannayttaja-600px.png?itok=pPkV6hiR)
![Haaveileva mukanakulkija [infografiikka]](/sites/default/files/styles/content_xs/public/2018-08/Haveileva-mukanakulkija-verkkoon.png?itok=1IOWIltJ)
![Kiireinen tasapainon etsijä [infografiikka]](/sites/default/files/styles/content_xs/public/2018-07/Kiireinen-tasapainon-etsija-600-x.png?itok=QMH99oaF)
![Mukavuudenhaluinen viihtyjä [infografiikka]](/sites/default/files/styles/content_xs/public/2018-08/Mukavuuden-haluinen-viihtyja.png?itok=d1VMfYSW)
![Vakiintunut arjesta nauttija [infografiikka]](/sites/default/files/styles/content_xs/public/2018-07/Vakiintunut-arjesta-nauttija-600px.png?itok=mJU173Oz)
![Laatutietoinen tiedonhakija [infografiikka]](/sites/default/files/styles/content_xs/public/2018-08/Laatutietoinen-tiedonhakija-1200.png?itok=dfqycBNt)
Mihin mediankäyttäjäryhmään sinä kuulut?
Selvitä oma mediankäyttäjäryhmäsi Segmenttipelillä!