Luovaa ja tuloksellista markkinointia palkittiin Sanomatalossa – vastuullisuus nousi Effie-palkituissa töissä vahvasti esiin
Sanoma on toiminut Effien pääyhteistyökumppanina jo usean vuoden ajan.
”Tuomme Effie-yhteistyöllä oman panoksemme suomalaisen markkinoinnin kehittämiseen. Tuloksellinen markkinointi on meille elinehto. Haluamme olla vaikuttavuuskeskustelussa mukana ja tuoda siihen lisää syvyyttä”, johtaja Karri Ahonen Sanoma Media Finlandista totesi palkintogaalassa.
Markkinoinnin, teknologian ja luovuuden liitto MTL:n toimitusjohtaja Tarja Virmala painotti Effien olevan markkinointialan arvostetuin ja tunnetuin kilpailu, jossa kilpaillaan nimenomaan töiden luovuudella ja tuloksellisuudella.
Vuoden mainostajan puheenvuoron gaalassa piti The Other Danish Guyn toimitusjohtaja Tommi Lähde.
”Ihmiset ostavat tuotteita, joilla on aito tarina”, Lähde totesi. The Other Danish Guyn tunnettuus on kasvanut räjähdysmäisesti alle vuodessa. ”Konversiomme on 2,5 kertaa sen verran, kuin alalla keskimäärin”, Lähde kertoi.
Kilpailun päätuomari, Bob the Robotin toimitusjohtaja Miska Rajasuo kertoi havaintojaan tämän vuoden kilpailun trendeistä.
”Vastuullisuusasiat nousivat kilpailutöissä isosti esiin. Markkinointiteot pyrkivät saamaan pöhinää aikaiseksi ansaitun median avulla.”
Grand Effien voittajan, Helsingin Sanomien The Land of Free Press -kampanjan tavoitteena oli nostaa lehdistönvapaus puheenaiheeksi ympäri maailmaa. Sen tämä kriittisen ja laadukkaan journalismin puolesta kantaaottava kampanja totisesti teki. Kampanjasta julkaistiin noin 2600 juttua ympäri maailmaa.